Hvordan streamer du musikk?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    1.281
    Torget vurderinger
    11
    Hvordan få lyden fra YouTube på en MacBook Air over på en 2 kanals analog forsterker ?
    Går utifra at du mener trådløst, så da kan denne være en rimelig løsning som overgår Bluetooth-adaptere på lydkvalitet:

9E4607F5-59E0-4597-8EBB-EFD77706005D.jpeg

Så må du ha minijack til 2 RCA fra den og til forsterker da

Sist redigert:

Kruste

Medlem
    Ble medlem
    15.11.2021
    Antall liker
    19
    Sted
    Sel
    Mener selvf. trådløst.
    Det der er sikkert en bra løsning.:)

Motorhome

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.06.2018
    Antall liker
    552
    Sted
    Sunndalsøra
    Har fortsatt alle de 4 strømningsplattformene Spotify Premium, Tidal HIFI, Quobuz og ROON. Med de beste pickuper og RIAA trinn, så synes jeg forsatt at Vinyl er bedre. Hører det best på dyrere anlegg. Til bilbruk synes jeg Spotify er best å bruke betjeningsmessig :)
    Jeg bruker mye mobilen og Chromcast på TV eller tvboks. I bil er det godtnok med Bluetooth. På den nettverks receivern jeg også bruker, så har jeg Spotify connect som fungerer veldig bra! Vanligvis bruker jeg en gammel Hp lapptopp med USB og Topping HS01 på hovedanlegget. Det funker veldig godt:cool:

Sist redigert:

Trond_B

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.08.2004
    Antall liker
    181
    Torget vurderinger
    19
    Har en enkel 2xdisk QNAP NAS på (2x) 1TB som sliter med ytelsen, og som nærmer seg fulle disker; d henger kanskje sammen..

Noen som har noen anbefalinger til gode og raske NAS spesifikk for musikk streaming, må kanskje opp i 4xdisk? Med DSD filer blir d fort volum samt krav til god ytelse. Kablet nettverk hele veien inn i avspiller.
    Har en ganske gammel Qnap TS-219 (fra ca. 2009). Kjører RAID 0 med to 2 TB disker. Bruker den bare som backup nå. Har ingen problemer med å spille av Hi-res filer på den.

Har en litt nyere Qnap TS-419P+ som jeg bruker daglig. To 4TB disker i den. Kjører RAID 1. Har også koblet en Seagate USB disk på 14TB til den med en del Blu-ray og 4K filmer. Overraskende nok kan jeg spille av disse filmene over nettverket uten problemer sjøl om det er 4K HDR/Dolby Vision. Kunne koblet denne disken rett i Zidoo spilleren men disse diskene bråker en god del.

YesJens

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.08.2018
    Antall liker
    1.976
    Sted
    Under stjernene
    Roon Nucleus+, SOtM sMS-200 Ultra NEO, USB kabel, Mola Mola DAC.
    Musikken styres med Roon Remote.

Nikko1966

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    05.09.2018
    Antall liker
    13
    Roon Nucleus+, SOtM sMS-200 Ultra NEO, USB kabel, Mola Mola DAC.
    Musikken styres med Roon Remote.
    Har du prøvd å streame direkte med mola mola uten å bruke sotm? Kan du event si noe mer om lydforskjeller.

Sist redigert:

YesJens

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.08.2018
    Antall liker
    1.976
    Sted
    Under stjernene
    Min Mola Mola Makua er et kinderegg.
    Det er en forforsterker med RIIA og DAC installert. Det er samme DAC'en som Tambaqui dog uten nettverktilgang, derfor USB. SOtM fordi den gir ut Roon redy.
    Kan derfor ikke si noe om forskjeller på nettverk kontra USB.
    Derimot er det stor forskjell på strømforsyninger til SOtM og Nucleus+.
    Best resultat får jeg med Ferrum Hypsos, særlig åpenhet, avstand mellom musikere og bass

Makua'n kan sendes til fabrikk for å oppgraderes med nettverkstilgang.

Håper det ble forståelig

Jens

Sist redigert:

tjua

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    27
    Sted
    Bergen
    Har en ganske gammel Qnap TS-219 (fra ca. 2009). Kjører RAID 0 med to 2 TB disker. Bruker den bare som backup nå. Har ingen problemer med å spille av Hi-res filer på den.

Har en litt nyere Qnap TS-419P+ som jeg bruker daglig. To 4TB disker i den. Kjører RAID 1. Har også koblet en Seagate USB disk på 14TB til den med en del Blu-ray og 4K filmer. Overraskende nok kan jeg spille av disse filmene over nettverket uten problemer sjøl om det er 4K HDR/Dolby Vision. Kunne koblet denne disken rett i Zidoo spilleren men disse diskene bråker en god del.
    Takk for respons.
    Siden mitt innlegg har jeg investert i ny QNAP TS-253 2x4TB samt SMS-200 Ultra (istedet for Pro-ject streambox S2). Tror "lagging" hos meg skyldes Pro-ject siden den hadde en tendens til å stoppe helt opp og foretok en type "soft reboot, dvs stoppet avspilling og antagelig restartet s/w før den kom tilbake.
    Etter oppdatering til SMS så ble den en helt annen sak. Meget stabil og for de som benytter QNAP så funker faktisk musikk appen til QNAP også til å streame høy oppløselig via streamer til DAC (dersom du feks forsøker å spille/streame høyoppløselig direkte til enhet så må enheten ha støtte for høy oppløselig). På SMS-200 må man da benytte DNLA.

Lydmessig er SMS-200 litt mer "varm" en Pro-ject på mitt Cary rør anlegg.

ELJ

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.09.2008
    Antall liker
    310
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    13
    Yamaha(MusicCast) via Topping dac og balansert til forforsterker

• Laster inn…