Forsterkere Hegel H95 AudioScienceReview

BeetleBug

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.06.2009
Innlegg
6.459
Antall liker
12.635
Sted
SĂžrlandet
Pokker.... her har vi et produkt som mÄler sÄ dÄrlig at vi mÄ endre testprosedyren....
 
  • Liker
Reaksjoner: HoJ

MakkinTosken

En kjekkas
Ble medlem
21.02.2020
Innlegg
13.593
Antall liker
34.346
Sted
og til
Torget vurderinger
6
Pokker.... her har vi et produkt som mÄler sÄ dÄrlig at vi mÄ endre testprosedyren....
Ja, hadde vĂŠrt en fordel at testeren var i stand til Ă„ vise produktets faktiske egenskaper. Jeg forsvarer ikke Hegel, men det er temmelig Ă„penbart at Amir er mer opptatt av kvantitet enn kvalitet og vet at topplister er populĂŠrt.
 
  • Wow
Reaksjoner: HoJ

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Innlegg
4.131
Antall liker
2.632
Torget vurderinger
16
Ja, fantastisk ikke sant! đŸ„ł

Kanskje alle produsenter etterhvert ser pÄ Amirs simple rigide testprosedyre og tilpasser sine produkter for Ä score hÞyt pÄ den.
Synes egentlig ikke det er noe feil med testprosedyren, den er i hvert fall lik for alle og dekker de viktigste omrÄdene. Problemet er heller at produkter rett som det er slaktes pÄ bakgrunn av noen testresultater som ikke er veldig relevante i forhold til bruk. Det Hegel feilet pÄ er i seg selv kritikkverdig og ikke veldig god design fra Hegel, men det er ogsÄ noe som ikke vil berÞre sÊrlig mange brukere siden forsterkeren stort sett vil brukes som det den er, en integrert forsterker.

Der Atkinson rosemaler de mest elendige testresultater sÄ slakter Amir pÄ "technicalities". Kanskje noe midt i mellom kunne vÊrt Ä foretrekke?
 

MakkinTosken

En kjekkas
Ble medlem
21.02.2020
Innlegg
13.593
Antall liker
34.346
Sted
og til
Torget vurderinger
6
Synes egentlig ikke det er noe feil med testprosedyren, den er i hvert fall lik for alle
Aksepterer at vi er uenige.

Lik for alle fordi testeren er inkompetent og vil gjennomfÞre flest mulig tester pÄ kortest mulig tid og skape hitlister. Om et produkt Äpenbart drives utenfor produktets rammer, bÞr det vÊre klart for testeren.

Uenig i din kritikk av Atkinson. Synes han inntar en temmelig nÞytral rolle og i god redaksjonell Änd, stÄr produsents kommentar pÄ trykk ved evt store avvik mellom specs og det mÄlte.

Har ikke mye til overs hverken for Hegels kinamikk eller Amirs spekulative agenda, sÄ kjÞper ikke noe fra noe av dem.
 
M

mr hifi

Gjest
Beste er Ä ta mÄlinger med en klype salt, sier fint lite om hvordan lyden er i fortsterkeren eller dacen, jalfal desse mÄlingene til Amirm. har selv hÞrt mangen av dacene han har testet, og nmye av det som mÄler bra, hÞres ikkje bra ut, Ä ein del av det som hÞrres bra ut mÄler midels til dÄrlig. Ä lage en dac eller forsterker som bare skal mÄle bra er en enkel sak, men det er jo ikkje det den er laget for. Bruk Þra.
 

amason

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.11.2017
Innlegg
2.463
Antall liker
2.052
Torget vurderinger
8
Beste er Ä ta mÄlinger med en klype salt, sier fint lite om hvordan lyden er i fortsterkeren eller dacen, jalfal desse mÄlingene til Amirm. har selv hÞrt mangen av dacene han har testet, og nmye av det som mÄler bra, hÞres ikkje bra ut, Ä ein del av det som hÞrres bra ut mÄler midels til dÄrlig. Ä lage en dac eller forsterker som bare skal mÄle bra er en enkel sak, men det er jo ikkje det den er laget for. Bruk Þra.
De fleste er nok enige i det 👍
 

Valentino

JB rĂŒnnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.976
Antall liker
22.107
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Jeg kjÞper elektronikk etter spesifikasjoner. Matching av elektronikk med egenlyd fÄr andre kose seg med.
Matchy-matchy gjÞr jeg i DSP og med platespiller. Det siste er Wollen Ihr den totalen Audiophilia? Ja takk. Krok, sÞkke og snÞre vÊr sÄ snill.
 

erk

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.01.2015
Innlegg
2.051
Antall liker
3.984
Sted
TÄrnÄsen
Ja, fantastisk ikke sant! đŸ„ł
Jeg har selv forsÞkt Ä komme med noen "konstruktive innspill" til Amir ved et par anledninger. Og man kan si at ydmyk er han ikke. Rettere sagt, jeg ble umiddelbart idioterklÊrt og irettesatt fordi jeg var litt kritisk, sÄ jeg slettet innlegget og sa takk for meg...

Antar det var litt ironi fra din side men uansett om jeg liker ASR og han sjefen bak eller ikke: i mine Þyne er en linjeutgang som klipper ved litt over 500mV fordi effektforsterkeren da leverer full guffe ikke akkurat et optimalt design. SelvfÞlgelig burde linjeutgangen vÊrt bufret opp. SÄ jeg forstÄr ikke helt kritikken av kritikken ;-)

Tilsvarende: Da Amir brukte linjeutgangen pÄ Lyngdorf TDAI-3400 som mÄlte rÊva fikk han til svar fra en "skjult" representant at den var kun ment for subwoofer og derfor var implementert i en billig codec til et par kroner. Jeg forstÄr ikke den unnskyldningen heller i et produkt til 50k... Da burde man kunne koste pÄ seg en DAC-chip til 50 kroner i hvert fall framfor Ä kalle Amir for idiot. SelvfÞlgelig bÞr man kunne forvente at en linjeutgang er god selv om den sitter pÄ en integrert forsterker
;-)

Kanskje alle produsenter etterhvert ser pÄ Amirs simple rigide testprosedyre og tilpasser sine produkter for Ä score hÞyt pÄ den.
Der har du absolutt et poeng, som Topping og flere andre produsenter benytter seg flittig av og hvor en score her tydeligvis er god grunn til Ä "optimalisere" designet slik at det mÄler best mulig pÄ Amir's mÄleprosedyrer. SelvfÞlgelig makser SINAD pÄ nÞyaktiv 4V RMS balansert utgang for eksempel, som er akkurat det Amir bruker i sine mÄlinger.. Minner meg om spesifikasjonshysteriet pÄ tidlig 80-tallet pÄ forsterkere og kasettspillere ;-) Det kunne lÄte rÊva sÄ lenge spekken var bra!
 
Sist redigert:

MakkinTosken

En kjekkas
Ble medlem
21.02.2020
Innlegg
13.593
Antall liker
34.346
Sted
og til
Torget vurderinger
6
Antar det var litt ironi fra din side men uansett om jeg liker ASR og han sjefen bak eller ikke: i mine Ăžyne er en linjeutgang som klipper ved litt over 500mV fordi effektforsterkeren da leverer full guffe ikke akkurat et optimalt design.
Jeg ser absolutt pÄ det som en begrensning og det burde poengteres av tester. Vi fÄr hÄpe at resten av deres egne forsterkere klarer Ä nyttegjÞre seg av dette signalet.o_O Men at Armin tviholder pÄ én signalstandard og dermed presenterer mÄlinger som ligger utenfor apparatets parametere... Bare legge til at Hegel er elendige pÄ relevante specs. Hvem faen bryr seg om trafo-stÞrrelse og lyttebank. Kom heller med utfÞrlige signalopplysninger!

Der har du absolutt et poeng, som Topping og flere andre produsenter benytter seg flittig av og hvor en score her tydeligvis er god grunn til Ä "optimalisere" designet slik at det mÄler best mulig pÄ Amir's mÄleprosedyrer.
Ja, selv overprisede Vera har "dopet" sine for Ă„ klatre hĂžyt blant Hypex ampene.

Men uansett, min kritikk av Amirs testregime og HIFIStalinisme stÄr ved lag og jeg foretrekker langt pÄ vei Atkinson. Men igjen, Hegel har heller ikke vunnet mitt hjerte med denne testen
 

IvarT

FlĂžyelsgutten
Ble medlem
19.02.2015
Innlegg
2.068
Antall liker
4.966
Sted
Haugesund
Torget vurderinger
2
Ja, selv overprisede Vera har "dopet" sine for Ă„ klatre hĂžyt blant Hypex ampene.
Litt off topic kanskje, men her anklager du vel egentlig @Armand for Ă„ drive med "doping". Jeg kan ingenting om forsterkerteknologi, men det hadde vĂŠrt fint med en litt mer utfyllende forklaring om hva du legger i dette.
 

Kjendis

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2010
Innlegg
2.815
Antall liker
723
Sted
Norway
Torget vurderinger
2
Er det noen som fortsatt bryr seg om den idiotiske nettsiden hvor alt skal over 120db signal noise floor, og hvor en Pink Panter sitter pÄ huk og driter pÄ disse Þdelagte produktene? (Medium priset stereo og surround produkter i evig kakafoni, nytt og gammel som mÄler dÄrlig og er dermed "Þdelagt") Kan man hÞre dette i en blindtest?

Dette er hi-fi bransjens miljÞfanatisme, en ideologi hvor man ler av folk som gir blaffen i mÄlinger. Dette styrer alle til Ä kjÞpe klasse D forsterkere (Ikke noe galt med klasse D) og Kinesisk billig dac, som man kun mÄ kjÞpe pÄ nettet uten Ä fÄ testet, demonstrert produktet fÞrst.
Hva med nÄr man kobler disse dacene opp i en diger high-end rigg med aktivt delefiltre, paneler, subber og forsterkere til hver bidige hÞyttalerelement? Dette mÄ da fÞre til ytterligere potensiell forvregning stÞy og synd og skam?
 
Sist redigert:

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Innlegg
2.755
Antall liker
489
Sted
Stockholm
En ting er iallefall sikkert, hadde Hegel designa pre out som en ordinÊr pre out ville alt dette vÊrt unngÄtt. Men de ville kanskje ikke gjÞre det for Ä unngÄ at den ble brukt som forforsterker, og dermed tape salg av P20?

Lurer pÄ om alle Hegel integrerte har dette designet?
 

coolio

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2015
Innlegg
5.487
Antall liker
5.456
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Jeg er for bransjestandarder, sÄ hvis en og annen merkverdig dings fÄr slakt fordi den opererer pÄ sin egen mÄte langt utenfor standard for resten av bransjen, tough titty.

Amir burde erkjent sin markedsposisjon og forstÄtt at hans testregime slik det er nÄ vil oppfordre til oppfÞrsel sett av Topping, en ekstrem fintuning til Ä score hÞyt pÄ akkurat den parameteren Amir mÄler for Sinad.

Foreslo for ham for lenge siden at han burde kanskje ta et snitt av 4-5 forskjellige signalnivÄer pÄ 4-5 forskjellige frekvenser for Ä gi et bedre bilde av helheten, men det har han ikke tid til. Har ikke kunnskapen som skal til for Ä argumentere mÄleteknikk med ham, men skinner igjennom at hans Þnske om Ä mÄle mest mulig trumfer Þnsket om best mulig info til forbrukerne.
 

Harry Stoteles

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.05.2020
Innlegg
2.623
Antall liker
2.744
Sted
Oslo
Torget vurderinger
0
Jeg kjÞpte nylig Apple AirPods Max og var nysgjerrig pÄ hva Amirs test kunne fortelle. Resultatet av testen var
 rart, som om hodetelefonene var helt feilkonstruert. Det er de ikke, for de spiller veldig bra og uten de lytene som mÄlingen skulle tilsi at de hadde. Mange i diskusjonstrÄden mente det samme som jeg.

Noen foreslo at kanskje mÄleinstrumentet ikke tok hÞyde for at APM har aktiv og dynamisk eq som justerer for ÞrestÞrrelse og hvordan klokkene sitter pÄ hodet, og lurte pÄ om ikke Amir kunne teste en gang til. Amir sa han hadde pakket dem ned og hadde allerede brukt 15 minutter pÄ Ä fÄ dem til Ä sitte skikkelig pÄ mÄleinstrumentet.

Jeg tenker at hvis han ikke har tid Ä bruke 15 sekunder pÄ Ä pakke opp klokkene og 30 minutter pÄ Ä gjÞre klar testen, sÄ har han ikke tid til Ä gjÞre testen. Mye av det han driver med er fornuftig, men det er ikke grundig nok til at det bÞr vies sÊrlig mye oppmerksomhet mer oppmerksomhet enn det fortjener.
 
Sist redigert:

Audioten

BransjeaktĂžr
Ble medlem
27.11.2021
Innlegg
25
Antall liker
54
Sted
Oslo
Torget vurderinger
0
En ting er iallefall sikkert, hadde Hegel designa pre out som en ordinÊr pre out ville alt dette vÊrt unngÄtt. Men de ville kanskje ikke gjÞre det for Ä unngÄ at den ble brukt som forforsterker, og dermed tape salg av P20?

Lurer pÄ om alle Hegel integrerte har dette designet?
Problemet til Hegel H95 er ikke den variable linjeutgangen, men at effektforsterkeren ikke er kraftig nok og da klipper nÄr nivÄet blir for hÞyt, det pÄvirker da kvaliteten pÄ signalet fra linjeutgangen. H95 er aldri konstruert med tanke pÄ Ä vÊre en fullverdig forforsterker, denne linjeutgangen benyttes typisk til en subwoofer som spiller sammen med hÞyttalerne og da vil musikken vÊre ganske ubehagelig med fare for skade pÄ hÞyttalerne lenge fÞr kvaliteten pÄ signalet fra linjeutgangen utgjÞr et problem i praksis.

Neste modell fra Hegel, H120, har en litt mer avansert kretslÞsning og klarer ca 1 volt pÄ linjeutgangen fÞr effektforsterkeren har nÄdd maksimum. H190 har en enda bedre forforsterkerlÞsning. H390 og H590 har ytterligere forfinet kretslÞp og bedre kvalitet pÄ linjeutgangene, men integrerte forsterkere har uansett et linjetrinn som er tilpasset bruk i en integrert forsterker. Forforsterkerne Hegel P20 og P30 er helt andre konstruksjoner som lÄter veldig mye bedre som forforsterker.

I en integrert forsterker er det et poeng at signalet hÄndteres best mulig og med korte signalveier, volumkontrollen er rimeligvis tilpasset at forsterkeren brukes med hÞyttalere tilkoblet. Skal man mÄle pÄ DACen og si noe om egenskapene kun til DAC-kretslÞpet, mÄ mÄleutstyret koblet direkte til utgangen pÄ DAC-kortet.
 

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Innlegg
2.755
Antall liker
489
Sted
Stockholm
Problemet til Hegel H95 er ikke den variable linjeutgangen, men at effektforsterkeren ikke er kraftig nok og da klipper nÄr nivÄet blir for hÞyt, det pÄvirker da kvaliteten pÄ signalet fra linjeutgangen. H95 er aldri konstruert med tanke pÄ Ä vÊre en fullverdig forforsterker, denne linjeutgangen benyttes typisk til en subwoofer som spiller sammen med hÞyttalerne og da vil musikken vÊre ganske ubehagelig med fare for skade pÄ hÞyttalerne lenge fÞr kvaliteten pÄ signalet fra linjeutgangen utgjÞr et problem i praksis.

Neste modell fra Hegel, H120, har en litt mer avansert kretslÞsning og klarer ca 1 volt pÄ linjeutgangen fÞr effektforsterkeren har nÄdd maksimum. H190 har en enda bedre forforsterkerlÞsning. H390 og H590 har ytterligere forfinet kretslÞp og bedre kvalitet pÄ linjeutgangene, men integrerte forsterkere har uansett et linjetrinn som er tilpasset bruk i en integrert forsterker. Forforsterkerne Hegel P20 og P30 er helt andre konstruksjoner som lÄter veldig mye bedre som forforsterker.

I en integrert forsterker er det et poeng at signalet hÄndteres best mulig og med korte signalveier, volumkontrollen er rimeligvis tilpasset at forsterkeren brukes med hÞyttalere tilkoblet. Skal man mÄle pÄ DACen og si noe om egenskapene kun til DAC-kretslÞpet, mÄ mÄleutstyret koblet direkte til utgangen pÄ DAC-kortet.
Takk for informativt svar.

Det jeg ikke forstÄr er hvorfor line out eller pre out skal pÄvirkes av effektforsterkeren. Jeg har brukt integrerte fÞr som forforsterker til effekt-trinn med stort hell. Det var Electrocompaniet, sÄ det er kanskje andre kretslÞsninger der antar jeg.
 
  • Liker
Reaksjoner: erk

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Innlegg
4.707
Antall liker
522
Torget vurderinger
1
RÊvva uansett hvordan man vender og vrir det. Apple sin lightning/usb-c til 3.5mm klarer over 1V og mÄler bedre pÄ alle mulige mÄter, og koster 150kr?
 

Wolfen

Hi-Fi interessert
Ble medlem
28.05.2012
Innlegg
77
Antall liker
39
Det handler sikkert om Ä gjÞre det sÄ billig som mulig, som med alt annet.
 

HĂ„kon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
6.729
Antall liker
11.243
Torget vurderinger
2
Det er enkelt Ă„ neglisjere ASR.
For egen del driver jeg med denne hobbyen for Ä fÄ mest mulig glede ut av min musikksamling. Jeg har bÄde testet, hÞrt og beskrevet noen av produktene ASR omfavner og beskriver som topp produkter. De er da ogsÄ helt ok i mine Þrer, men musikkglede er ikke deres stÞrste styrke. Og helt Êrlig jeg jeg en god dag i hvorfor, jeg bare registrerer at det heldigvis finnes produsenter som tar freaks som meg pÄ ramme alvor. Vi som leter etter glede, rytmikk og et levet liv, fremfor laveste forvrengningstall ved oppgitt effekt.

La folk benytte sine instrumenter for Ă„ lete etter eksakt hva de vil, men la meg vĂŠre i fred med min glede, don't kill my vibe!!

đŸ•ș💃
 

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Innlegg
7.596
Antall liker
8.183
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
Det er enkelt Ă„ neglisjere ASR.
For egen del driver jeg med denne hobbyen for Ä fÄ mest mulig glede ut av min musikksamling. Jeg har bÄde testet, hÞrt og beskrevet noen av produktene ASR omfavner og beskriver som topp produkter. De er da ogsÄ helt ok i mine Þrer, men musikkglede er ikke deres stÞrste styrke.

SĂ„ alle de som synes at nettopp disse produktene er de som gir musikkglede tar feil alle sammen og har bare ikke sett lyset? Eller kanskje fatter de bare ikke hva musikk *egentlig* dreier seg om, slik du gjĂžr?

Ærlig talt, dette var nesten litt kvalmt.
 

HoJ

En glad amatĂžr.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.740
Antall liker
35.963
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Vi som leter etter glede, rytmikk og et levet liv, fremfor laveste forvrengningstall ved oppgitt effekt.
SÄ vi som har produkter som skÄrer hÞyt pÄ ASR sin liste bryr oss mer om lav forvrengningstall enn Ä glede oss med rytmikk og leve livet? Dette var litt ulikt deg....
 

HĂ„kon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
6.729
Antall liker
11.243
Torget vurderinger
2
Det jeg sier er at opplevelsen av musikk er subjektivt.
Mine oppfatninger er ikke gjeldende for flere enn meg selv. At det skulle vĂŠre litt kvalmt, er jeg uenig i. :)

(Men bortsett fra det, sÄ provoserte jeg ogsÄ litt med vilje.... ;) )
 

IvarT

FlĂžyelsgutten
Ble medlem
19.02.2015
Innlegg
2.068
Antall liker
4.966
Sted
Haugesund
Torget vurderinger
2
Etter Ä ha lest de siste innleggene kom jeg plutselig pÄ et begrep jeg lÊrte i norskfaget pÄ skolen:

20220620_094917.jpg
 

HĂ„kon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
6.729
Antall liker
11.243
Torget vurderinger
2
Etter Ä ha lest de siste innleggene kom jeg plutselig pÄ et begrep jeg lÊrte i norskfaget pÄ skolen:
Presis! :)
Jeg liker Ă„ leke med det besjelingsbegrepet. Dette er en lek for meg. Det er ikke dermed sagt at det er en lek for alle andre. Selvsagt har ikke disse boksene sjel, jeg bare tillater meg Ă„ late som om de har det, allikevel.

đŸ‘»
 

HoJ

En glad amatĂžr.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.740
Antall liker
35.963
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
SÄ fasiten er altsÄ Ä kjÞpe de produktene som skÄrer lavest pÄ listen, da rykker det i rockefoten... FÄ fint at noen har kommet med fasiten.
 

HĂ„kon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
6.729
Antall liker
11.243
Torget vurderinger
2
SÄ fasiten er altsÄ Ä kjÞpe de produktene som skÄrer lavest pÄ listen, da rykker det i rockefoten... FÄ fint at noen har kommet med fasiten.
NÄ bedriver du forfalskninger av mine argumenter. Det finnes muligheter for at bÄde de som scorer hÞyt og de som scorer lavt, kan ha de egenskapene som skal til for at jeg opplever dette som underholdende pÄ flere plan. Poenget mitt er at i min verden er ikke forvrengningsfri gjengivelse noen garantist for at jeg opplever dette som optimal musikkformidling. Subjektive kriterier, som nevnt. :)
 
  • Liker
Reaksjoner: HoJ
M

MusicBear

Gjest
Det er enkelt Ă„ neglisjere ASR.
For egen del driver jeg med denne hobbyen for Ä fÄ mest mulig glede ut av min musikksamling. Jeg har bÄde testet, hÞrt og beskrevet noen av produktene ASR omfavner og beskriver som topp produkter. De er da ogsÄ helt ok i mine Þrer, men musikkglede er ikke deres stÞrste styrke. Og helt Êrlig jeg jeg en god dag i hvorfor, jeg bare registrerer at det heldigvis finnes produsenter som tar freaks som meg pÄ ramme alvor. Vi som leter etter glede, rytmikk og et levet liv, fremfor laveste forvrengningstall ved oppgitt effekt.

La folk benytte sine instrumenter for Ă„ lete etter eksakt hva de vil, men la meg vĂŠre i fred med min glede, don't kill my vibe!!

đŸ•ș💃
Takk - alle som tÞr fremstÄ med meninger som ikke fremsetter en selv pÄ et personlig grunnlag men stÄr for "idelogien" man har omkring noe - enten det gjelder nytelse av musikk, golfslag med hÄndtak man selv liker men som er fastsatt som ubrukelig via sÄkalte tester - ja det forstÄs vel hva jeg forsÞker gi uttrykk for.
 

HoJ

En glad amatĂžr.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.740
Antall liker
35.963
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
NÄ bedriver du forfalskninger av mine argumenter. Det finnes muligheter for at bÄde de som scorer hÞyt og de som scorer lavt, kan ha de egenskapene som skal til for at jeg opplever dette som underholdende pÄ flere plan. Poenget mitt er at i min verden er ikke forvrengningsfri gjengivelse noen garantist for at jeg opplever dette som optimal musikkformidling. Subjektive kriterier, som nevnt. :)
Jeg provoserte litt med vilje....
Er enig i dette, lav forvrengningstall har ingen ting med eier eller lytterglede Ä gjÞre. Jeg hadde fÞr en Audio-gd dac som sikkert ikke hadde kommet med pÄ listen en gang, likte den godt - gav mye eier og musikkglede.
 

HĂ„kon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
6.729
Antall liker
11.243
Torget vurderinger
2
Jeg provoserte litt med vilje....
Er enig i dette, lav forvrengningstall har ingen ting med eier eller lytterglede Ä gjÞre. Jeg hadde fÞr en Audio-gd dac som sikkert ikke hadde kommet med pÄ listen en gang, likte den godt - gav mye eier og musikkglede.
Nei..., nÄ ble dette nesten litt kvalmt! :D :D

(Og Audio GD lager forresten DAC'er pÄ helt feil mÄte, men av en eller annen Ärsak, er det den mÄten som fÄr det til Ä swinge i min verden, da... R2R og alt det der...)
 
  • Haha
Reaksjoner: HoJ

musicman

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2005
Innlegg
3.438
Antall liker
2.071
Sted
Ålesund
Torget vurderinger
1
Lytt med Þrene, ikke Þynene. ASR mÄler, og mÄler det bra sÄ lÄter det bra, ferdig snakka. For min egen del er det ikke sÄ enkelt.
MÄler det bra , men samtidig uengasjerende, da er det kjÞrt, og dritten gÄr hodestups ut.

Samtidig mÄ det nevnes at jeg sitter pÄ amper som mÄler bra, og lÄter bra. Det er tydeligvis mange ting som spiller inn da noen mÄlemessig gode produkt ikke engasjerer, mens andre gjÞr det.
 

HoJ

En glad amatĂžr.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.740
Antall liker
35.963
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Personlig mÄ jeg si at mitt anlegg har like mye rockefot-lyd med Topping som det jeg hadde med Audio-gd.
 

MakkinTosken

En kjekkas
Ble medlem
21.02.2020
Innlegg
13.593
Antall liker
34.346
Sted
og til
Torget vurderinger
6
Personlig mÄ jeg si at mitt anlegg har like mye rockefot-lyd med Topping som det jeg hadde med Audio-gd.
Det har nok kinamannen som bruker dine penger pÄ russisk olje ogsÄ...

 

HoJ

En glad amatĂžr.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.740
Antall liker
35.963
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Topp Bunn