Grenland Lydlaug.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • General8

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.07.2005
    Innlegg
    644
    Antall liker
    0
    Det blir ny bil går jeg sterkt utifra.

    Håper på å ikke overstige 350 Kkr.
    Det er mye flott i den prisklassen, samtidig som jeg allerede har dimmitert en del.
    BMW og Merchedes blir det ikke og heller ikke  Koreaner eller Noen franske om man ser bort fra Peugot 307sw.

    Det blir nok Avensis,Vectra,Zafira,Touran eller 307sw.
    Du må selvsagt gjøre hva du vil, men var jeg deg ville jeg gått for pent brukt. Som du sikker er klar over kan du trekke fra ca20% av ny værdien etter et års bruk. Ganske mye ikkesant.
    Men på den andre siden er det jo selvsagt deilig å kunne velge ut alt fra farge til utstyr.

    Skal du ha bilen lenge, eller er du typen som skifter ofte?
     
    T

    Thomas1

    Gjest
    Det er desverre ikke sånn at en 2 år gammel diesel bil detter 20% i verdi. Nå har jo enkelte dieselbiler sunket 10% etter de nye avgiftsreglene kom. Det ser ikke ut som bruktbilene synker så mye som ønsket.

    Bytter ikke bil så ofte, men når jeg får sønn nr 2 om noen få dager, blir behovet litt endret. Må ha en større bil.
     

    x250

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2006
    Innlegg
    758
    Antall liker
    12
    Sted
    porsgrunn
    Var innom Mobile i dag også. ( er i støtet )
    Kikket på Vectra og Zafira i dieselverson.
    Delskinn interiør og komplett OPC styling pakke... :p

    SAL: du trimmer min fremtidige bil du?
            Skal vi si rundt 150 hk og 400 Nm! hehe
    Hør på S.A.L. angående folkevongna er en helt knall bil nesten samme hva jeg setter meg inn i for jeg vont i ryggen før jeg når oslo , kjørte Stein Arnes bil tur retur Stockholm merka knapt jeg hadde kjørt bil , så går den bra . ;D
     
    A

    Akle

    Gjest
    Det faktum at noen faktisk kjøper opler slutter ikke å overraske meg.
     
    T

    Thomas1

    Gjest
    Hør på S.A.L. angående folkevongna er en helt knall bil nesten samme hva jeg setter meg inn i for jeg vont i ryggen før jeg når oslo , kjørte Stein Arnes bil tur retur Stockholm merka knapt jeg hadde kjørt bil , så går den bra .
    Var du egentlig i direkte kontakt med setet i løpet av den turen?Mesteparten av turen hang du vel fast i håndtaket eller hang ut av vinduet for å kaste opp.. ;D
     

    Rune_pedersen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.12.2005
    Innlegg
    128
    Antall liker
    3
    Er ikke setene det ert no galt med x250 det er
    kroppene våre. Ha ha
     

    Rune_pedersen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.12.2005
    Innlegg
    128
    Antall liker
    3
    F ra spøk til ramme alvor, venter på en dp 8.1 i posten noen som vet noe om den?
    Har ikke hørt den før.
     

    2m

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Innlegg
    2.212
    Antall liker
    1.315
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    F ra spøk til ramme alvor, venter på en dp 8.1 i posten noen som vet noe om den?
    Har ikke hørt den før.
    Hadde en dp 8,0 selv for ikke lenge siden (et par mnd). Den jeg hadde var standard utgaven. Syntes 8,0 var en god dac særlig når man tar alderen på dac'en med i betraktning. Er det "standard" eller modifisert 8,1 du har kjøpt?
    Selv kjøpte jeg en stello DA 220 MKII da denne blant annet har usb inngang slik at man kan kjøre musikken fra pc.
     

    Rune_pedersen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.12.2005
    Innlegg
    128
    Antall liker
    3
    Er en 8.0 som andevik har justert. Lånte en stello av han i jula den inponerte ikke meg
     

    2m

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Innlegg
    2.212
    Antall liker
    1.315
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Er en 8.0 som andevik har justert. Lånte en stello av han i jula den inponerte ikke meg
    Hei igjen, du har iallefall fått deg en bra dac. Har kun hørt modifisert dp dac hos Andervik, men dessverre ikke i eget anlegg.
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Mer OT:Lurer litt på det her Touran greiene, hvor blir de laget egentlig? Har selv en Golf 05' mod men føler Touranen er mye kjipere satt sammen og "blekkete". Skulle åpne døra på en i går som var rimet over, hele dørplata ga etter før rimet slapp taket, skremmende......Og hva er pedalene laget av? bremsepedalen føles temmelig dvask i kvaliteten, føler den skal brekke ved en nødbrems.....men 2,0 dieselen er jo fantastisk etter en justering, drar helt fantastisk med 400NM, lurer på åssen den mototren oppfører seg i Golf som er 300kg lettere......
     
    T

    Thomas1

    Gjest
    Jeg har ikke peiling på hvor denne er laget, men sikkert et lavkostland.
    Har en Touran hjemme på lån fra Skien bil nå. Byggekvaliteten fremstår ikke som noe negativt sålangt.
    God fremdrift i 105 hk diesel motoren synes jeg.

    Neste bil ut er denne:



    Zafira 1.9 turbodiesel med Cosmo pakke + OPC styling pakke.
    Valgets kval...
     

    Rune_pedersen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.12.2005
    Innlegg
    128
    Antall liker
    3
    Hei igjen, du har iallefall fått deg en bra dac. Har kun hørt modifisert dp dac hos Andervik, men dessverre ikke i eget anlegg.
    Heizann
    Du må gjerne prøve min når den dukke opp, posten er usedvanlig treg.
     

    2m

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Innlegg
    2.212
    Antall liker
    1.315
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Heizann
    Du må gjerne prøve min når den dukke opp, posten er usedvanlig treg.
    Ja, hadde vært morsomt det. Mulig det er min gamle 8,0 TA har modifisert. Kjedelig å vente. Får håpe du får den snart da.
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Citroen C4 picasso eller ford s-max er vel også noe å vurdere?
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.468
    Antall liker
    4.266
    Torget vurderinger
    10
    Hi-Fi Guru. Ikke drikk så tidlig i uka...... :)
     
    T

    Thomas1

    Gjest
    He he.
    Har Ford...Been there,done that osv
    Citroen, må opp i c5 og den er dyr!
     

    JORFIN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2004
    Innlegg
    1.765
    Antall liker
    15
    Torget vurderinger
    22
    SAAB 9.5 må jo selvsagt vurderes 2,3 T årsmodell 2003 burde ligge i ditt prisleie.mm herlig bil :)
     
    T

    Thomas1

    Gjest
    Er vi mange som skal til Brian i kveld?

    Jeg tenkte å ta meg en liten tur før jobb i kveld.
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.235
    Antall liker
    6.368
    Jeg prøver å finne frem i alle fall, og pass dere for bilen min!:D
     

    General8

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.07.2005
    Innlegg
    644
    Antall liker
    0
    Jeg skulle ikveld, men må nok jobbe overtid. :'(
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.235
    Antall liker
    6.368
    Jeg trodde du kom på den sorte sykkelen din jeg ???
    Neida, fikk overtalt kjære x-250 til å kjøre meg;)

    Takk for fint møte forresten!
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Ja, da var andre møte i Lydlauget over, BrianH var vert i kveld og det var et skikkelig trivelig treff. Kaffe og kaker var representert, det samme var 11 stk tror jeg av laugets medlemmer.

    Først et bilde av verten vår foran sin rigg:



    Brian spiller til daglig på Patos Symphonic 3, drevet av Vincent 991 monoblokker som blir styrt av en Sugden Masterclass preamp. Denne får sine signaler fra en Proceed CD-spiller som har gått i partnerskap med en Muse-DAC. Kabler er stort sett Synergistic Research mener jeg. Slik ser det ut:



    For anledningen hadde det dukket opp et sett gjestehøyttalere som kommer fra Bachs Hifi i Larvik. Disse består av høykvalitetselementer fra ScanSpeak og har faktisk et basselement til som ikke synes på bildet, da den står bak den vi ser, i et slags compoundsystem.



    Det var litt uenighet om lyden her en stund, Brian hadde fått dem på plass kvelden før så alt var ikke fintrimmet. Noen klagde på litt hard lyd, og etter litt justeringer med dempeføtter og slikt falt ting noe mer på plass.

    Uansett skulle Patos'ene inn for å høres på så det var bare å bære:




    Patos låt mørkere og vennligere for øret. Bånddiskanten er bare nydelig, men enkelte savnet vel litt av galskapen fra Larvik. :-X
    Uansett, dette var Brians eget oppsett og det er ikke vanskelig å skjønne at dette var til å leve med....



    Ikke no problem å slappe av nå.....




    vi ser litt nærmere bak kulissene, synes det lyser som en politibil bak der......




    bak her og......



    ....som vi ser har Brian tråkka til litt på kabler, her er enhver kontakt sikker ;)

    Som alltid ( ;)) er det tid til en liten minnestund før alle går hjem......




    dett var dett for denne gang, neste gang er det min tur, her er en liten preview.....



    ....som dere ser, kun et sett høyttalere og en TV......eller??
     
    K

    kiwi

    Gjest
    Kjempefint at Hifiguru tar på seg jobben med og legge ut litt bilder, du er herved vår bildesjef på fremtidige møter ;) var en kjempehyggelig kveld med masse fin musikk og god lyd, og takk til Brian som åpnet sine dører for klubben, gleder meg allerede til neste møtet :)
    Mvh: Espen
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    ........sponser lauget et speilreflekskamera snart da vel........HAHA, takk for i kveld
     

    swans

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.02.2006
    Innlegg
    303
    Antall liker
    2
    enstemmig vedtatt, hifi-guru tar photo jobben. må jo skryte av referatene også, godt formulert.
    dette går veien jeg håpet på, hører bare positive ord og opplevelser. det er dette hobbyen dreier seg om, ingen sure oppgulp. suverent....
    all takk til verten, flott presentasjon av en minneverdig lydopplevelse. fikk også med meg noen tips til "ny" musikk. dette er vel så viktig som kvaliteten på lyden, jeg sliter litt med ny musikk, har sikkert satt meg fast i ett gammelt spor. flott !!
    og hifiguru, om du er bekymret for lyden........så kan jeg jo ta med disse.

    ups...bare høytalerne naturligvis ;D ;D
     

    swans

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.02.2006
    Innlegg
    303
    Antall liker
    2
    vi snakket litt om spesielle platespillere i går.
    her er noen eksempler.









     
    J

    Jurassic

    Gjest
    Nå har jeg sett meg lei på at treffa alltid blir lagt til tidspunktene hvor jeg er på jobb så jeg har sagt opp jobben min.
    Nå slipper dere ikke unna  ;D
     

    2m

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Innlegg
    2.212
    Antall liker
    1.315
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Takk for i går. Fint oppsett Brian. Flink til å bake er du også :D
    Hifiguru er enstemming valgt til bildesjef ;D
     

    swans

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.02.2006
    Innlegg
    303
    Antall liker
    2
    aha....så du ser du går glipp av mye !!
    håper jobben var kjedelig da.. det kommer en e-post snart om neste møte. det er første tirsdag i februar. da håper jeg du kan. vi koser oss stort.
    Nå har jeg sett meg lei på at treffa alltid blir lagt til tidspunktene hvor jeg er på jobb så jeg har sagt opp jobben min.
    Nå slipper dere ikke unna  ;D
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    swans, vi som har sett mye rart opp gjennom årene, den Thorens Reference'n var drøy for 20 år siden. Husker danske HIFI-Revyen fra den tiden, ble bladd i like møysommelig som Aktuell Rapport som lå under senga........
     

    Rune_pedersen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.12.2005
    Innlegg
    128
    Antall liker
    3
    Ja, hadde vært morsomt det. Mulig det er min gamle 8,0 TA har modifisert. Kjedelig å vente. Får håpe du får den snart da.
    Heizann

    Nå har dp,n kommet den spiller veldig bra,
    Har møe å gjøre til uka men tar den med opp
    til deg en kveld det passer

    M.v.h. Rune
     

    2m

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Innlegg
    2.212
    Antall liker
    1.315
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Heizann

    Nå har dp,n kommet den spiller veldig bra,
    Har møe å gjøre til uka men tar den med opp
    til deg en kveld det passer

       M.v.h. Rune
    Hei igjen, bra du er førnøyd. DP dac'en er veldig bra den ;D.
    Vi finner nok en dag som passer, men kos deg med den inntil videre du. Morsomt med nye produkter. Blir gjerne mer musikk lytting da. Send PM eller e-post så kan du komme over på rette sida av elva ;D
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    ;D ;D ;D ;D ;D ;D


    Du er helt klart keen på dette Thomas, og det forstår jeg, var å hørte på mentor2 i byn i dag og jeg kan tenke meg det blir litt i friskt i toppen med 991 (er vel det du har ikke sant?) men det er et sett nydelige høyttalere du har der. Vi må få fiksa en session hos meg med mentorene dine en dag til uka så vi kan få noen erfaringer vedr dette begge to.....vi snakket om dette tidligere men jeg trodde det var mani2 du hadde kjøpt, de er mer tungdrevne......dette her tror jeg kan låte kult


    ....tror nok allikevel midgard 6,1 står passe høyt på prilisten nå, kjekt å ha på lur lissom ;) ;)
     
    T

    Thomas1

    Gjest
    Har en i21 fra Primare. En liten intergrert sak i en prisklasse som er uhørt her på forumet :)
    Er litt sugen på rørene dine guru.. ;)

    Det er nok spilleren min som ikke helt "er der", men den er vel på vei ut den også med tid og stunder...
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn