Grenland Lydlaug.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • x250

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2006
    Innlegg
    758
    Antall liker
    12
    Sted
    porsgrunn
    ja ja folkens, da ser det ut som der er ting på gang  hørte pappw mumla om et vekelsemøte i nær fremtid ;D
     
    A

    Akle

    Gjest
    Mandag, ikke? Blir ikke å treffe på mobilen i dag, men jeg får uansett beskjeder gjennom emokid her.

    Ai, alle nerder gleder seg :)

    Hei.
     
    J

    Jurassic

    Gjest
    Typisk min flaks at jeg er i Finnmark når alt skjer :-[
     

    x250

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2006
    Innlegg
    758
    Antall liker
    12
    Sted
    porsgrunn
    Møte Mandag kveld halv ni hos swans . tror dette blir morro å håper det er starten på noe som vil vare en stund , at det blir flere  møter utover viteren er jo en bra gjeng hifi syke mensker i fjorden her ::) ;D
     
    K

    kiwi

    Gjest
    Ja dette blir kjempegøy, skal bli veldig hyggelig og hilse på så mange Audiofile :)
     

    x250

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2006
    Innlegg
    758
    Antall liker
    12
    Sted
    porsgrunn
    ja audiofile ja .er jo egentlig bra de ikke har klart å lage medisiner mot det enda. ;D
     

    jblfan

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.11.2006
    Innlegg
    75
    Antall liker
    0
    ja audiofile ja .er jo egentlig bra de ikke har klart å lage medisiner mot det enda. ;D
    Det ER medisiner mot det, men kun JEG har oppskriften, og siden det er slik er det INGEN som får kjøpt den! ;D
     

    x250

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2006
    Innlegg
    758
    Antall liker
    12
    Sted
    porsgrunn
    Til dere som skal vere med på møte på mandag , sjekk innboksen deres ,pappw har sendt dere info med adresse å kart over hvor dere skal kjøre mvh Baard.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Jeg vet, men jeg er ikke forfatter denne gang:)
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.415
    Antall liker
    4.015
    Torget vurderinger
    10
    Feil Pass ja,vi har ikke begynnt på hvor mange feil det var ang. garage besøk.......
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.415
    Antall liker
    4.015
    Torget vurderinger
    10
    Fikk dessuten kjeft! Fruen er skikkelig frustrert over at ikke de nybakte bollene hennes ble nevnt i reportasjen!

    Mvh.
    Stein A.
     

    swans

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.02.2006
    Innlegg
    303
    Antall liker
    2
    bare en ting, når deree skal til meg, så sett inn adressenn på kartet og enter. om dere følger den pilen som er der, havner dere i mitt i sandtaket ;D
     

    swans

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.02.2006
    Innlegg
    303
    Antall liker
    2
    om jeg blir bedt, skal en slik ting aldrig bli glemt. det kan du forsikre din fru om.
    Fikk dessuten kjeft! Fruen er skikkelig frustrert over at ikke de nybakte bollene hennes ble nevnt i reportasjen!

    Mvh.
    Stein A.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.030
    Antall liker
    9.309
    bare en ting, når deree skal til meg, så sett inn adressenn på kartet og enter. om dere følger den pilen som er der, havner dere i mitt i sandtaket ;D
    Første til høyre og andre til venstre?
     

    swans

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.02.2006
    Innlegg
    303
    Antall liker
    2
    ja. også en ting til, det er det stor hvite huset til venstere som er mitt. om det kommer mange, kan dere vere så snille å parkere praktisk. pip?
     
    J

    Jurassic

    Gjest
    Veldig nysgjerrig på hvordan det går på treffet ikveld jeg.
    Irriterer meg at jeg er i Finnmark hver gang det skjer noe :'(
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.245
    Antall liker
    3.199
    Torget vurderinger
    49
    Gleder meg til referat og bilder i morra :)
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.232
    Antall liker
    6.349
    Takker for en fin kveld, virker som dette kan bli bra. Mange åpne og entusiastiske mennesker, takker swans for demo og kaker:)
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Ja, siden det ikke var så mange som hadde kamera med får vi prøve oss litt. Kameraet mitt er litt mørkeredd og jeg er litt naturlig skjelven så det får bli som det blir. Blir elektronikkbilder i denne omgang, mulig Swans har noen bedre bilder av medlemmene........uansett var det kjempetrivelig og møtes, Swans disket opp med kaffe og kaker samt to sett spennende høyttalere av forskjellig karakter og solid elektronikk!


    Først ut spilte vi på Piega, fantastisk crispy og detaljert topp, og når suben ble slått på ble det ryddig i kjelleren!! (ikke no jordskjelv, men romresonansen rundt 35hz ble ryddet bort og alt ble bare ......najs)



    Deretter bar det fram med Swans'ene, og her ble det en annen vals....Kjempedigert lydbilde og spennende dynamikk, men mye mer kultivert enn det jeg hadde regnet med ihvertfall! Låt flott!



    Swans benytter en cd-spiller (eller er det transport?) fra EAD



    Forforsterkeren er en Proceed, denne har vel kinoprosessor også tipper jeg....



    På powersiden er det ikke spart på konfekten, et sett monoblokker fra New Zealandske Perreaux på hver sine 750 watt puster liv i det meste......Swans påstår han kjøpte dem kun pga den kurvede fronten som minte han om ......ja hva var det igjen????



    Piega i skammekroken??? .....neida
    Uansett, man skal lete litt etter heftigere finish, kabinettene er laget av et stykke aluminium og vi funderte litt på hvordan de enorme mellomtone/diskant elementene er montert......





    Takk for oppmerksomheten, fint om fler tar med kamera neste gang. :D
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Som dere kan se er Swans gla' i film også, rundtomkringutstyret består av en H/K Signature power til å drive Quadral center og bakhøytt, Toshiba DVD og Pioneer Laserdisc er på plass, samt Dreambox til himmelsignalene. Tror det hang en Infocus over hodet vårt som sikkert disker opp med go'bilder når den blir spurt ;-)
     

    Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.532
    Antall liker
    3.076
    Torget vurderinger
    0
    Ser ut som det må jobbes litt med optimalisering av lyden i dette oppsettet, men jeg har ikke tid før til fredag.................;)
     

    x250

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2006
    Innlegg
    758
    Antall liker
    12
    Sted
    porsgrunn
    Ja takk for en hyggelig kveld tror dette blir morro etterhvert ;D
     

    swans

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.02.2006
    Innlegg
    303
    Antall liker
    2
    takker alle for innspill og deltakelse, vi banket inn det viktigste i går. dette virker åpenbart som en veldig oppegående gjeng. vi kommer til å få det utrolig artig, tro meg. det er selvsakt mulig for flere å melde sin interesse, send meg eller papworth en melding, så skal vi kontakte dere tilbake.
    til flageborg : ja selvsakt er det mulighet for opptimalisering, er det ikke altid det? har heller ikke jobbet så veldig mye med rommet, alle kreative ting blir prøvd. Kaffen er altid varm på kanne, kaker kan vanke det også
     

    2m

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Innlegg
    2.185
    Antall liker
    1.288
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Takker Swans for fin fin demo. Morsomt å ha vært på "rommet" ditt. Mye bra utstyr.
    Hyggelig å treffe andre med samme interesse. Mye spennende utstyr ute hos de forskjellige.
    Håper dette fortsetter da kan det bli mye morro etterhvert ;D

    Swans: du får prøve å lure naboen din Stig ned i kjellern en gang
     
    A

    Akle

    Gjest
    Dette var veldig spennende. Fantastisk vertskap og likeså gjester, den sosiale angsten min ble fort glemt ;). Ser frem til flere møter.

    Mvh
    Atle "med mye rart i mellom" K
     
    K

    kiwi

    Gjest
    Takker for en kjempehyggelig kveld, gleder meg til neste møte. Veldig gøy at alle hadde forsjellig utstyr det gjør disse møtene enda mer spennere. Kjempefint at Swans tok på seg oppgaven med og være formann og papworth som ville være nestformann. Bra at noen tar på seg denne jobben :) vi gleder oss til vi blir inkalt til neste lyttekveld
    Mvh. Espen
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.030
    Antall liker
    9.309
    En fin kveld med en hyggelig vert og hans hund, samt hyggelige gjester.
    Ganske OK anlegg også ;D
     
    K

    kiwi

    Gjest
    Heisann
    Mener og huske at neste møtet blir den 9 januar, men det kommer sikkert swans tilbake til.
    Mvh: Espen
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.232
    Antall liker
    6.349
    Hei igjen dere er ikke døe vel har hvert rolig så lenge
    Klart ikke, så deg tilogmed på butikken i går.

    Er småhypp på å besøke noen snart, utenom lydlauget altså. Noen som er inviteringssyke?
     
    T

    Thomas1

    Gjest
    Så fort mine nye høytalere er spilt inn ( nye i dag ) tar jeg gjerne imot noen når det passer seg (meg)
     
    J

    Jurassic

    Gjest
    Klart ikke, så deg tilogmed på butikken i går.

    Er småhypp på å besøke noen snart, utenom lydlauget altså. Noen som er inviteringssyke?
    Du kan jo komme innom meg, vi snakket jo om det før jeg dro på jobb.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn