Grenland Lydlaug.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• T

Thomas1

Gjest
    Tar meg gjerne en tur ut sammen med Mentorene, men madamen har ikke fødet enda, så noe tidspunkt kan jeg ikke gi deg...Plutselig så er det fødsel på gang, og da kan ikke jeg sitte i Porsgrunn og være opptatt.. ;)

emokid

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Antall liker
    6.727
    Oh, det vil jeg gjerne være med på! Er også spent på rør og klipsch, har hatt klipsch før, men bare på transistorforsterkere.

Hepp

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.262
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    emokid, klpsch og rør har jeg allerede så det kan vi ta snart, u got pm

A

Akle

Gjest
    Oh, det vil jeg gjerne være med på! Er også spent på rør og klipsch, har hatt klipsch før, men bare på transistorforsterkere.

Hepp
    Hadde jeg rørblokkene eller klasse A ampen når de var på besøk hos meg?

Meg og hukomelse. Mener å erinre at det var blokkene og at det spilte som faen. Husker at jeg hadde to preer inne da og at de trivdes best med den av klart dårligst kvalitet... så har man opplev det også.

Ai

emokid

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Antall liker
    6.727
    Hehe, du hadde aldri klasse-A cayin'en i leiligheten din, så de fikk kjørt seg på sonic frontiers'ene. Jeg hadde ikke store hifi-øret den gang, så mitt inntrykk var ikke bare uerfarent, jeg husker rett og slett ikke hvordan det var. Tror jeg hørte ca 5 minutter og, før vi ville spille på dine ht.

A

Akle

Gjest
    Hehe, du hadde aldri klasse-A cayin'en i leiligheten din, så de fikk kjørt seg på sonic frontiers'ene. Jeg hadde ikke store hifi-øret den gang, så mitt inntrykk var ikke bare uerfarent, jeg husker rett og slett ikke hvordan det var. Tror jeg hørte ca 5 minutter og, før vi ville spille på dine ht.
    Det var hos taterungen Cayinen fikk prøvd seg på klipschene ja. Faller på plass nå. Ai.

2m

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Antall liker
    1.694
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Heizann

Nå har dp,n kommet den spiller veldig bra,
    Har møe å gjøre til uka men tar den med opp
    til deg en kveld det passer

M.v.h. Rune
    Hei igjen Rune, hvordan passer førstkommende søndag (21. jan)? Etter normal kirketid passer bra for meg.

Rune_pedersen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.12.2005
    Antall liker
    3
    Tror det passer bra jeg. Vi får avtale tid når det nermer seg

mvh Rune

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.262
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Ja det var jommen godt.

På tirsdag den 6.2 var det ny samling i Lydlauget, det var jeg som var vert denne gangen og 12 medlemmer dukket opp på Vestsiden for å drikke opp kaffen min og slå av en prat. Har et par bilder som jeg skal legge ut i kveld.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.410
    Det er ikke noe rart kaffen din forsvant. Den var så god, atte. :)
    Takk for en hyggelig kveld.

2m

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Antall liker
    1.694
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Ja det var jommen godt.

På tirsdag den 6.2 var det ny samling i Lydlauget, det var jeg som var vert denne gangen og 12 medlemmer dukket opp på Vestsiden for å drikke opp kaffen min og slå av en prat. Har et par bilder som jeg skal legge ut i kveld.
    Fint, du er jo bildesjef. Synd jeg ikke fikk vært der. Blir det noen "close ups" ;D

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.262
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Close-ups ja.....var så opptatt med å spille skiver lage kaffe så jeg glemte nesten bildene men noen ble det da, kun utstyr, gutta glemte jeg helt men det er vel ikke så farlig hehehe

Her ser vi det for anledningen nyinnkjøpte racket fra Jysk (salg kun kr 250,- ;D )fylt til randen av Rega Jupiter cd-spiller, Rega Cursa og Maia for og sluttforsterker som spilte på for anledningen nyinnkjøpte Tannoy 635. På øverste hylle til høyre ser dere Preampen min, MingDa MC7r som ga signalene via Kimber kabler til Dared VP 20 forsterkerne som er de små gullfargede boksene til høyre på hylle to og tre. Poweret til disse står åppå Thule-ampen i bunn. Thulen forsynte denne kvelden bassene på Klipsch RF 15 men Dared'ene tok seg av hornet. Den sorte dvd-cd spilleren under ega'en er en Sonydings.

Her er høyttalerne til Thomas1 koblet opp, det er et sett Dali Mentor 2 med pene stativer, dette er seriøse saker som låt veeeldig bra på Rega-riggen! Mine røramper trivdes ikke så veldig godt her, det ble litt masete i grunn.

Et oversiktbilde, klispchene skimtes så vidt borti der

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.262
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Etter at gutta var godt var det på tide å rydde litt, derfor satt jeg rørgreiene litt til side for å høre litt på Rega og Klipsch.....

Dette låter slett ikke værst, jeg har også prøvd meg litt frem med en sub

Dette er en rimelig sak fra Tangent som jeg tror kun ser bra ut, den er helt ny så den skal få noen timer på seg før den ryker i kjelleren.

Får ikke bestemt meg helt med detta Rega utstyret, tror rørene gjør Klipschene litt "friere" og magiske, deilig med fjernkontroll da......

T

Thomas1

Gjest
    Hei, og takk for en hyggelig kveld.

Synes selv også at høytalerene mine spilte godt med Rega settet.
    Det er som du sa.."dette spiller musikk"

Da er det en mnd til neste gang...Kanskje jeg tar meg en liten snartur over på feil side av Bratsberg en tur snart også.

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.262
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Ja, blitt noen timer på Tannoy/Rega i aften, sammenlignet cd-spilleren til rega med Theta Miles, sistnevnte har en bunn og varme som kler endel "røffe" anlegg men den støyer endel som nevnt tidligere så det blir litt vanskelig å si hva som er rett og hva som er galt. Tilbake til Rega så er alt mer tydelig og lettfattelig om enn litt blodfattigere men fortsatt kan jeg bli litt lurt av feilen i Theta'n. Tannoyene klarer seg greit men har ikke samme fargespillet i lyden som klipsch, det blir litt gråere og kanskje riktigere men som dere vet sjiter jeg i hva som er målbart riktig....

edit: ser klokka ikke er 8 ennå og jeg har spiltt masse musikk allerede, fytti grisen å deilig det er å jobbe hjemme i fjorden igjen, tidligere hadd jeg knapt rydda bort middagsoppvasken på denne tiden.....

General8

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.07.2005
    Antall liker
    0
    Ja takk for en hyggelig kveld..
    Moro å veksle mellom de forskjellige komponentene. God kaffe og kaffekos.

Jeg fikk med meg at ikke alle var like fornøyd med musikk valget deler av kvelden. Hvorfor ikke ta med noe musikk selv? Vi var tolv karer på treffet, så hvis vi regner fem min pr låt, tar det ikke mer enn en time å tilfredstille alle i minst fem min. :D
    Personlig vil jeg sette stor pris på dette da jeg kan bli bedre kjent med musikk jeg ikke kjenner.

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.262
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Ja det ble litt småsært til perioder, min feil det da stort sett, men vi har jo veldig variert bakgrunn smak og ehem alder da så det skulle bare mangle. Dro på med litt orgel og kormusikk som jeg tror utløste de største reaksjonene :-D

General8

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.07.2005
    Antall liker
    0
    Ja det ble litt småsært til perioder, min feil det da stort sett, men vi har jo veldig variert bakgrunn smak og ehem alder da så det skulle bare mangle. Dro på med litt orgel og kormusikk som jeg tror utløste de største reaksjonene :-D
    Det er mulig det var det, men det var ikke helt poenget mitt. Poenget var at hvis en ønsker å høre en type musikk for å danne seg et bilde av oppsettet en lytter til, er det enkleste å ta med egen musikk. Selv var jeg så frekk at jeg hadde med tre skiver.

T

Thomas1

Gjest
    Skal vi bli enige om et sted å ha Voerspiel på til Fredagen, evt ett sted å møtes før konserten med torskedragen?

audiomur

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.01.2005
    Antall liker
    6
    God kveld!
    Hvilken Jethro Tull konsert-DVD anbefales til en som ble fan for 10 min siden? ;D

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.262
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    ÅÅÅÅÅhhh, du er der i kveld ja.......hvorfor dukket du ikke opp på tirsdag da grabben? 200meter er ikke langt........hakke peiling på JT men skjønner at du ble hekta....

emokid

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Antall liker
    6.727
    Såså gutter, nå må dere legge dere;)

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.262
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Skal vi bli enige om et sted å ha Voerspiel på til Fredagen, evt ett sted å møtes før konserten med torskedragen?

Lundetangen er vel stapfull på en fredagskveld og Gimle er vel ikke stedet uansett, hva med kafèen på Ibsenhuset, burde vel funke det?

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.262
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Thomas, hun er verdens mest sexy50-åring, kutt ut det ordet der, kun Bård som får lov til å bruke det, han skjønner ikke sånt hahaha

emokid

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Antall liker
    6.727
    Jeg kan finne på langt mer passende og "ufine" ord til den dama der om det skulle trengs.

swans

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.02.2006
    Antall liker
    2
    skal jeg slenge ut en pm til alle på mail ,for å høre om og hvor vi skal treffes før konsert ??
    under en uke nå...

audiomur

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.01.2005
    Antall liker
    6
    ÅÅÅÅÅhhh, du er der i kveld ja.......hvorfor dukket du ikke opp på tirsdag da grabben? 200meter er ikke langt........hakke peiling på JT men skjønner at du ble hekta....
    Skulle gjerne ha vært der, men jeg ga beskjed til swans om frafallet på PM. Mulig at den forsvant i det siste terroristangrepet mot sentralen.(swans, jeg har noe krøll med utboksen på eposten min om dagen, så jeg må midlertidlig svare deg her på PM)

Takk for tipsene hifiguru, men er det noen JT-fans som kan peke ut den beste konsertdvd'n for meg? Det ligger en stor pakke å venter på meg på PP-senteret i dag, så det hadde vært morro med noe nytt i hyllene. :)

Rune_pedersen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.12.2005
    Antall liker
    3
    Har bare sett Nothing is easy.og Living with the past på dvd er ikke dårlig de.Skal du ut å handle i dag må du ta med god skiva Crest of a knave. ;D
    Har to kammerater som har alt a tull kan få noen tips fra de om du vil.

jblfan

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.11.2006
    Antall liker
    0
    Hei alle i lauget.

Sist møte trodde jeg skulle være den 13 feb. Trodde vi var eninge om 2 tirdag i mnd, men det var jo bare i januar, og da hadde influensaen tatt meg. Så nå har jeg gått glipp av 2 ... TO møter. Uff, men jeg kommer sterkere tilbake.

Hvis noen har lyst til å lytte i mellomtiden, er det best å sende mail til rolf-aas@tele2.no eller ringe 99 71 92 36.

Hade ...f eller d

2m

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Antall liker
    1.694
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Hei, er neste møte bestemt? Hvem skal det være hos?

T

Thomas1

Gjest
    Hei Rolf.
    Sjekket kartverket på adressen din...

God damn...Hvor lang tid bruker man fra sentrum og opp til deg med bil? ;D

Thomas

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn