Gode venner av Topping

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.854
    Antall liker
    10.688
    Torget vurderinger
    10
    Denne lille forsterkern var så bra at vi kjøpte en til.

    Snart er det test på 10mm tynnveggede DIY off grid hyttehøyttalere som skal på 12 Volts solcelleanlegg.

    For de som kjenner til sånt så er det en blå liten Victron DC-DC converter på bildet. Den klarer jeg å få drøye 30V ut av og det er midt i blinken for Topping forsterkern.


    398DE9E8-DD47-4B1B-A525-72BDC97D2B21.jpeg
     

    Tønnes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.02.2012
    Innlegg
    794
    Antall liker
    516
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    54
    Hei denne
    Topping HS01 USB Isolator
    Blir da veldig varm ,skal denne bli det ? :unsure:
     

    Vedlegg

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.429
    Antall liker
    35.218
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Min hs01 blir også veldig varm...
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.697
    Antall liker
    21.543
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Fikk endelig bestilt den L30-en. En blå en. Er så få Icepowerforsterkere igjen i hovedanlegget nå at jeg syntes at det var riktig å kompensere litt.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.429
    Antall liker
    35.218
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Fikk endelig bestilt den L30-en. En blå en. Er så få Icepowerforsterkere igjen i hovedanlegget nå at jeg syntes at det var riktig å kompensere litt.
    Gratulerer, den er meget god. Jeg har to her i hus.
     

    Tønnes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.02.2012
    Innlegg
    794
    Antall liker
    516
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    54
    Jeg har nå målt den,men kan ikke forstå at denne er mer en 35 grader,noe er feil her ,mulig at min måler er feil,når jeg kjenner på den måler det mer en dette .Satte nytt batteri i den og ,for og få rett måling.Viss noen har en bedre måler ,hadde det våre fint og fått denne målt helt riktig da.
     

    Motorhome

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Innlegg
    1.623
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Sunndalsøra
    JA, HSO1 blir noe varm. Kanskje rundt 50 grader. Forsterkerne mine blir rundt rund 60 grader målt på kjøleribben.(classe A ). Har en USB Wifi som blir like varm som HSO1. Det er også en strømforsyning. Ingen fare så langt.
     
    Sist redigert:

    SiSt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2021
    Innlegg
    981
    Antall liker
    1.576
    Sted
    Hamar
    Lurer på å handle en E50 dac, men helt grønn på hva som finnes av streamere i samme prissegment...

    Vil ha noe som kan styres direkte fra qobuz/egen app og tar 24/192 over wifi. Stort sett vil det spilles over Sonos connect, ekstra ytelse vil primært være kun meg som lytter, så brukervennlighet er ikke det viktigste. Vil ikke bruke pc eller strekke kabel bort til anlegget...

    Evt om det finnes streamer/dac kombinert med balanserte utganger uten at det koster vanvittig mye, men det er vel en annen tråd...
     

    stianG

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    628
    Antall liker
    663
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    27
    Fikk en pa3s i går som nødforsterker etter at rørsleden begynte å krangle. Bruker den på multicelle horn med celestion axi2050 drivere. Må innrømme at jeg ble gledelig overrasket over hvor bra dette låter!
     

    MartinSandvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2008
    Innlegg
    764
    Antall liker
    453
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    8
    Lurer på å handle en E50 dac, men helt grønn på hva som finnes av streamere i samme prissegment...

    Vil ha noe som kan styres direkte fra qobuz/egen app og tar 24/192 over wifi. Stort sett vil det spilles over Sonos connect, ekstra ytelse vil primært være kun meg som lytter, så brukervennlighet er ikke det viktigste. Vil ikke bruke pc eller strekke kabel bort til anlegget...

    Evt om det finnes streamer/dac kombinert med balanserte utganger uten at det koster vanvittig mye, men det er vel en annen tråd...
    Har en e50 sammen med en bluesound node 2. Kjøpte noden brukt, så innenfor samme pris.
    Litt usikker på quobus støtte i noden, men det er det sikkert noen andre her som kan si noe om.
     

    Karl_Erik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.10.2002
    Innlegg
    2.191
    Antall liker
    1.065
    Torget vurderinger
    1
    Har en e50 sammen med en bluesound node 2. Kjøpte noden brukt, så innenfor samme pris.
    Litt usikker på quobus støtte i noden, men det er det sikkert noen andre her som kan si noe om.
    Qobuz fungerer utmerket i Node, med oppløsning opp til 24/192. Jeg bruker selv en Node 2i sammen med Topping E50 i et av mine streameroppsett Men original-appen til Qobuz kan ikke benyttes - for å få til det er @SiSt avhengig av en Chromecast-basert streamer, tror jeg. Det peker mot en Primare NP5 Mk II Prisma i moderat prisklasse. Med den skal du kunne bruke original-appen til Qobuz, men går glipp av gapless playback, noe som såvidt jeg vet gjelder for alle Chromcast-baserte streamere. Men det kan løses ved å streame via Airplay på liveinnspillinger, men da forsvinner HighRes igjen. Life is a bitch...

    Det var forresten litt vanskelig å forstå hvor Sonos Connect kommer inn i bildet hvis @SiSt skal ha en ny streamer?
     

    SiSt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2021
    Innlegg
    981
    Antall liker
    1.576
    Sted
    Hamar
    Har en e50 sammen med en bluesound node 2. Kjøpte noden brukt, så innenfor samme pris.
    Litt usikker på quobus støtte i noden, men det er det sikkert noen andre her som kan si noe om.
    Etter en kjapp kikk på noen tester virker det som den støtter qobuz i sin egen app og dermed kan kjøre full oppløsning via wifi. Så egentlig treffer den vel ganske bra. Gjenværende spørsmål blir da om den lever opp til E50 mhp kvalitet i lyden. Har funnet en test som benyttet en Hugo2 dac og testet a/b mot intern. Det virket lovende.

    Qobuz fungerer utmerket i Node, med oppløsning opp til 24/192. Jeg bruker selv en Node 2i sammen med Topping E50 i et av mine streameroppsett Men original-appen til Qobuz kan ikke benyttes - for å få til det er @SiSt avhengig av en Chromecast-basert streamer, tror jeg. Det peker mot en Primare NP5 Mk II Prisma i moderat prisklasse. Med den skal du kunne bruke original-appen til Qobuz, men går glipp av gapless playback, noe som såvidt jeg vet gjelder for alle Chromcast-baserte streamere. Men det kan løses ved å streame via Airplay på liveinnspillinger, men da forsvinner HighRes igjen. Life is a bitch...

    Det var forresten litt vanskelig å forstå hvor Sonos Connect kommer inn i bildet hvis @SiSt skal ha en ny streamer?
    Takker for forslag, og skjønner jeg kanskje må akseptere en ekstra app for å få fullt utbytte av qobuz...

    Sonos connect kommer inn i bildet fordi jeg har huset fullt av Sonos, og vil koble den på en av inngangene til dacen for enklest mulig bruk til vanlig.

    Sonos er begrenset til 16/44.1, så poenget er å få tilgang på høyere oppløsning i stua. Trenger derfor ikke streamer med multirom, det vil uansett være Sonos.

    Nå er jo dette en topping-tråd, men ligger 3 stk auralic altair på finn til ganske ok priser. 🤔
     

    Karl_Erik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.10.2002
    Innlegg
    2.191
    Antall liker
    1.065
    Torget vurderinger
    1
    Jeg tror det er klokt å
    Etter en kjapp kikk på noen tester virker det som den støtter qobuz i sin egen app og dermed kan kjøre full oppløsning via wifi. Så egentlig treffer den vel ganske bra. Gjenværende spørsmål blir da om den lever opp til E50 mhp kvalitet i lyden. Har funnet en test som benyttet en Hugo2 dac og testet a/b mot intern. Det virket lovende.



    Takker for forslag, og skjønner jeg kanskje må akseptere en ekstra app for å få fullt utbytte av qobuz...

    Sonos connect kommer inn i bildet fordi jeg har huset fullt av Sonos, og vil koble den på en av inngangene til dacen for enklest mulig bruk til vanlig.

    Sonos er begrenset til 16/44.1, så poenget er å få tilgang på høyere oppløsning i stua. Trenger derfor ikke streamer med multirom, det vil uansett være Sonos.

    Nå er jo dette en topping-tråd, men ligger 3 stk auralic altair på finn til ganske ok priser. 🤔
    Jeg tror det er klokt å akseptere at du må benytte streamerappen til Qobuz, ja. Men på en annen side kan Primarestreameren være et godt alternativ hvis du aksepterer at du ikke får gapless playback på liveinnspillinger og enkelte studioinnspillinger.
    Kan ellers anbefale en Bluesound Node 2i, som du kan få brukt til 3-3,5k.
     

    mk1classic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.01.2009
    Innlegg
    1.884
    Antall liker
    1.461
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    2
    En Raspberry pi med My Vouimio abo. ser ut til å akseptere native Tidal og Qobuz appene

     

    Karl_Erik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.10.2002
    Innlegg
    2.191
    Antall liker
    1.065
    Torget vurderinger
    1
    Heh. Enhver dings som ikke kan gapless hører til i sentralens mørkeste krok.
    Det kunne vært en interessant diskusjon med flere fasetter, men jeg respekterer @HoJ som mener at den diskusjonen hører hjemme i en annen tråd.
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Er det noen som har testet P50-strømforsnyningen? Vurderer den på en E30.
     

    nikosidis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    857
    Antall liker
    250
    Torget vurderinger
    16
    Når noen lurer på disse filterene i D90SE eller andre DACer så er forskjellene meget små. Min erfaring er at DACer ikke forandrer karakter grunnet filtere.
    Jeg ville også holdt med langt unna disse digitale volumstyringene.
    Jeg har hatt veldig mange DACer og det blir litt urettferdig å sammenligne når utstyret jeg testet med var forskjellig.
    Det jeg har testet er D90SE på Usher 718DMD som jeg nå har solgt. Dette er typisk en høyttaler som er litt pågående i toppen, ikke ulik Focal. Med den type høyttaler ville jeg nok ikke anbefalt D90SE. Har man en nøytral høyttaler som f.eks Dynaudio skal man virkelig ha dyrt utstyr før denne er det svakeste ledd.
    Med B&W CM5 ble Musical Fidelity MX-DAC til samme pris overkjørt på det meste av musikk jeg testet. Først og fremst bassen var i en helt annen liga på hvert eneste spor. Testet den også mot RME ADI-2 og der var også nesten alt i favør D90SE. Under den testen brukte jeg de gode gamle DLS R55. Hos meg var det ikke snakk om smak og behag men en helt annen liga i favør D90SE. Jeg fikk tatt den med til en venn som har skikkelig fullrange høyttalere. Dette er Thivan Labs høyttalere med 15" bass, mellomtone og horndiskant. Det låt helt fantastisk! Vanvittig dynamikk med nydelig sammenheng, gjennomsiktighet over hele frekvensområdet. Jeg har sluttet å se etter DACer. Jeg vet hvor bra denne fungerer og har derfor helt andre steder å gjøre oppgradering i mitt eget oppsett. Hvis noen ønsker er det mulig å ta med egen DAC til meg for sammenligning. Jeg er ikke så veldig bekymret ;)
     
    Sist redigert:

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.429
    Antall liker
    35.218
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Stemmer godt med de erfaringene jeg har med dx7pro. Denne holder følge med RME ADI-2 som dac, men rme er vesentlig bedre som forforsterker.
    Men så er dx7pro en hel del billigere.
     

    nikosidis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    857
    Antall liker
    250
    Torget vurderinger
    16
    Stemmer godt med de erfaringene jeg har med dx7pro. Denne holder følge med RME ADI-2 som dac, men rme er vesentlig bedre som forforsterker.
    Men så er dx7pro en hel del billigere.
    Det er veldig mange som tror de slipper unna med de digitale forforsterker løsningene som de fleste DACer har.
    En god forforsterker er like viktig som alt annet i oppsettet. Dette har jeg testet så mye at jeg lurer ikke på det.
     

    Heipådeg

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.06.2016
    Innlegg
    226
    Antall liker
    178
    Det er veldig mange som tror de slipper unna med de digitale forforsterker løsningene som de fleste DACer har.
    En god forforsterker er like viktig som alt annet i oppsettet. Dette har jeg testet så mye at jeg lurer ikke på det.
    Støtter dette etter jeg koblet min 90SE til en Pre90: ett betydelig løft!
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.697
    Antall liker
    21.543
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Det er veldig mange som tror de slipper unna med de digitale forforsterker løsningene som de fleste DACer har.
    En god forforsterker er like viktig som alt annet i oppsettet. Dette har jeg testet så mye at jeg lurer ikke på det.
    Så du mener at en analog forforsterker før lydkortet mitt vil gi et betydelig løft? I call BS.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.697
    Antall liker
    21.543
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Well. Jeg tviler på at en stack på fire D90SE vil gi et betydelig løft i mitt anlegg. Apparatet er transparent så vidt jeg har lest meg til, dvs. uhørbart. Hvordan kan det da gi et lydmessig løft?
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.717
    Torget vurderinger
    1
    Well. Jeg tviler på at en stack på fire D90SE vil gi et betydelig løft i mitt anlegg. Apparatet er transparent så vidt jeg har lest meg til, dvs. uhørbart. Hvordan kan det da gi et lydmessig løft?
    D90se har utgangsimpedanse på 100ohm, og Pre90 har utgangsimpedanse på 20 (RCA) og 40 ohm (XLR). Pre90 har også høyere utgangsinivå, så forskjellen kan så absolutt være tilstede. I tillegg får en mulighet til å koble til flere kilder, og det kan jo være en fordel for mange.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn