Selv har jeg lest og sett mye om deres produkter. Jeg har en dx3 pro med ldac på vei.
Regner med det er flere her på hfs som er venner av Topping.
|
Etter det jeg kan lese er ikke dette et problem med ldac-versjonen.Hadde Topping DX3 pro tidligere. Ok lyd men var plaget ned klikking i hytt og pine, alltid før og etter sang skifte. Lastet ned en fix som reparerte dette, men dac'en vil klikke ved bytte av bitrate. Såpas lenge siden at jeg ikke finner linken til denne fix , men let på www.tpdz.net så finnes sikkert en firmvare oppgradering.
Heisann. Jeg ser du har Focal Elear som du kjører med DX7 Pro. Jeg har Elear, og har fått anbefalt DX7 Pro sammen med dem. Kjører de med Dragonfly Cobalt i dag, men ønsker en enda bedre lyd. Kan du si noe om hvordan den påvirker lyden/soundstage etc? Ser ut til å være en veldig interessant amp/Dac, men finnes det forhandler av Topping i Norge? Jeg har ikke funnet noen. Mvh Jon AndersJeg har en DX7 Pro på sengekanten som jeg bruker sammen med Focal Elear. Funker helt fintOg på "hjemmekontoret" har jeg en DX3 Pro V2 som jeg bruker med div HT, men primært Elear og Sennheiser Momentum 2. Fungerer helt utmerket den også. Jeg vil karakterisere begge som veldig detaljerte og presise, kanskje litt mer enn jeg foretrekker iom jeg er glad i rør og klasse A
Jeg prøvde DX7 Pro som dac i hovedanlegget, men det fungerte ikke for meg. Jeg liker nok en forvrengning som heller litt mot det varme/romantiske, men for all del ingen av dac'ene er kalde eller analytiske. De er bare veldig presise.
Oi, venter i spenning.Det finnes en forhandler i Norge, og mer info vil komme som bransjenyhet på forsiden i løpet av dagen eller morgendagen![]()
Hei.Heisann. Jeg ser du har Focal Elear som du kjører med DX7 Pro. Jeg har Elear, og har fått anbefalt DX7 Pro sammen med dem. Kjører de med Dragonfly Cobalt i dag, men ønsker en enda bedre lyd. Kan du si noe om hvordan den påvirker lyden/soundstage etc? Ser ut til å være en veldig interessant amp/Dac, men finnes det forhandler av Topping i Norge? Jeg har ikke funnet noen. Mvh Jon Anders
Da er hemmeligheten avslørt, og Hifisentralen er ny importør av Topping.Det finnes en forhandler i Norge, og mer info vil komme som bransjenyhet på forsiden i løpet av dagen eller morgendagen![]()
Jeg tipper at en dx3pro vil gjøre en god jobb.Så bra! FlottDa blir det kanskje snart en test av ett Topping produkt. Hvor mye må jeg legge i ett Topping produkt for å få en merkbar bedre DAC enn den som er internt i Denon PMA-2500NE? Noen som sitter med egne erfaringer på denne komboen?
Det er helt sant, men 900,- for hodetelefonforsterker og/eller forforsterker er ganske billig.trenger du bare en ren dac så har e30 samme chip, bedre ytelse og koster 900kr mindre
Noen ønsker penger for en liten mqa-chip... Derfor koster de litt mer. Roon på dac er ikke et must, som sagt - på streamer derimot...Trenger bare en ren DAC - ser at Topping produktene ikke er Roon Certified - det var dumt. Litt kjedelig at man må helt opp til D90 for å få MQA HW decoding.
E30 husker innstillinger etter at strøm går av/på. Kjapp oppstartstid.Hei Topping eiere!
Lurer litt på en E30, som ny DAC mellom TV og en analog forsterker.
Hvordan er strømadapteret mtp evt. ulyd? Litt dårlig erfaring med høyfrekvent piping på slike småtasser, når DAC (og annet) trekker strøm.
Lurer derfor også på: På TV har jeg en egen USB inngang som gir 5V/1A ut. Denne skrur seg av og på med TV`n.
Det er jo greit, men vil Toppingen gå tilbake til samme setting som sist benyttet etter «strømbrudd»? (Inngang, filter, annet)
Lang eller kort oppstartstid er også kjekt å vite![]()