Gode venner av Topping

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.753
    Antall liker
    21.627
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Det å enkelt kunne bytte mellom ulike kilder er fint.
     

    nikosidis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    857
    Antall liker
    250
    Torget vurderinger
    16
    Well. Jeg tviler på at en stack på fire D90SE vil gi et betydelig løft i mitt anlegg. Apparatet er transparent så vidt jeg har lest meg til, dvs. uhørbart. Hvordan kan det da gi et lydmessig løft?
    Se denne. Den forklarer en del angående fordel med Preamp.


    Nå er ikke jeg helt enig med alt som blir sagt i denne videoen da jeg mener en god preamp gjør lyd bedre selv om det noen ganger handler om dose "ikke hørebar" forvrengning eller farging som faktisk gjør det meste bedre å høre på. Typisk rørutstyr er ikke det som måler best men låter likevel fantastisk.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.438
    Antall liker
    84.036
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Noen som har erfaring med E 50 DAC? Jeg har en Smsl su8, som jeg er godt fornøyd med, bortsett fra et mickey mouse display på str med et dig armbåndsur og ønsker derfor å bytte.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.438
    Antall liker
    84.036
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Og er E 30 samme uten bal utg?
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.463
    Antall liker
    35.293
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    E30 er Ute bal.utgang ja. Har ikke hørt noen av dem, men en kamerat har E30, han er meget fornøyd med den.
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.438
    Antall liker
    84.036
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    E30 er Ute bal.utgang ja. Har ikke hørt noen av dem, men en kamerat har E30, han er meget fornøyd med den.
    Oki. Takker. Da bestiller jeg E30, da jeg ikke trenger balla 😉. Displayet er avgjørende, da det jeg har er uleselig lengre enn 50cm unna!
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.753
    Antall liker
    21.627
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    ^Irrelevant, nikodisis.
    Kunne være relevant om jeg hadde et par Linkwitz LX521.4, høyttalere gjort etter de samme prinsippene som mine, men med analoge delefiltre.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.438
    Antall liker
    84.036
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Jeg tok bilde av displayet på dacen jeg har nå og jeg la en Jordan tannpirker under (hadde ikke fyrstikk) så kan dere jo bedømme selv

    B6058A4D-D476-4195-BF99-A6C15FF1E85C.jpeg


    det fungerer nok greit på et skrivebord, men i stue blir det for smått.
     

    Karl_Erik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.10.2002
    Innlegg
    2.192
    Antall liker
    1.067
    Torget vurderinger
    1
    Noen som har erfaring med E 50 DAC? Jeg har en Smsl su8, som jeg er godt fornøyd med, bortsett fra et mickey mouse display på str med et dig armbåndsur og ønsker derfor å bytte.
    Jeg har en E50 (og en D50s), og har hatt en E30.

    Jeg opplever E50 som bedre enn E30, også avspilt via RCA. Derimot opplever jeg E30 og D50s som ganske lik, men der D50s har Bluetooth i tillegg, inkl. lDAC. Og en veldig bra og eksklusiv byggekvalitet. Displayet er derimot alt for smått på D50s - dette i stor kontrast til displayet på E50 og E30.

    I dag plukket jeg opp en brukt D30 som skal betjene et litt perifert oppsett. Har ikke hørt på den enda - blir litt spennende å høre hvordan den står seg, i og med at det er en litt eldre konstruksjon lansert i 2016/17
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.438
    Antall liker
    84.036
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Jeg har en E50 (og en D50s), og har hatt en E30.

    Jeg opplever E50 som bedre enn E30, også avspilt via RCA. Derimot opplever jeg E30 og D50s som ganske lik, men der D50s har Bluetooth i tillegg, inkl. lDAC. Og en veldig bra og eksklusiv byggekvalitet. Displayet er derimot alt for smått på D50s - dette i stor kontrast til displayet på E50 og E30.

    I dag plukket jeg opp en brukt D30 som skal betjene et litt perifert oppsett. Har ikke hørt på den enda - blir litt spennende å høre hvordan den står seg, i og med at det er en litt eldre konstruksjon lansert i 2016/17
    Takker. Den skal kun være DAC for en CD spiller og jeg har Bluesound Node 130 i tillegg som også har DAC og BT. Så da ble det raskt avgjort og balansert trenger jeg ikke og lommeboken er også fornøyd nå rett etter høytiden. 😉
     

    YesJens

    Musikkelsker og Livsnyter😊
    Ble medlem
    21.08.2018
    Innlegg
    3.274
    Antall liker
    6.433
    Sted
    Under stjernene
    Nei, spurte ikke.
    Som gammelt verneombud er det litt vanskelig å unngå å se det.
    Slutta å røyke for vel 21 år siden av samme årsak som dæ.
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.438
    Antall liker
    84.036
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Nei, spurte ikke.
    Som gammelt verneombud er det litt vanskelig å unngå å se det.
    Slutta å røyke for vel 21 år siden av samme årsak som dæ.
    Ja nå tok jeg den! 😂😂😂 (no sig) 🤣🤣🤣
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.438
    Antall liker
    84.036
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Topping E 30 ankom allerede i formiddag og ble straks satt i arbeid. Fungerer upåklagelig, men om den er noe lydmessig bedre enn SMSL SU-8 skal jeg ikke mene noe om. Uansett en flott liten boks med stort nok display til å lese det på god avstand. Kusdos til O store Høvding for rask ekspedering og forsendelse. Til prisen er det en "no brainer" 😉👍
     

    IvarT

    Fløyelsgutten
    Ble medlem
    19.02.2015
    Innlegg
    2.062
    Antall liker
    4.940
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har nettopp skaffet meg en brukt Pre90 og er strålende fornøyd med lyden :) Det er en gnistrende god pre :)

    topping_pre90_rack.jpg


    Men fjernkontrollen sliter jeg litt med. For det første må jeg sikte mye mer rett på enn jeg er vant med fra andre fjernkontroller. Og noen ganger må jeg også trykke flere ganger på samme knappen for at apparatet skal respondere. Det er spesielt volumkontrollen jeg da har prøvd, og det er naturligvis den som blir mest brukt.

    Siden dette er mitt første Topping-produkt lurer jeg bare på om dette er normalt, eller om det kan være noe feil med fjernkontrollen eller mottakeren. Hvilke erfaringer har dere andre med fjernkontroller til Topping?

    PS! Jada, jeg har byttet til nye batterier i fjernkontrollen ;) Det var det første jeg gjorde, men det hadde ingen effekt.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.463
    Antall liker
    35.293
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Helt normalt. Aluminiumskontrolleren som selges fungerer bedre.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.719
    Torget vurderinger
    1
    Helt normalt. Aluminiumskontrolleren som selges fungerer bedre.
    Den har gått ut, men det kommer en ny modell i neste uke.

    Men, den fungerer ikke til Pre90 da den benytter andre koder enn fjernkontrollen til d/a konverterne.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.463
    Antall liker
    35.293
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Den har gått ut, men det kommer en ny modell i neste uke.

    Men, den fungerer ikke til Pre90 da den benytter andre koder enn fjernkontrollen til d/a konverterne.
    Akkurat. Hva er nytt med den nye modellen?
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.719
    Torget vurderinger
    1
    Men fjernkontrollen sliter jeg litt med. For det første må jeg sikte mye mer rett på enn jeg er vant med fra andre fjernkontroller. Og noen ganger må jeg også trykke flere ganger på samme knappen for at apparatet skal respondere. Det er spesielt volumkontrollen jeg da har prøvd, og det er naturligvis den som blir mest brukt.

    Siden dette er mitt første Topping-produkt lurer jeg bare på om dette er normalt, eller om det kan være noe feil med fjernkontrollen eller mottakeren. Hvilke erfaringer har dere andre med fjernkontroller til Topping?

    PS! Jada, jeg har byttet til nye batterier i fjernkontrollen ;) Det var det første jeg gjorde, men det hadde ingen effekt.
    @IvarT - ta kontakt pr PM så fikser vi en ny fjernkontroll
     

    hvego

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.09.2009
    Innlegg
    311
    Antall liker
    364
    Hei Toppingvenner.
    Er det noen av dere som har erfaring med Bluetooth-adapteren? BC3 Bluetooth d/a-konverter. Jeg funderer på denne for de ganske få gangene jeg ønsker Bluetooth i anlegget. Må i så fall også ha en switch som jeg ser Høvdingen også selger - for å ha tilstrekkelig mange innganger til DACen min.
     

    sanztra

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2019
    Innlegg
    452
    Antall liker
    864
    Sted
    Pocket Valley
    Hei.

    Har en D70S mqa, som hadde firmware versjon 1.29

    Kjørte oppdateringen her:

    "Problemet" nå er at det konstant står PCM og ikke lenger MQA i displayet på D70s på master fra Tidal (fra pc via USB).

    Har jeg strula det til med å installere feil firmware eller har andre noen teorier her?
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.719
    Torget vurderinger
    1
    Hei.

    Har en D70S mqa, som hadde firmware versjon 1.29

    Kjørte oppdateringen her:

    "Problemet" nå er at det konstant står PCM og ikke lenger MQA i displayet på D70s på master fra Tidal (fra pc via USB).

    Har jeg strula det til med å installere feil firmware eller har andre noen teorier her?
    Har du sjekket at følgende innstillinger er krysset av slik som på bildet:

    tidal-mqa-settings.jpg
     

    7th-hifi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.07.2008
    Innlegg
    986
    Antall liker
    746
    Torget vurderinger
    8
    Sluket; Du bør jo kjøpe en til, til selveste sirkus anlegget! :cool:
     

    vipa

    Høyttalerhviskeren
    Ble medlem
    08.01.2016
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    8.752
    Sted
    Fra Fredrikstad, kommet meg helt til Halden
    Torget vurderinger
    1
    For vel melde meg inn her som fersk Topping E50 med p50 eier.
    Veldig fornøyd så lang, men jeg har et spørsmål til dere som er mer erfarne med streaming enn meg: jeg streamer i dag via en Bluesound Node 2 hvor jeg benytter Spotify Connect appen. Funker bra, men har hørt så mye negativt om lyden på Spotify.
    Noen som vet om det finnes en tilsvarende app på qobuz som flere anbefaler?
     

    Karl_Erik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.10.2002
    Innlegg
    2.192
    Antall liker
    1.067
    Torget vurderinger
    1
    For vel melde meg inn her som fersk Topping E50 med p50 eier.
    Veldig fornøyd så lang, men jeg har et spørsmål til dere som er mer erfarne med streaming enn meg: jeg streamer i dag via en Bluesound Node 2 hvor jeg benytter Spotify Connect appen. Funker bra, men har hørt så mye negativt om lyden på Spotify.
    Noen som vet om det finnes en tilsvarende app på qobuz som flere anbefaler?
    Qobuz har en egen app som fungerer utmerket, men ikke direkte mot Bluesound. Den har ikke Connect-funksjonaliteten som Spotify og TIDAL har. Med Node 2 må du benytte Bluesound-appen for å betjene Qobuz, eller du kan benytte Roon-appen, hvis du har det.

    PS: Opplever du forskjell med- og uten P50 på E50?
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    7.834
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    For vel melde meg inn her som fersk Topping E50 med p50 eier.
    Veldig fornøyd så lang, men jeg har et spørsmål til dere som er mer erfarne med streaming enn meg: jeg streamer i dag via en Bluesound Node 2 hvor jeg benytter Spotify Connect appen. Funker bra, men har hørt så mye negativt om lyden på Spotify.
    Noen som vet om det finnes en tilsvarende app på qobuz som flere anbefaler?
    Som Karl_Erik sier så har ikke Qobuz egen "Connect"-funksjonalitet mellom apper på telefon/nettbrett mot andre enheter.
    Dog skal det støttes opptil CD-kvalitet via Airplay rett fra Qobuz-appen hvis du har Apple-produkt du spiller av med (y)
     

    vipa

    Høyttalerhviskeren
    Ble medlem
    08.01.2016
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    8.752
    Sted
    Fra Fredrikstad, kommet meg helt til Halden
    Torget vurderinger
    1
    Qobuz har en egen app som fungerer utmerket, men ikke direkte mot Bluesound. Den har ikke Connect-funksjonaliteten som Spotify og TIDAL har. Med Node 2 må du benytte Bluesound-appen for å betjene Qobuz, eller du kan benytte Roon-appen, hvis du har det.

    PS: Opplever du forskjell med- og uten P50 på E50?
    Takk for svar. For se om jeg prøver qobuz etter hvert. Har ikke prøvd med annet enn p50, gir i hvertfall et solid inntrykk. 😁
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    7.834
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Nei bruker Android
    Oki, da må du via Bluesound appen, men det er nok bare en vanesak.
    Ikke prøvd noen av delene, så har ingen erfaring der.
    Og for å ha tilgang på Hires-filene må man uansett via den Bluesound-appen.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn