Finnes det noen "tweaks" som er så "over the top" at ingen går på de?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.276
    Antall liker
    34.811
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Dette må være noe av det mest perverst groteske.. både som produkt, design og pris!!!!! Fy for helvete.
    Det er litt MQA-vibber her i måten den «forbedrer» signalet på:
    The Wadax digital components employ our own MusIC Chip 2 technology, a feed-forward error correction system that compensates for time, amplitude and phase errors in the D-to-A conversion path. Using the same technique – adding the inverse of the transfer function error to the signal – we realised that it would be possible to compensate for the bit waveform distortion in the USB interlink. But whereas in our DACs, we are dealing with a closed system of known elements, with a universal USB interface, the corrective applied would have to be user adjustable. Our response to this challenge is the Digital Waveform Control, a set of three rotary knobs that allow users to adjust/compensate for errors in the rise-time and amplitude of the sent signal as well as the spacing on the return channel (counteracting echoes and reflections). Users can establish three, pre-set compensations, to match the replay characteristics of different streaming services or locally stored files.
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Det får nesten Anzus-svitsjen til 300.000 til å virke fornuftig. «Tja, kanskje den, du.»
     

    Sober

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Innlegg
    784
    Antall liker
    333
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.204
    Antall liker
    3.549
    Torget vurderinger
    1
    Ville ikke kjøpt kabler av de engang når man leser det der, de aner ikke hva lag2 er for noe engang. Direkte flaut spør du meg..
    Audio optimized, layer2? Altså, lag to har noe med MAC adresser å gjøre og that's it. Om det er lyd, bilde eller hva som helst så driter både lag1-3 i det.

    Også dedikert NAS port på 100mbit!?? Hahahaha!!!
    Hvilken idiot kjører NAS på 100mbit, når man kan kjøpe en 1gbit switch med flere porter enn dette til godt under tusenlappen inkl. Kabler, som er en brøkdel av hva denne dritten koster.. 100mbit til NAS med film holder ikke veldig godt når man skal starte å streame 4K etc. Og kanskje flere brukere på samme NAS, oversubscription er et stikkord.

    "Velkommen til dårlig nettverk fra 1995, Nordost®."
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.204
    Antall liker
    3.549
    Torget vurderinger
    1
    Hadde disse produktene kostet en halv dollar på Ali express så hadde ingen tatt de seriøst (mer en passende pris spør du meg), men ettersom det koster mer enn en brukbar bruksbil så blir de automatisk tatt seriøst?
    Er det virkelig så enkelt "high-end" markedet fungerer for tiden?
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    Hadde disse produktene kostet en halv dollar på Ali express så hadde ingen tatt de seriøst (mer en passende pris spør du meg), men ettersom det koster mer enn en brukbar bruksbil så blir de automatisk tatt seriøst?
    Er det virkelig så enkelt "high-end" markedet fungerer for tiden?

    Ja
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.498
    Antall liker
    1.787
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Ville ikke kjøpt kabler av de engang når man leser det der, de aner ikke hva lag2 er for noe engang. Direkte flaut spør du meg..
    Audio optimized, layer2? Altså, lag to har noe med MAC adresser å gjøre og that's it. Om det er lyd, bilde eller hva som helst så driter både lag1-3 i det.

    Også dedikert NAS port på 100mbit!?? Hahahaha!!!
    Hvilken idiot kjører NAS på 100mbit, når man kan kjøpe en 1gbit switch med flere porter enn dette til godt under tusenlappen inkl. Kabler, som er en brøkdel av hva denne dritten koster.. 100mbit til NAS med film holder ikke veldig godt når man skal starte å streame 4K etc. Og kanskje flere brukere på samme NAS, oversubscription er et stikkord.

    "Velkommen til dårlig nettverk fra 1995, Nordost®."
    Du skjønner vel også at 1gbit gir dårligere lyd. Trodde dette var barnelærdom, jo bredere båndbredde, jo trangere lyd
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.204
    Antall liker
    3.549
    Torget vurderinger
    1
    Du skjønner vel også at 1gbit gir dårligere lyd. Trodde dette var barnelærdom, jo bredere båndbredde, jo trangere lyd
    Ja, congestion på linja gir en varmere lyd sies det.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.201
    Antall liker
    101.666
    Torget vurderinger
    23
    Omtrent det dummeste jeg har sett dersom det er et kommersielt produkt.... noen % endring i rh/temp og helvete er løs med subbing i spolegap osv osv. 😖
     

    slartibartfast

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    2.952
    Antall liker
    3.705
    Sted
    Aukra
    Torget vurderinger
    7
    Hmm-
    Der finns ja også tonearmer i tre.
    Skal ja være kokt og «dødt» men jeg har alltid hatt mine tvil om de ikke påvirkes av temperatur og luftfuktighet.
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.132
    Antall liker
    9.285
    Torget vurderinger
    2
    Totaldac er et foretak med genuint sortiment av dusteprodukter
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.201
    Antall liker
    101.666
    Torget vurderinger
    23
    Treverk i kombinasjon med vinylrelatert avspilling er heller ikke min greie...
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    7.902
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Hmm-
    Der finns ja også tonearmer i tre.
    Skal ja være kokt og «dødt» men jeg har alltid hatt mine tvil om de ikke påvirkes av temperatur og luftfuktighet.

    Hvis treverket påføres flere lag med lakk kan det vel gjøres ganske upåvirkelig, men de jeg har sett har virket ubehandlede. Behandlet eller ei så er det vanskelig å se noen annen grunn til å bruke treverk enn fordi det kan bli pent. Bedre lyd kan det i alle fall ikke gi.
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Innen guitarproduksjon, særlig på dyrere instrumenter, bruker de en metode der de «steker» halsmaterialet for å tørke ut all fukt. Da blir det superstabilt, noe som er spesielt attrativt for musikere som spiller i ulike klimaer. Men en hals kan du alltids justere. Litt verre med dette høyttalerelementet.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.080
    Antall liker
    10.479
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Klarte ikke å lese hele dessverre.
     

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.543
    Antall liker
    3.025
    Sted
    Oslo
    Det holdt med denne:
    This latest treated adhesive sticker label from P.W.B. makes use of, for the first time, a fractal image. So… a lot of math behind this!
    Masse matte, da må det være bra 🙃
     

    AOC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2019
    Innlegg
    1.351
    Antall liker
    1.244
    Torget vurderinger
    1
    20220525_093137.jpg

    De beste tviksene er alltid de en produserer selv og som er kortreist, ikke de dyre alternativene fra ali baba og de andre røverene.
    Mine selvproduserte high end audiofile hybelkaniner har nu medført at jeg med god overbevisning og godt resultat har kunnet erstatte min Luxman 590 osv med en Audiolab 6000A.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.201
    Antall liker
    101.666
    Torget vurderinger
    23
    Microabsorbenter, økologiske - det er den beste typen dette :LOL:
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.498
    Antall liker
    1.787
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Vis vedlegget 820432
    De beste tviksene er alltid de en produserer selv og som er kortreist, ikke de dyre alternativene fra ali baba og de andre røverene.
    Mine selvproduserte high end audiofile hybelkaniner har nu medført at jeg med god overbevisning og godt resultat har kunnet erstatte min Luxman 590 osv med en Audiolab 6000A.
    Er det en puffet ris jeg ser der? Det er i allefall supre absorbenter
     

    AOC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2019
    Innlegg
    1.351
    Antall liker
    1.244
    Torget vurderinger
    1
    Er det en puffet ris jeg ser der? Det er i allefall supre absorbenter
    Adekvat spørsmål. 🙂
    Nei, det viste seg å være en liten flik av audio grade papir-flik, sammenkrøllet. -og ja; effekten av den, riktig plassert, er betydelig. Jeg la den varsomt tilbake.
    20220525_100734.jpg
     

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.543
    Antall liker
    3.025
    Sted
    Oslo
    Kunne eventuelt tapetsert stueveggene med hjemmedyrket navlelo. Super absorbering. Og muligens en kandidat til Høstutstillingen.
    Navlelo har allerede blitt brukt, så hvis du prøver kan du bli beskyldt for plagiat.

    – Fluxus-kunstnere var opptatt av å bryte med den borgerlige kunsten. Hente det hverdagslige inn i kunsten, sier Ugelstad. Blant annet representert med en av kunstnernes navlelo gjennom 30 år i et monter.
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Et øyeblikk trodde jeg Navlelo var et etternavn. På italiensk muligens.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.080
    Antall liker
    10.479
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Kom igjen folkens. Det er ikke helg enda selv om mange i villfarelsen snakker om langhelg.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn