BT skrev:
Skoen trykker på at man i farta ikke så forskjell på USD og NOK?
Jeg vil vise til første innlegg, der jeg kårer årets lønnsvinner. Om noen finner noen bedre så står jeg irettesatt.
Jeg beskrev helt presist hva vedkommende hadde fått i sekken, og for den som har vansker med så mange nuller etter hverandre gjentok jeg beløpet med bokstavering.
Deretter la jeg til rett valuta.
Hva påfølgende skribenter følte de hadde av behov for å unnskylde eller forklare kompensasjonsnivået kan jeg ikke stå ansvarlig for. Jeg konstaterte bare dette.
Bloomberg bekrefter at gutten har lagt listen høyt, og at andre i "næringen" har fått noe å strekke seg etter som ligger på nivå med Sotomayors sprang i sin tid.
http://www.bloomberg.com/news/2011-...-5-billion-in-2010-as-hedge-funds-gained.html
Paulson virker klarsynt. Mens resten av næringen føk omkring og trodde at eiendomsverdier skulle inn i himmelen, så veddet han på det motsatte, og det dro hans fond inn USD 15 milliarder på i 2007.
Det er mange innen finans som ikke skjønner seg på finans, kan vi konstatere. Godt vi har noen som skjønner det fullt ut. I 2007 mottok han bare USD 3.7 milliarder, så det er fint å se at det går rette veien.