Fidelity 34

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• M

musicus

Gjest
    lark skrev:
    musicus skrev:
    lark skrev:
    Jeg kjøper Fidelity sporadisk, og blir like skuffet hver gang. Omtalene av utstyr sier meg omtrent ingenting. Det blir brukt spalte opp og spalte ned på blomstrende fargerik svada. Det mest interessante er musikkstoffet, og selvfølgelig de flotte bildene.
    Som du her skisserer det så lurer jeg virkelig på om "problemet" er riktig adressert til Fidelity, noe burde du jo selv ha oppdaget underveis, at du kaster bort pengene dine gang på gang på noe du opplever som svada, kan vel ikke skyldes så veldig mange andre enn en selv?

mvh
    Jo, du kan nok ha rett i det ;D Jeg synes forøvrig også at det meste av Bibelen er svada.
    Ikke sant?!, selv synes jeg det står endel fornuftig der, men det er en annen historie ;) ....

mvh

lydbjørn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Antall liker
    50
    Sted
    Oslo
    KindOfBlue skrev:
    Bør vel legge til at panelet lyttet til ni forskjellige kabelsett på en kveld. Godt gjort!

Lyttet på tolv kabler (høytaler) i løpet av et par timer, og kan ikke skjønne at det skal være noe stort problem?

Skal ikke gjenta det til det kjedsomelige, men hørte faktisk forskjell på alle kablene!

Kanskje ikke enorme forskjeller på et par av dem, men forskjellene var der uansett.

Gjentar også, som sist. Har man et dårlig/middelmådig anlegg, skal dette ikke parres med for gode kabler. Har man et Mid. High End anlegg, kan man gå for 10 % regelen. Har man et High End anlegg, kan man benytte 10 % regelen, eller hvor mye man selv vil ofre av en "slunken" lommebok for å få frem (tyne frem) de siste tonene/lydene!

Heller intet Fidelity i denne postkassen heller :'(

B

Back_Door

Gjest
    Storebror skrev:
    Det finnes en liten gruppe audiofile som ikke hører forskjell på kabler og er overbevist om at dette er sannheten
    :) R
    Denne gruppen har vel grunn til å få sin selvtillit vingeklippet, når de leser i Fidelity om disse BETYDELIGE forskjeller? De har i hvert fall ikke grunnlag for den samme selvtillit som du personlig fremviser når du alltid VET hva og hvorfor du hører.. ;) "Jeg hører forskjell på kabler, og det er fordi jeg hører det.
    Sånn er det bare.."
    Slike påstander gir meg assosiasjoner til roboter og maskiner, og ikke et levende psykologisk vesen.

Personlig har jeg interesse for tester etter den metode du skisserer. Det endrer uansett ikke på relevansen i min påstand.

Vel, Fidelity er kanskje på riktig vei? Jeg kunne dog ønsket en mer edruelig og fornuftig prioriteringsrekkefølge.

B

Back_Door

Gjest
    Det påstås fra tid til annen at vi som er skeptiske til kabler og en del annet tweak, kun utgjør et lite mindretall av audiofile.
    Jeg velger en annen vinkling: Det finnes et hav av mennesker som er genuint interessert i musikk fremført med god gjengivelse. Hadde det blitt stuerent å avvise hokus pokus og elementer av mikroskopisk effekt blant audiofile, ville langt flere følt seg komfortable med å kalle seg audiofil. Mange musikkinteresserte som egentlig har grunn til å kalle seg audiofil, vegrer seg mot å assosiere seg med et miljø de oppfatter som ekstremt sært.
    I denne henseende bidrar ikke Fidelity til å øke rekrutteringen..

S

slowmotion4

Gjest
    Karma skrev:
    Det påstås fra tid til annen at vi som er skeptiske til kabler og en del annet tweak, kun utgjør et lite mindretall av audiofile.
    Jeg velger en annen vinkling: Det finnes et hav av mennesker som er genuint interessert i musikk fremført med god gjengivelse. Hadde det blitt stuerent å avvise hokus pokus og elementer av mikroskopisk effekt blant audiofile, ville langt flere følt seg komfortable med å kalle seg audiofil. Mange musikkinteresserte som egentlig har grunn til å kalle seg audiofil, vegrer seg mot å assosiere seg med et miljø de oppfatter som ekstremt sært.

Jepp

L

lark

Gjest
    Karma skrev:
    I denne henseende bidrar ikke Fidelity til å øke rekrutteringen..
    Ramm inn og heng på veggen! Les en gang pr. dag :)

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    32.449
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    +1

Forøvrig er fidelitys metode for blindauditering* helt ok den. Man vet at det byttes. Man vet ikke hva man hører på. Helt kurant.

*"Blindtesting" er blitt synonymt med ABX her inne, så da får man bruke et annet ord.

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.487
    Torget vurderinger
    2
    Fush skrev:
    rolfozzy skrev:
    Jeg ser på dette bladet som et underholdningstilbud. Noen ganger underholder de meg mye, andre ganger veldig lite.
    Interessant at du plasserer det i underholdningskategorien. Hvordan vil du anslå andelen fiksjon vs fakta i bladet?
    Underholdning kan være både fakta og fiksjon. Men hvis du med fiksjon mener at Fidelitys medarbeidere sitter og dikter opp det de hører under en test, da tror jeg du tar feil.
    Forresten, det kan vel ikke være det du mener ?
    At det er enkelte ting som jeg har hørt som de har testa, og i mine ører høres helt annerledes ut, det er bare sånn livet er. Vi er alle forskjellige.

Ser også det har vært dratt inn noe bibelsk et eller annet sted her. Det eneste som rinner meg i hu i forbindelse med det, må være et bibelsitat der det var noe med perler for svin.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    for meg så virker det som om dere som er minst opptatt av kabler og mener det ikke er forskjell er mest opptatt av å skrive om kabler. Pussig! Det er jo bare ledning

L

lark

Gjest
    rolfozzy skrev:
    Ser også det har vært dratt inn noe bibelsk et eller annet sted her. Det eneste som rinner meg i hu i forbindelse med det, må være et bibelsitat der det var noe med perler for svin.
    Det var vel heller noe med hvem som skulle kaste den første stein.............

Odder

Bransjeaktør
    Ble medlem
    10.04.2005
    Antall liker
    4
    Jeg hadde tenkt og holde kjeft, men dette blir for dumt.... Er det ikke om et produkt har påvirkning eller ikke som debateres, så er det metodikken det testes under.... Selv om jeg kanskje her sitter litt i glasshus så vil jeg gi en stooooor honør til Knut Vadseth og Fidelity for at de i hele tatt orker å lage et slik blad. Etter 34 nr, ja, og alle lest er det da ingen tvil om hvilken tilnærming Fidelity har til produkttesting. Her dreier det seg om opplevelser og følelser, og da er det det som blir gjenngitt. Der synes jeg de gjør en glimrende jobb.

Kan ikke de som mener at alt skal dokumenteres med målinger og dokumentasjon opp og ned i mente lage et eget bla? Jeg lover at jeg skal sende produkter til dere også!!! ;D ;D ;D

PS! Uansett hva målingene evt. måtte si av produktene så vil jeg fortsatt vektlegge det jeg føler og selv opplever!!

Elektron

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Bifalles! Som kjent er kritikerens rolle den enkleste.

Elektron

K

knutinh

Gjest
    Odder skrev:
    Kan ikke de som mener at alt skal dokumenteres med målinger og dokumentasjon opp og ned i mente lage et eget bla?
    Er det noen i denne tråden som har nevnt målinger?

Hvis ikke, hvorfor snakker du om det?

Dersom du tillegger dine menings motstandere utsagn og meninger som de ikke kommer med, hvorfor? Føler du at det gir dine argumenter mer tyngde? Føler du at Fidelity trenger dette forsvaret?

Det er faktisk Fidelity som hevder å ha utført en blindtest. Med store bokstaver over forsiden. Uten tvil vil resultatet av en slik blindtest bli brukt som kronargument i debatter om kabler over lunsjbord og tastatur rundt i landet. Mener du at det er fælt av oss å spørre om hvordan denne testen har foregått? Mener du at det er fælt av Fidelity å ta ordet "blindtest" inn i vokabularet sitt?

Mener du at kunnskap er skadelig, eller mener du at det kun vil være en fordel å vite mest mulig om hva Fidelity eller andre har gjort i en test?

-k

Elektron

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Jo men kjære folk, var ikke denne blindtesten i det minste et ærlig og modig forsøk?

Elektron

K

KindOfBlue

Gjest
    Jeg syns det er fortreffelig at man i Fidelity er begynt å lytte til kabler uten å vite hva det er man lytter til. Såvidt jeg vet er det ingen som har kastet tvil over hvorvidt lytterne rapporterer sine lytteinntrykk så presist som mulig.
    Som beskrevet i #29 så vet ikke lytterne hvilken kabel det spilles gjennom. Men "protokollen" er ikke statistisk gyldig, siden man ikke går formelt til verks for å unngå såkalt bias, dvs at resultatet vris ved at enkelte klarer å gjennomskue hva det spilles gjennom.

MEN - Fidelity ber lytterne rapportere lytteinntrykk, og å rangere kablene, og det virker som om det har vært høy grad av sammenfall i så måte, og det er interessant.

Jeg skjønner ikke alle anklagene om at man bør etablere egne blad med målinger i? Det som hadde vært spennende var om et blad som Fidelity, som det første hifi-bladet i verden, gikk linen fullt ut og virkelig gjennomførte en skikkelig ABX! Sensasjon, oppmerksomhet over landets grenser. Garantert!

Om jeg får gjenta. Her har man lyttet til et stort antall kabler, rangert disse med stor grad av samsvar mellom lytterne, og i samme vending tilbakevist noen innvendinger mot blindtesting (at man må lytte lenge, at man ikke kan skjelne vesentlige lytteopplevelser - beskrivelsene er høyst detaljerte.)

I lys av dette har jeg tillatt meg å påpeke et potensielt problem, i forhold til vurdering av øvrige hifi-komponenter, enkeltstående, om det nå er slik at kabler har så ekstrem grad av varians, og slik "fantastisk forbedring!" potensiale.

Magnepan i Munchen anekdoten syns jeg ville vært ekstremt interessant dersom KV hadde vært til stede da kabelen ble byttet, og hadde kunnet sammenligne før/etter der og da, uten et helt døgn mellom inntrykkene, og uten andre muligheter for variasjon som var kabeluavhengig.

Poenget her er at nå står Fidelity bare en ABX unna å definitivt kunne bevise noe som en hel hifi-verden ikke har klart siden begynnelsen av 60-tallet!

That's all.

K

knutinh

Gjest
    Poenget som flere har snakket om men som ikke har blitt skikkelig tatt tak i er :
    Hvordan kan Fidelity rangere 9 kabler på en kveld, når det ofte argumenteres mot blindtester med at man må lytte til en kabel i 2 uker under ytterst avslappede forhold for at ikke stresset skal ta helt overhånd og man plutselig ikke hører noen som helst forskjell?

Er det kabeltesterne i Fidelity som har unike egenskaper som lyttere, eller er det slik at hørselen har større kapabiliteter når man tester seende?

Dersom det er staben i Fidelity som er så mye flinkere enn andre audiofile, er det mulighet til å "låne" dem en kveld bare for å forstille disse irriterende objektivistiske kabel-skeptikerne?

Dersom samtidig bruk av øynene gjør hørselen 9*14 ganger mer "effektiv", er det noen som kan foreslå hvorfor?

Eller er det slik at man slett ikke trenger to uker for å høre forskjell på kabler, men at dette er et beleilig argument for å slippe ubehagelige spørsmål når blindtester ikke gir det resultatet man ønsker?

-k

M

musicus

Gjest
    Som (nesten) svart i innlegg #114 i denne tråden, kan kanskje dette sies igjen:

"Nå blandes det litt kort her, imo, det å detektere forskjeller er en ting, det behøver man ikke givetvis dager og uker på, men hvilken kabel som er "best" i ett gitt oppsett, eksempelsvis ens eget, ville nok jeg brukt noen dager/uker på å bestemme meg for.

mvh

P

Parelius

Gjest
    Odder skrev:
    Jeg hadde tenkt og holde kjeft, men dette blir for dumt.... Er det ikke om et produkt har påvirkning eller ikke som debateres, så er det metodikken det testes under.... Selv om jeg kanskje her sitter litt i glasshus så vil jeg gi en stooooor honør til Knut Vadseth og Fidelity for at de i hele tatt orker å lage et slik blad. Etter 34 nr, ja, og alle lest er det da ingen tvil om hvilken tilnærming Fidelity har til produkttesting. Her dreier det seg om opplevelser og følelser, og da er det det som blir gjenngitt. Der synes jeg de gjør en glimrende jobb. (Parelius' uth.)
    Jeg synes ikke dette helt henger sammen, Odder - men muligens sikter du ikke til mine "kritiske merknader", så jeg egentlig svarer på noe som ikke var rettet mot disse. Gitt det siste punktet (og det anerkjennes som utgangspunkt i det jeg har sagt), hvorfor blir da den konklusjon en trekker av dette (jf. hva KoB og Parelius har poengtert) dumt? Jeg antar at du da mener at det er en helt annen konklusjon som en bør trekke ut av dette? Hvilken?

K

knutinh

Gjest
    musicus skrev:
    "Nå blandes det litt kort her, imo, det å detektere forskjeller er en ting, det behøver man ikke givetvis dager og uker på, men hvilken kabel som er "best" i ett gitt oppsett, eksempelsvis ens eget, ville nok jeg brukt noen dager/uker på å bestemme meg for.
    Men hvis jeg har forstått rett så har Fidelity her funnet ut ikke bare hvilken kabel som er "best", men også hvilke som kommer på 2.plass, 3. plass og helt ned til 9.plass på en kveld (dere som faktisk har fått kjøpt bladet får korrigere meg)?

Hvor lang tid mener du at man må ha for å høre noen som helst forskjell på to kabler (sånn helt generelt)? Og dersom noen avviser at en blindtest av kabler har relevanse fordi det ble benyttet alt for kort tid, hvor lang tid mener du denne terskelen kan ligge på?

Dersom jeg, du eller noen andre blindtester to kabler i en time, og overhodet ikke greier å høre noe forskjell, mener du at resultatet kan avvises fordi man fikk for kort tid til å venne seg til, og lytte etter detaljene i musikken?

-k

Odder

Bransjeaktør
    Ble medlem
    10.04.2005
    Antall liker
    4
    Jeg synes det er helt på trynet med denne evige debatten rundt hva og hvordan da særlig Fidelity gjør ting. Kanskje det er dumt å "flagge" blindtest på forsiden, men gi nå gutta kreditt for at de i alle fall prøver...

Når det er sagt må jeg vel også si at trenden her på HFS generelt har blitt veldig negativt orrientert. Som jeg har nevnt før så må man være forsiktig med å dele gode opplevelser og følelser her på HFS, for da blir du "hugget" ned.

Ikke sikkert jeg får forklart meg godt nok Parelius, men for meg handler dette om den gode opplevelse, og den får ingen ta fra meg ved å dokumentere det ene eller det andre.... La meg da heller leve lykkelig i min uvitenhet!!!

M

musicus

Gjest
    @Knutinh

Jeg kan ikke svare på/for deres rangering, men skal holde med deg i at det virker noe "kjappt konkludert" gjort på en kveld, ikke vet jeg, kanskje blir jeg mer opplyst når jeg har lest artikklen.

Relativt sett, så kan jeg ikke gi deg noen exakt tid på hvor lang tid det tar for meg å detektere forskjeller, subjektivt/selvopplevd har det tatt alt ifra noen sekunder/minutter til ikke å väre forskjeller opplevd overhodet.

For meg er det viktigere hvordan jeg opplever kabelen over noe lengre tid, i eget oppsett, og under varierende forhold og med variert musikk, dvs, humöret, solskinn/regnvär, relasjonen til dama osv osv....

mvh

P

Parelius

Gjest
    Odder skrev:
    Jeg synes det er helt på trynet med denne evige debatten rundt hva og hvordan da særlig Fidelity gjør ting. Kanskje det er dumt å "flagge" blindtest på forsiden, men gi nå gutta kreditt for at de i alle fall prøver...

Når det er sagt må jeg vel også si at trenden her på HFS generelt har blitt veldig negativt orrientert. Som jeg har nevnt før så må man være forsiktig med å dele gode opplevelser og følelser her på HFS, for da blir du "hugget" ned.

Ikke sikkert jeg får forklart meg godt nok Parelius, men for meg handler dette om den gode opplevelse, og den får ingen ta fra meg ved å dokumentere det ene eller det andre.... La meg da heller leve lykkelig i min uvitenhet!!!
    Nah, det er da ingen negativ trend her på HFS, Odder. Bare en liten edruelighetsøvelse i det euforiske landskap som Fidelity legger opp til. (Og et forsøk på å tenke igjennom hva all denne lyrikken egentlig evner å vise.)

At vi er ute etter den gode opplevelse når vi setter oss ned foran alteret, det er vel ingen uenig i. Men det er da visserligen ikke det vi snakker om nå. Ingen grunn til å blande kortene.

K

knutinh

Gjest
    Odder skrev:
    Hvorfor irriterer det deg at andre diskuterer noe? Jeg mener, det er vel lett å ikke klikke på temaet dersom du synes det er kjedelig?

Jeg synes at slanketv på TVN er dørgende kjedelig. Fotball interesserer meg midt i ryggen. Men da skrur jeg av tv-en og finner på noe annet gøy.
    Denne påstanden ser jeg veldig ofte. Men den kommer alltid i krangletråder som dette, og aldri men henvisning.

Dersom noen ødelegger for dine tråder om opplevelser så oppfordrer jeg deg på det sterkeste til å ta det opp med moderator der og da. Ikke å kaste ut generelle irritasjoner uker senere.
    Ikke sikkert jeg får forklart meg godt nok Parelius, men for meg handler dette om den gode opplevelse, og den får ingen ta fra meg ved å dokumentere det ene eller det andre....
    Dersom jeg kjøpte Se & Hør (nei, jeg gjør ikke det) og forsida forespeilet meg en bildereportasje fra en pen stjerne på solferie, og jeg fikk bilder av Rune Rudberg med ølmage så hadde jeg muligens blitt litt irritert. Er ikke det å gi inntrykk av at man leverer noe annet enn det man gjør?

-k

K

knutinh

Gjest
    musicus skrev:
    Jeg kan ikke svare på/for deres rangering, men skal holde med deg i at det virker noe "kjappt konkludert" gjort på en kveld, ikke vet jeg, kanskje blir jeg mer opplyst når jeg har lest artikklen.
    Merk at jeg ikke prøver å "ta" Fidelity på sloppy arbeid. Tvert imot så tror jeg at forskjeller enten kan detekteres på ganske kort tid, ellers så kan de ikke detekteres i det hele tatt.

Men mange er uenige med meg, og snakker stadig om hvor lang lyttetid de trenger. Dersom de samme menneskene forsvare Fidelity sin test av 9 kabler på en kveld så har man malt seg litt inn i et hjørne. Enig?

-k

K

KindOfBlue

Gjest
    Jeg aksepterer ikke at jeg skal stille ukritisk til påstander om ulike komponenter, for at hifi-hobbyen ikke skal bli utrivelig. Og det å være kritisk eller spørrende kan aldri være negativt? Spørsmål skaper utvikling.

Til orientering - det er ingen liste i Fidelity der disse kablene rangeres 1-9, men på side 94 står det at "Bertram er best!" som avgjort av 5 ut av 6 lyttere. Og deretter rangeres kablene som beskrevet tidligere i tråden: Bertram, Transparent Ultra, Kimber og Jorma - med de øvrige som late-comers i feltet.

M

musicus

Gjest
    knutinh skrev:
    musicus skrev:
    Men mange er uenige med meg, og snakker stadig om hvor lang lyttetid de trenger. Dersom de samme menneskene forsvare Fidelity sin test av 9 kabler på en kveld så har man malt seg litt inn i et hjørne. Enig?

-k
    Her er det litt tilbake til det jeg sa om å detektere forskjeller vs det å finne den "beste" kabelen i ett gitt oppsett, det er/kan väre to forskjellige ting å bedrive.

mvh

K

KindOfBlue

Gjest
    musicus skrev:
    knutinh skrev:
    musicus skrev:

-k
    Her er det litt tilbake til det jeg sa om å detektere forskjeller vs det å finne den "beste" kabelen i ett gitt oppsett, det er/kan väre to forskjellige ting å bedrive.

mvh
    Dette diskuteres faktisk. Siden Bertram signalkabelen banker Valhalla-kabelen i det som ellers er et total-Valhalla anlegg -- og dette er man da kommet frem til på en kveld.

K

knutinh

Gjest
    musicus skrev:
    Er du uenig i at det å i det hele tatt høre forskjell er den enkleste og minst tidkrevende øvelsen en lytter kan drive med?

Dersom man ikke hører forskjell, så er det heller ingen andre beskrivelser av lyden som gir mening. Mener du at man kan finne den beste kabelen uten å høre forskjell?

Dersom noen mener at det er fair av Fidelity hørte tilstrekkelige forskjeller mellom 9 kabler til å kåre en vinner i løpet av en kveld, så virker det temmelig usaklig dersom man samtidig hevder at man må lytte på 2 kabler i 2 uker for i det hele tatt å høre noen forskjell?

-k

tweakMan

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    128
    Only a Sith Deals in Absolutes... ::)

Nåja.
    Ører sitter fast på tenkende individ, som tenker forskjellig og hører forskjellig.

mvh

M

musicus

Gjest
    KindOfBlue skrev:
    musicus skrev:
    knutinh skrev:
    musicus skrev:

-k

mvh
    Dette diskuteres faktisk. Siden Bertram signalkabelen banker Valhalla-kabelen i det som ellers er et total-Valhalla anlegg -- og dette er man da kommet frem til på en kveld.
    Vanskelig for meg å kommentere F her siden jeg ikke har lest artikkelen, kanskje jeg blir mer opplyst (eller ikke) når jeg har lest artikkelen, jeg skriver utelukkende om mine subjektive erfaringer her.

mvh

U

utgatt60135

Gjest
    Odder skrev:
    Det er mulig jeg er litt vel streng mot dem, men jeg ble bare skuffet over at de ikke benytter sjansen til å overbevise skeptikere til kabler ved å legge opp til en metodisk og overbevisende testmetode. Du skriver "prøver", men det er da meget enkelt å gjennomføre. Hvorfor gjør de det ikke bare? Med så store forskjeller som de skriver om så skulle jo det være en lett oppgave.

Men alikevel; om de har lyttet blindt fra bytte til bytte og skrevet ned inntrykk uten å prate sammen og ikke redigere i felleskap og det er store og markante samsvar i notisene så synes det overbevisende. Er det riktig?

whistler

Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2004
    Antall liker
    658
    Har ikke motatt bladet ennå, men testet de både høyttaler- og signalkabler eller var det bare en høyttalerkabeltest?

S

Storebror

Gjest
    Storebror skrev:
    Jeg hører forskjell på kabler, og det er fordi jeg hører det.
    Sånn er det bare, og jeg kommer ikke til å ofre et ledig minutt på abx før en av tilhengerne her inne har vist meg at abx fungerer overhodet til å påvise noen av de små forskjellene innen vår hobby.

Plukk hva som helst, 300B røramp kontra ICE eller noe sånt og gjennomfør en statistisk holdbar og etterprøvbar abx som viser at det er hørbar forskjell på dette.

Denne stillingskrigen og orkløvingen fører ingen steder.

Sånn, nå kan dere starte med å svare på alt annet enn det jeg har skrevet ;) :D

:) R
    Kremt.......

Lett å gjennomføre abx? Ja, be my guest ;)

K

KindOfBlue

Gjest
    f skrev:
    KindOfBlue skrev:
    Bør vel legge til at panelet lyttet til ni forskjellige kabelsett på en kveld. Godt gjort!
    Lyttet på tolv kabler (høytaler) i løpet av et par timer, og kan ikke skjønne at det skal være noe stort problem?

Skal ikke gjenta det til det kjedsomelige, men hørte faktisk forskjell på alle kablene!
    Praktfullt. Enda et indisium på at det langt fra er nødvendig å lytte i lang tid for å kunne skjelne forskjeller - snart er vel denne påstanden død og begravet.

K

knutinh

Gjest
    Storebror skrev:
    Kremt.......

Lett å gjennomføre abx? Ja, be my guest ;)
    Lett å gjennomføre en test som det er umulig å kritisere for noe som helst? På ingen måte, jeg kjenner ingenting som ikke kan kritiseres.

Lett å gjennomføre en test som tilfredsstiller enkle kritierier framsatt av knutinh? Javisst, jeg har servert kokeboka i denne tråden...

-k

K

knutinh

Gjest
    Karma skrev:
    Det er bare en eneste logisk forklaring på hvorfor Fidelity ikke vil publisere metoden bak sine blindtester: De vet at den ikke er god nok.
    ...
    Jeg vet ikke om det er den eneste forklaringen. En annen forklaring kan være at de har gjort veldig dårlig research mhp test-metodikk.

-k

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    13.546
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Synes faktisk det er en uting at resultater og innhold av bladet blir publisert her og til og med sitert før allmuen har mottatt det.
    Men det er nå min mening da. :-\

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn