R
Roysen
Gjest
Lytting er en evne som må trenes opp. Fidelity staben er vel blant Norges eliten på området. De har derfor mye større sjanse for å kunne overkomme blindtestenes svakheter og dermed skille på testobjekter i en blindtest enn andre normale lesere. Hvorfor skulle det da være interessant for de (målt i opplag) og for oss som lesere å lese om noe slikt?slowmotion4 skrev:Jeg forstår ikke helt hva du mener.Roysen skrev:Hvorfor skulle de gjøre det og hvorfor skulle det være interessant for oss som lesere dersom vi aldri hadde klart å lytte oss frem til det samme i en egen blindtest fordi våre evner på området ikke er på samme nivå?slowmotion4 skrev:Det vet vi svaret på begge to.Roysen skrev:Blant trente vinsmakere (les. analogt med staben i Fidelity) eller blant vanlige nytere av vin (les vanlige audiofile)?slowmotion4 skrev:Så vidt jeg vet er det da helt vanlig med blindtester på vin?
Mvh
Roysen
Så Fidelitys trenede lyttere burde ikke ha noen problemer med å teste alt blindt?
Mvh
Roysen
Fidelity er et kommersikelt magasin. Leserne vil underholdes og en del av det som gjør lesingen av testene i Fidelity og andre tilsvarende magsiner såvidt fengende i hvert fall for mitt vedkommende er at man kjenner igjen det de skriver om og kan sette det inn i en sammenligning med egne opplevelser. Det de skriver er derfor lærerikt og kan til dels benyttes når man skal foreta egne produktkjøp eller andre typer endringer/evalueringer.
Blindtest settingen er ingen kjent setting for mange av oss. Den gir ingen referanse til noe kjent som jeg kan ha brukt for og dermed underholdes av å lese.
Fidelity er ikke noe vitenskapelig magasin og takk for det!
Mvh
Roysen