Roald skrev:
musicus skrev:
Roald skrev:
Nå er det heldigvis ikke bare meg som mener dette, så vidt jeg vet ligger det fortsatt en million dollar og venter for de som mener noe annet. Test panelt i Fidelity kan jo dele disse
Vel så lenge ikke dere kan fremvise en måling på disse enorme forskjellene et kabelbytte fører til så ligger bevisbyrden hos dere.
Jeg spurte deg sist om dere hadde reflektert over hva som skaper illusjonen av dybde i musikken, kan ikke se noe svar på det, kunne vært fint med et svar. Slik at jeg kan prøve å forstå hvordan en kabel kan påvirke dybden i lydbildet.
Ja jeg liker ikke at folk blir lurt
.. oppnådd tja mulig Fidelity blir stående i hylla på Narvesen
Mvh Roald
Mye gammelt nytt her, godt å se at du bryr deg om andre er det og, men hva får deg til å tro at alle vil/skal tenke/oppleve/oppdage/mene det samme som deg?
Men siden vi holder på med gammelt nytt (1mill$-målinger osv) så virker du like låst og forblindet som du selv hevder andre igjen er, tror man kommer lengre ved å la den enkelte tenke og erfare selv, samme vilken vei som velges...
mvh
Du misser hele poenget, her diskuterer vi ikke smak, men følgende av endringer som blir gjort i anlegget.
Når en endring er gjort og det ikke finnes målbar forskjell hva består da denne forskjellen av?
At du velger å kalle måling gammelt nytt ??? og hvordan noen velger og takke nei til så mye penger når forskjellene er så åpenbare tenk all musikken som kunne handles for disse pengene.
Før noen redegjør hva endringene består i så er det ikke noe vits for meg å henge i denne tråden.
Får bare fastslå det er ikke målbart, men jaggu spiller det en oktav lavere ;D
Mvh Roald
Vel, for meg og noen fler kan ett kabel bytte utgjøre en endring, men om denne endringen faller i smak er en annen sak.
Å tro på den 1 Mill $ er som å tro på julenissen, diskusjonen om at målinger skal fortelle en alt om en gitt kabel er gammelt nytt, noen har sikkert fortalt deg allerede hvordan de opplever disse forskjellene, men du vil sannsynligvis ha det i en forventet pakke, og da kan det hende du får vente enda litt til.
Egentlig gjør du det rette når du går for å høre på musikk (alvorlig ment), jeg tror folk burde være mer opptatt av hva som er riktig for dem selv, og ikke minst ta innover seg at andre igjen kanskje erfarer noe annet og muligens mer, og respektere det, selv om man ikke nødvendigvis er enig.
Selv ønsker jeg bare at folk skal teste selv, også de som er skeptiske, før de gjør seg opp en mening og avskriver noe som muligens, muligens kan øke deres lytte glede (noen ganger er det lettere å lure seg selv enn andre), og ikke nødvendigvis mene det samme som meg i sak, iaf om de kategorisk avskriver det andre opplever og erfarer med kabler, f.eks.
Selv opplevde jeg i helgen at en rimeligere kabel gjorde en bedre jobb enn mine relativt nyinnkjøpt signalkabler,(noen hundringer dyrere) ikke faen bryr jeg meg om noen kurver på ett papir da, når musikken plutselig ble mer realistisk og overbevisende, men det er jo bare meg som tror kabler kan være forskjellige, og til det bedre, selv om de skulle vise seg å være billigere

....
mvh