Klart dem gjør. Dem har innsett at dem ikke har noe å gjøre i elbilverdenen. Da blir mottrekket at dem satser videre på utvikling av fossilbiler. Dem har ikke noe annet valg.Alle seriøse produsenter er jo i ferd med å øke produksjonen og utviklingen av elbiler.
Det stemmer nok,Her var det vel Waymos selvkjørende biler som skapte problemer, og ikke elbiler. De ble stående og vente på grønt lys i veikryss. Og dersom strømmen ryker gjelder dette nok også for bensinpumpene på bensinstasjonene, og ikke bare for ladestasjoner.
Den største utfordringen er nok hvor avhengige vi er blitt av at elnettet generelt er velfungerende, uavhengig av hva som driver veitransporten.
Du har en litt enkel oppfattelse av ord og definisjonerOvergangen skjer styggfort. Norge er jo et prakteksempel, mens Danmark er likedan også uten subsidier. 3-4 år og fossilbilen er utryddet.
Vis vedlegget 1169386
![]()
Are electric vehicles better than gas cars? Rory Sutherland explains. #ev #evvsgas #climateaction
Electric vehicles (EVs) offer several advantages over traditional gasoline-powered cars, primarily focused on environmental impact, cost savings, and perform...youtube.com
Mange negative endringar frå 2022-modellene altså. Min ID5 har vanleg vindaugsviskarhendel og gode seter. Knappar for defroster/varmekablar i vindauga er det og, riktig nok haptiske. Heilt nytt ratt og, høyrest det ut til.Har hatt en VW id4 som leiebil nå i jula.
Negativt:
- Design gjør at man mer eller mindre må gjette dimensjonen utvendig.
- Ikke spesielt stiller i kupeen (selv på piggfrie vinterdekk).
- Grei seterygg med ingen støtte fra sittepute.
- Absolutt ingen følelse i rattet.
- Diger hendel for girvalg der man normalt finner viskerhendelen. Viskerfunksjon virker som en "hva faen, det glemte vi" ettertanke på blinklyshendelen (milevis fra Mercedes sin logiske kombihendel for det samme).
- Cruise control hvor jeg ikke klarer å finne knapper for å øke/senke hastigheten. +/- knapper er for distanse til bil forran.
- derfrost/varmekabler i rutene burde vært tilgjengelig uten å måtte finne rett vindu på skjermen.
- Låses bilen fra fjernkontrollen kan ikke bakdørene åpnes innenfra (nei barnesikring er ikke på).
- "Ingen" knapper for noe. De knappene som er der er haptiske/berøringsknapper som ikke gir noe tilbakemelding.
Positivt:
- Snarvei på skjerm til " hjelpemidler" funker helt greit for å enkelt få skrudd av filskiftehindring osv osv.
- God plass inne i kupeen for 4 personer.
- Grei størrelse på bagasjerom.
Konklusjon:
Blir nok ikke VW når bensinbilen skal byttes ut om noen år om de ikke forbedrer seg mye.
