Bil, båt og motorsykkel Elbiler

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • brunBar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.08.2021
    Innlegg
    660
    Antall liker
    683
    Sted
    Rogaland
    Otare, hadde vurdert Hyundai/Kia . Bmw utgår vel pga utseendet. Late brake show ville ikke vise fronten pga den var så stygg, googlet bildene selv etterpå og angret umiddelbart
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.832
    Antall liker
    16.030
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Veldig OT nå, men:
    I 1991 var det vel Golf GTI som var hovedkonkurrenten til M3. Golfen var nettopp oppgradert fra 137 til 150 hk. M3en hadde 197 hk. Så ikke alt for ille m.a.o.

    Så til tema - hvis man har 750 000 å bruke til bil, hva er det beste kjøpet for tiden (kinesiske biler er uinteressante)?
    Om du ikke trenger masse plass så ville jeg sett på BMW i4.
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.629
    Antall liker
    15.713
    Torget vurderinger
    2
    Problemet med Teslaer som fyker avsted handler nok mer om gasspedalen enn om bremsepedalen. Forundres stadig over dotter som må "akse max" selv når de skal lkukeparkere.
     

    MartinSandvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2008
    Innlegg
    763
    Antall liker
    452
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    8
    Herlig bil synes nå jeg. Hadde en i 4 år og kvikk og grei å kjøre og kjenner ikke igjen nevnte problemer. Skiftet bil da jeg trengte litt lengre rekkevidde. Hvis den er så gal hvorfor kjøper de da en ny ?
    Mor å far er kjempefornøyde de.
    Også derfor de kjøpte en ny en for noen år siden.
    Første var gen 1 som knapt holdt 12mil, som er hovedårsaken til at de bytta den inn.

    Jeg som opplever problemene med regenerering. Også derfor jeg skriver at dette er noe man må bli vant til. Altså å ikke slippe gassen helt når man skal motorbremse på glatta.

    Skulle jeg hatt en elbil for bykjøring/nærmiljøkjøring selv, er det store muligheter for at jeg også hadde endt med en i3!
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.432
    Antall liker
    35.219
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Problemet med Teslaer som fyker avsted handler nok mer om gasspedalen enn om bremsepedalen. Forundres stadig over dotter som må "akse max" selv når de skal lkukeparkere.
    Jeg hører kolleger si at de synes Tesla responderer litt brått og derfor kjører med den i «Chill»-modus. Det har jeg aldri helt forstått. Mine står i hhv «Insane» og «Ludicrous», men jeg synes ikke det er noe problem å kjøre mykt med dem. Mulig fordi jeg var vant til å kjøre Citroën DS med sin «champignon de freinage», hvor et par millimeter vandring var hele forskjellen mellom å trille fritt og å skli på fire låste hjul.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.691
    Antall liker
    9.289
    Sted
    Trondheim
    Om du ikke trenger masse plass så ville jeg sett på BMW i4.
    Jo, trenger litt plass. Har en 330e Touring nå og den blir litt liten når barnebarna er på besøk. i4 er enda mindre (du sitter enda lavere og bakseteplassen er veldig begrenset. Har prøvd en i4 m40. Nydelig bil å kjøre, pent utseende, men for upraktisk for meg.
     

    AOC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2019
    Innlegg
    1.368
    Antall liker
    1.262
    Torget vurderinger
    1
    Her har vi en fyr som er like bortkommen som meg, ettersom han observerer, registrerer og erfarer at elbiler kan være noe -forbanna herk/drit-. (Min karakterisering av potensiell bruksopplevelse av e-bil)
    Han tillater seg faktisk å påstå at "Lading er en utfordring i seg selv, og ladeproblemer er det mye av. Det kan både skyldes software i bilen og tekniske problemer med ladesøylen. Dette er et kapitel for seg selv, og jeg undrer ofte på hvor miljøgevinsten ligger når tallrike elbiler kjører frem og tilbake og på kryss og tvers for å finne en lader som fungerer."
    Han er sikkert et nettroll, selv om undringen rundt miljøgevinsten pga leting etter lader som funker er ubegrunnet. Elbiler er- og blir et miljøvennlig fremkomstmiddel jf fossilbiler, så lenge de virker.

     
    Sist redigert:

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.321
    Antall liker
    3.485
    Torget vurderinger
    4
    Er jo blitt ekstremt bra med ladere nå om dagen. Hadde det vært ett problem hadde det vært på førstesiden til Dagbladet i sommer.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.718
    Antall liker
    13.209
    Er jo blitt ekstremt bra med ladere nå om dagen. Hadde det vært ett problem hadde det vært på førstesiden til Dagbladet i sommer.
    Jeg hadde bilberging på min Teslamobil for litt siden, parkeringsbremsen slapp ikke ordentlig og tenkte det ikke var spesielt smart å kjøre til verkstedet i den tilstanden. Fyren som kom sa at det ofte var litt mer styr med å berge elbiler - de kunne være fullstendig døde og alle hjulene låst.
     

    AOC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2019
    Innlegg
    1.368
    Antall liker
    1.262
    Torget vurderinger
    1
    Jeg sa jo at fyren er et nettroll, og du har helt rett, Morbid: ettersom du og din omgangskrets ikke leter etter lader som virker, og jeg selv lader elbilen min hjemme og har full oversikt over rekkevidden så slår vi fast at påstanden til bilbergeren er bare tull, tøys og fanteri.
    Mht flere bensintomme biler enn strømløse elbiler så spiller det ingen rolle at fossilbilister er i 5x flertall enn elbilister.
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.266
    Antall liker
    1.168
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Jeg hadde bilberging på min Teslamobil for litt siden, parkeringsbremsen slapp ikke ordentlig og tenkte det ikke var spesielt smart å kjøre til verkstedet i den tilstanden. Fyren som kom sa at det ofte var litt mer styr med å berge elbiler - de kunne være fullstendig døde og alle hjulene låst.
    Det stemmer men alle har løsninger for det og det plikter bergerne lære seg - sett dem på skolebenken !
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.509
    Antall liker
    9.256
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Her har vi en fyr som er like bortkommen som meg, ettersom han observerer, registrerer og erfarer at elbiler kan være noe -forbanna herk/drit-. (Min karakterisering av potensiell bruksopplevelse av e-bil)
    Han tillater seg faktisk å påstå at "Lading er en utfordring i seg selv, og ladeproblemer er det mye av. Det kan både skyldes software i bilen og tekniske problemer med ladesøylen. Dette er et kapitel for seg selv, og jeg undrer ofte på hvor miljøgevinsten ligger når tallrike elbiler kjører frem og tilbake og på kryss og tvers for å finne en lader som fungerer."
    Han er sikkert et nettroll, selv om undringen rundt miljøgevinsten pga leting etter lader som funker er ubegrunnet. Elbiler er- og blir et miljøvennlig fremkomstmiddel jf fossilbiler, så lenge de virker.

    Han har bare angst for å få mindre å gjøre etterhvert som bilparken elektrifiseres.....
     

    AOC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2019
    Innlegg
    1.368
    Antall liker
    1.262
    Torget vurderinger
    1
    Han har bare angst for å få mindre å gjøre etterhvert som bilparken elektrifiseres.....
    Ja, og visst nok akkurat som bilmekanikere som ikke er så begeistret for dette elbilgreiene. De er alle redde for å få lite å gjøre, sier de som ikke er bilbergere og bilmekanikere.
     

    atletico

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2002
    Innlegg
    520
    Antall liker
    816
    Torget vurderinger
    8
    Her har vi en fyr som er like bortkommen som meg, ettersom han observerer, registrerer og erfarer at elbiler kan være noe -forbanna herk/drit-. (Min karakterisering av potensiell bruksopplevelse av e-bil)
    Han tillater seg faktisk å påstå at "Lading er en utfordring i seg selv, og ladeproblemer er det mye av. Det kan både skyldes software i bilen og tekniske problemer med ladesøylen. Dette er et kapitel for seg selv, og jeg undrer ofte på hvor miljøgevinsten ligger når tallrike elbiler kjører frem og tilbake og på kryss og tvers for å finne en lader som fungerer."
    Han er sikkert et nettroll, selv om undringen rundt miljøgevinsten pga leting etter lader som funker er ubegrunnet. Elbiler er- og blir et miljøvennlig fremkomstmiddel jf fossilbiler, så lenge de virker.

    Han Thord med 24 bergingsbiler og hovedkontor i Odda har 15 000-16 000 berginger i året. Det blir i gjennomsnitt over 40 oppdrag hver dag året rundt. Her bruker typisk TV2 overskriften på at "han da redder minst 1 stk. el. bil hver dag", mens over 40 andre biler som trenger assistanse hver dag er biler med annet drivstoff og har da ikke samme "click bait" interessen...
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.610
    Antall liker
    3.727
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Har lagt min BMW ut for salg og vil se hvordan det går. Orker imidlertid ikke å betale så mye i mellom på ny elbil. Etter en del prøving har vi foreløpig falt ned på ny Enyaq, eller brukt EQC, som faktisk fås til rimeligere pris. Skodaen var jeg positivt overrasket over og vil vel være rimelig å holde på vegen, men er ca 100.000 dyrere enn brukt Merce.

    Normalt er det jo ikke grunn til å spørre vedrørende Mercedes, men er en to år gammel EQC risikosport mtp driftskostnader? (Vet jo alt dette med lading og rekkevidde, mer om hva jeg kan forvente når man drar på seg kilometre.) Hva tror dere?

    Edit: Er det noen som har erfaring med noen av disse to i daglig bruk er jeg takknemlig for input. :)
     
    Sist redigert:

    AOC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2019
    Innlegg
    1.368
    Antall liker
    1.262
    Torget vurderinger
    1
    Har lagt min BMW ut for salg og vil se hvordan det går. Orker imidlertid ikke å betale så mye i mellom på ny elbil. Etter en del prøving har vi foreløpig falt ned på ny Enyaq, eller brukt EQC, som faktisk fås til rimeligere pris. Skodaen var jeg positivt overrasket over og vil vel være rimelig å holde på vegen, men er ca 100.000 dyrere enn brukt Merce.

    Normalt er det jo ikke grunn til å spørre vedrørende Mercedes, men er en to år gammel EQC risikosport mtp driftskostnader? (Vet jo alt dette med lading og rekkevidde, mer om hva jeg kan forvente når man drar på seg kilometre.) Hva tror dere?

    Edit: Er det noen som har erfaring med noen av disse to i daglig bruk er jeg takknemlig for input. :)
    Svigerbroren min har en ca 2 år gammel EQC han, og veldig fornøyd så langt.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.136
    Antall liker
    10.612
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    EU kontroll på ene elbilen idag. Skiver og klosser både foran og bak må byttes. Bil kjørt 80k. Mercedes. Er vel kanskje som forventet?
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.065
    Antall liker
    16.906
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    På min Bmw i3 er bremsene utslitt. Kmstand 50k km. Jeg mistenker min kone har kastet energi ut vinduet og brukt bremsene mye.
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.610
    Antall liker
    3.727
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Sånt som koster når man kjører premiummerker og som irriterer når man drar på seg kilometer. Mener jeg betalte nærmere 15.000,- bare for å skifte klosser framme. Selv om premium er noe eget å kjøre, er det smått absurd pris og har litt lyst å få ned slike kostnader, noe som gjør Skoda mer attraktiv. De er vel ikke er så tunge på kalkulatoren.
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.500
    Antall liker
    6.873
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    En som de jeg jobbet med i en kort periode handlet seg Enyaq, og er godt fornøyd med den.

    Johan-Kr
     

    brunBar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.08.2021
    Innlegg
    660
    Antall liker
    683
    Sted
    Rogaland
    Har lagt min BMW ut for salg og vil se hvordan det går. Orker imidlertid ikke å betale så mye i mellom på ny elbil. Etter en del prøving har vi foreløpig falt ned på ny Enyaq, eller brukt EQC, som faktisk fås til rimeligere pris. Skodaen var jeg positivt overrasket over og vil vel være rimelig å holde på vegen, men er ca 100.000 dyrere enn brukt Merce.

    Normalt er det jo ikke grunn til å spørre vedrørende Mercedes, men er en to år gammel EQC risikosport mtp driftskostnader? (Vet jo alt dette med lading og rekkevidde, mer om hva jeg kan forvente når man drar på seg kilometre.) Hva tror dere?

    Edit: Er det noen som har erfaring med noen av disse to i daglig bruk er jeg takknemlig for input. :)
    Skoda har glimret med design av Enyaq, men antar du har testet søsterbilen id4 ?
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.782
    Antall liker
    5.431
    Sted
    Holmestrand
    Jeg kjørte tur/retur Haugesund - Oslo i helga. Den gamle dieselbilen klarer sikkert 130 mil mellom hver tanking. Men det ble allikevel flere stopp langs veien uansett. Så overgang til elbil skal nok gå helt greit for meg 😉
    Kjører også diesel, men jeg stopper også forholdsvis ofte, så jeg tror heller ikke overgangen vil bli noe problem.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.136
    Antall liker
    10.612
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Jepp.
    Synes forøvrig jeg fikk et alright tilbud på skifte. Etter litt pruting så ble det ca 14500 for 4 skiver og 8 klosser inkl. arbeid. Det er på merkeverksted. Dvs. Erik Arnesen Rommen. (som enda ikke er blitt Møller). BOS Lørenskog skulle sikkert hatt 50% mer kan jeg tenke meg.
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.782
    Antall liker
    5.431
    Sted
    Holmestrand
    Jepp.
    Synes forøvrig jeg fikk et alright tilbud på skifte. Etter litt pruting så ble det ca 14500 for 4 skiver og 8 klosser inkl. arbeid. Det er på merkeverksted. Dvs. Erik Arnesen Rommen. (som enda ikke er blitt Møller). BOS Lørenskog skulle sikkert hatt 50% mer kan jeg tenke meg.
    Det er jo ikke OK å betale 15000 for skifte av skiver/klosser?
    Eller er det bare meg?
    😂
    Sjekket på AutoDoc og bildeler.no.
    Delene jo ikke så dyre, og jobben er ikke all verden, selv for en amatør.
     

    ePi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    1.467
    Antall liker
    986
    Tja, 2500,- per bremseskive og 1000,- per sett med klosser foran/bak er vel en helt normal pris. Da er du på 12K i ren delekost. Tre timer jobb for å skifte er godt i overkant av hva det bør ta, men gamle bremser, elektriske håndbrekk og ting som sitter fast kan hindre fremdrift.

    15K for kun klosser fremme hadde jeg derimot trodd var skjult kamera.
     

    brunBar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.08.2021
    Innlegg
    660
    Antall liker
    683
    Sted
    Rogaland
    Med verktøyet og løftebukk, så er det vel en 20 mins jobb for en proff. Slik var det hvertfall med 124 serien😆
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.136
    Antall liker
    10.612
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Rett alt det og jeg er handy og kunne ordnet selv. Problemet er at den må EU godkjennes innen 2 september. Deler skaffes og ryddes tid i kalender for far(49) med 3 småjævler løpende rundt og dame som jobber skift slik at jeg er alene med dem en god del. Jobber forøvrig 100% så tid og krefter er det skralt med for tiden. Bremsesensor skulle vist også byttes.
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.065
    Antall liker
    16.906
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Rett alt det og jeg er handy og kunne ordnet selv. Problemet er at den må EU godkjennes innen 2 september. Deler skaffes og ryddes tid i kalender for far(49) med 3 småjævler løpende rundt og dame som jobber skift slik at jeg er alene med dem en god del. Jobber forøvrig 100% så tid og krefter er det skralt med for tiden. Bremsesensor skulle vist også byttes.
    Kjenner til problemet. Samme her. Jaggu ikke lett å få tid til noe…
     

    duc916

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    2.289
    Antall liker
    2.478
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    Sånt som koster når man kjører premiummerker og som irriterer når man drar på seg kilometer. Mener jeg betalte nærmere 15.000,- bare for å skifte klosser framme. Selv om premium er noe eget å kjøre, er det smått absurd pris og har litt lyst å få ned slike kostnader, noe som gjør Skoda mer attraktiv. De er vel ikke er så tunge på kalkulatoren.
    Måtte bytte klossene foran på Kona'n, tror det var 1500 m/klosser. En annen sak er at klossene ikke var utslitte, men på 3 av 4 klosser, så hadde slitebelegget løsnet fra stålplata...
     

    AOC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2019
    Innlegg
    1.368
    Antall liker
    1.262
    Torget vurderinger
    1
    Jepp.
    Synes forøvrig jeg fikk et alright tilbud på skifte. Etter litt pruting så ble det ca 14500 for 4 skiver og 8 klosser inkl. arbeid. Det er på merkeverksted. Dvs. Erik Arnesen Rommen. (som enda ikke er blitt Møller). BOS Lørenskog skulle sikkert hatt 50% mer kan jeg tenke meg.
    14,5k er faktisk ikke så verst via et merkeverksted. Jeg betalte selv 12k for rund baut på en Outlander i 2012. (men jeg fikk en aha-opplevelse når jeg gjorde samme jobben selv 4 år senere. Delene kostet 2,7k for Brembo skiver og klosser, og tok en drøy lørdag formiddag)
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.610
    Antall liker
    3.727
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Skoda har glimret med design av Enyaq, men antar du har testet søsterbilen id4 ?
    Nei, har ikke prøvekjørt Id4. Hadde ikke sans for kupė og førermiljøet, så noe billig ut, her likte jeg Enyaq bedre, også i forhold til design. Er uansett noe skeptisk til VW/Audi. Har hatt Audi før og var mye styr på verkstedet. Derfor også skeptisk til E-tron.

    BMW-verkstedet her i Tromsø har vært glimrende med service, men finner ikke en bil som helt passer meg og lommeboka. BMW I4 M50 er testet og var en virkelig flott bil å kjøre, som å kjøre «vanlig» BMW bare med sinnsvak elmotor. Men jeg blir jo ikke yngre, og kan vel fort se litt «fortvilt» ut med å kjøre rundt i en hipp ungdomsbil. Komme seg inn og ut kan jo også bli en liten prøvelse etterhvert. Akselerasjonstider er uansett av akademisk interesse, så og si samtlige elbiler gjør dette fort nok oppe i fart og i lovlige hastigheter og jeg er avhengig av førerkortet. Man kjører som regel i kø bak andre biler uansett og har «ragget» i fra meg. 😊

    IX1 er også testet, men det var en skuffelse.

    Nissan Ariya var også en meget god bil å kjøre, likte designet og tror den er billig å ha i drift. De har imidlertid gjort noen snåle valg innvendig som jeg ikke helt forstår og som jeg ikke vil klare å overse. Infotainment er også gammeldags.

    Tesla Model Y er også prøvekjørt, men jeg klarer ikke dette funkisoppsettet, eller mannen bak. Er interessert i å kjøre bil, ikke hvor mange apper den har. Opplevd kvalitet var også «sådär».

    Mercedes EQC er vel den bilen jeg har likt best å kjøre og den bilen jeg antar jeg vil trives best i på lengre turer, bare elsker roen i bilen og at ting kan betjenes fysisk uten å måtte fikle med en jævla skjerm. BMW I4 er også slik. Skjønner ikke helt hva som er logikken bak at nye biler skal betjenes slik, antakelig er det for å spare knappeutgifter. Kommer vel tilbake når man har fått tenkt seg om.

    Er bare bekymret for å havne i et kostnadshelvete med EQC dersom (slite)deler skal byttes etterhvert. Garantilengden kjører jeg opp i løpet av et par år uansett.
     

    leifen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.05.2006
    Innlegg
    2.343
    Antall liker
    1.844
    Jepp.
    Synes forøvrig jeg fikk et alright tilbud på skifte. Etter litt pruting så ble det ca 14500 for 4 skiver og 8 klosser inkl. arbeid. Det er på merkeverksted. Dvs. Erik Arnesen Rommen. (som enda ikke er blitt Møller). BOS Lørenskog skulle sikkert hatt 50% mer kan jeg tenke meg.
    Same shit her. EU-kontroll neste uke, og frembremsene på min Model X var helt ihjelrustet. (Min egen skyld som kjøpte noe billig ræl sist gang de ble byttet.) 3100,- for 2 skiver og 2 sett klosser hos Autodoc denne gangen. Da av dyrere, og forhåpentligvis bedre kvalitet enn sist gang. 14500,- for alt sammen, ink arbeid er ikke rent flåeri i det minste. De har til salt i grøten av det du betaler, men sånn er det vel på merkeverksted.
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.505
    Antall liker
    2.944
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Har kjørt diesel-slede fra BMW noen år - og fått tyn for påstått manglende montert blinklys.
    Etter å ha blitt koblet på strøm, så føles det for å ta igjen på noen...... 😂

    Edit; burde ventet til fredag kanskje.....


    Tesla.....jpeg
     
    Sist redigert:

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.266
    Antall liker
    1.168
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Med verktøyet og løftebukk, så er det vel en 20 mins jobb for en proff. Slik var det hvertfall med 124 serien😆
    For fire hjul med skiver og klosser ?
    Hadde gjort det selv og brukt halve dagen. Kost meg med jobben og gjort det skikkelig og hatt vondt i rygg og knær dagen etter :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn