el_mariachi's observasjoner etter seks år på HFS.

Barbaresco

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
737
Torget vurderinger
1
Er det ikke best å dele HFS i to;
en del for de med kunnskapsforakt og en del for de med voodoo-forakt?

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Barbaresco skrev:
Og så har du de av oss som trekker på skuldrene, går videre med vårt og sover godt om natta. ;)

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.286
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
ErosLoveking skrev:
Barbaresco skrev:
Og så har du de av oss som trekker på skuldrene, går videre med vårt og sover godt om natta. ;)
Tiltredes 100%... En lærer av egne erfaringer... Og ironi er temmlig bortkastet på enkelte ;)

R

RoDa

Gjest
Etter å ha tygd et par tre fjorten ganger og tenkt minst like mye, er jeg tilbøyelig til å kunne ta dette med humor selv også.....
Tar på humorbrillene og ler så kabelbukkene rister på parketten.
(Lurer på om kablene må ligge seg til i noen uker etter dette, dog...)

R

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Antall liker
575
Torget vurderinger
1
Det er vel svært få som reagerer med særlig direkte negativitet på tråden, det er bare det at etter 6år så burde man vite hva som er en original tråd og hva som ikke er det. _Akkurat_ denne typen ikke-morsomme "skråblikk" har har versert i forskjellige former siden newsgruppen no.audio. Forbanna drittkjedelig og patetisk hver gang. Den som vinner er den som kommer med den beste onelineren.

ps! Jeg forbeholder meg retten til å lese drittkjedelige og patetiske tråder ;D

L

lark

Gjest
En forutsetning for å ha det trivelig på HFS er at man har sans for og forstår god sarkasme, har massevis av sjølironi og ikke tar denne "hobbyen" og seg selv så voldsomt alvorlig ;) Enkelte her på forumet vet nøyaktig hvilke knapper man skal trykke på for å lage rabalder, og det er ofte de samme som biter på hver gang. Og like morsomt blir det også hver eneste gang ;D

Petre

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.11.2007
Antall liker
1.429
Sted
Siggerud
Torget vurderinger
1
Man kan si til en mann at bilen hans er en gammel verdiløs skrabb, kjerringa hans likeså. Det er greit. Han tåler det. Men antyde at han KAN ha fasefeil i basskablene eller at de nye stativene er en tanke usentrert...da våkner dyret, springskaller og slag/spark under beltestedet deles velvillig ut. Sånt går da i anstendighetens navn bare ikke an å ta imot. Naturlig nok...

L

lark

Gjest
.retteP skrev:
Man kan si til en mann at bilen hans er en gammel verdiløs skrabb, kjerringa hans likeså. Det er greit. Han tåler det. Men antyde at han KAN ha fasefeil i basskablene eller at de nye stativene er en tanke usentrert...da våkner dyret, springskaller og slag/spark under beltestedet deles velvillig ut. Sånt går da i anstendighetens navn bare ikke an å ta imot. Naturlig nok...
Den som sier noe stygt om kjerringa mi ligger ufattelig tynt an.................. :mad: ;D

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.621
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Denne tråden er et utstillingsvindu.  8)

Genialt, El_. Bring your guitar, anytime.

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.784
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Valentino skrev:
Denne tråden er et utstillingsvindu. 8)
var.

men etter at jeg erklærte den for en dass og oppfordret folk til å tømme seg, så er det en viss sjanse for at den vil lide en snarlig død.

de fleste hfs'ere er nemlig for smarte til å vasse i gammel dritt.

ps! det kan hende jeg tar feil. kanskje vi får 10 sider til med de samme folka som driver og "sucking each others dick".

dette skrev jeg igår kveld.
jeg tok forferdelig feil.... :-[ ;D

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.621
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Jeg har vurdert å legge tråden i Mine favoritter. Fin å linke til om noen skulle glemme hvordan vi egentlig har det her.

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.853
Sted
Østfold
Noe av grunnprinsippet innen sportsfisking er at man kan slenge ut et agn, fisken biter på og man kan sveive inn. Man kan deretter sette ut fisken igjen og den har det bra. Så kan man gjøre det samme en gang til med samme fisk og samme agn, ganske enkelt fordi fiskene ikke er videre intelligente.

Hvordan har det seg at man kan kaste ut samme agn gang på gang i hifiverdenen, og samme "fisk" biter på hver gang?

sclalars

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2006
Antall liker
1.722
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
1
Snickers-is skrev:
Noe av grunnprinsippet innen sportsfisking er at man kan slenge ut et agn, fisken biter på og man kan sveive inn. Man kan deretter sette ut fisken igjen og den har det bra. Så kan man gjøre det samme en gang til med samme fisk og samme agn, ganske enkelt fordi fiskene ikke er videre intelligente.

Hvordan har det seg at man kan kaste ut samme agn gang på gang i hifiverdenen, og samme "fisk" biter på hver gang?
Der tok du'n skikkelig på kornet ;D ;D

Flott ressonert is'en Noen evner å få ting ned på "papiret"

mvh
Lars

V

vredensgnag

Gjest
el_mariachis uhøytidelige utlevering av hifi-floskler er morsom.
HiFi bransjen er flink til å sende ut Nigeriabrev og mange går på dem - verdt å tenke etter noen ganger før man åpner bankkontoen. Innimellom kommer det påstander som fortjener investeringen, men disse kan det være vanskelig å skjelne midt i all svadaen.

Kan man minne om Kumbel? Denne tråden er en god lakmus-test.

”Den der kun tager spøg for spøg
og alvor kun alvorligt
Han og hun har faktisk fattet
begge dele dårligt”
Piet Hein

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.784
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
vredensgnag skrev:

jada, i den grad man synes det er morsomt å høre samme vitsen fjorten ganger...

ronnytt

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.08.2004
Antall liker
0
Så lenge bettet er bra, er det fortsatt morsomt å fiske i samme dammen. Også når noen erklærer at de har tømt seg for kabler oppi der, det er bare å ha på seg vadestøvler, hansker og myggnetting...

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
305
slowmotion5 skrev:
Jeg synes el_mariachi's åpnings innlegg var morsomt, jeg.
Det er da ikke nødvendig å ta livet så alt for alvorlig alltid?
Har dere lagt merke til at folka med de feiteste anleggene har de ømmeste tærne?

R

Roysen

Gjest
Jeg synes kanskje det er litt sneversynt å tro at noen i det hele tatt føler seg tråkket på tærne av innlegget til El_Mariachi eller lignende innlegg. Det folk reagerer på er med den selvfølgelige tonen en absolutt sannhet blir slått fast enten som i dette tilfelle ved ironi eller ved bastante utsagn. Reaksjonene på slike innlegg er som oftest ment som et forsøk på å rydde villedende informasjon fra forumet og ikke en fornærmet reaksjon fordi man er i forsvarsposisjon med hensyn på eget anlegg som enkelte synes å tro her.

Hva andre mener om meg eller mitt anlegg er meg revnende likegyldig. Det at de sprer rundt seg med villednde sannheter reagerer jeg imidlertid på.

Mvh
Roysen

Tropp

Fersking
Ble medlem
19.08.2008
Antall liker
0
Herregud, slapp av litt. Dette er morsomt fordi det på mange måter er sant. Og at dere som må forsikre dere om at anlegget deres er bra nok føler dere tråkket på tærne er utrolig festlig for oss andre.

Barbaresco

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
737
Torget vurderinger
1
joaquin skrev:
vredensgnag skrev:

jada, i den grad man synes det er morsomt å høre samme vitsen fjorten ganger...
Det morsomme er at de som har hørt det fjorten ganger før, (et veldig lite tall, bare ca. to ganger hvert år i seks år, det må være feil) like fullt lar seg trekke så ettertrykkelig opp. Da må tærne være ømme og gryta like oppunder kokepunktet fra før....

De har et veldig godt poeng de som snakker om å forsvare sine innkjøp, det gjelder nok mye mer i Hifiverdenen enn i bil- og husverdenen.

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
26
Torget vurderinger
5
Roysen skrev:
Jeg synes kanskje det er litt sneversynt å tro at noen i det hele tatt føler seg tråkket på tærne av innlegget til El_Mariachi eller lignende innlegg. Det folk reagerer på er med den selvfølgelige tonen en absolutt sannhet blir slått fast enten som i dette tilfelle ved ironi eller ved bastante utsagn. Reaksjonene på slike innlegg er som oftest ment som et forsøk på å rydde villedende informasjon fra forumet og ikke en fornærmet reaksjon fordi man er i forsvarsposisjon med hensyn på eget anlegg som enkelte synes å tro her.

Hva andre mener om meg eller mitt anlegg er meg revnende likegyldig. Det at de sprer rundt seg med villende sannheter reagerer jeg imidlertid på.

Mvh
Roysen
Ikke godt å vite hva du mener med "villende sannheter." Om du mener "villedende sannheter" så forblir utsagnet like mystisk.

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
305
Roysen:02-12

"Jeg synes kanskje det er litt sneversynt å tro at noen i det hele tatt føler seg tråkket på tærne av innlegget til El_Mariachi eller lignende innlegg."

Roysen:29-11

"Jeg oppfordrer Høvdingen eller moderatorer til å slette denne tråden som kun har som foremål å starte krangel."

Mvh
Roysen

Forklar forklar. ;)

Barbaresco

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
737
Torget vurderinger
1
Jeg MÅTTE se etter, lese grunnteksten, El-mariachi, første kapitel, vers 1-14. Ved nærmere ettersyn var det faktisk noe av det morsomste jeg har lest på lenge, uansett publikasjon. Og i særklasse det morsomste jeg har lest på HFS.

Hva er det med visse personer her inne?

R

Roysen

Gjest
toriamos skrev:
Roysen skrev:

Hva andre mener om meg eller mitt anlegg er meg revnende likegyldig. Det at de sprer rundt seg med villende sannheter reagerer jeg imidlertid på.

Mvh
Roysen
Ikke godt å vite hva du mener med "villende sannheter." Om du mener "villedende sannheter" så forblir utsagnet like mystisk.
Dersom du synes det var vanskelig, har jeg en teskje liggende her.

Mvh
Roysen

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.784
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Barbaresco skrev:
Det morsomme er at de som har hørt det fjorten ganger før, (et veldig lite tall, bare ca. to ganger hvert år i seks år, det må være feil) like fullt lar seg trekke så ettertrykkelig opp.
tja, dersom noen lar seg trekke opp, så høres jo det både trist og komisk ut.
selv prøver jeg bare å drepe denne tråden så raskt som mulig (uten at det synes å lykkes), da jeg mener slike tråder ikke er hva hifisentralen trenger for tiden.
disse kranglene blir stadig mer og mer dominerende, og sentralen har blitt mindre informativ og givende enn for 4-5 år siden.
selv har jeg stått på begge sider av barrikaden ("subejktivst" / "objektivist"), og har således bidratt med til kranglingen, og tidvis har det vært morsomt.
etter hvert har jeg vel igrunnen skjønt at den slags tullball er destruktiv for hifisentralen. dessuten må jeg gjenta: en vits er ikke morsom etter et viss antall ganger.

dere får holde på videre, folkens.
jeg har gjort mitt beste for å stoppe denne tråden, men taktikken har ikke lykkes.

R

Roysen

Gjest
realist skrev:
Roysen:02-12

"Jeg synes kanskje det er litt sneversynt å tro at noen i det hele tatt føler seg tråkket på tærne av innlegget til El_Mariachi eller lignende innlegg."

Roysen:29-11

"Jeg oppfordrer Høvdingen eller moderatorer til å slette denne tråden som kun har som foremål å starte krangel."

Mvh
Roysen

Forklar forklar. ;)
Kan dette være så vanskelig å forstå da? Man trenger vel ikke være spesiellt intelligent for å forstå at det kan være flere årsaker til at folk reagerer på slike bastantheter enn et behov for å forsvare egne investeringer.

Som sagt er det de villedende sannhetene som presenteres det reagres på. Jeg har over hode ingen ømme tær i forhold til egne investeringer eller prioriteringer som jeg egentlig ikke føler at jeg trenger å forsvare for noen så lenge jeg er fornøyd selv. Det at noen imidlertid setter seg høyt på sin hest og banker seg på brystet i ren Tarzan stil fordi de har behov for å markere at de vet best når det de hevder langt fra kan kalles noen fasit bør forvente et svalestup i søppelbøtta mener nå jeg.

Mvh
Roysen

V

vredensgnag

Gjest
Villedende løgner -- eller villedende sannheter?

Sannheten får oss vel på rett vei, eller?

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Antall liker
1.678
Sted
Bislett
Noen av innleggene i denne tråden får meg til og tenke på dette med middelaldrende menn og svindyre biler som penisforlenger (oops).

R

Roysen

Gjest
vredensgnag skrev:
Villedende løgner -- eller villedende sannheter?

Sannheten får oss vel på rett vei, eller?
Jeg velger å kalle dette villedende sannheter og da med sannhet som ironisk ment sett i forhold til hvor bastant de blir fremlagt som det eneste korrekte.

Mvh
Roysen

R

Roysen

Gjest
decibelius skrev:
Noen av innleggene i denne tråden får meg til og tenke på dette med middelaldrende menn og svindyre biler som penisforlenger (oops).
Hvilke innlegg er det du sikter til? Nå har jeg lest gjenom hele tråden og finner ingen innlegg som får meg til å tenke i de baner. Kan det være at du er litt ensporet og ikke ser at det kan være andre motiver bak årsaken til innleggene og reaksjonene blir som de blir?

Mvh
Roysen

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.286
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Uansett hvilke ståsted en tar ifht denne tråden så er det trådstarters IRONISKE erfaring med dette nettsted. Derav burde det ikke være nødvendig å forsvare sine PERSONLIGE objekter eller filosofier innen denne hobby... 8)

V

vredensgnag

Gjest
Det finnes penisforlengere med livets rett. Alfa Competizione 8C, i spesialutgave, med 612 P4/5 innmat.

Topp Bunn