el_mariachi's observasjoner etter seks år på HFS.

McLaren

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
1.911
Antall liker
273
Torget vurderinger
11
Jeg vil påstå jeg har plukket opp både det ene og det andre.

McLaren
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
lark skrev:
joaquin skrev:
tja, du har tydeligvis ikke lært en dritt på 6 år.
Hvem kan med hånden på hjertet påstå at de har lært noe som helst i den tiden de har vært medlemmer på HFS?
Jeg har lært endel.

F.eks at endel hifi-musikk fortsatt er like forutsigbart kjedelig, etter å ha blitt "lurt" til å kjøpe det. ::)

Mye klassisk har funnet veien til platehyllene og anlegget hjemme det siste året. :D

OT gir et godt innblikk i hvorfor det blir "krig og fred og sånt", og jeg har om mulig blitt enda mindre kristen av det. ::)

Et par gode bruktkjøp, forhåpentligvis et par til i løpet av helga (har ikke glemt deg Parelius. ;) )

Utseende har mye å si for produktet, men bare de aller færreste tør og innrømme det. :-* :-* :-*

og sikkert en god del ting til...........
 

John_Harald

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2002
Innlegg
4.044
Antall liker
1.837
Sted
Sørumsand
Torget vurderinger
5
lark skrev:
joaquin skrev:
tja, du har tydeligvis ikke lært en dritt på 6 år.
Hvem kan med hånden på hjertet påstå at de har lært noe som helst i den tiden de har vært medlemmer på HFS?
;D
Har selv lært veldig mye ;D
Hvem er det som ikke lærer noe etter 6 år på Hifisentralen?
 
P

pondus200

Gjest
Man har da lært litt av hvert på HFS og ikke minst så er det et fantastisk sted å utveksle erfaringer og få gode råd.
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.782
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
noen er rett og slett født i stummende mørke og forblir dumme som brød resten av livet - uansett hvor mye omgang de pleier med verden rundt seg.

vi skal ikke være for harde mot dem, men heller synes synd på dem.
 

janb

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.03.2003
Innlegg
937
Antall liker
2
Kan det være at vår venn el_mariachi har et snev av selvironi, humor og annet? ;D
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
janb skrev:
Kan det være at vår venn el_mariachi har et snev av selvironi, humor og annet? ;D
Det skal du ikke se bort ifra. ;)
Enkelte som har svart, kan jo virke som at de er blottet for det samme, men så er HiFi blodig alvor også da. ::)
 

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.700
Antall liker
139
Sted
Bergen
Må si meg enig i det som andre i tråden også poengterer, at her var det uvanlig mye svada og lite fornuftig i åpningsinnlegget, IMO.
 
P

pondus200

Gjest
ErosLoveking skrev:
janb skrev:
Kan det være at vår venn el_mariachi har et snev av selvironi, humor og annet? ;D
Det skal du ikke se bort ifra. ;)
Enkelte som har svart, kan jo virke som at de er blottet for det samme, men så er HiFi blodig alvor også da. ::)
Er nok en del selvironi i denne, det er jo ingen andre enn vi som holder på med HiEnd som kan høre forksjell på to typer kabler....
 

janb

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.03.2003
Innlegg
937
Antall liker
2
...men så er HiFi blodig alvor også da. ::)
[/quote]
- blir ikke mer alvorlig enn dette. Dette har jeg erfaring med ;D
 
P

pondus200

Gjest
janb skrev:
...men så er HiFi blodig alvor også da. ::)
- blir ikke mer alvorlig enn dette. Dette har jeg erfaring med ;D
[/quote]

HiFi er blodig alvor...det er sant. Heldigvis er det slik at vi kan gjøre som vi vil (hvis kona er enig da...)
 

Kirk

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.01.2003
Innlegg
126
Antall liker
1
Fanken meg ikke rart det er krig i verden, når folk "blåser" seg opp for et innlegg her på sentralen.
 
P

pondus200

Gjest
Det er sant...skal ikke mye til for å skape en krig. Nå er heldigvis HiFi ganske uskyldige greier da.
 

janb

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.03.2003
Innlegg
937
Antall liker
2
pondus200 skrev:
Det er sant...skal ikke mye til for å skape en krig. Nå er heldigvis HiFi ganske uskyldige greier da.
- uskyldig... ;)
 

Kirk

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.01.2003
Innlegg
126
Antall liker
1
Virker som noen ganger at hi fi er noe av det mest betente man kan snakke om.

Sikkert noen her inne som tar det lettere om han/hun får høre at sin partner er utro, enn å høre snakk om visse hi fi ting her inne.

Så hi fi er uskyldig?? tviler :D
 

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Innlegg
5.978
Antall liker
6.153
Torget vurderinger
32
Nå kjenner ikke jeg el_mariachi, men det burde da være åpenbart at åpningsinnlegget er skrevet med en stor dose glimt i øyet.

Selv om man er uenig med hans oppsummering etter seks år på sentralen, så er det jo ikke vanskelig å finne tråder der hans oppsummering blir bekreftet. Alt som El_mariachi skriver er blitt påstått av opptil flere på sentralen de siste årene.

Likevel glemte han en "sannhet", nemlig at de med dyrest anlegg har mest peiling på hifi. :)
 
P

pondus200

Gjest
Det er nok mange som ikke har så dyre anlegg som også har peiling, men det er veldig mye i det at man nok er veldig hårsår mot kritikk av eget anlegg. Har en historie hvor vedkommende sendte sin CD rigg til + 100000 til oppgradering? hvor kommentaren fra en som hørte dette var: Da har du vell kjøpt feil CD spiller. Du kan tro han som hadde riggen ble sur. Men dette symboliserer nok hvor problemet ligger. Jeg mener nå at det anlegget man til enhver tid har er det i dine øyne det beste til den som eier anlegget.
 

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Innlegg
5.978
Antall liker
6.153
Torget vurderinger
32
pondus200 skrev:
Det er nok mange som ikke har så dyre anlegg som også har peiling, men det er veldig mye i det at man nok er veldig hårsår mot kritikk av eget anlegg. Har en historie hvor vedkommende sendte sin CD rigg til + 100000 til oppgradering? hvor kommentaren fra en som hørte dette var: Da har du vell kjøpt feil CD spiller. Du kan tro han som hadde riggen ble sur. Men dette symboliserer nok hvor problemet ligger. Jeg mener nå at det anlegget man til enhver tid har er det i dine øyne det beste til den som eier anlegget.
Det tror jeg nok gjelder mange uansett pris på anlegget. At folk gjerne vil forsvare sine egne utlegg ser jeg på som helt naturlig, men det er jo bare å se på hvor ofte folk bytter hifi, så skjønner man jo at enten tror man at gresset er grønnere på den andre siden, eller så har man faktisk oppdaget at det ER det.

Årsaken til at jeg kom med påstanden var at jeg en gang fikk høre at jeg hadde gurustatus i hifimiljøet. Bakgrunnen var visstnok at jeg hadde den største Conrad-Johnson effektforsterkeren, en rimelig bra cd-spiller og forforsterker og de største Euphonia-høyttalerne til Dali. Verken da eller nå har jeg følt meg som noen guru, særlig siden jeg hele tiden møter folk med mye større kunnskaper om hifi enn meg selv.

Roy
 

norcad

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2006
Innlegg
1.262
Antall liker
22
Enig med R.E.S. Ikke vanskelig å finne mange tråder som summeringen i første post refererer til.
En annen ting jeg har lært er at det ikke er noen regel uten unntak. Sånn som kabel"loven". Jo dyrere kabel, jo bedre "låter" den.
Mao billig kabel låter dritt, såfremt du ikke har kjøpt den i løsvekt og tvinnet sammen noe greier selv. DA låter både PR og Cat5 helt himmelsk ;D

Man kan lære mye på HFS, også vranglære........
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.782
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
R.E.S. skrev:
Årsaken til at jeg kom med påstanden var at jeg en gang fikk høre at jeg hadde gurustatus i hifimiljøet.

Roy

vedkommende må ha kødda med deg.
 

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Innlegg
5.978
Antall liker
6.153
Torget vurderinger
32
joaquin skrev:
R.E.S. skrev:
Årsaken til at jeg kom med påstanden var at jeg en gang fikk høre at jeg hadde gurustatus i hifimiljøet.

Roy
vedkommende må ha kødda med deg.
Det var det jeg også håpet på, men kompisen min bekreftet at han hadde hørt det av andre. Begrunnelsen var nettopp anlegget jeg hadde den gang.

Roy
 

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Innlegg
7.866
Antall liker
1.679
Sted
Bislett
Jeg for min del synes det er litt snodig at det ikke er mere snakk om anatomi her på sia - har noen av gutta noen gang vært hos legen for å sjekke hørslelen sin - jeg kan forstå at det kan være litt tabu for en hifigubbe å innrømme at han sliter med hørselen - men er det egentlig noen vits med en rigg til 2 mill når hørselen kanskje er dårligere enn den til syvende far i huset?
 

ronnytt

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.08.2004
Innlegg
479
Antall liker
0
Endre Askeland skrev:
Må si meg enig i det som andre i tråden også poengterer, at her var det uvanlig mye svada og lite fornuftig i åpningsinnlegget, IMO.
Tja, åpningsinnlegget er nå klart det beste i denne tråden, og inneholder både humor og sannheter for de som evner å se det. Furteinnlegg og innlegg som beskylder andre for å være dumme som brød, er imidlertid ikke like vellykket.
Det er da vi snakker umodenhet, og det er jo litt fornøyelig å se at du applauderer nettopp de innleggene ;D
Jeg blir like imponert hver gang over sånt..
 

janb

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.03.2003
Innlegg
937
Antall liker
2
R.E.S. skrev:
joaquin skrev:
R.E.S. skrev:
Årsaken til at jeg kom med påstanden var at jeg en gang fikk høre at jeg hadde gurustatus i hifimiljøet.

Roy
vedkommende må ha kødda med deg.
Det var det jeg også håpet på, men kompisen min bekreftet at han hadde hørt det av andre. Begrunnelsen var nettopp anlegget jeg hadde den gang.

Roy
- da er du heldig ved at anlegget nå - ikke gir deg noen guru-status ;)
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Jeg vil avholde meg fra og skrive noe i denne tråden, da jeg kan for lite om temaet.
 

Diy Duke

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2007
Innlegg
2.182
Antall liker
2
janb skrev:
R.E.S. skrev:
joaquin skrev:
R.E.S. skrev:
Årsaken til at jeg kom med påstanden var at jeg en gang fikk høre at jeg hadde gurustatus i hifimiljøet.

Roy
vedkommende må ha kødda med deg.
Det var det jeg også håpet på, men kompisen min bekreftet at han hadde hørt det av andre. Begrunnelsen var nettopp anlegget jeg hadde den gang.

Roy
- da er du heldig ved at anlegget nå - ikke gir deg noen guru-status ;)
Shit det var præcis det jeg ville skrive. Ellers totalt kedelig tråd.
 

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Innlegg
3.625
Antall liker
3.747
..ironi er en usedvanlig vanskelig idrett. ;D ;D ;D

Selv har jeg lært utrolig mye her på sentralen. Både om musikk og teknikk.

Når det gjelder "debattene" her, følger jeg et godt råd fra min far: " Du skal aldri sloss med grisen.For det første fordi du alltid blir møkkkete - for det andre fordi grisen liker det"

Peace and love - and music. :)
 

sclalars

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2006
Innlegg
2.397
Antall liker
1.718
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
1
Jeg er glad jeg evner å se trådstarter's humor i åpningsinlegget ;D
Dess mer forundrer det meg at folk føler seg truffet ???

Lars
 
L

lark

Gjest
pondus200 skrev:
Man har da lært litt av hvert på HFS og ikke minst så er det et fantastisk sted å utveksle erfaringer og få gode råd.
Enig med deg når det gjelder å utveksle erfaringer og få gode råd. Men skal man lære noe som helst, så er det viktig med en solid dose skepsis. Både på HFS og i hele hifi-bransjen kryr det av udokumenterte påstander og avsindige teorier om hva som fører til det endelige lydnirvana. Det geniale med lytteopplevelser er at man kan påstå nesten hva som helst, og det er umulig å motbevise for andre. Det man lærer av er først og fremst egne erfaringer, og å lære seg å stole på sine egne ører. Samme hvor mye det går på tvers av den gemene hifi-hops oppleste og vedtatte lover.
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
sclalars skrev:
Jeg er glad jeg evner å se trådstarter's humor i åpningsinlegget ;D
Dess mer forundrer det meg at folk føler seg truffet ???

Lars
Velkommen til hfs 8)

/jan
 

Diy Duke

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2007
Innlegg
2.182
Antall liker
2
Duelund_Support skrev:
janb skrev:
R.E.S. skrev:
joaquin skrev:
R.E.S. skrev:
Årsaken til at jeg kom med påstanden var at jeg en gang fikk høre at jeg hadde gurustatus i hifimiljøet.

Roy
vedkommende må ha kødda med deg.
Det var det jeg også håpet på, men kompisen min bekreftet at han hadde hørt det av andre. Begrunnelsen var nettopp anlegget jeg hadde den gang.

Roy
- da er du heldig ved at anlegget nå - ikke gir deg noen guru-status ;)
Shit det var præcis det jeg ville skrive. Ellers totalt kedelig tråd.
Men jeg mente nærmest det modsatte. Godt du slap af med de Dali. Det hang slet ikke sammen. Diskanten levede sit eget liv.
 

sclalars

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2006
Innlegg
2.397
Antall liker
1.718
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
1
JanR skrev:
sclalars skrev:
Jeg er glad jeg evner å se trådstarter's humor i åpningsinlegget ;D
Dess mer forundrer det meg at folk føler seg truffet ???

Lars
Velkommen til hfs 8)

/jan
Jeg må vel opp i 5000 innlegg før det går opp et lys kanskje ;D ;D

Lars
 

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Innlegg
7.866
Antall liker
1.679
Sted
Bislett
Jeg synes kveldens halvliter skal gå til el_mariachi fordi han evnet å trykke på de riktige knappene - grattis 8)
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
272
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
rolfozzy skrev:
Jeg vil avholde meg fra og skrive noe i denne tråden, da jeg kan for lite om temaet.
Samme her. Og om jeg hadde lært noe så hadde det vel sikkert ikke vært verdt å nevne.

Mvh Vidar P
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.762
Antall liker
21.644
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
lark skrev:
joaquin skrev:
tja, du har tydeligvis ikke lært en dritt på 6 år.
Hvem kan med hånden på hjertet påstå at de har lært noe som helst i den tiden de har vært medlemmer på HFS?
Hånden på hjertet:

Jeg gjenoppdaget akustikk. Sluttet med kabler. Fant ny musikk. Begynte med nærfeltslytting. Ble kjetter. Joa.

Festlig tråd. Godt å få trukket opp frontlinjene fra tid til annen.
 
Topp Bunn