el_mariachi's observasjoner etter seks år på HFS.

S

slowmotion5

Gjest
God morgen!

Nå har jeg lest denne tråden, og må bare si at det er herlig å le så godt på en grå søndags morgen. ;D
Enkelte visdomsord har jeg også fått lese.

Nå skal jeg bare få meg litt kaffe, så ...

;)

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Antall liker
1.163
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
76
Nesten 10 sider på ett døgn... Noen taper et veddemål ;D

Arne K

FAB

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.04.2007
Antall liker
2
Ser ut som el_mariachi's innlegg har klart å trigge på rett plass ;D
Mange som føler seg truffet her inne og det er tydeligvis et sårbart tema ;D

B

BjornE

Gjest
Det er jo rimelig klart at et rent utstyrsforum blir kjedelig i lengden - har vært her en stund og ser mange faller fra og blir erstattet med nye deltagere. Det kan virke som om det blir lengre og lengre mellom gullkorn basert på ren kunnskap og fler og fler innlegg med dilldall basert på brosjyrer. Dilldall basert på brosjyrer kan man desverre få i bøtter og spann i highend butikkene. Erfaring og kunnskap burde vært her, men....

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.624
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Erfaring og kunnskap som er savnet:
Slubbert (nå fortiden kun off topic), Tangen (sort), knutinh (sort)

Erfaring og kunnskap som er her og verdsettes:
Bx, asbjbo, KJ, Snickers-Is.

Sikkert glemt noen. Unnskyld & post oftere værsåsnill.

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.042
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Ser ut som el-mariachi har lært mye her. Bla nøyaktig hvilke såre tær som finnes, og hvor han skal trampe på de for å få en reaksjon. ;)

R

RoDa

Gjest
Man skrev:
Det er rart at de som åpenbart lærer minst er de samme som har anlegg bestående av
1) en stor del DIY,
2) PA-type komponenter som angivelig er minst like bra som hifi-merkene til 5x prisen, og som ellers bruker
3) "best buy" merkene innenfor hifi.

I omvendt proporsjonalitet er det alltid disse som har de sterkeste meningene også, ofte kamuflert som "ironisk vri", eller "satt på spissen".
Selv om man ikke er "troende", er det selfølgelig viktig å ikke bli oppfattet som en som er blottet for humor,
Gode poeng imo, Man.

Det snakkes om å frarøve noen livsløgn, mon tro hvem det egentlig er vi snakker om da?

De som tror (bevist av 'Slubbert') at det ikke finnes bedre cdspillere enn de til maks ti tusen?
De som tror man selv (uten erfaring, men har lest en eller annen cookbook) på snekkerboden kan utkonkurrere Steynard og hvem det nå måtte være?
De som ikke vet hvordan komponenter og anlegg låter før de er annerkjent av en større mengde mennesker, erklært gode av selvutnevnte guruer eller har bestått statistisk korrekte abx-er?

Ene eller andre siden? Jeg tror vi alle står et sted mellom ytterpunktene, selv om det ikke fremgår av diskusjonene.
For selve diskusjonen er jo hovedmålet, ikke å forstå hverandre eller å lære noe?

R

EDIT:

Jeg tror vi alle har et ønske om å "slå systemet".
Derfor hauses det opp at en billighøyttaler låter bedre enn alle andre vanlige dyre høyttalere til mange ganger prisen.
At en dyr cdspiller har tilsynelatende billig innmat, selvfølgelig låter da ALLE cdpillere likt som billige. Skulle bare mangle.

Når ting virker for gode til å være sanne, hvordan er det som oftest da?
Vinner man i lotto med det pottetette tippesystemet til bare 999,-?
Vil egentlig prins cashlurium fra Langtvekkistan gjemme unna fem millioner på kontoen din som det står i emailen fra han?
Og er det slik at den billige cdspilleren fra Rema 1000 låter likt som toppmodellen fra Wadia?

Trukkje det, nei

S

slowmotion5

Gjest
Jeg har lært at det er 2 sider. og de danser dårlig sammen ....

;)

flinkjente

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.09.2005
Antall liker
1
Siden det er Søndag, og første advent, så kan man kanskje skli inn på et bananskall og spørre. Hvilken musikk sjanger er best?
Er det pop, rock, metal, klassisk, jazz, prog., eller annet? Personlig "spiser" man alt, men har litt problemer med jazz og klassisk musikk.

Her er vi vel også uenig det meste, men kunne ikke tenke meg, og ikke respektere andres musikk katogerier!

Det er av erfaring man blir klok sies det, og det er vel ikke noe annet, når det gjelder HI FI heller?

Mange med et 10.000.- anlegg sitter å ler av de med et anlegg til over en million kroner. Hvorfor? Jo fordi de digger jo den "samme" musikken like hensynsløst 8)

Vi skal huske på at veldig mange er oppvokst med andre lyd formater, og når MP3, IPOD og andre format tar helt over. Da har vi en ny generasjon som ikke vet/kan noe annet!

Det er jo også derfor frontfiguren i Mettallica innrømmer den dårlige lyden på deres siste CD, men som han sier, herregud vi er da i 2008 :'(

Kirk

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.01.2003
Antall liker
1
Når har Mr Hetfield innrømmet dårlig lyd på den plata?
Vist han har gjort det, så var det sannelig på tide :D.

Inen i bandet eller rundt bandet, kommenterte lyden på metclub forumet, selv om det var x antall sider om den dårlige lyden. Sist jeg leste der hvertfall.

Delle

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.03.2007
Antall liker
278
Det ble spådd at denne tråden ville bli på minst 10 sider.
Kanskje dette innlegget er det som skal til for å vippe fra 9 til 10.., og jeg taper en kabel..

Mvh

(Edit: Eller kanskje ikke.. ;D)

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Antall liker
18
Delle skrev:
Det ble spådd at denne tråden ville bli på minst 10 sider.
Kanskje dette innlegget er det som skal til for å vippe fra 9 til 10.., og jeg taper en kabel..

Mvh

(Edit: Eller kanskje ikke.. ;D)
Så langt går det vel ikke ???

Mvh. RS

U

utgatt60135

Gjest
f skrev:
Mange med et 10.000.- anlegg sitter å ler av de med et anlegg til over en million kroner. Hvorfor? Jo fordi de digger jo den "samme" musikken like hensynsløst 8)
HiFi dreier seg ikke bare om å digge/nyte musikk :) :-[ :-*.

Jeg vant! 10 sider :). Godt det skjer noe her så vi kan underholdes. Det er jo det viktigste med HFS.

Diy Duke

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2007
Antall liker
2
Man skrev:
Det er rart at de som åpenbart lærer minst er de samme som har anlegg bestående av
1) en stor del DIY,
2) PA-type komponenter som angivelig er minst like bra som hifi-merkene til 5x prisen, og som ellers bruker

I omvendt proporsjonalitet er det alltid disse som har de sterkeste meningene også, ofte kamuflert som "ironisk vri", eller "satt på spissen".
Selv om man ikke er "troende", er det selfølgelig viktig å ikke bli oppfattet som en som er blottet for humor,
Nå ja det er også rigtigt Diy folk er hamrende dumme ;D

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
El Mariachi... :D

Er gleden ved musikken mindre etter 6 år på HFS?

mvh

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Antall liker
1.163
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
76
Duelund_Support skrev:
Man skrev:
1) en stor del DIY,

Nå ja det er også rigtigt Diy folk er hamrende dumme ;D
Kanskje noen av oss DIY'ere allerede har hatt multi-100 000 kroners systemer, og funnet ut at design ikke var værd pengene?

Arne K

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
Uhhh, det ble litt av en jubileumstråd gitt.

Hyggelig at noen av dere oppfattet det sarkastiske skråblikket på en del ting som man har lest her og andre steder opp gjennom tiden.

Samtidig registrer jeg at ikke alle fattet ironien i dette og fremdeles klamrer seg fast til sin høye hest der det er lite oksygen og vanskelig tenke på noe annet enn å sparke til alle kanter.

Når det er sagt så kan jeg bare si att vi alle har vel våre prioriteringer, opplevelser og preferanser når det kommer til musikk og lyd og bra er det, hvis ikke ville det vel blitt stille her.

I løpet av disse årene har jeg også fått lyttet til mange annlegg, både i "gale mathias" prisklassen og mildt sagt kompromissløse og til dels helt ville DIY-prosjekter, og hva jeg har lært av det?

Jo, det finnes flere veier til nirvana!

Og til dere som synes dette er sure oppstøt kan jeg bare si: Det jeg skriver blir det DU leser det til.

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
Imperial skrev:

mvh
Selv om jeg noen ganger har latt meg rive med og vært relativt høyt på barrikadene er det musikken som er grunnen til at jeg surrer rundt her inne.
Etter mange år som tubablåser, bassist og hobbypianist så har jeg blitt "sofamusiker" og hører relativt mye musikk, i alle sjangere. I mine ører finnes det ikke dårlige sjangere men artistens evne til å engasjere er det som skiller mellom god/dårlig musikk.

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Antall liker
575
Torget vurderinger
1
Titleist, innlegget ditt tidligere i tråden var særdeles morsomt.
Faller halvveis av stolen her :)
*Det* er hva jeg kaller skråblikk.

IO

Hi-Fi interessert
Ble medlem
01.02.2008
Antall liker
0
" I mine ører finnes det ikke dårlige sjangere men artistens evne til å engasjere er det som skiller mellom god/dårlig musikk."

vel talt :)

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Antall liker
1.163
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
76
el_mariachi skrev:
Imperial skrev:

mvh
Selv om jeg noen ganger har latt meg rive med og vært relativt høyt på barrikadene er det musikken som er grunnen til at jeg surrer rundt her inne.
Etter mange år som tubablåser, bassist og hobbypianist så har jeg blitt "sofamusiker" og hører relativt mye musikk, i alle sjangere. I mine ører finnes det ikke dårlige sjangere men artistens evne til å engasjere er det som skiller mellom god/dårlig musikk.
2-0! 8)

Arne K

beaver

Fersking
Ble medlem
10.02.2008
Antall liker
0

::) Herlig humor. Dette fenger med en vri mot hvordan vi både prioriterer og
hvor høyt prioriteringslisten ligger rent økonomisk. Alle veier fører til Rom - men
det sies at veien dit er forskjellig for oss alle. Herlig!

B

Back_Door

Gjest
Jeg vil si det i all enkelhet: De som reagerer negativt på åpningsinnlegget i denne tråd, har avslørt seg i et negativt lys.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Karma skrev:
Jeg vil si det i all enkelhet: De som reagerer negativt på åpningsinnlegget i denne tråd, har avslørt seg i et negativt lys.
"Bad Karma" rett og slett. ;)

R

RoDa

Gjest
Karma skrev:
Hehe, det viser i alle fall i hvlke retninger det er ok å fyre av sleivspark og morsomheter.
Noen her inne skal du bare ikke kødde med.... ;)

R

EDIT: Sleivspark pakket inn i morsomheter er fortsatt sleivspark ;)

General8

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.07.2005
Antall liker
0
Delle skrev:
General8 skrev:
Dette blir sikkert en bra tråd. ::)

Skal vedde en tier på at den blir minst ti sider lang i løpet av en uke.. Kabler bla bla bla...Noen som vedder imot?
Jeg vedder en kabel. ;D

Mvh
Gleder meg Delle.. Du skulle nok gått for en tier. ;D

Passe bra tråd forresten..

B

Back_Door

Gjest
RoDa skrev:
Karma skrev:
Hehe, det viser i alle fall i hvlke retninger det er ok å fyre av sleivspark og morsomheter.
Noen her inne skal du bare ikke kødde med.... ;)

R

EDIT: Sleivspark pakket inn i morsomheter er fortsatt sleivspark ;)
Kommentarer rundt et miljø blir vel ikke det samme som til enkeltpersoner? De som reagerer negativt på denne tråden, setter jo seg selv i søkelyset som enkeltpersoner. ;)

R

RoDa

Gjest
Forklar gjerne hvodan det å lire ut av seg overdrivelser og "morsomheter" på bekostning av folk som deler samme hobby som deg er positivt.

R

Lille_Adam

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2007
Antall liker
14
Så nærtagende er vi da ikke. Eller er vi det? I så fall burde kanskje akkurat det fortelle en noe? Om andres betraktninger rundt Hi-Fi går på ens egen ære (og selvfølelse?) løs så er en vel ganske langt ute og kjøre, eller hur?

Ta det med et smil, eller drit i det og passèr tråden i stillhet. Man jo ikke gå på enhver limpinne som frembys - selv ikke jubileumslimpinner.

Valentino

Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.624
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Jubileumslimpinne. Den er god.

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.784
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Lille_Adam skrev:
Ta det med et smil, eller drit i det og passèr tråden i stillhet.

helt enig.
de som dummer seg ut i denne tråden, er de som lirer av seg "modne", "saklige" og "seriøse" innlegg.
denne tråden er ikke designet for slikt.
dra den knusktørre sakligheten deres over i andre tråder, ffs.

åpningsinnlegget til elmariachi var et slags greatest hits over alle de latterlige frontlinjene som har funnet sted mellom de såkalte "subjektivistene" vs. "objektivistene" de siste årene her på sentralen.
det legges opp til drittslenging av den gode gamle hfs-sorten.
da får man enten la være å delta.
ellers så får man kaste seg inn i skitorgien og tømme magen etter beste evne. ;D

Valentino

Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.624
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Nå har snart alle sagt at alle dummer seg ut. Den er også god.

U

utgatt60135

Gjest
Karma skrev:
Det der blir for dumt Karma. Jeg reagerer negativt på innlegget ditt, men blir overhodet ikke sur ;). Tråden har etter min mening null verdi unntatt underholdningsverdi for noen.

R

RoDa

Gjest
Ok at første inlegg er et moroinlegg med skjevt blikk på hifisentralens "kriger".
Helt greit, og noen artige poeng er det jo.

Det som er mest morsomt er å tenke seg dette inlegget skrevet fra 'andre siden'.......
Hva ville skjedd da...? ;) :D :D

R

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.784
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
RoDa skrev:
Det som er mest morsomt er å tenke seg dette inlegget skrevet fra 'andre siden'.......
Hva ville skjedd da...? ;) :D :D

R

samma greia.
førti sider med dritt før høvding har fått nok og slår av lyset.

Topp Bunn