Dette ga utrolig stor forskjell. Skal kjøre en måling. Bruke medium daad størrelse.Jeg tenkte diffusjonsdelen ut mot rommet. Antar det er en poly diffusor. Men begge deler kan testes.
Dette ga utrolig stor forskjell. Skal kjøre en måling. Bruke medium daad størrelse.Jeg tenkte diffusjonsdelen ut mot rommet. Antar det er en poly diffusor. Men begge deler kan testes.
De fire største. Usikker om de gjør så mye i bassen uansett i hjørnet. Sikkert noe, men neppe veldig mye.Jeg har 3 forskjellige størrelser av daad. Hvilke tenker du jeg skal teste ifm forslaget ditt?
Du har veldig rett ifm de store DAAD'ene. Når jeg flyttet de mellomstore DAAD'en, fikk jeg flutter mellom HT'ene. Tror dette er fra sidevegg til sidevegg rett mellom HT'ene.De fire største. Usikker om de gjør så mye i bassen uansett i hjørnet. Sikkert noe, men neppe veldig mye.
Uansett får du et inntrykk av hvordan poly diffusjon er til litt senere refleksjoner. De endrer ikke fasen som andre diffusorer, så de har derfor ikke samme effekt i forhold til stort og omsluttende lydbildet. Men det kan også være en fordel å bevare fasekorrekthet spesielt på refleksjonen som kommer forfra.
Tusen takk for at du hjelper meg...Ok. 50 cm avstand er kanskje for kort avstand til en poly diffusor. Da er som regel enten hybrid høyfrekvent diffusjon/demping eller ren demping bedre. Men alltid greit å teste selv.