Diffusor på frontvegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• lydogakustikk

Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.06.2014
    Antall liker
    3.240
    Jeg har 3 forskjellige størrelser av daad. Hvilke tenker du jeg skal teste ifm forslaget ditt?
    De fire største. Usikker om de gjør så mye i bassen uansett i hjørnet. Sikkert noe, men neppe veldig mye.

Uansett får du et inntrykk av hvordan poly diffusjon er til litt senere refleksjoner. De endrer ikke fasen som andre diffusorer, så de har derfor ikke samme effekt i forhold til stort og omsluttende lydbildet. Men det kan også være en fordel å bevare fasekorrekthet spesielt på refleksjonen som kommer forfra.

Zerostat

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Antall liker
    1.716
    Sted
    Strømmen
    Torget vurderinger
    74
    De fire største. Usikker om de gjør så mye i bassen uansett i hjørnet. Sikkert noe, men neppe veldig mye.

Uansett får du et inntrykk av hvordan poly diffusjon er til litt senere refleksjoner. De endrer ikke fasen som andre diffusorer, så de har derfor ikke samme effekt i forhold til stort og omsluttende lydbildet. Men det kan også være en fordel å bevare fasekorrekthet spesielt på refleksjonen som kommer forfra.
    Du har veldig rett ifm de store DAAD'ene. Når jeg flyttet de mellomstore DAAD'en, fikk jeg flutter mellom HT'ene. Tror dette er fra sidevegg til sidevegg rett mellom HT'ene.
    Jeg skjønner at jeg ikke kan mye om akustikktilpassning, men hører bra tross lett forkjølet i dag.

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn