Medisin og helse Corona

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.274
    Antall liker
    9.114
    Kl. 1200 i dag kommer coronautvalget med sin rapport.

     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.635
    Antall liker
    10.188
    Kl. 1200 i dag kommer coronautvalget med sin rapport.

    Da får vi sjekke med HFS direkte etterpå, hvorvidt også dette utvalget er fylt opp av idioter. Skjønner ikke hvorfor de ikke bare spør oss, og får det korrekte svaret i løpet av et par timer??
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.635
    Antall liker
    10.188

    Rasjonelt og fornuftsbasert, så langt jeg kan se.
    Men de glemte helt å påpeke at en viss nestkommanderende herre var den som styrte landet egenhendig, med både frekkhetens nådegaver og stram regi, gjennom denne pandemien. Altså er de i all hovedsak idioter også i dette utvalget.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.635
    Antall liker
    10.188
    Ja det hele var nesten litt koselig.
    Nå vel...

    Dette passuset:
    Barn og unge hardt rammet
    Det til tross for at utvalget mener at spesielt sårbare personer fikk lide under pandemien.

    Deriblant barn og unge:

    – Barn og unge måtte bære en uforholdsmessig stor byrde, sier Olsen.

    Myndighetene var heller ikke flinke nok til å inkludere organisasjoner som jobber for barn og unge da de satte tiltak for å hindre smitte, mener utvalget.
    ....inneholder mye lidelse, meldt av med nøkternt språk. På dette punkt har lars_erik hatt rett hele tiden; man burde vært mer påpasselig omkring langtidskonsekvenser av å stoppe barns naturlige utvikling.
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.274
    Antall liker
    9.114
    Nå vel...

    Dette passuset:
    ....inneholder mye lidelse, meldt av med nøkternt språk. På dette punkt har lars_erik hatt rett hele tiden; man burde vært mer påpasselig omkring langtidskonsekvenser av å stoppe barns naturlige utvikling.
    Jeg tenkte mest på Olsen sin presseseanse.

    Ellers så er det linker noen få innlegg tilbake ang. barn/ungdom og senvirkninger. Du må gjerne lese dem.
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.677
    Antall liker
    1.916
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    alle tiltakene var idiotiske til å begynne med så håper jeg at folk har lært og nekter å finne seg i bs hvis det kommer noe neste gang.
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.677
    Antall liker
    1.916
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Veldig leit, og den mangelfulle oppfølging de får, mens de med long covid får alt de trenger.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.276
    Antall liker
    3.317
    Torget vurderinger
    49
    Har ikke sett videoen lenger oppe fra the international covid summit, men så dette utdraget og ble overrasket over hvor lite vi egentlig får vite.

     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.468
    Antall liker
    4.266
    Torget vurderinger
    10
    Har ikke sett videoen lenger oppe fra the international covid summit, men så dette utdraget og ble overrasket over hvor lite vi egentlig får vite.

    Synes den sier, Corona var/er svindel fra ende til annen...

    Mvh.
    SAL
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.468
    Antall liker
    4.266
    Torget vurderinger
    10
    Hvem faen var det da som drepte flere millioner mennesker over hele verden, må man spørre seg. Illuminati?

    Jeg sier jo ikke at det døde utrolig mange mennesker!
    Anbefaler deg å se video`n, kom gjerne med en konklusjon etterpå?

    Mvh.
    SAL
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.677
    Antall liker
    1.916
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    En av våre største flat earth trump elskende høyre ekstreme klima og covid fornektende sykepleier er ute igjen


    de inngrepene som ble gjort viste seg å ha liten til ingen effekt

    Hvem skulle trodd det
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.635
    Antall liker
    10.188
    En av våre største flat earth trump elskende høyre ekstreme klima og covid fornektende sykepleier er ute igjen

    de inngrepene som ble gjort viste seg å ha liten til ingen effekt

    Hvem skulle trodd det
    Litt usikker på tallene og måten de benyttes på, egentlig. Ved avslutning av lockdown hadde altså Norge 1/10 så mange døde som Sverige, så akkurat hvordan de kalkulerer at effekten av lockdown var 2-3% færre døde, er interessant. De benytter jo nettopp Sverige som eksempel på manglende effekt, så de bør også ha en god forklaring på hvordan det hadde seg at forskjellen på to relativt like naboland ble såpass eksepsjonell.

    Nå betviler jeg forsåvidt ikke at lockdown hadde begrenset effekt, spesielt blant unge, men allikevel reiser rapporten like mange spørsmål som den gir svar.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.740
    Antall liker
    13.230
    Ene jentungen pådro seg litt covid helt på tampen av sommerferieutflukten vår. Vi er usikre på om det er fjerde eller femte gangen hun får det.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.740
    Antall liker
    13.230
    Dersom man fortsatt vil late som om man bryr seg så var antallet covid-dødsfall i Norge i september 90. i første uka i oktober er 10 personer innlangt på intensiven

    I år er hittil 3428 personer innlagt på sykehus med covid--19 som hovedårsak. 237 har vært på intensiven og 821 har dødd.

    FHI publiserer fortsatt som en del av den generelle overvåkningen av ting & tang.


    Eller om man vil, antall covid-døde i 2023 er ca det samme som det første halvannet året av pesten. Da ethvert dødsfall som kjent var en stor tragedie og førstesidestoff i krigstyper.
     
    Sist redigert:

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.495
    Antall liker
    35.380
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Ser du sier det (igjen), men det var vel ikke veldig overraskende at f..nskapet ville bli endemisk med nye runder hvert eller annethvert år, inntil man til slutt er såpass svekket av andre grunner at immunsystemet ikke lenger responderer på vaksinen engang. Det ble dessverre en del av den menneskelige tilstand og vil føre til mange dødsfall i årene som kommer.

    Risikobildet etter gjentatt eksponering burde kanskje bekymre oss mer, gitt en almen forståelse om livskvalitetsjusterte leveår som et mål for helsevesenet. Egen erfaring tilsier at andre omgang kanskje var mildere, men hang i lenger. Hva som skjer etter sju-åtte runder med viruset er det ennå ingen som vet.
    1697208468914.png
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.677
    Antall liker
    1.916
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    hadde vært interessant og se det i sammenheng med vaksinedoser for å se på naturlig vs kunstig immunitet
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.740
    Antall liker
    13.230
    Ser du sier det (igjen), men det var vel ikke veldig overraskende at f..nskapet ville bli endemisk med nye runder hvert eller annethvert år, inntil man til slutt er såpass svekket av andre grunner at immunsystemet ikke lenger responderer på vaksinen engang. Det ble dessverre en del av den menneskelige tilstand og vil føre til mange dødsfall i årene som kommer.
    Nei det som skjer er ca som avertert for lenge siden. Jeg er bare veldig fascinert over hvor totalt faen alle plutselig gav og fortsatt gir så snart ølkranene åpnet for fullt igjen og dødstallene gikk til himmels her i landet også. Nå gir det samme ikke en avisnotis en gang.
     
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.525
    Antall liker
    7.854
    Torget vurderinger
    0
    Hadde siste runde med Corona i april i år. Gikk over etter ca tre dager. Som en kortvarig ikke for gal influensa.
    Har testet negativ i lang tid etterpå. Men her for et par tre uker siden røyk jeg inn på sykehus fordi jeg svimte av.
    Etter at disse legene hadde spekulert et par dager røyk jeg inn i CT røngten. De måtte se om det var spredning
    av kreft eller et hjerteproblem. Det var ingen av delene, det var en "coronalungebetnnelse" som hadde angrepet
    lungene og redusert pustekapasiteten til ca halvparten. Dette hadde gått over så lang tid at jeg egentlig ikke
    hadde merket noe til det, bortsett fra at jeg ble merkbart anpusten hvis jeg gikk trappa opp til andre etasje noen
    ganger uten særlig opphold. Og vi mannfolk er jo ikke så veldig raske til å løpe til doktoren når husvaranene
    påpeker slike ting!? På bildene så det ut som om jeg hadde masse slim (glassaktige endringer kaller legen dette)
    nede i lungene. Men hele tiden viste alle coronaprøver at jeg var helt uten coronavisus. Det var først da de dyttet
    en sonde ned i lungene og hentet ut prøver at de fikk bekreftet hva det var. Fikk et "anti virus" medikament og det reduserte problemet betraktelig.
    Så moralen må være: Corona er noe dritt, og det at man tester negativt behøver ikke bety at man er virusfri. Og
    man bør kanskje høre på Husvaranen noen ganger og ellers være litt ops på mulige bivirkeninger av skiten. Jeg
    hadde ingen ide om at man kunne være alvorlig syk av Corona og likevel teste negativt. Så dette de kaller
    "Long Covid" er tydeligvis en greie, og det er smart å lese seg opp i denne materien.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.900
    Antall liker
    3.227
    Jeg har vist også lige haft Corona. Langvarig 3 uger lang kraftig forkølelse men ingen feber. Fuldstændigt som i våren 2019. Spytte en masse slim hele tiden. Andre med samme symptomer?
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.875
    Antall liker
    4.315
    Jeg har noe som likner … grums i halsen og svekket form 3-4 uker etter en infeksjon som trolig var covid.
     

    Cobra2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2003
    Innlegg
    4.980
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    75
    D-vitaminer er fremdeles blant det mest preventive.. og, ivermektin vil hjelpe dersom en har fått symptomer. Begge deler er nå anerkjent. Mens alle lo når jeg først nevnte det, før 1ste lockdown...
     

    Wergeland

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2009
    Innlegg
    1.073
    Antall liker
    63
    Torget vurderinger
    1
    Lignende symptomer som Drossel og Bx over her. Det jeg trodde var en forkjølelse var nok Covid for det henger igjen masse dritt luftveien. Merkelig tungpusta og hoster opp slim to uker etter at jeg vanligvis ville være 100% etter en forkjølelse.

    Også første gangen jeg har covid (tror jeg).

    Hadde planer om å ta en oppfriskningsdose denne høsten (18-20 mnd) etter forrige, men det rakk jeg ikke.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.717
    Antall liker
    9.336
    Sted
    Trondheim
    RE: Ivermectin og Covid

    "Ivermectin has been shown to inhibit replication of SARS-CoV-2 in cell cultures.However, pharmacokinetic and pharmacodynamic studies suggest that achieving the plasma concentrations necessary for the antiviral efficacy detected in vitro would require administration of doses up to 100-fold higher than those approved for use in humans."
    Videre skriver de:

    "Recommendation
    • The Panel recommends against the use of ivermectin for the treatment of COVID-19"

    Så, ja det virker, men krever så store doser at det ikke kan brukes i mennesker. I mindre doser fungerer det ikke - det er forskjell på hva man kan få til i en Petri-skål og i et menneske!
     
    Sist redigert:

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.635
    Antall liker
    10.188
    D-vitaminer er fremdeles blant det mest preventive.. og, ivermektin vil hjelpe dersom en har fått symptomer. Begge deler er nå anerkjent. Mens alle lo når jeg først nevnte det, før 1ste lockdown...
    Googlet, men fant ikke ett eneste ord som underbygger det du her sier. Litt merkelig at Google ikke har fått med seg dette, om det er anerkjent, eller?

    Derimot finnes en godkjent medisin som viser effekt ved påvist Sars Cov-2, nemlig Paxlovid.

    EDIT: Det jeg kan finne angående vitamin-D er litt motsatt av påstanden; det har seg egentlig sånn at mangel på D-vitamin (definert som at man har under en spesifikk verdi i blodet), bereder grunnen for både smitte og tyngre sykdomsforløp, mens et overskudd av D-vitamin ikke viser noen effekt.
     
    Sist redigert:

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.495
    Antall liker
    35.380
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    D-vitaminer er fremdeles blant det mest preventive.. og, ivermektin vil hjelpe dersom en har fått symptomer. Begge deler er nå anerkjent. Mens alle lo når jeg først nevnte det, før 1ste lockdown...
    Ivermektin er fortsatt alt annet enn anerkjent, på samme måte som hydroxychloroquin og direkteinnsprøytet klorin. Hype drevet av det «alternative» konspi-miljøet. Ikke anerkjent eller anbefalt av noen helsemyndighet jeg vet om. Ren placebo.

    1697450774399.png
     

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.456
    Antall liker
    9.749
    Sted
    Interiore Simplicitate
    D-vitaminer er fremdeles blant det mest preventive.. og, ivermektin vil hjelpe dersom en har fått symptomer. Begge deler er nå anerkjent. Mens alle lo når jeg først nevnte det, før 1ste lockdown...
    Alle ler fremdeles med mindre du kan vise til noe som faktisk dokumenterer påstandene.

    Snakker om å konkludere først og søke dokumentasjon for konklusjonen etterpå.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.635
    Antall liker
    10.188
    Tilleggsopplysning til dere som lefler med ideen om at D-vitaminer redder dere fra Covid-forbannelsen:

    Fra Tidsskriftet for den norske legeforening:

    Er det farlig å ta for mye D-vitamin?



    Ikke nødvendig med høydosetilskudd av vitamin D | Tidsskrift ...


    Det er svak dokumentasjon for sykdomsforebygging av høye doser vitamin D til personer med vitamin D-status over 50 nmol/l. Overdosering kan gi uønskede helseeffekter
    Symptomer på vitamin D-forgiftning er mange, og i hovedsak forårsaket av for mye kalsium i blodet. De inkluderer trøtthet, forvirring, apati, depresjon, anoreksi, psykose, koma, magesmerter, oppkast, forstoppelse, magesår, pankreatitt, høyt blodtrykk, unormal hjerterytme, nyreskade – inkludert nyresvikt.
    Men pyttsann, litt koma og psykoser er vel ikke så farlig. Heller det enn slimhoste!
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.635
    Antall liker
    10.188
    Ja skal vi prøve å snakke ned vitaminers betydning også nå ja...
    On the contrary, vil jeg vel si. Vitaminer er såpass viktig at det er essensielt å forstå effektene av dem. På godt og vondt. Vitaminer som er fettløselige lagres i kroppen, og disse skal man være forsiktige med å overdrive bruken av. Mens vannløselige (C-vitamin), raskt vil skilles ut ved overdreven dosering, og har dermed ikke samme farepotensiale.
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.274
    Antall liker
    9.114
    Tilleggsopplysning til dere som lefler med ideen om at D-vitaminer redder dere fra Covid-forbannelsen:

    Fra Tidsskriftet for den norske legeforening:





    Men pyttsann, litt koma og psykoser er vel ikke så farlig. Heller det enn slimhoste!
    I tillegg så har vi dette. Alltid er det noe.

     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn