Audiolense fra Juice Hifi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • oks81

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Innlegg
    12.785
    Antall liker
    11.273
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Du har satt opp mellomtonen til å spille 750-6500hz, bassen skal ta det under 750. Men hva hvis du vil ha et high pass filter for bassen på si 100hz. Så det totalt blir et båndpassfilter for bassen på 100-750hz. Finner ikke noe sted hvor jeg får satt opp det (uten å sette inn et fiktivt element til i kjeden).
    Det er ikke noe slik høypassfilter i Audiolense, det er ment for fullrange bruk.
    En løsning kan kanskje være tegne inn høypass ved 100hz på targetkurven om du ønsker det.
     
    • Liker
    Reaksjoner: ugn

    oks81

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Innlegg
    12.785
    Antall liker
    11.273
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Er klar over det.
    Men går det route annerledes?
    Jeg har ikke prøvd.
     

    ugn

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.03.2005
    Innlegg
    244
    Antall liker
    119
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Takk for tipset ang kanalforskyvning! :)

    Noen måter å permanent endre dette i AL? Ser bare ut som jeg får endret det i målevinduet, og det lagres jo ikke..
    1641590513854.png
     

    ArneM

    Dsp er et must !
    Ble medlem
    17.01.2012
    Innlegg
    2.049
    Antall liker
    2.289
    Sted
    Andebu , Vestfold
    Torget vurderinger
    31
    Takk for tipset ang kanalforskyvning! :)

    Noen måter å permanent endre dette i AL? Ser bare ut som jeg får endret det i målevinduet, og det lagres jo ikke..
    Vis vedlegget 779042
    Det lagres etter måling.
    Skal du bruke 3456 på RME må du sette 2345 som valg ved måling. Men sørg for routing som vist! Så sjekker du før du måler med speaker check at det er havnet der du vil det skal være....
     

    ugn

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.03.2005
    Innlegg
    244
    Antall liker
    119
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Nå rimer oppsettet i AL og RME litt mer:
    1641590637475.png


    Lyd inn i AN1 går til (out3) "L mid" osv.
    Hver kanal inn har sin kanal ut, målingen blir fine, grafene blir fine. Problemet er at når jeg skal spille av noen kilder, eksterne eller rett fra maskinen:

    1641590855843.png


    Så får jeg bare lyd inn på 2 av AN-kanalene:
    1641590900967.png


    Og ender da opp med bare lyd i venstre høyttaler, men den postive saken er at delefilteret fungerer som ønsket på venstre kanal da :)
     

    ArneM

    Dsp er et must !
    Ble medlem
    17.01.2012
    Innlegg
    2.049
    Antall liker
    2.289
    Sted
    Andebu , Vestfold
    Torget vurderinger
    31
    Under an 1 må du route til, an 2 til 2 osv.... Trykk på knappen som viser an 6 og velg 1 på kanal 1 og an 2 til 2 osv....
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    9.010
    Antall liker
    12.893
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    IMG_20220107_233707__01.jpg


    @ugn
    Om du skal bruke kanal 3,4,5, og 6 til 2-veis høyttalere, så tror jeg du bør mute kanal 1,2, 7, og 8.
    Altså, de analoge ut kanalene. Som vist på bildet over.

    Jeg har tidligere opplevd krøll med kanal routing når jeg har gått ned fra 4-veis til 3-veis mens alle 8 analoge utkanaler er "åpne".
    Men det har gått seg til når jeg har mutet de kanalene som ikke skal være i bruk.

    ...mener jeg å huske.
     
    Sist redigert:

    ugn

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.03.2005
    Innlegg
    244
    Antall liker
    119
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Vis vedlegget 779076

    @ugn
    Om du skal bruke kanal 3,4,5, og 6 til 2-veis høyttalere, så tror jeg du bør mute kanal 1,2, 7, og 8.
    Altså, de analoge ut kanalene. Som vist på bildet over.

    Jeg har tidligere opplevd krøll med kanal routing når jeg har gått ned fra 4-veis til 3-veis mens alle 8 analoge utkanaler er "åpne".
    Men det har gått seg til når jeg har mutet de kanalene som ikke skal være i bruk.

    ...mener jeg å huske.
    Takk for tips (og takk for bilder-i-tråden-tipset, visste ikke om den funksjonene her på hfs). RME/Totalmix har jeg ganske god kontroll på så det er ikke noe problem.
    Får nå lyd til å fungere, men må bruke bruke jriver. Hadde håpet audiolense convolveren skulle løst biffen uten jriver.
    Har ikke testet å bruke convolveren innebygd i jriver enda, kanskje(?) jeg da ikke trenger audiolense convolveren.

    Audiolense ser ut til å gjøre alt riktig, ikke noen problemer der, bare mye å sette seg inn i og forstå hvor ting er gjemt.
    Utfordringen er convolveren og ev jriver, samspillet der (pluss windows sin lydbehandling).
     

    ArneM

    Dsp er et must !
    Ble medlem
    17.01.2012
    Innlegg
    2.049
    Antall liker
    2.289
    Sted
    Andebu , Vestfold
    Torget vurderinger
    31
    Takk for tips (og takk for bilder-i-tråden-tipset, visste ikke om den funksjonene her på hfs). RME/Totalmix har jeg ganske god kontroll på så det er ikke noe problem.
    Får nå lyd til å fungere, men må bruke bruke jriver. Hadde håpet audiolense convolveren skulle løst biffen uten jriver.
    Har ikke testet å bruke convolveren innebygd i jriver enda, kanskje(?) jeg da ikke trenger audiolense convolveren.

    Audiolense ser ut til å gjøre alt riktig, ikke noen problemer der, bare mye å sette seg inn i og forstå hvor ting er gjemt.
    Utfordringen er convolveren og ev jriver, samspillet der (pluss windows sin lydbehandling).
    Hvilken signal kilde bruker du siden du må ha Jriver med?
    Digital inngang er offset 12 på convolver....
     

    habicht

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Innlegg
    2.801
    Antall liker
    3.447
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Når man bruker J river trenger man i grunn ikke AL convolver. Det er enkelt å bruke convolver funksjonene i J river.
    Om man ikke ønsker å bruke J river må man vel uansett ha et avspillingsprogramm / media spiller.
    Selv bruker jeg ROON koblet mot Tidal men når jeg spiller fra vinyl kobler jeg meg dirkete til analog inn på lydkortet og bruker kun AL convolver.
    Signalet går fra platespiller via den såkallte flatbankeren og så innom RIAA korreksjon i AL. Det finne sikkert flere mediaspillere som kan brukes
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.565
    Antall liker
    1.475
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Takk for tips (og takk for bilder-i-tråden-tipset, visste ikke om den funksjonene her på hfs). RME/Totalmix har jeg ganske god kontroll på så det er ikke noe problem.
    Får nå lyd til å fungere, men må bruke bruke jriver. Hadde håpet audiolense convolveren skulle løst biffen uten jriver.
    Har ikke testet å bruke convolveren innebygd i jriver enda, kanskje(?) jeg da ikke trenger audiolense convolveren.

    Audiolense ser ut til å gjøre alt riktig, ikke noen problemer der, bare mye å sette seg inn i og forstå hvor ting er gjemt.
    Utfordringen er convolveren og ev jriver, samspillet der (pluss windows sin lydbehandling).
    Jeg syns du har jobba bra og har fått uttelling for dette arbeidet. Supert!

    Tipper du kommer til å bli fornøyd og finne deg til rette i «kaoset» ifm Windows og alle innstilingene. Kjenner meg igjen. :)

    Kan jeg spørre hvorfor du har funnet ut at du trenger jriver?
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.565
    Antall liker
    1.475
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Når man bruker J river trenger man i grunn ikke AL convolver. Det er enkelt å bruke convolver funksjonene i J river.
    Om man ikke ønsker å bruke J river må man vel uansett ha et avspillingsprogramm / media spiller.
    Selv bruker jeg ROON koblet mot Tidal men når jeg spiller fra vinyl kobler jeg meg dirkete til analog inn på lydkortet og bruker kun AL convolver.
    Signalet går fra platespiller via den såkallte flatbankeren og så innom RIAA korreksjon i AL. Det finne sikkert flere mediaspillere som kan brukes
    Jeg trenger en flatbanker. 😂 Hvor holder dem hus?
     

    medister

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    10.02.2013
    Innlegg
    72
    Antall liker
    43
    Hei! Har brukt Windows-Audiolense-RME til aktiv deling av 4 veis horngreie i et par år nå og det fungerer utmerket, men nå sitter jeg foran dette svært så kapable anlegget og mikser musikk på en mac, og får ikke brukt det! Finnes det en convolverløsning for mac?
     

    ugn

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.03.2005
    Innlegg
    244
    Antall liker
    119
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Jeg syns du har jobba bra og har fått uttelling for dette arbeidet. Supert!

    Tipper du kommer til å bli fornøyd og finne deg til rette i «kaoset» ifm Windows og alle innstilingene. Kjenner meg igjen. :)

    Kan jeg spørre hvorfor du har funnet ut at du trenger jriver?
    Takk takk :)

    Jeg ønsker egentlig ikke å bruke jriver, men det er eneste jeg har fått til å fungere (nesten) smertefritt pr nå.

    Med AL convolveren får jeg bare lyd inn på 2 kanaler i totalmix, trenger å få lyd inn på 4 kanaler (får lyd i software playback AN1/2 - mangler lyd på AN3/4).

    Bruker jeg jriver med open live asio inn og audiolense som output så får jeg lyd i alle kanaler riktig. Men jeg forstår ikke helt enda HVORFOR det fungerer, for jriver tar i mot 2 kanaler og sender ut 2 kanaler, null offset, for meg virker det som den bare ruter lyden fra asio til AL convolveren.

    ..madammen begynner å bli bittelitt lei "this is the left channel, this is the left channel" og 10khz sinustoner som jeg tester med :p
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.875
    Antall liker
    4.315
    Hei! Har brukt Windows-Audiolense-RME til aktiv deling av 4 veis horngreie i et par år nå og det fungerer utmerket, men nå sitter jeg foran dette svært så kapable anlegget og mikser musikk på en mac, og får ikke brukt det! Finnes det en convolverløsning for mac?
    Det finnes flere, tror jeg. Du kan jo sjekke ut denne fra min samarbeidspartner Mitch Barnett: https://accuratesound.ca/products.html
     

    habicht

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Innlegg
    2.801
    Antall liker
    3.447
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hei Zero

    Jeg skal nettopp til å fylle på med info i bestilling av flatbanker tråden.
    Følg med på forsiden
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.565
    Antall liker
    1.475
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Madammer liker ikke sinustoner... :eek: Dette må dem bare igjennom dessverre. Det er "lyd" i tunellen. 😂

    Må være en grunn for utfordringen i ditt oppsett. Du bruker en ekstern avspiller. Det blir vel som å bruke en analog inngang mot RME og rute deretter. ??+!! Det er lett å overse noe her...

    Her er mitt oppsett som virker med Audirvana som avspiller på samme pc'en som convolver en ligger. Det er vel ikke dette som er utfordringen, siden det virker med jriver involvert hos deg, men allikevel. Spennende om du finner hvor hele "kennelen" ligger begravet.

    1641817128509.png


    1641817455618.png
    1641817500896.png
     

    Vedlegg

    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: Bx

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.565
    Antall liker
    1.475
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Kan noen fortelle meg hvilken avskjæring dette er i forhold til dB/oktav? Ser at avskjæringen ikke er lineær, men ønsker hvilken verdi i praksis disse kurvene vil utgjøre.
    1641836439446.png
     
    Sist redigert:

    duc916

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    2.308
    Antall liker
    2.511
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    Tja, nederste lowpass rundt 18 db, nederste høypass rundt 24 dB. Øverste høy og lowpass 12 dB (?)
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.875
    Antall liker
    4.315
    Kan noen fortelle meg hvilken avskjæring dette er i forhold til dB/oktav? Ser at avskjæringen ikke er lineær, men ønsker hvilken verdi i praksis disse kurvene vil utgjøre.
    Vis vedlegget 779939
    Det er ikke helt sammenlignbart med konvensjonelle crossover-løsninger. Den som er to oktaver vid er omtrent like slakk som 1.ordens lr over -6 dB, men så er den steilete enn det meste under.
     

    oks81

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Innlegg
    12.785
    Antall liker
    11.273
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Bare litt pirk :)
    1.ordens er ikke Linkwitz-Riley.
    Ellers er det vel slik at en er litt friere med tanke på avrulling når en har FIR og korrigerer fase isolert.
     
    • Liker
    Reaksjoner: Bx

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.565
    Antall liker
    1.475
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Det er ikke helt sammenlignbart med konvensjonelle crossover-løsninger. Den som er to oktaver vid er omtrent like slakk som 1.ordens lr over -6 dB, men så er den steilete enn det meste under.
    Vil det si at filter i AL over 2 oktaver da ikke er spesielt steilt? Er det noen spesielle grunner for at dette er valgt som default?
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.875
    Antall liker
    4.315
    2 oktaver er ikke spesielt steilt hvis du tenker på ulempene med steilhet. Hvis du tenker på fordelene er det ganske steilt. F.eks. får du mye bedre avlastning en diskan nedenfor krysset om du skulle ønske å dele den lavt. 2 oktav-utgaven likner også ganske mye på Bessel-filter som også har veldig gode egenskaper i tidsdomenet.

    Når man deler er det alltid en tradeoff mellom steilhet og hvor mye filtrene ringer i tidsdomenet. Med disse filtrene får du mye brattere avskjæring i forhold til hvor mye/lite de ringer. Dette gir større designfrihet.
     

    medister

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    10.02.2013
    Innlegg
    72
    Antall liker
    43
    Hei. Her kommer en oppskrift på hvordan spille av Audiolensfilter på mac. Det tok meg et par dager med nerding før jeg fikk det til, så har laget en enkel oppskrift. Si ifra hvis det er noe feil, spiller fint her.

    Audiolense filter with XO on macOS, Step by step:

    You need 3 apps and 1 plugin.

    Element https://kushview.net/element/download/form/
    Blackhole 2ch https://existential.audio/
    X-MCFX-Convolver. http://www.angelofarina.it/Public/X-MCFX_convolver/
    Audacity https://www.audacityteam.org/

    One of the app (Audacity) you can delete after. All the app is free except BlackHole (2$). Element is the main app that you have to open every time, this app let you route the audio on your Mac thru the convolver and into your soundcard. Blackhole is a virtual audio driver: in Mac’s preference>Sound you choose BlackHole instead of Built in Audio or Headphones. The Convolver is a plugin that you load into Elements. Audacity you only need to gather your Audiolensefilters, the .bin-files, into one .wav file that the convolver can read.


    Install the apps
    1. Unzip the X-MCFX-Convolver. http://www.angelofarina.it/Public/X-MCFX_convolver/ Copy the .VST3 file that suits your need(ex 8x8 if you have a 4-way stereo setup, 6x6 if you have a 3-way setup) to: Library/Audio/Plug-ins/VST3
    2. Open terminal and paste: sudo xattr -rd com.apple.quarantine /Library/Audio/Plug-Ins/VST3/* (this is to prevent macOS to block the plugin)
    3. In System Preferences > Sound: choose Blackhole as input and output. Choose Allow when asked if the BlackHole can use the microphone
    4. Open Elements, choose View > Plugin Manager, then press Scan button, the X-MCFX-Convolver should turn up in your list
    5. In Elements, in Graph Editor View: Right click and make sure you have a input and a output. Go to Node on lefthand menu, left click once on the input in the graph editor(to select it), select BlackHole on the left side menu. Select the output, choose your soundcard on the left side menu.
    6. Right click in the Graph Editor, add the X-MCFX plugin
    7. Route 4 lines from the first node from BlackHole input (this is the left channel) down to the 4 first nodes on the upper side of the X-MCFX-Convolver (if you have a 4 way stereo setup). Then draw 4 lines from the second node on the BlackHole input to node 5-8 on the convolver.
    8. In Audiolense: Setup> Correction File Format > Bin(Open DRC). Make your filter, audiolense will make one filter for each channel, saved as .bin files
    9. Download Audacity, run it, change project setting (lower left corner) to 48000. Audacity>Preferences: under Import/Export choose “Use Advanced Mixing Options. Then: File>Import>Raw Data: Choose all the .bin-files you exported from Audiolense
    10. Export > Export as Wav: Encoding:32-bit float, press Save. Choose 8 output channels (or as many you need), route it directly: filter number 0 from Audiolense = Channel 1 and so on
    11. Back in Element left click the X-MCFX-Convolver, Press Filter>Open Filter From File: Choose the .wav file you made in Audacity. Choose Diagonal filter matrix.
    Screenshot 2022-01-12 at 22.12.51.png
    Screenshot 2022-01-12 at 19.22.15.png
    Screenshot 2022-01-12 at 19.27.09.png
    Screenshot 2022-01-12 at 20.58.12.png
    Screenshot 2022-01-12 at 20.59.42.png
     

    Vedlegg

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.875
    Antall liker
    4.315
    Hyggelig melding fra en som kjøpte lisens i romjulen og utvidet med konvolveren i går:

    Thank you Bernt,

    I have everything up and running now, I can’t believe your software isn’t more widely used in the mixing and mastering community, I’ve tried every single “room correction” software/hardware and this is by far the one thats made my monitoring system sound best. The time it takes for me to finish a mix has been dramatically reduced after implementing Audiolense in my workflow.

    I have it as a hardware insert in my monitoring chain using Dante, and it’s been working flawlessly.

    Thanks for taking the time of answering all of my questions and thanks for this amazing piece of software.
     

    svart-hvitt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.01.2015
    Innlegg
    6.378
    Antall liker
    4.025
    Torget vurderinger
    0
    Hyggelig melding fra en som kjøpte lisens i romjulen og utvidet med konvolveren i går:

    Thank you Bernt,

    I have everything up and running now, I can’t believe your software isn’t more widely used in the mixing and mastering community, I’ve tried every single “room correction” software/hardware and this is by far the one thats made my monitoring system sound best. The time it takes for me to finish a mix has been dramatically reduced after implementing Audiolense in my workflow.

    I have it as a hardware insert in my monitoring chain using Dante, and it’s been working flawlessly.

    Thanks for taking the time of answering all of my questions and thanks for this amazing piece of software.
    Du mangler bare en hardwareboks, litt ekstra programvare, anbefalt mikrofon osv. for en plugnplayløsning👍🏻
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.875
    Antall liker
    4.315
    Du er hjertlig velkommen til å lage noe sånt, svart-hvitt. Lisensbetingelser skal vi alltids klare å bli enige om (y)
     
    • Liker
    Reaksjoner: erk

    svart-hvitt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.01.2015
    Innlegg
    6.378
    Antall liker
    4.025
    Torget vurderinger
    0
    Du er hjertlig velkommen til å lage noe sånt, svart-hvitt. Lisensbetingelser skal vi alltids klare å bli enige om (y)
    Har bare idéer. Spør du andre, får du inntrykk av fordelingen mellom håpløse og gode idéer fra meg😂

    Problemet med dsp er brukervennligheten. Å forene programvare med hardware på en brukervennlig måte, er utfordringen. Den første som løser dette for folk flest, har et forsprang. Trinnov har forsåvidt lagd en løsning, men den er uhyre dyr.
     

    Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.602
    Antall liker
    3.139
    Torget vurderinger
    0
    Problemet med dsp er brukervennligheten. Å forene programvare med hardware på en brukervennlig måte, er utfordringen...
    Det er flere brukervennlige systemer allerede på markedet gjennom flere år. Hva savner du i brukervennligheten ?
     

    svart-hvitt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.01.2015
    Innlegg
    6.378
    Antall liker
    4.025
    Torget vurderinger
    0
    Det er flere brukervennlige systemer allerede på markedet gjennom flere år. Hva savner du i brukervennligheten ?
    Man må kunne ta frem en mikrofon, klikke på kalibrering og få gjort målingene der og da. Jeg ser for meg en prosess på maksimalt 5 minutter inkl. oppsetting av mikrofon.

    En slik boks behøver primært digital ut, DAC er ikke nødvendig (i en basisversjon).
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    9.010
    Antall liker
    12.893
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Jeg synes det er greit at man må jobbe og tweake en del for å få lyden man ønsker seg.
    Om det skulle ta 5 min. og et tastetrykk for å få god lyd, det være seg en tenkt Audiolense boks, eller hvilken som helst annen DSP boks....da har jeg mine tvil om optimal lyd vil kunne oppnås.

    Alle høyttaler system (både butikk og DIY) oppfører seg forskjellig i forskjellige rom.
    Ergo må man ha muligheten til å tweake i forskjellige innstillinger.

    5-minutters bokser kan sikkert bli ok for de som er late, men vil det gi optimal lyd?

    Nope.
     

    ugn

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.03.2005
    Innlegg
    244
    Antall liker
    119
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Man må kunne ta frem en mikrofon, klikke på kalibrering og få gjort målingene der og da. Jeg ser for meg en prosess på maksimalt 5 minutter inkl. oppsetting av mikrofon.

    En slik boks behøver primært digital ut, DAC er ikke nødvendig (i en basisversjon).
    Kjører du Audiolense i dag?

    Når ting er satt opp så tar det ikke mer enn 2-3min å gjøre en måling, leke litt med grafen og klikke lagre. Man kan bruke en halvtime og, hvis man vil men det er ikke noe krav. Bare at det som regel tar så lang tid fordi det er moro, man ser effekten av det man gjør og lærer nye ting.

    Men skal være helt enig i at fra man kjøper produktet til man får lyd i alle kanaler, er mer.. upolert opplevelse.
     

    svart-hvitt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.01.2015
    Innlegg
    6.378
    Antall liker
    4.025
    Torget vurderinger
    0
    Kjører du Audiolense i dag?

    Når ting er satt opp så tar det ikke mer enn 2-3min å gjøre en måling, leke litt med grafen og klikke lagre. Man kan bruke en halvtime og, hvis man vil men det er ikke noe krav. Bare at det som regel tar så lang tid fordi det er moro, man ser effekten av det man gjør og lærer nye ting.

    Men skal være helt enig i at fra man kjøper produktet til man får lyd i alle kanaler, er mer.. upolert opplevelse.
    Jeg ser for meg at programvaren bør ligge i en digital forforsterker med digitalt lydkort, volumhjul, fjernkontroll, mulighet for nettbrett osv.
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.251
    Antall liker
    4.399
    Torget vurderinger
    0
    Jeg ser for meg at programvaren bør ligge i en digital forforsterker med digitalt lydkort, volumhjul, fjernkontroll, mulighet for nettbrett osv.
    En av styrkene til Audiolense fremfor hardwareboksene er regnekraften og kapasiteten ved å bruke PC til dette. For eksempel Dirac sier at det er et kostnadsspørsmål hvorfor de ikke bruker Fir filtre i bassen. Trinnov er jo for eksempel ganske kostbart, men mangler kapasiteten på lengden på filtrene blant annet.

    Å ha en hardwareboks man kan legge filtrene i som for eksempel Mini-DSP hadde vært fint ja.
     

    ugn

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.03.2005
    Innlegg
    244
    Antall liker
    119
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Jeg ser for meg at programvaren bør ligge i en digital forforsterker med digitalt lydkort, volumhjul, fjernkontroll, mulighet for nettbrett osv.
    Høres ut som du vil ha en minidsp-boks.
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    9.010
    Antall liker
    12.893
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    svart-hvitt, er du ikke fornøyd DSP styringa til Genelec?
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.585
    Antall liker
    34.310
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    En av styrkene til Audiolense fremfor hardwareboksene er regnekraften og kapasiteten ved å bruke PC til dette. For eksempel Dirac sier at det er et kostnadsspørsmål hvorfor de ikke bruker Fir filtre i bassen. Trinnov er jo for eksempel ganske kostbart, men mangler kapasiteten på lengden på filtrene blant annet.

    Å ha en hardwareboks man kan legge filtrene i som for eksempel Mini-DSP hadde vært fint ja.
    Hvor lange i AL?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn