Audiolense fra Juice Hifi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Baard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    2.170
    Antall liker
    693
    Torget vurderinger
    1
    Da har jeg også begynt så smått med Audiolense. Men ser raskt at jeg trenger assistanse. Anskaffet AL 2.0 som en start. Har fått meg en måling og korrigert. Men å laste .cfg filer inn i Roon Convolution skjønner jeg ikke helt. Fra Roon Convolution:

    If you use convolver-style `.cfg` files:
    1. Place all of the impulse response files and `.cfg` files in the same directory
    2. Open up each `.cfg` file and make sure that the filter paths inside are relative to the location of the `.cfg` file (see "Convolver text configuration support" for more details)
    3. Remove any `.cfg` files that simply contain a list of other `.cfg` files. Roon does not support these
    4. Create a `.zip` file from that directory
    5. Browse to the `.zip` file and select it in Roon
    6. Enjoy the music
    Forsåvidt greit, men hvilke filer fra Audiolense skal ligge i zip-katalogen som lastest opp i Roon? Skal summen av innholdet fra Measurements og Correction katalogen i en zip katalog?

    pkt 2-3 ovenfor skjønte jeg ikke. Hva skal endres/fjernes i .cfg filene fra Correction?

    Bilde viser resultat: målinger og korreksjon.
    korreksjon.JPG måling.JPG
     

    Baard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    2.170
    Antall liker
    693
    Torget vurderinger
    1
    Jøss - var det så elegant! Nå spiller det her!
    filter.JPG
     

    Knubie

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.06.2020
    Innlegg
    1.728
    Antall liker
    719
    Sted
    Bergen
    En gammel og god gjennomgang på AVforum.

    En ny en med alle muligheter vi har nå ville jo bli ennå lengere, og er jo tidkrevende å skrive. Noen som tar på seg oppdraget :)

    https://avforum.no/forum/index.php?threads/dybdetest-audiolense-3-2.232548/
    Jeg tar IKKE på meg oppdraget, har ikke så peiling, jeg synes dette må Onkel BX gjøre, det hadde vært ett udelt pluss for kundebasen hans.... Eller kanskje noen av hans mest trofaste disipler... Det er mye ukjente variabler her som er vanskelig å forklare ved bruk av Audiolense, dette burde bli bedre...
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.874
    Antall liker
    4.314
    Det blir nok med hjelpefila i Audiolense i overskuelig fremtid herfra. Den er på ca 75 sider. Det er masse skjermbilder og luft, så det er overkommelig å gå gjennom den. Det står mye der som folk spør om stadig vekk, og kanskje ett og annet som folk burde spurt om litt oftere. Så den er bedre enn sitt rykte, og den har sin misjon. Nytteverdien er allikevel begrenset. Det er mye bedre å få svar på akkurat det man lurer på akkurat når man lurer på det.

    Derfor har jeg mye større tro på erfaringsdeling og assistanse på nettet. Og diskusjonene er tilgjengelige og søkbare for de som måtte lure på noe liknende i fremtiden. Mye bedre enn manualer, spør du meg.
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.084
    Antall liker
    6.539
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Installerte siste versjon av audiolense og convolver. Nå står det silent playback, no valid license når jeg spiller fra Roon.
    i tillegg så virker det som Chanel override er borte fra audiolense 6.16. Er det noen andre som opplever dette?
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Jepp, mailet Bx om det med channel override i dag. Den står permanent på og er fjernet fra menyen i følge Bx. Fiksen på det du opplever med lisens har jeg også fått fra Bx tidligere. Du må ha en egen Roon lisensnøkkel basert på hardwareid generert i konvolveren med RAAT server aktiv. Så må du legge inn Roon lisensnøkkel i 64 programmappen, mens ordinær lisensnøkkel legges i 32 programmappen.
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.084
    Antall liker
    6.539
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Jepp, mailet Bx om det med channel override i dag. Den står permanent på og er fjernet fra menyen i følge Bx. Fiksen på det du opplever med lisens har jeg også fått fra Bx tidligere. Du må ha en egen Roon lisensnøkkel basert på hardwareid generert i konvolveren med RAAT server aktiv. Så må du legge inn Roon lisensnøkkel i 64 programmappen, mens ordinær lisensnøkkel legges i 32 programmappen.
    så ubegripelig irriterende med å fjerne Chanel override🤬. Fremskritt er ikke alltid forbedring.
    får se til å få en lisensnøkkel som virker med Roon da, sikkert en mening med det men kjenner at nå gidder jeg ikke drive å dille med alle disse lisensnøkleme snart. Heldigvis virker 6.13 med Channel override og convolver, eller er det folding? i Roon. Nuvel.
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.874
    Antall liker
    4.314
    Jeg prøver meg på Roon.

    Etter å ha spilt en stund ... slått den av og på noen ganger, sluttet lisensen å fungere. Så jeg lagde en ny med den hwid-en som dukket opp. Forsøkte først å putte denne i samme folderen som Roon server, på den maskinen som kjører serveren, men det fungerte ikke. Så puttet jeg den i samme folderen på klienten, dvs denne maskinen. Og da fungerer det. Så jeg slipper å bytte lisensnøkler osv.



    1613219901419.png
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.084
    Antall liker
    6.539
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Siden det er lørdag og jeg ikke er bakfull så har jeg litt tungt for det.
    eksakt oppskrift for å få convolver til å virke med raat server er pr 13 februar 2021?
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.874
    Antall liker
    4.314
    Du må ha en egen lisensnøkkel for Roon. Den må du generere fra konvolver-tray menyen mens raat serveren kjører med konvolveren. Og så er det et par steder der man kan legge lisensnøkkelen, ser det ut til. Men jeg har kun kikket på Roon i et par timer, så det er mye jeg ikke forstår.

    Det jeg har funnet ut foreløpig er at Roon ikke oppfører seg som en Asio-spiller skal gjøre. Når konvolveren ber om en restart, så stopper Roon og sier den har mistet kontroll på lydkortet. Ikkje bra.

    Akkurat nå nekter Roon å "godkjenne" konvolveren. Jeg byttet filter mens avspillingen sto på pause, og nå fungerer ingen ting her...
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Dette har vært stabilt tidligere, men de siste dagene etter siste oppdateringer av Roon hat det vært mange hickups. Alt fra det du beskriver Bx (som funket fint før) til at lyden plutselig bare dropper ut og man får ikke kontakt med audiolense. Fryktelig irriterende!
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.874
    Antall liker
    4.314
    Jeg har fått kontakt med en i Roon og kommer til å gi noen innspill når jeg forstår litt mer hvordan den oppfører seg. Så vil tiden vise om de gjør nor med saken.

    Roon starter ikke på min htpc. Der er det masse «unhandled exceptions» i loggen, muligens pga tv-skjerm i stedet for dataskjerm. Men serveren kjører. Og jeg kan streame til den pc-en som jeg programmerer på. Det er jo ganske kult, men irriterende med så dårlig grensesnitt mot lydkort.
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.874
    Antall liker
    4.314
    Ja, jeg reinstallerte alt Roon på begge maskiner så var konvolveren inne i varmen igjen.
     

    ArneM

    Dsp er et must !
    Ble medlem
    17.01.2012
    Innlegg
    2.045
    Antall liker
    2.266
    Sted
    Andebu , Vestfold
    Torget vurderinger
    30
    Hva skjer ,installert 1,3 og 6,16 og ikke lyd i speaker check eller målesveip ??

    Er dette en spøk ... blir bare mer og mer tull ??

    Gjelder begge mine maskiner....
     
    Sist redigert:

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.874
    Antall liker
    4.314
    Jeg vet ikke, Arne

    Tror det skal være plug & play med begge disse nå.
     

    erk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    2.040
    Antall liker
    3.945
    Sted
    Tårnåsen
    Det blir nok med hjelpefila i Audiolense i overskuelig fremtid herfra. Den er på ca 75 sider. Det er masse skjermbilder og luft, så det er overkommelig å gå gjennom den. Det står mye der som folk spør om stadig vekk, og kanskje ett og annet som folk burde spurt om litt oftere. Så den er bedre enn sitt rykte, og den har sin misjon. Nytteverdien er allikevel begrenset. Det er mye bedre å få svar på akkurat det man lurer på akkurat når man lurer på det.

    Derfor har jeg mye større tro på erfaringsdeling og assistanse på nettet. Og diskusjonene er tilgjengelige og søkbare for de som måtte lure på noe liknende i fremtiden. Mye bedre enn manualer, spør du meg.
    Ja du har ikke en veldig enkel jobb her, det må jeg si!
    På den ene siden har du laget noe av den mest fantastiske RC som finnes, og med masse tilpasninger som selvsagt har en læringskurve, og i et brukergrensesnitt som på den ene siden skal reflektere en relativt enkel prosess fra A-Å (og det gjør den!) samtidig som man skal ha alle opsjonene tilgjengelig. Ikke enkelt å få til i det hele tatt, sliter med noe av det samme på mitt eget produkt (ecfeed.com).

    Og som ikke det er vrient nok, på den annen side så har du 100 forskjellige integrasjoner og 100*100 forskjellige kombinasjoner av integrasjoner og potensiell trøbbel der, som for det meste er utenfor din kontroll!

    Så jeg er enig med deg i at erfaringsdeling og assistanse på nettet må være det viktigste, i hvert fall inntil ting i større grad kan strømlinjeformes og standardiseres uten at jeg helt hvordan det eventuelt skal gjøres!
    P.t. er den synligheten du har på forumene svært nyttig, beundringsverdig og dessuten veldig god markedsføring;-)
    Outsourcing av utvikling, test og support vil nok tvinge seg frem etter hvert som brukermassen øker - jeg har ledige ressurser hvis du trenger noen - der kom den - haha :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: Bx

    cyberkul

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.07.2008
    Innlegg
    561
    Antall liker
    477
    Torget vurderinger
    1
    Fått prøvekjørt konvolver 1.2 såvidt. Merker ingen bedring på problemet med trøblete oppstart av Audirvana. Ved bytte til spor med annen samplerate spretter konvolver GUI opp. Har ikke merket lenger at GUI legger seg i veien for knapper etc..
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.874
    Antall liker
    4.314
    Audirvana fungerer omtrent likt her med og uten konvolveren.

    Og ja, nå er ikke GUI i veien for knapper etc her heller.
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.564
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Når det gjelder Audirvana og startup, så ligger dette i loggen for "adminstrtive hendeler" når Audirvana ikke starter:

    Programnavn med feil: Audirvana.exe, versjon: 3.5.44.2044, tidsangivelse: 0x60182bb1
    Modulnavn med feil: audiolense_vsc.dll, versjon: 1.1.0.0, tidsangivelse: 0x60259eaf
    Unntakskode: 0xc0000409
    Feilforskyvning: 0x0000000000036ca1
    Feil prosess-ID: 0xa90
    Feil starttid for program: 0x01d7053a552b5ec7
    Feil programbane: C:\Program Files\WindowsApps\Audirvana.Audirvana-4118-9484-d80dbb7827cd_3.5.44.0_x64__fec4hfhj3emgj\Audirvana\Audirvana.exe
    Feil modulbane: c:\program files\juice hifi\audiolense convolver\x64\audiolense_vsc.dll
    Rapport-ID: 4c0086bb-9b2c-4d5a-a477-573a258adc42
    Fullstendig navn på feilpakke: Audirvana.Audirvana-4118-9484-d80dbb7827cd_3.5.44.0_x64__fec4hfhj3emgj
    Relativ program-ID for feilpakke: App
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.874
    Antall liker
    4.314
    Jeg kan ikke komme på noe mer jeg kan gjøre ift Audirvana for øyeblikket. Asio-grensesnittet har betydelige mangler. Jeg har kontaktet han som står bak, og hvis han responderer så skal jeg fortelle han hva jeg ser.
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.564
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Er det bare hos meg, eller får andre også ikke skiftet configurasjonsfiler via konvolveren? Filnavnet jeg henter opp står der, men jeg hører ingen skift lengre.
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.874
    Antall liker
    4.314
    Hvilken spiller bruker du? Roon og Audirvana er kilne. Man må minst stoppe og starte musikken manuelt.
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.564
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Audirvana.

    Er det nytt at musikken må stoppes mellom hvert skift? Kom dette med 1.3?
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.874
    Antall liker
    4.314
    Houston og Austin tåler mye ekstremvær, men sprengkulde er de ikke rigget for å håndtere. Det gjelder ikke bare elforsyningen, men også store deler av bebyggelsen.
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.874
    Antall liker
    4.314
    Audirvana.

    Er det nytt at musikken må stoppes mellom hvert skift? Kom dette med 1.3?
    Ja, jeg gjorde en endring for å gjøre konvolveren mer driftssikker. Før byttet den filter under radaren på spilleren når det var mulig. Men det var thread safety problemer knyttet til dette. Så nå ber konvolveren om en restart. Jeg må innrømme at jeg hadde ikke Roon og Audirvana i tankene akkurat da jeg gjorde det ... selv om mye annet handlet om å gjøre konvolveren mindre krevende for disse to spillerne. Det er mulig jeg reverserer den beslutningen, men strengt tatt så skal en asio-spiller ta dette på strak arm.

    Audirvana responderer ikke slik en asio-avspiller skal respondere på kall fra lydkortet. Den bare fortsetter å spille som om ingen ting er skjedd når lydkortet ber om en restart. Det kan være mange grunner til at et lydkort ber om restart. Og det er noe alle Asiodrivere gjør i visse situasjoner. Hvis du f.eks. endrer bufferstørrelse i Asio4All, eller bare åpner og lukker GUI, så ber den om en restart.

    Roon er belemret med liknende utfordringer, dessverre.
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.564
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Jeg foretar veldig små justeringer og skulle svært gjerne hatt overens mellom hva som står i convolveren kontra hva som brukes. Blir fort usikker på om jeg må pause, stoppe eller må avslutte asio-avspilleren.

    Jeg har en ønskeliste om hvordan convolveren skal oppføre seg. :)
     
    Sist redigert:

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.874
    Antall liker
    4.314
    Og jeg har ønskelister om hvordan Roon og Audirvana oppfører seg.
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.564
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Skjønner deg godt, men min ønskeliste går ikke på noe av dette, men bare på hvordan interfacet er arrangert. Jeg er veldig fornøyd med hva dere produserer for å forbedre lyden. 😀
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.874
    Antall liker
    4.314
    Hyggelig å høre. «Oss» er bare meg enn så lenge. Ja, det krever strenge prioriteringer.
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.874
    Antall liker
    4.314
    Det fungerer egentlig sånn at det du gjør av valg i konvolveren blir implementert i samme øyeblikk. Men det forutsetter at spilleren er med på notene.
     

    erk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    2.040
    Antall liker
    3.945
    Sted
    Tårnåsen
    Jeg har virkelig kommet til et punkt hvor jeg må ta et par valg:
    For det første har jeg innsett at jeg MÅ ha et aktivt filter hvor jeg deler Westminster og subber. Der finnes det noen FÅ analoge muligheter (JL Audio CR1, samt SPL Audio Crossover). Grunnen til at jeg vet det er at jeg har prøvd en "nødløsning" med min gamle Parasound P7 som har et enkelt delefilter for mono sub vs mains på enten 50 eller 80Hz 12dB/oktav. Ikke perfekt, men det ble mye bedre enn å la Westminster kjøre fullrange.

    Men hvis det skal bli en mer permanent løsning må jeg erstatte P7 med noe bedre; en skikkelig bra preamp før analogt delefilter, for eksempel en Benchmark LA4 som er svært transparent og støysvak. Og en egen Riaa før preampen. Og analog XO. Da snakker vi ca 120' for å få til Riaa + et analogt delefilter. Har jo deler av komponentene allerede men det store spørsmålet som plager meg er om jeg virkelig kan erstatte alle disse boksene med en høykvalitets AD/DA + Audiolense...

    For eksempel en Merging HAPI med de beste A/D og D/A kortene og implementere Riaa og delefilter med Audiolense. Da kan jeg selge dCS DAC (får sikkert 100' for den) og Audio Note Riaa (får i hvert fall 30' for den). Det finansierer lett en Merging HAPI + de beste A/D og D/A kortene... Så det koster meg 0 netto og da har jeg delefilter og Riaa via Audiolense, og til og med romkorreksjon for analoge kilder...
    Alternativet er 3 nye analoge bokser og uten romkorreksjon på analogt (digitalt kjører jeg uansett Audiolense via Roon).

    Jeg vet jeg preker i en spesiell menighet her, men tror dere jeg taper mye "magi" ved å gå heldigitalt og AoIP framfor gamlemåten med støysvake analoge komponenter til mer penger?? Jeg tenker vel egentlig at det mest kostnadseffektive er HAPI, og da har jeg penger til overs for et par skikkelig gode hornsubber... Men det koster litt mye å eksperimentere, så jeg trenger litt råd ;-)
     
    Sist redigert:

    mk1classic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.01.2009
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    1.462
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    2
    Merging er nok en bedre løsning for flere-veis løsning, men for et to-veis deling finnes det enklere løsninger.

    Det enkleste er nok MiniDSP SHD 2-veis deling og Dirac korrigering. Den finnes også i en Studio utgaven (men dette er kun digital behandling). Men dette gir deg ikke mulighet for AudioLense.

     
    • Liker
    Reaksjoner: erk

    erk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    2.040
    Antall liker
    3.945
    Sted
    Tårnåsen
    Merging er nok en bedre løsning for flere-veis løsning, men for et to-veis deling finnes det enklere løsninger.

    Det enkleste er nok MiniDSP SHD 2-veis deling og Dirac korrigering. Den finnes også i en Studio utgaven (men dette er kun digital behandling). Men dette gir deg ikke mulighet for AudioLense.

    Takk for tipset! Jeg har prøvd Dirac og Minidsp tidligere (ADSP-88BM) men det ble bare ikke godt nok. Mulig SHD er ganske mye bedre og har tenkt på den muligheten også men mistenker at det blir et skritt tilbake egentlig sammenliknet med det jeg har i dag.. Man ja, det er en mulighet.

    PS: Enda en mulighet er Trinnov Amethyst... har ikke hørt den... men jeg har nok veldig sans for det Audiolense gjør.
     
    Sist redigert:

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.084
    Antall liker
    6.539
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Tror du må ta skikkelig i for å oppleve en kvalitetsøkning. Hapi er nok det som må til for å oppleve en reell kvalitetsøkning og iallefall ikke en nedgradering. Magi finnes neppe i digital verden, men for egen del har jeg aldri sett meg tilbake. Har testet mye med et par høyttalere som jeg har et par med særdeles gode passive filtre og et par som er kun digitalt styrt og passivt kompensert. Sistnevnte spiller ut fra det jeg verdsetter med vesentlig mer nærvær og oppfattes mer sammenhengende.
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.874
    Antall liker
    4.314
    Jeg har virkelig kommet til et punkt hvor jeg må ta et par valg:
    For det første har jeg innsett at jeg MÅ ha et aktivt filter hvor jeg deler Westminster og subber. Der finnes det noen FÅ analoge muligheter (JL Audio CR1, samt SPL Audio Crossover). Grunnen til at jeg vet det er at jeg har prøvd en "nødløsning" med min gamle Parasound P7 som har et enkelt delefilter for mono sub vs mains på enten 50 eller 80Hz 12dB/oktav. Ikke perfekt, men det ble mye bedre enn å la Westminster kjøre fullrange.

    Men hvis det skal bli en mer permanent løsning må jeg erstatte P7 med noe bedre; en skikkelig bra preamp før analogt delefilter, for eksempel en Benchmark LA4 som er svært transparent og støysvak. Og en egen Riaa før preampen. Og analog XO. Da snakker vi ca 120' for å få til Riaa + et analogt delefilter. Har jo deler av komponentene allerede men det store spørsmålet som plager meg er om jeg virkelig kan erstatte alle disse boksene med en høykvalitets AD/DA + Audiolense...

    For eksempel en Merging HAPI med de beste A/D og D/A kortene og implementere Riaa og delefilter med Audiolense. Da kan jeg selge dCS DAC (får sikkert 100' for den) og Audio Note Riaa (får i hvert fall 30' for den). Det finansierer lett en Merging HAPI + de beste A/D og D/A kortene... Så det koster meg 0 netto og da har jeg delefilter og Riaa via Audiolense, og til og med romkorreksjon for analoge kilder...
    Alternativet er 3 nye analoge bokser og uten romkorreksjon på analogt (digitalt kjører jeg uansett Audiolense via Roon).

    Jeg vet jeg preker i en spesiell menighet her, men tror dere jeg taper mye "magi" ved å gå heldigitalt og AoIP framfor gamlemåten med støysvake analoge komponenter til mer penger?? Jeg tenker vel egentlig at det mest kostnadseffektive er HAPI, og da har jeg penger til overs for et par skikkelig gode hornsubber... Men det koster litt mye å eksperimentere, så jeg trenger litt råd ;-)
    Sporty av deg å poste tvilen din i denne digitale kirken. Med ditt budsjett og ambisjoner har du mye å vinne og lite å tape på å prøve. Jeg er usikker på hva som er den beste måten å ta vare på det skjøre signalet fra en vinylstift. Det er jo avgjørende for det du er ute etter, Så der bør du konsultere vinyl/DSP ekspertene. Men hvis du klarer å mate det signalet inn i en ADC i sin beste tilstand ... med eller uten Riaa korreksjon .... (og Audiolense) så lover jeg deg et hakeslippende løft i lydkvalitet og musikalsk opplevelse.
     
    • Liker
    Reaksjoner: erk

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.564
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    I en eller annen sammenheng må jeg nå aktivt stoppe og starte avspillingen for å få spilt cut med forskjellig sample rate. Ellers får jeg ikke lyd. Heller ikke progress i avspillingsprogressbar. Dette er irriterende. Noen som har samme opplevelse? Bruker Convolver 1.3. Ellers bruker jeg Audirvana/RME UCX.
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn