Etter Armands oversikt takker jeg for meg! Synes alle fortjener premie for deltagelse! 
Er det det en kaller å fake ut? Eller er det en ren kaputilasjon?Etter Armands oversikt takker jeg for meg! Synes alle fortjener premie for deltagelse!![]()
Men definisjonen av digitalt er ikke "to verdier".Igjen eksemplet forutsatte en analyse av signalet som tilfredstiller definasjonen av digital. For PWM typisk 2 verdier med terskelverdier.
Helt klart ikke og klønet skrevet av meg. Men vi er nok enig om at de veklsende verdiene kvalifiserer som diskrete verdier?Men definisjonen av digitalt er ikke "to verdier".
Jeg tror allikevel du blander sammen noe viktig. De verdiene som representerer 0 og 1 er ikke egentlig eksempel på diskrete verdier slik digitalt er definert. Det definisjonen sier et at man bruker en diskret verdi for å representere noe. Et eksempel er tallet 4. I den digitale verden er det vanlig å representere dette binært med 100. Tallet 4 er da den diskrete verdien. En praktisk måte å lage dette tallet på er ved å la en 4-bits logisk port levere spenningene 0,5,0,0 Volt på fire utganger. 0 og 5 Volt representerer da spenningen for hhv 0 og 1 i det binære tallsystemet. Det er et betydelig slingringsmonn på disse verdiene. Men de representerer en praktisk tilnærming. Det kunne vært erter, fingre, stearinlys eller noe annet så lenge vi har regler for systemet som gjør at vi utvetydig kan tolke data ut av systemet.Helt klart ikke og klønet skrevet av meg. Men vi er nok enig om at de veklsende verdiene kvalifiserer som diskrete verdier?