Enig i at latterliggjøring ikke er hyggelig, man bør tenke på hvordan man ville ordlagt seg ansikt til ansikt. Ikke alltid jeg klarer det
Jeg synes det burde formuleres litt annerledes. Målingene forteller egentlig alt, men det er ikke alt typer måling eller filtrering som gjør det lett å lese og forstå.Et utsagn jeg tilslutter meg 100%
Den verden vi navigerer her handler jo tross alt bare om forskjellen på det opprinnelige signalet og den forvrengningen som er tilført.Og joda, jeg synes det er litt trist på en måte, at gleden ved et godt musikkanlegg blir desimert til "forvrengning", og der slutter debatten.
Kort sagt er takhøyden i ferd med å bli som en krypkjeller.
Dette stemmer absolutt ikke slik jeg ser det. Det er en mengde diskusjoner om masse annet (mye nevnt allerede) og som dessuten har lang større innvirkning på lyden enn forvrengning fra elektronikk.Og joda, jeg synes det er litt trist på en måte, at gleden ved et godt musikkanlegg blir desimert til "forvrengning", og der slutter debatten.
Kort sagt er takhøyden i ferd med å bli som en krypkjeller.
Dersom du gjer ein liten innsats, så trur eg du finn ut at det ikkje så store forskjellar som du trur.Ser bra ut, men spørs hvordan de oppgir det. Man kan bruke ulike målemetoder for å beregne SINAD som spesifikk frekvens, last og effekt slik at det ser bedre ut eller er oppgitt kun under ideelle forhold.
Jeg ville tro at sjansen er liten at den ville ha målt med disse dataene med dagens metode som f.eks ASR bruker og om sier noe om gjennomsnittet.
Også usikker på hvor nøyaktig måleutstyret var på den tiden. Tror maks dynamikk området var på 90-100 dB mot dagens 130-140 dB.