Drit i høla, tenkte på element layout
Skjønte det men kunne ikke dy meg, men fra spøk til alvor så har jeg aldri blitt plaget av nåværende layout der.
Drit i høla, tenkte på element layout
Den berylliumen jeg har er lukket bak ja. Den M142 er åpen. Selv for meg blir en "plank" foran litt strikk og binders.BlieSMa er vel lukket drivere og trenger strengt tatt ikke kasse. Kunne de stått på en ” plank” foran de 3 midbassene? Eller vil det by på problemer?
Hvor er egentlig mellombass? Er det midterste område i bassen eller bassen opp mot mellomtonen? Jeg har praktisert det siste, sånn ca 150 til 350HzFør du går drastisk til verks, ville jeg prøvd å justere EQ-kurven. Du liker jo uvanlig mye nivå i bass/mellombass.
Tja. Du finner mye bra EQ-info på nettet. Dette er jo verktøykassen til alle som driver med miks og mastering. De fleste setter skillet mellom bass og midrange ved 250Hz, men i praksis er det en glidende overgang mellom øvre bass/nedre mellomtone.Hvor er egentlig mellombass? Er det midterste område i bassen eller bassen opp mot mellomtonen?
Kan bli riktig så elegant imoSelv for meg blir en "plank" foran litt strikk og binders.
Der ser du at området jeg prioriterer litt ekstra har - bite, meat, body, growl. Det er også området til muddiness. En hårfin balansegang dette.Tja. Du finner mye bra EQ-info på nettet. Dette er jo verktøykassen til alle som driver med miks og mastering. De fleste setter skillet mellom bass og midrange ved 250Hz, men i praksis er det en glidende overgang mellom øvre bass/nedre mellomtone.
At du nå har senket nivå under 250Hz med par dB tipper jeg blir en vesentlig tonal forbedring.
Vis vedlegget 1153460
Acoustic Elegance TD 15M er vel ikke direkte PA og regnes for mange som ekstremt bra og kan brukes til nesten 2kHz Det er vel konfigurasjonen med tre helt opp som klemmer?Jeg har jo ikke fått den berømte fingeren ut, og fått tatt turen til Langesund, noe jeg har lyst å få til. Men som vi har vært inne på før. Det er vel kanskje ikke bare å se på frekvens responsen? Jeg stiller et helt åpen spørsmål. Er PA driverene dine de mest ideelle til å spille helt opp til 600hz? Og bør en spille fra gulv til tak i dette området? Målinger en ting…..
Det tenker jeg ogAcoustic Elegance TD 15M er vel ikke direkte PA og regnes for mange som ekstremt bra og kan brukes til nesten 2kHz Det er vel konfigurasjonen med tre helt opp som klemmer?
Det har jeg faktisk ikke tenkt på, men et glimrende forslag og ganske enkelt å prøve utDet tenker jeg ogBare for en øvelse, mulig det blir stress. Hva med å bare bruke en nå, i stede for tre for å høre før du evt får til en deling mellom de tre?
Kjekt med et fleksibelt oppsett som gir muligheterDet har jeg faktisk ikke tenkt på, men et glimrende forslag og ganske enkelt å prøve ut![]()
Dette er jo et 10 ohm element og jeg kjører alle i parallell. Kan noe skissere enkelt der øverste og nederste spiller opp til ca 150hz. Hvor stor spole?Koster ikke så mye for noen nullohm spoler:
12AWG – Side 3 – Analog Hifi Plinth Design AS
analoghifi.no
Jeg er ingen ekspert på dette, men ser ikke problemet med 3 stk 15’’ i høyden, plassert i ørehøyde, spillende så vidt lavt i frekvens. Kamfiltereffekten blir vel neglisjerbar?Det er vel konfigurasjonen med tre helt opp som klemmer?
Dette er jo et 10 ohm element og jeg kjører alle i parallell. Kan noe skissere enkelt der øverste og nederste spiller opp til ca 150hz. Hvor stor spole?
Vis vedlegget 1153497