Det er mange faktorer som avgjør hvordan det låter.
Frekvensresponsen og andre parameterers sier mye, men ikke hele sannheten.
Frekvensresponsen og andre parameterers sier mye, men ikke hele sannheten.
Snert og luft....ift lytteavstand tenker jeg. mtp at diskanten daler opp mot 6 db m, er det ikke usannsynlig at de er "tilberedt" for en viss avstand fra lytter....Typisk 3m og mer.Er vel bare 800 som måler brukbart (i mine øyne) .... Hvorfor skal de absolutt ha denne voldsomme peaken på 10khz på de rimeligere modellene?![]()
Ja det vet jeg og jeg venter spent på hva du synes! Er veldig godt fornøyd med min egen modding av Adam selv om det kanskje var mindre risikabelt på sett og vis siden utgangspunktet allerede var aktivt og jeg (stort sett) bare satt inn bedre dsp med litt tweaking av delefiltre og bedre amper. Men tipper aktive 800D3 + Trinnov må bli himmelsk ;-)Som meg tenker du???
For det er akkurat det som er neste skritt i oppgraderingen.
Usikker på hvordan de som har designet dette delefilteret egentlig har tenkt, må i alle fall være pålagt med en dsp for å justere ned nivået i mellomtone/diskant til et overkommelig resultat.10khz er ikke det største problemer, men at de har et nesten like høyt nivå fra 3-6khz. Det er vel ved 3-4khz at alt skrell og skingring for øra ligger?
Et slikt aggressivt uttrykk i mellomtone/diskant kan jeg ikke tenke meg at passer så veldig mange, men det er sikkert mulig å overkomme på en eller flere måter. En dsp og demping riktige steder vil nok også gjøre mye, men det finnes vel andre alternative høyttalere mtp prisen på 800-serien som måler mer "akseptabelt" vil jeg tro.Snert og luft....ift lytteavstand tenker jeg. mtp at diskanten daler opp mot 6 db m, er det ikke usannsynlig at de er "tilberedt" for en viss avstand fra lytter....Typisk 3m og mer.
Gikk litt raskt i svingene her....Det der er jo Dia....Ikke D3?
Measurements were gathered over a concrete floor in the workshop of Audio Artistry on Oct. 8, 2011. These measurements assess the sound field generated by the systems when operated in a non‐anechoic environment environment but over a reflective ground plane.
Kan det være så enkelt og (trist) som at mer diskant gir et inntrykk av flere detaljer og dermed kan fremstå som en «bedre høyttaler»? Jeg hørte nylig på en annen høyttaler som ved første lytting virket svært imponerende, vanvittig med krydder i toppen, men dette gikk på bekostning av mellomtonen og jeg kunne aldri hatt den høyttaleren (selv om jeg nok langt i fra er spesielt kresen sammenliknet med mange her inne). Jeg kan imidlertid forstå at en slik voicing er egnet til imponere under demo i butikken:/ nå skal det sies at også dette ble testet med klasse d (125asx2) uten at jeg helt kan forstå hva det skal ha å gjøre med saken.Excessive high frequency står det der. Det samme som jeg opplevde med 803D3. Antagelig bare å glemme D4 serien som oppgradering for meg. De har tydeligvis ikke forandret lydfilosofi ved modellskiftet.
Har vist tråkka sikkerlig i salaten i går daIngenting negativt har skjedd. Hos Bowers. Den evnen til fantastiske høyttalere har de fortsatt. Men grunnen til eventuelt skuffende resultater, er enkel: KLASSE D. Og heldigital, rent ut databasert kildebruk. Bruk klassisk signaturmatchreglement på disse, så får du ut musikken og, MBBowerser er fortsatt både krevende og avslørende, men digitalistene korrigerer dem ihjel, samtidig som strømkravene glemmes. Signatur er en hjelp, ikke et hinder. For den som hører etter
. Gode høyttalere formidler det de skal ha sagt til eiere og lyttere. Også om sine krav til partnere. Slik har det alltid vært. Og Bowers har noe av verdens tydeligste signaturspråk om akkurat den saken. De sier fra om hva de skal ha for å synge.
Nye modeller derfra kan ha blitt noe endret, men grunnideen i signatur er den samme. Bruker du Lyngdorf på dem, er lyden flat som ei pannekake. Men gi dem etpar svære Classe monos..en helt annen sak..for eksempel..De canadiske ampene tilfører fortsatt et helt eget musikalsk liv..Det.gjør blant annet Hegel, Bladelius, Denon, Marantz, EC…alle disse er klassiske, tidsprøvde Bowersmatcher. Som fortsatt funker.
Hørte noen dyre B&W med Denon klasse A/B forsterker hos HFK i Marcus Thranes gate for noen få år siden, og det låt temmelig "på" i øvre mellomtone og diskant, noe som ble veldig tydelig sammenlignet med Dali som nesten låt helt neddopet i toppen i forhold. Ikke noe problem å drive dem med Denon, men det låt som noe man fort kunne gå litt lei av i mine ører. Men de var "tydelige", det skal de ha.Ingenting negativt har skjedd. Hos Bowers. Den evnen til fantastiske høyttalere har de fortsatt. Men grunnen til eventuelt skuffende resultater, er enkel: KLASSE D. Og heldigital, rent ut databasert kildebruk. Bruk klassisk signaturmatchreglement på disse, så får du ut musikken og, MBBowerser er fortsatt både krevende og avslørende, men digitalistene korrigerer dem ihjel, samtidig som strømkravene glemmes. Signatur er en hjelp, ikke et hinder. For den som hører etter
. Gode høyttalere formidler det de skal ha sagt til eiere og lyttere. Også om sine krav til partnere. Slik har det alltid vært. Og Bowers har noe av verdens tydeligste signaturspråk om akkurat den saken. De sier fra om hva de skal ha for å synge.
Nye modeller derfra kan ha blitt noe endret, men grunnideen i signatur er den samme. Bruker du Lyngdorf på dem, er lyden flat som ei pannekake. Men gi dem etpar svære Classe monos..en helt annen sak..for eksempel..De canadiske ampene tilfører fortsatt et helt eget musikalsk liv..Det.gjør blant annet Hegel, Bladelius, Denon, Marantz, EC…alle disse er klassiske, tidsprøvde Bowersmatcher. Som fortsatt funker.
De fungerer nok bra, gratulererHar vist tråkka sikkerlig i salaten i går da,bare å returnere skiten over påske siden de ikke prater samme språk.
Og data, spesielt IBM.Da var løsningen og fasiten på plass. Klasse D er grunnen.
Dette er direkte flaut å lese. Fryktelig lite faglig kvalitet i responsen til 804 D4. Det virker som en markedssjef som tvinger gjennom at de vil «høre den dyre diamant diskanten». Dette kommer også fram i testen til stereopluss, hvor de gjentatte ganger advarer mot lys klang. Dessverre evner de ikke å ta et oppgjør med produsent og importør og si at dette er ikke godt nok. Jeg husker at jeg hadde med fruen og hørte på 802 D3, og hun var alt annet enn imponert. Den var tydlig for lys i området over va 7khz. Den målte responsen til 804 D4 ser enda værre ut.804 D4 målt av Stereophile. Jeg får ikke vann i munnen nei. Fakkelen brenner videre.
Bowers & Wilkins Diamond Series 804 D4 loudspeaker Measurements
Sidebar 3: Measurements I used DRA Labs' MLSSA system, a calibrated DPA 4006 microphone, and an Earthworks microphone preamplifier to measure the Bowers & Wilkins 804 D4's frequency response in the farfield. My primary axis for the measurements was level with the tweeter, but I also performed a...www.stereophile.com
(Korrigert modellnavn.)
Konklusjon på feilaktig grunnlag.Men grunnen til eventuelt skuffende resultater, er enkel: KLASSE D.
Ingenting negativt har skjedd. Hos Bowers. Den evnen til fantastiske høyttalere har de fortsatt. Men grunnen til eventuelt skuffende resultater, er enkel: KLASSE D. Og heldigital, rent ut databasert kildebruk. Bruk klassisk signaturmatchreglement på disse, så får du ut musikken og, MBBowerser er fortsatt både krevende og avslørende, men digitalistene korrigerer dem ihjel, samtidig som strømkravene glemmes. Signatur er en hjelp, ikke et hinder. For den som hører etter
. Gode høyttalere formidler det de skal ha sagt til eiere og lyttere. Også om sine krav til partnere. Slik har det alltid vært. Og Bowers har noe av verdens tydeligste signaturspråk om akkurat den saken. De sier fra om hva de skal ha for å synge.
Nye modeller derfra kan ha blitt noe endret, men grunnideen i signatur er den samme. Bruker du Lyngdorf på dem, er lyden flat som ei pannekake. Men gi dem etpar svære Classe monos..en helt annen sak..for eksempel..De canadiske ampene tilfører fortsatt et helt eget musikalsk liv..Det.gjør blant annet Hegel, Bladelius, Denon, Marantz, EC…alle disse er klassiske, tidsprøvde Bowersmatcher. Som fortsatt funker.
Det er jo direkte fjas fra lyd og bilde å hevde at dette er en sannferdige høyttaler med slike frekvensavvik. Man kan gjerne ha forskjellige preferanser, men dette er et villet ujevn respons med klar fremheving av høyere frekvenser. Med en slik respons så blir en stor del av platesamlingen liggende urørt. Fra hifi news:![]()
Høyttalere du kan dø med
Dette er ultra high-end som får deg til å gråte. Av glede, over å føle den fullkomne magien av musikk. Og av sorg, fordi du aldri får råd.www.lydogbilde.no
Jeg husker enda godt hvor enorm oppgraderingen av Nautilus 801 med aktiv deling, DSP og klasse D var. Husker eieren var i sjokk, han hadde forventet forbedring, men ikke til de grader. Men vi hørte kanskje feil? Alle sammen? Vi hadde jo ikke brukt signaturmatchreglementet?Ingenting negativt har skjedd. Hos Bowers. Den evnen til fantastiske høyttalere har de fortsatt. Men grunnen til eventuelt skuffende resultater, er enkel: KLASSE D. Og heldigital, rent ut databasert kildebruk. Bruk klassisk signaturmatchreglement på disse, så får du ut musikken og, MBBowerser er fortsatt både krevende og avslørende, men digitalistene korrigerer dem ihjel, samtidig som strømkravene glemmes. Signatur er en hjelp, ikke et hinder. For den som hører etter
. Gode høyttalere formidler det de skal ha sagt til eiere og lyttere. Også om sine krav til partnere. Slik har det alltid vært. Og Bowers har noe av verdens tydeligste signaturspråk om akkurat den saken. De sier fra om hva de skal ha for å synge.
Nye modeller derfra kan ha blitt noe endret, men grunnideen i signatur er den samme. Bruker du Lyngdorf på dem, er lyden flat som ei pannekake. Men gi dem etpar svære Classe monos..en helt annen sak..for eksempel..De canadiske ampene tilfører fortsatt et helt eget musikalsk liv..Det.gjør blant annet Hegel, Bladelius, Denon, Marantz, EC…alle disse er klassiske, tidsprøvde Bowersmatcher. Som fortsatt funker.
Beklager hvis jeg virker aggressiv - det er ikke meningen. Når er høyttaler har så store avvik i frekvensgang som 803 D4 og 801 D4 så har det ikke noe med matching å gjøre. Det har med at de forsøker å skape en distinkt frekvensgang for å vise en lytter hvordan deres høyttalere låter annerledes og da presumptivt bedre enn andre høyttalere. Dette er 100% kommersielt. Erfaringsmessig så får en lys frekvensgang fram detaljer og rominformajson som øker holografien i lydbildet. Motstykket er at det også fremhever forvrengning som av naturlige årsaker kommer på høyere frekvenser enn grunntonen. Jeg ville blitt overrasket hvis Pearl Jam og Nirvana høres naturlig ut på slike høyttalere.Men, altså: Match er og blir alt!
Første gangen jeg hørte på B&W sammen med Lyngdorf (TDAI 2170) var uten dotter i ørene, og overaskende klar lyd som jeg aldri har hørt ut av B&W fra før.Nye modeller derfra kan ha blitt noe endret, men grunnideen i signatur er den samme. Bruker du Lyngdorf på dem, er lyden flat som ei pannekake. Men gi dem etpar svære Classe monos..en helt annen sak..for eksempel..De canadiske ampene tilfører fortsatt et helt eget musikalsk liv..Det.gjør blant annet Hegel, Bladelius, Denon, Marantz, EC…alle disse er klassiske, tidsprøvde Bowersmatcher. Som fortsatt funker.
Ser oxo at plantasjen.no kan få seg et nytt satsingsområde... HIFI jord til kun 899.- for 30 literDet er nok uansett ikke noe ekte hifijord og renset strøm ikke fikser.
NEI, det holder ikke standarden som EKTE High End HIFI entusiaster MÅ ha !!!Kan en bruke vanlig plantejord?
Kanskje det hjelper med Innbrenning av jorda?NEI, det holder ikke standarden som EKTE High End HIFI entusiaster MÅ ha !!!
Eller er det ingeniørene som drar på åra?B&W har vel bare tilpasset seg at de som kjøper dyr hifi er eldre, og ikke hører så godt lengre?