znerken er lei og vil bare ha noe som funker!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Kanutus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Antall liker
    775
    Sted
    Nesodden
    Ja, så den skal litt opp i forkant, og ikke ned, ser jeg nå, ja ... Har du prøvd å vri på armbasen for å se om du har mer å gå på, eller satt du den bare etter tallet?

ChrisAndre

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Antall liker
    1.563
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Du kan jo justere VTA on the fly mens du spiller musikk. Da er det jo bare å bruke øra! Men enig; husker du på å spille musikk:)

Znerken

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Antall liker
    269
    Torget vurderinger
    1
    Du kan jo justere VTA on the fly mens du spiller musikk. Da er det jo bare å bruke øra! Men enig; husker du på å spille musikk:)

Det er ikke skadelig for PU eller plater at den er bittelitt høy i baken?

K

Kleine Freiheit

Gjest
    Med tanke på hvor liten vinkelforskjell noen mm i bakkant på arm utgjør fremme, vil nok forskjellene mellom laveste og høyeste anbefalte nåletrykk ha større betydning for vinkelen på nålen.

Så nei.

Znerken

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Antall liker
    269
    Torget vurderinger
    1
    Etter omtrent et halvt år kan jeg endelig si ting låter som jeg vil at de skal!!!!!!!!

*Celebrate good times c'mon!!*

Var litt knoting i dag også. Alt fra kirurgiske operasjoner på overhang gang til montering av ekstra vekt bak. Er litt svett og fornøyd.

knarfar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Antall liker
    2.319
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Stilig Znerken. Det bør feires med noen gode plater og avslapning. Litt av en tur du har hatt. ;D

ChrisAndre

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Antall liker
    1.563
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Har du husket på å måle spindeltrykk og om den interne strømforsyningen er justert for korrekt volt??

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Mitt tips er å bruke litt tid på å bli kjent med spilleren før du går i gang med tweaks, forsåvidt også vinyl som medie. Å kaste seg rett på et et kjør med fortløpende endringer gjør bare at alle endringer høres ut som forbedringer, og at man roter seg bort.

Sist redigert av en moderator:

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Zomby er en klok mann, znerken. Hør på ham. Er det en ting som er lett i denne hobbyen, er det å gå seg bort!

Znerken

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Antall liker
    269
    Torget vurderinger
    1
    Kloke ord av både impulse og Zomby. Har ingen planer om å oppgradere noe på spilleren, da jeg generelt er veldig fornøyd. Det eneste er en høyere matte for å kunne ha en arm som er justerbar :)

Kjøpte matten linket til ovenfor etter en veldig informativ prat med selgeren. Både han og flere andre på Hoffman forumet mente den låt som en matte til 1200 euro, litt skeptisk til akkurat det, men bedre enn originalt blir det.

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    20.455
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    ..... xx, nn og yy mente den låt som en matte til 1200 euro, litt skeptisk til akkurat det.....
    Å nei. Uttalelser av en slik karakter må man på generelt grunnlag alltid stole på. Garantert riktig - bestandig.:rolleyes:

Znerken

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Antall liker
    269
    Torget vurderinger
    1
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

BeetleBug

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Antall liker
    16.094
    Sted
    Sørlandet
    Jeg krysser fingra for elendig vær i helgen slik at du får mange timer med musikk!

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    20.455
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Kanskje en del timer hittil, men det ser ikke ut til at det blir så mange flere.

Kanutus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Antall liker
    775
    Sted
    Nesodden
    Noen må oversette de siste kommentarene her for meg. Hva er det folk mener om hva, egentlig?

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    19.233
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Znerken forlater disco og går til rock!:D

Morsomt utvikling, men jeg liker holdninga di, Znerken. Det er bare ting. Og det som kan kjøpes, kan selges. Ikke verre enn det;)

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    10.216
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    23
    Se på hobbyen som et koselig maratonløp og ingen sprint......Men noen "durer" hele tiden og greier ikke å stoppe opp å finne roen. Det er mulig det har noe med alder å gjøre :confused:

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    30.568
    Torget vurderinger
    28
    Selvfølgelig kan det som kjøpes selges, men om man har en økonomi som tilsier at man må selge noe for å kjøpe noe annet så bør man kanskje tenke ekstra nøye igjennom hva man kjøper? Det er bare ting, noen har et avslappet forhold til ting, andre ikke, vi har vel alle forstått hvor avslappet Znerken er ...

Znerken

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Antall liker
    269
    Torget vurderinger
    1
    Skjønner ikke helt hvorfor folk skal bli irriterte på det? Jeg skal ikke slette kunnskapen min, og skal ikke skrive kontrakt om å aldri holde på med platespiller. Jeg vurderer å kun selge nåværende prosjekt. Jeg skal selvfølgelig mest antagelig kjøpe en ny platespiller senere? Dessverre har jeg såpass begrenset med penger at på eneraen måte må jeg skaffe inn en ny sum. Dessuten er det ikke sikkert at den blir solgt heller... Jeg synes det er flott at platespiller kunne vekke interessen min for å spille gitar igjen. Det er vel bare flott?

Dessuten er jeg en type som må mestre noe, og kan ikke legge noe fra meg før jeg får det til. Platespiller reisen har absolutt vært en slik ting. Endelig har jeg fått det til. Hvorfor er det da surt å selge det? Nå kan jeg jo faktisk få det til på nytt.

Man må prøve ut noe før man vet hvilke hobbyer man vil satse fult på. Jeg er glad i å spille plater, og elsker det analoge, men nå ble gitar en enda viktigere hobby for meg.

Sist redigert:

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    10.216
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    23
    Jeg tror du skjønner at noen kan bli lettere irritert etter å bidratt i alle retninger slik at du skal komme i mål. Og når du endelig er fornøyd så skal du selge. Men ikke verdens undergang. Det er jo bare å vimse fra det ene til det andre i noen år. Enten så ender du opp med det du virkelig liker, eller så blir du som flertallet, relativt interesseløs. It's up to you.

7th-hifi

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.07.2008
    Antall liker
    791
    Torget vurderinger
    8
    Finnes det ett forum der ute som kan gi råd hver gang noen vurderer å skifte grep på gitaren? ;)

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    30.568
    Torget vurderinger
    28
    Ingen som irriterer seg Znerken. Men når du har valgt å eksponere deg slik du har gjort så må du tåle at folk mener noe om hele reisen. Mitt innspill var kun ment som er råd: God eller dårlig råd er i stor grad et valg og en prioritering. Ønsker deg lykke til med gitarspillet.

Znerken

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Antall liker
    269
    Torget vurderinger
    1
    Jeg tror du skjønner at noen kan bli lettere irritert etter å bidratt i alle retninger slik at du skal komme i mål. Og når du endelig er fornøyd så skal du selge. Men ikke verdens undergang. Det er jo bare å vimse fra det ene til det andre i noen år. Enten så ender du opp med det du virkelig liker, eller så blir du som flertallet, relativt interesseløs. It's up to you.
    Hvem har sagt at jeg ikke liker plater? Jeg digger å høre på plater jeg. Ideelt sett hadde jeg gjerne hørt på plater OG spilt gitar. Dessuten handler ikke dette bare om gitar. Jeg må reise en tur til Australia i sommer, og må også finansiere denne turen på en måte. Ja, jeg må faktisk reise ditt.

Jeg skjønner faktisk ikke hvorfor folk skal bli irriterte på det, og blir selvfølgelig litt lei meg hvis jeg irriterer og skuffer så mange. I mine øyne har dere overført masse kunnskap over til meg, som jeg er uendelig takknemlig for. Jeg har bruk for denne kunnskapen i mange år som kommer. Dessuten skal jeg fortsette å høre på plater hos min far.

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    10.216
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    23
    Hvem har sagt at jeg ikke liker plater? Jeg digger å høre på plater jeg. Ideelt sett hadde jeg gjerne hørt på plater OG spilt gitar. Dessuten handler ikke dette bare om gitar. Jeg må reise en tur til Australia i sommer, og må også finansiere denne turen på en måte. Ja, jeg må faktisk reise ditt.

Jeg skjønner faktisk ikke hvorfor folk skal bli irriterte på det, og blir selvfølgelig litt lei meg hvis jeg irriterer og skuffer så mange. I mine øyne har dere overført masse kunnskap over til meg, som jeg er uendelig takknemlig for. Jeg har bruk for denne kunnskapen i mange år som kommer. Dessuten skal jeg fortsette å høre på plater hos min far.
    Har noen sagt at du ikke liker plater:confused:
    Men dette er ikke så mye mer å diskutere eller tenke på. Du gjør det du gjør. Og når du kjøper platespiller og andre go'saker i vinter og du vet du skal til Australia til sommeren og derfor må/bør selge for å finansiere dette så burde man kanskje planlagt en smule bedre. Men det er mulig det bare er meg. Lykke til med salget, jeg er ikke på vinylkjøret, hadde jeg vært skulle jeg gjerne bidratt til turen din. God tur:)

Sist redigert:

Znerken

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Antall liker
    269
    Torget vurderinger
    1
    Ingen som irriterer seg Znerken. Men når du har valgt å eksponere deg slik du har gjort så må du tåle at folk mener noe om hele reisen. Mitt innspill var kun ment som er råd: God eller dårlig råd er i stor grad et valg og en prioritering. Ønsker deg lykke til med gitarspillet.
    Bra! ChrisAndre luftet muligheten for å selge her om dagen, og han trakk seg. Det kan godt hende det samme skjer med meg! Jeg er blitt veldig glad i SL-1200en min.

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    19.233
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Ta det med ro, mann. Dette vekker helt andre følelser enn irritasjon, iaf hos meg. Av og til blir det til at man må prioritere - ikke alle kan ha alt (man ønsker seg). God tur til Down Under, og spell noen feite riff for oss her på HFS;)

Znerken

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Antall liker
    269
    Torget vurderinger
    1
    Ta det med ro, mann. Dette vekker helt andre følelser enn irritasjon, iaf hos meg. Av og til blir det til at man må prioritere - ikke alle kan ha alt (man ønsker seg). God tur til Down Under, og spell noen feite riff for oss her på HFS;)

Du er alltid så støttende du, takk :D

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn