znerken er lei og vil bare ha noe som funker!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Evo III

Be Who You Are
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    65.743
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    86
    Keep it up, Evo 2, for du vet fortatt ikke hva du snakker om...
    Nei det er det bare du som gjør, beklager at jeg snakket i mot kongen av vinyl spillere. Jeg skal aldrig mere gjøre det,sletter profilen min og gjemmer meg i skam :-[

ChrisAndre

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Antall liker
    1.563
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Keep it up, Evo 2, for du vet fortatt ikke hva du snakker om...
    Nei det er det bare du som gjør, beklager at jeg snakket i mot kongen av vinyl spillere. Jeg skal aldrig mere gjøre det,sletter profilen min og gjemmer meg i skam :-[
    Det må du gjerne gjøre for min del. Men hvorfor henger du på meg en slik merkelapp!? Jeg kan SL-1210 godt, men har aldri påstått at jeg er noen "konge" av andre vinylspillere?? Men med dine utsagn om SL, er det tydelig at du ikke innehar nok kunnskap om SL-serien. Dessuten synes jeg det er laber argumentasjonsteknikk du bedriver; når du først smeller med leppa om en spiller du åpenbart mangler kunnskap om, for så på tilsvar å ta på deg en slags offerrolle som gjør at du liksom skal melde deg ut av forumet og gjemme deg i skam:confused:

Det er ikke spesielt voksent eller konstruktivt...

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.356
    Torget vurderinger
    1
    Znerken: Kan si såpass at til den trenger du ekstra RIAA. Og den er heller ikke hverken direktedreven, østerriksk eller japansk. Mtp den forsterkeren du har er nok 120 en grei match. Legg ellers merke til det jeg sier om ATs styrker. Som brobygger mellom analog- og digitalverdenene er ATs maskin aleine om de resultatene til den prisen. Prøv, du!

Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: oct

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    20.467
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Gud bedre. Og folk lurer på hvorfor det er kriger i verden:confused:.

Znerken må da for all del gjøre sine egen (dog vimsete:)) valg og prioriteringer - alt avhengig av interesser (som kan svinge) og økonomi som tilsier at ikke alt kan opprettholdes på et gitt nivå.

Klart det kan være "gøy" å spille plater med en billig spiller også, selvom Znerken vi oppleve at det lydmessig vil være en viss avstand til det oppsettet han har i dag.
    Dog - i forhold til den omtalte AT`n eller RP1 - og om tanken evt. skulle være å kjøpe en ny sådan, så ville jeg nok gjort et helt annet valg for en ren budsjettspiller.

Et raskt søk på Finn tilsier at det bl.a. bugner av ulike brukte 80/90-talls spillere (Technics, Marantz, Pioneer m.fl) som går for en billig penge. En ok stift/PU på en slik vil nok kunne fungere greit som ei ventepølse til økonomien tillater å bygge seg opp igjen.

Men, nå startet jeg kanskje nok en hvilke spiller skal Znerken velge retning av tråden:rolleyes:

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    19.233
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Vel, denne omgang er det iaf ikke Znerken selv som byr opp til "rabalder", som han forleden ble anklaget for - som om han hadde tvunget folk til å hjelpe seg(!). 1) Han prøvde å "gå stille i gangene" når han ville selge riggen sin. Det var andre som plukket det opp og skrev om det her. 2) Han hadde bestemt seg for en billigspiller - merk at at han rett og slett kun annonserte merke og modellen. Han følte seg vel litt forpliktet til å forsikre visse folk at han ikke hadde sluttet helt med vinylen. Men heller ikke det falt i god jord(!). Nei, da skal det disses og så tvil om (fordi noen føler seg snurt?). Helt utrolig barnslig og smålig.

Znerken, selg det du måtte føle for å selge. Kjøp gitar og reis til Australia hvis du må. Og kjøp den AT-ett-eller-annet og bli ferdig med saken. Kjøp nytt (med garanti), så kan du bare returnere den hvis noe skulle skjære seg (gull da du måtte returnere Project og LSD).

7th-hifi

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.07.2008
    Antall liker
    791
    Torget vurderinger
    8
    [/QUOTE] Hva er noen bedre alternativer til AT120USB?:) HX500 kanskje?[/QUOTE]

Jeg ville sett nærmere på Denon DP-300F, finnes en mengde positive brukererfaringer på den. LP-gear selger en oppgradert stift til denne som løfter kvaliteten noen hakk. Norsk forhandler er Hifiklubben.

Bånnulka

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.01.2010
    Antall liker
    126
    Sted
    Halden
    EVO 2: Hvorfor så tøff i trynet, da? Kommentaren din over ang SL minner litt slik jeg husker gutta på hjørnet når jeg vokste opp og som slang med leppa til forbipasserende: tøffe seg litt for gjengen, uten å ha peiling på hva du snakker om.

Hva Znerken kjøper er meg faktisk helt likegyldig, og han kommer sikkert til å nyte ny platespiller i en hel uke før han kjøper seg noe annet... Poenget med min kommentar ang AT120, var kun å advare han mot å tro at AT120 er noe i nærheten av en SL-1210. For er det ett sted hvor ordtaket "putting lip stick on a pig" passer, så er det nettopp ift plastic fantastic spilleren fra Audio Technica. Da bør han heller kjøpe seg en Rega RP-1 eller en innsteg fra Project dersom han verdsetter nogenlunde lyd.

Ut fra kommentaren din i post #462, Evo 2, så ser jeg på som en av de "tøffe gutta" på hjørnet som smeller av noen kommentarer for å tøffe seg litt uten egentlig å ha peil på hva han snakker om:p
    Avslutter dette før det utarter seg til det værre.

8)

Spring Evo ikke se deg tilbake, denne kampen taper du uansett.

Roar

Evo III

Be Who You Are
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    65.743
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    86
    EVO 2: Hvorfor så tøff i trynet, da? Kommentaren din over ang SL minner litt slik jeg husker gutta på hjørnet når jeg vokste opp og som slang med leppa til forbipasserende: tøffe seg litt for gjengen, uten å ha peiling på hva du snakker om.

Hva Znerken kjøper er meg faktisk helt likegyldig, og han kommer sikkert til å nyte ny platespiller i en hel uke før han kjøper seg noe annet... Poenget med min kommentar ang AT120, var kun å advare han mot å tro at AT120 er noe i nærheten av en SL-1210. For er det ett sted hvor ordtaket "putting lip stick on a pig" passer, så er det nettopp ift plastic fantastic spilleren fra Audio Technica. Da bør han heller kjøpe seg en Rega RP-1 eller en innsteg fra Project dersom han verdsetter nogenlunde lyd.

Ut fra kommentaren din i post #462, Evo 2, så ser jeg på som en av de "tøffe gutta" på hjørnet som smeller av noen kommentarer for å tøffe seg litt uten egentlig å ha peil på hva han snakker om:p
    Avslutter dette før det utarter seg til det værre.

8)

Spring Evo ikke se deg tilbake, denne kampen taper du uansett.

Roar
    Er vel ikke omgjøre og vinne eller tape ;)
    O

Znerken

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Antall liker
    269
    Torget vurderinger
    1
    Litt skuffa over at ingen har kastet seg over SL-1210-en min enda.. Hmf :D Fått mange telefoner og meldinger da, så interessen er stor.

Sist redigert:
    X

X186841

Gjest
    Sikla litt men er egentlig ganske lei platespillere eter å ha prøvd det meste av Pro-Ject sine og ikke helt fått ståpels, selvom Xtension 9 Evolution begynte å ligne på noe helt til jeg kjøpte bedre dac :)

Du får bare ha tålmodighet, plutselig dukker det opp en kjøper.
    Av erfaring er det lettest å få solgt ting rundt skattepenger/feriepenger.

Znerken

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Antall liker
    269
    Torget vurderinger
    1
    Sikla litt men er egentlig ganske lei platespillere eter å ha prøvd det meste av Pro-Ject sine og ikke helt fått ståpels, selvom Xtension 9 Evolution begynte å ligne på noe helt til jeg kjøpte bedre dac :)

Nå har jeg prøvd de fleste modellene fra Pro-Ject, i hvert fall to av de, og det er noe skikkelig drit samenlignet med SL-1210. Kan nesten garantere at dette oppsettet vil gi deg ståpels!

Er faktisk så sikker på at du blir fornøyd at jeg skal slenge med bli fornøyd garanti. Hadde jeg hatt råd ville jeg beholdt riggen, for etter en veldig lang ferd fant jeg endelig en spiller/pu kombinasjon som låt bra.

Sist redigert:

Evo III

Be Who You Are
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    65.743
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    86

Nå har jeg prøvd de fleste modellene fra Pro-Ject, i hvert fall to av de, og det er noe skikkelig drit samenlignet med SL-1210. Kan nesten garantere at dette oppsettet vil gi deg ståpels!

Er faktisk så sikker på at du blir fornøyd at jeg skal slenge med bli fornøyd garanti. Hadde jeg hatt råd ville jeg beholdt riggen, for etter en veldig lang ferd fant jeg endelig en spiller/pu kombinasjon som låt bra.
    Hva med og sette av litt penger hver mnd til gitar og beholde riggen? Trist og selge noe du er fornøyd med,angrer mange ganger på at jeg solgte min 1200,hadde vært kult og ha i et NR 2 oppsett :).

O

Znerken

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Antall liker
    269
    Torget vurderinger
    1

Hva med og sette av litt penger hver mnd til gitar og beholde riggen? Trist og selge noe du er fornøyd med,angrer mange ganger på at jeg solgte min 1200,hadde vært kult og ha i et NR 2 oppsett :).

O

Har dessverre ikke mulighet til det nå. Må dra til Australia i løpet av året, og det er der mesteparten av pengene går.
    Nå er det jo en SL-1210 til salgs på brukten :D

Evo III

Be Who You Are
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    65.743
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    86

O

Har dessverre ikke mulighet til det nå. Må dra til Australia i løpet av året, og det er der mesteparten av pengene går.
    Det er 1200 jeg vil ha da,liker den best i sølv. Båtsesongen starter nå så da blir det stille i stereo avdelingen i noen mnd :)

O

Znerken

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Antall liker
    269
    Torget vurderinger
    1
    Ser den nye VibroStop platematta har kommet i posten i dag. Da ligger den klar til potensiell kjøper av spilleren i hvert fall. Uåpnet! Ser veldig bra ut.

Sist redigert:

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.292
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Whoa, Nelly!

Hva skal du ha for bare platespiller? ...Foreløpig bare av nysgjerrighet. ;)

grammofon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Antall liker
    2.854
    Sted
    Bærum
    Har en direktedrevet Kenwood stående. Tenkte å gi den til datteren min som bor i Sydney. Kan du ta den med når du likevel skal ned der?

lyntoft!

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.05.2008
    Antall liker
    805
    Sted
    Kløfta
    Torget vurderinger
    1
    Heh.
    Drister meg til å sitere utenom context her, men dette bildet.., som å se meg selv en gang.
    Har lagt litt, men fornuftige, penger i avspillingsutstyr gjennom årene, men forsvinnende lite sammenlignet med platene.
    For meg blir nok platene alltid viktigst.

-J
    Skjermbilde.JPG

Sist redigert:

Znerken

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Antall liker
    269
    Torget vurderinger
    1
    Etter en del tips fra medlemmer her inne skjønner jeg at det blir lettere å selge tingene hver for seg. Har nå lagt ut RIAA og platespiller i individuelle annonser på torget. :)

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.356
    Torget vurderinger
    1
    Znerken: Den Technicsen er en HELT annen klasse enn østerrikerne , ja...og til deg, Lgrons: Hvor mange platespillere har du eid av ANDRE merker enn Pro-Ject? Kan det være du har begynt i "feil ende"? Som dere vet, setter jeg pris på alle vinylmerkene..

Sist redigert:

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.292
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Etter en del tips fra medlemmer her inne skjønner jeg at det blir lettere å selge tingene hver for seg. Har nå lagt ut RIAA og platespiller i individuelle annonser på torget. :)
    Hva med å selge pickup, platespiller med originalt headshell og jåle-headshell hver for seg også? Tipper det er lurt?

Znerken

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Antall liker
    269
    Torget vurderinger
    1
    Hva med å selge pickup, platespiller med originalt headshell og jåle-headshell hver for seg også? Tipper det er lurt?

Det kan jeg også gjøre :) Sikker på du ikke skal ha den?

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.292
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Ja, det er nok ikke aktuelt for meg. Da måtte du i så fall selge den for lommepenger. ;)

X

X186841

Gjest
    3 Forskjellige Kenwood, Rega, Systemdek, Sony, B&O og Pioneer. I nyere tid 5 forskjellige Pro-Ject og 1 Kenwood.
    Hvis jeg får ett drypp og kjøper Vinylspiller igjen så blir det uten tvil en DD Japse av ny eller gammel dato.
    Men holder meg nok til digital da jeg liker det absolutt best.

Znerken: Den Technicsen er en HELT annen klasse enn østerrikerne , ja...og til deg, Lgrons: Hvor mange platespillere har du eid av ANDRE merker enn Pro-Ject? Kan det være du har begynt i "feil ende"? Som dere vet, setter jeg pris på alle vinylmerkene..

Znerken

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Antall liker
    269
    Torget vurderinger
    1
    3 Forskjellige Kenwood, Rega, Systemdek, Sony, B&O og Pioneer. I nyere tid 5 forskjellige Pro-Ject og 1 Kenwood.
    Hvis jeg får ett drypp og kjøper Vinylspiller igjen så blir det uten tvil en DD Japse av ny eller gammel dato.
    Men holder meg nok til digital da jeg liker det absolutt best.

Nå ligger det i hvert fall en japse DD SL-1210 på brukten :D

Og nå også den alt for flotte landeiveissykkelen :(

10484424_10154268500460015_236330891_n.jpg

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.356
    Torget vurderinger
    1
    Lgrons: Som jeg trodde . Du HAR begynt i feil ende:cool: På den annen side passer ikke vinyl for alle heller. Jeg har BÅDE analogt og digitalt, og også CDene mine kommer til å forbli her. Det er et annet format som folket gjør store feil med for tida. Svære CD-samlinger som fjernes fra privat eie er imo like guffent som å fjerne ALL fysisk musikk fra hjemmene våre- da blir det ikke mye "hjem" igjen..kun sterile "boenheter" helt robbet for musikalsk dynamikk. Dog er det veldig greit i de tilfeller du skal ut å reise at du slipper å ta med deg fysiske plater- sålenge du har med deg et hederlig forsøk på en trådløshøyttaler- som KEF Muo. Og-motsatt av meg- sverger til smarttelefon. Dog er det en annen diskusjon..Var det opp til meg hadde vi femtenårsgrense i Norge på de gufne små skjermdyra:mad:

Sist redigert:

knarfar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Antall liker
    2.319
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Platene mine solgte jeg aldri og angrer ikke på det i dag. :)

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.356
    Torget vurderinger
    1
    Cash: Du ønsker Bianchis signatur blågrønne, du, vel?

Znerken

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Antall liker
    269
    Torget vurderinger
    1
    Den sykkelen er helt fantastisk å sykle på, og for den prisen er det egentlig helt rått. Og ja, tikkelyden(bosset) er så høy som mulig!

Znerken

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Antall liker
    269
    Torget vurderinger
    1
    Da er RIAA pakket ned til kjøper. LItt trist, men tror kjøper blir veldig fornøyd! PU lagt ut på torget!

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn