znerken er lei og vil bare ha noe som funker!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Znerken

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Antall liker
    269
    Torget vurderinger
    1
    Deja vu?
    Jeg har en underlig følelse av at jeg har lest det meste av de siste sidene i tråden her før?

Det blir sagt at historien gjentar seg, men egentlig er det vel historikerne?

Uansett, lykke til med Sl 1200 Znerken.:)

Neinei. Det var aldri Photoshoppet noen baby med platespiller på de andre trådene.

Det kan selvfølgelig hende jeg ikke blir fornøyd nå heller, det vet man jo aldri.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Det er godt du har fått deg en kompetent og bombesikker arbeidshest av en spiller, Znerken. Gratulerer!
    Du trenger selvfølgelig ikke forsvare noe som helst, og med din uheldige historie, er det ikke rart du landet på en 1210. Det var nok et fornuftig valg.
    Før det trekker opp til stillingskrig her mht justering av platespillere, kan det være greit å reflektere over etpar ting. Å sette opp en platespiller optimalt, kan være tidkrevende, relativt sett. Men det behøver ikke være det. I så måte er nok 1210 noe av det enkleste som finnes der ute. Samtidig er det ikke til å komme unna at marginene er små i dette landskapet, og å hevde at det kan være endel å hente ved å være et petimeter, er ikke noe som gjøres for å skremme folk bort fra vinyl. Les ptbs innlegg en gang til. Det er ikke uenighet rundt dette, men vektlegging og tolkningsforskjeller. Selv om det sikkert er de som har enslags interesse i å bygge opp rundt kompleksiteten i prosessen. Du har kjøpt en god spiller som er noe av det enkleste du kan sette opp. Det burde være perfekt for deg og sjelefreden din, og akkurat det skal slett ikke kimses av. Samtidig vet jeg jo at sjelefreden din ikke får de beste kår om du tviler på at alt er hundre og ti prosent. Sett den gjerne opp selv. Som CA påpeker, er det nok mindre utstyr som muligens trengs for å sette opp din spiller. 1210 er laget for å være problemfri, og det kan jo i rettferdigheten navn ikke sies om alt der ute. Tvert imot. Men å disponere alle innstillingsremediene er jo ingen ulempe. Så om du vil ha den satt opp ved hjelp av disse, og samtidig lære hvordan man er innstillingspetimeter til neste gang, kan du ta med spilleren til Hølen en tur. Så slipper du å være usikker både nå og neste gang du kjøper pickup. DEN varer jo som kjent ikke i hundre år.

ChrisAndre

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Antall liker
    1.563
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    @Znerken: da svarer jeg deg på pm-spørsmålet i Technics-tråden som er klistret på toppen:)

Znerken

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Antall liker
    269
    Torget vurderinger
    1
    Det er godt du har fått deg en kompetent og bombesikker arbeidshest av en spiller, Znerken. Gratulerer!
    Du trenger selvfølgelig ikke forsvare noe som helst, og med din uheldige historie, er det ikke rart du landet på en 1210. Det var nok et fornuftig valg.
    Før det trekker opp til stillingskrig her mht justering av platespillere, kan det være greit å reflektere over etpar ting. Å sette opp en platespiller optimalt, kan være tidkrevende, relativt sett. Men det behøver ikke være det. I så måte er nok 1210 noe av det enkleste som finnes der ute. Samtidig er det ikke til å komme unna at marginene er små i dette landskapet, og å hevde at det kan være endel å hente ved å være et petimeter, er ikke noe som gjøres for å skremme folk bort fra vinyl. Les ptbs innlegg en gang til. Det er ikke uenighet rundt dette, men vektlegging og tolkningsforskjeller. Selv om det sikkert er de som har enslags interesse i å bygge opp rundt kompleksiteten i prosessen. Du har kjøpt en god spiller som er noe av det enkleste du kan sette opp. Det burde være perfekt for deg og sjelefreden din, og akkurat det skal slett ikke kimses av. Samtidig vet jeg jo at sjelefreden din ikke får de beste kår om du tviler på at alt er hundre og ti prosent. Sett den gjerne opp selv. Som CA påpeker, er det nok mindre utstyr som muligens trengs for å sette opp din spiller. 1210 er laget for å være problemfri, og det kan jo i rettferdigheten navn ikke sies om alt der ute. Tvert imot. Men å disponere alle innstillingsremediene er jo ingen ulempe. Så om du vil ha den satt opp ved hjelp av disse, og samtidig lære hvordan man er innstillingspetimeter til neste gang, kan du ta med spilleren til Hølen en tur. Så slipper du å være usikker både nå og neste gang du kjøper pickup. DEN varer jo som kjent ikke i hundre år.

Takk igjen @impulse. Gode råd, nok en gang :)

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.165
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Grattis med valg av platespiller.
    En platespiller skal være et verktøy til glede og ikke til ergrelse!
    Håper du blir fornøyd og får du ikke til å justere pickup så finnes det mange kompetente folk her inne som hjelper deg!

BeetleBug

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Antall liker
    16.078
    Sted
    Sørlandet
    Gratulerer Znerken!

Da er det bare å tre på seg capsen og starte å øve:

-BB-

Znerken

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Antall liker
    269
    Torget vurderinger
    1
    Grattis Znerken! När får du den?

Takk!

Den ble sendt med posten i dag, fra Albania. En ukes tid?

Virker som selgeren er relativt glad i Technics spillere, da dette er profilbilde på Facebook:

zz.jpg

Sist redigert:

Kanutus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Antall liker
    775
    Sted
    Nesodden

Znerken

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Antall liker
    269
    Torget vurderinger
    1
    Albania!? Jøye meg.................

Hehe, ja.
    Ligger jo en del spenning i å handle fra utlandet uansett. Men, som du har erfart så er det jo ingen garanti for 'fryd og gammen' selv om man handler fra forhandler i Norge, så hvorfor ikke fra Albania? :)

Jeg har veldig god erfaring med å handle fra mennesker som er like lidenskapelig opptatt av noe som meg er. Fyren jeg har handlet fra virker veldig seriøs, og som man ser er han veldig opptatt av SL-1200!

Fikk sporing i dag, akkurat som han lovet. Jeg har troa jeg :) Eneste jeg er nervøs for er å sette i stikkontakten, men etter det tror jeg det roer seg.

alb.PNG

Drammen lyd

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2012
    Antall liker
    389
    Trenger ikke å bekymre deg for å sette i kontakten, Albania er vel det eneste landet i europa som har samme strømnett som Norge :)

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    30.671
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    25 år siden det Albania dere tenker på...
    Albania is a parliamentary republic. The country's capital, Tirana, represents its financial and industrial heartland, with a metropolitan population of almost 800,000 people out of around 2.9 million Albanians.[1][9]Free-market reforms have opened the country to foreign investment, especially in the development of energy and transportation infrastructure.[10][11][12] Albania has a high HDI and provides a universal health care system and free primary and secondary education.[5] Albania is an upper-middle income economy with the service sector dominating the country's economy, followed by the industrial sector and agriculture.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Albania

Znerken

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Antall liker
    269
    Torget vurderinger
    1
    Trenger ikke å bekymre deg for å sette i kontakten, Albania er vel det eneste landet i europa som har samme strømnett som Norge :)

Det var faktisk en av grunnene til at jeg kjøpte den. Den er akkurat samme modellen som var solgt i Norge(tror jeg). Samme stikkontakt til og med.

Znerken

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Antall liker
    269
    Torget vurderinger
    1
    25 år siden det Albania dere tenker på...
    Albania is a parliamentary republic. The country's capital, Tirana, represents its financial and industrial heartland, with a metropolitan population of almost 800,000 people out of around 2.9 million Albanians.[1][9]Free-market reforms have opened the country to foreign investment, especially in the development of energy and transportation infrastructure.[10][11][12] Albania has a high HDI and provides a universal health care system and free primary and secondary education.[5] Albania is an upper-middle income economy with the service sector dominating the country's economy, followed by the industrial sector and agriculture.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Albania

Jeg har ingen problemer med å kjøpe fra Albania :)

Drammen lyd

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2012
    Antall liker
    389
    Lykke til med knall spiller! Hilsen en som har vært på DD kjøret siden 83 :rolleyes:

ottone

Nesten klassiker
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.775
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3

Znerken

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Antall liker
    269
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med fin spiller. :)
    Siden den har vært ubrukt i 10 år, ville jeg startet den opp med variac eller en lyspære i serie for å reforme kondensatorene.
    SL 1200/1210 mk2 ble produsert fra 1979 til 1989. Den må ha ligget i kassen i atskillig mer enn 10 år.

Her er "timeline" for alleversjoner av SL12XX
    http://www.thevinylfactory.com/viny...cs-sl-1200-turntable-an-interactive-timeline/

Blir nok veldig bra uansett :)

Znerken

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Antall liker
    269
    Torget vurderinger
    1

Znerken

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Antall liker
    269
    Torget vurderinger
    1
    Glad i Albania allerede jeg. De er jo like effektive som Kina når det gjelder EMS

sporiung.PNG

L

Larkus

Gjest
    Hvordan utvikler dette seg Znerken? Har du fått spilleren?

yngvejos

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.09.2010
    Antall liker
    1.351
    Gratulerer med fin spiller. :)
    Siden den har vært ubrukt i 10 år, ville jeg startet den opp med variac eller en lyspære i serie for å reforme kondensatorene.
    SL 1200/1210 mk2 ble produsert fra 1979 til 1989. Den må ha ligget i kassen i atskillig mer enn 10 år.

Her er "timeline" for alleversjoner av SL12XX
    The evolution of the Technics SL-1200 turntable – an interactive timeline
    De ble produsert frem til 2010. Min er ifølge serienummeret produsert i 99 eller 2009.

Znerken

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Antall liker
    269
    Torget vurderinger
    1
    Hvordan utvikler dette seg Znerken? Har du fått spilleren?
    Nei... Posten er blitt helt ufattelig trege. Bruker like lang tid på 10-15 mil som den gjør fra Albania til Norge

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.292
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Vedder en glasscola på at den henger fast på tollageret. Ring posten og få fart i den. Helt vanlig.

Znerken

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Antall liker
    269
    Torget vurderinger
    1
    Vedder en glasscola på at den henger fast på tollageret. Ring posten og få fart i den. Helt vanlig.

Den ligger faktisk bare en snau time unna meg, men ja, den var alt for lenge i tollen også.

svartkeiko

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.02.2013
    Antall liker
    446
    Sted
    9395 KALDFARNES
    Torget vurderinger
    12
    Ja dette er ikke som å kjøpe en kilo ost.Håper på lykke for Znerken med dette valget.En sabla god spiller er det og virkelig mye spiller for lite penger.
    Mvh Kenneth

Znerken

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Antall liker
    269
    Torget vurderinger
    1
    Ser spilleren ankommer meg i ettermiddag, så i dag blir det montering. Bør jeg være bekymret for å sette den i kontakten, tar den sikringen? Eller bør dette gå som smurt?

Pommeroy

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.05.2012
    Antall liker
    353
    Ser spilleren ankommer meg i ettermiddag, så i dag blir det montering. Bør jeg være bekymret for å sette den i kontakten, tar den sikringen? Eller bør dette gå som smurt?
    Nei, hvorfor skulle den ta sikringen?
    Dette blir helt sikkert bra!

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn