Det er bra, viktig med enkel og presis volumstyring.Kjærkommen oppgradering av MusicCast-appen: Enkel finjustering av volumet!
Vis vedlegget 1043980
Frem til nå har jeg brukt en widget utenfor selve appen for å få til 0,5 dB steg uten fomling fra min iPhone12 Mini.
Helt enig i dette, du blir nesten garantert fornøydSmaken er som baken.
Men sammenlignet med Rotel-settet ditt, tror jeg du hadde fått bakoversveis.
I mine ører har den ingen mangler.
Ikke for analytisk, varm men kke for varm.
Gjennom 30 år med hyppig bytting av utstyr, er dette den mest komplette integrerte forsterkeren jeg har hatt.
Har dog aldri prøvd Accuphase, men de er utenfor mitt budsjett.
Å lytte til denne er som å kjøre motorsykkel med vanvittig bunndrag![]()
Jeg er eier av en A-S3200. Det er en flott forsterker som gir stor eierglede og ikke minst lytteglede. Den er åpen og ren i lyden. Har tyngde og artikulasjon i bassen. Textures, eller overtonestruktur på vokal og instrumenter om du vil, leveres i bøtter og spann (noe som rørforsterkere ofte er gode på) Den helder svakt mot det varme, men oppleves aldri «tjukk eller ullen» i lyden. Fra min side kan det ikke understrekes nok hvor rent lydende denne forsterkeren er. Har 40 års erfaring med diverse HiFi.Er du en eier av A-S3200? Hva tenker du om lydsignaturen, er den varm, analytisk, er det noen mangler i lydbildet etc. Og hva er de positive sidene? Sitter med et valg her
Jeg skulle kanskje startet med det positive, jaja gjort er gjort![]()
Takk for svar, det er det inntrykket jeg sitter med når jeg leser/ser tester av den. Og ja, eiergleden ser jeg. Altså.. Den er jo faktisk lekker i mine øyne, jeg mener det skal passe i stuen også, og den er ikke akkurat stygg hehe.Jeg er eier av en A-S3200. Det er en flott forsterker som gir stor eierglede og ikke minst lytteglede. Den er åpen og ren i lyden. Har tyngde og artikulasjon i bassen. Textures, eller overtonestruktur på vokal og instrumenter om du vil, leveres i bøtter og spann (noe som rørforsterkere ofte er gode på) Den helder svakt mot det varme, men oppleves aldri «tjukk eller ullen» i lyden. Fra min side kan det ikke understrekes nok hvor rent lydende denne forsterkeren er. Har 40 års erfaring med diverse HiFi.
Jeg lyttet til de nye Z-forsterkerne fra Luxman her for et par måneder siden. Da fikk jeg bekreftet det jeg har lest på amerikanske forum fra folk som har sammenlignet 3200 mot Luxman 507/509. Yamaha forsterkeren har mer «karakter». Så kan man lese det som man vil.
Jeg har en Technics SL-G700 Mk1 CD/SACD/streamer som digital kilde. Den passer som hånd i hanske, Imo. Den er rent lydende, har lavt støygulv, er veldig oppløst og leverer mye informasjon fra kilden, om det er disc eller streaming. En type komponent som ikke farver lyden i særlig grad, og ikke trekker fra.Takk for svar, det er det inntrykket jeg sitter med når jeg leser/ser tester av den. Og ja, eiergleden ser jeg. Altså.. Den er jo faktisk lekker i mine øyne, jeg mener det skal passe i stuen også, og den er ikke akkurat stygg hehe.
Betryggende å høre Espen![]()
Kan jeg spørre hvilken dac du foretrekker til denne?
Takk for tips, skal se på detJeg har en Technics SL-G700 Mk1 CD/SACD/streamer som digital kilde. Den passer som hånd i hanske, Imo. Den er rent lydende, har lavt støygulv, er veldig oppløst og leverer mye informasjon fra kilden, om det er disc eller streaming. En type komponent som ikke farver lyden i særlig grad, og ikke trekker fra.
Jeg lytter mest til fysiske discer, ca 50/50 mellom CD og SACD.
En sånn type Dac ville jeg anbefalt på 3200: oppløst, lavt støygulv, stor båndbredde og rimelig nøytral i lyden. Da kan du ikke gå feil![]()
Det høres lovende ut RorresSmaken er som baken.
Men sammenlignet med Rotel-settet ditt, tror jeg du hadde fått bakoversveis.
I mine ører har den ingen mangler.
Ikke for analytisk, varm men kke for varm.
Gjennom 30 år med hyppig bytting av utstyr, er dette den mest komplette integrerte forsterkeren jeg har hatt.
Har dog aldri prøvd Accuphase, men de er utenfor mitt budsjett.
Å lytte til denne er som å kjøre motorsykkel med vanvittig bunndrag![]()
Hvor fikk du tak den fargen på sidepanelene? Jeg har lyst til å bytte panelene på min A-S1100.Sort pianolakkerte sider på din, @Kathrine?
De lyse ser ut som en lys kirsebær for meg (jeg ser noen hevde at det er bjørk):
Vis vedlegget 1044707
Uansett: Kirsebær er temmelig japansk
Vis vedlegget 1044709
mens sort pianolakk er temmelig Yamaha.
Vis vedlegget 1044711
Jeg sendte en forespørsel til Stereofil om de mørkebrune sidepanelene til A-S1100. De kan bestille disse - med de koster 2200,-. Synes det var ganske så dyrt. Vurderer å få laget noen hos en møbelsnekker. Man kan evt få skjært de ut i MDF og legge på finér av ønsket treslag. Tenk å få forsterkeren med denne looken.Har lyse tresider på A-S1000 og pianolakk på CD/A-S2100, Sku gjerne byttet ut til tresider på A-S2100 og CD-S2100.
Vurderer å skaffe en CD-S300-spiller. Noen som har erfaring med den? Er klar over at det ikke er en high-end-spiller, og at chassiset vel er tynt «blikk», men det er viktig for meg at den er stillegående. Høres det godt når plata spinner? Hadde en CDX 497 (mener jeg) for noen år siden, og den var ganske så stille (i motsetning til en Cambridge Audio-spiller jeg hadde. DEN var støyete.). Skal for øvrig bruke digital ut til ekstern DAC.
Stereofil skal ha et par inne.Noen som har hørt på de høyttalerne NS-2000A? De ser jo helt fenomenale ut. På Youtube legger testere merke til en heving i diskanten aller øverst, noe som Yamaha har gjort helt bevist. Dette er jo modig, man våger seg på noe nytt her. Er usikker på om det tilter balansen over i lys (tror kanskje ikke det), eller man lager en slags åpenhet helt øverst i en ellers godmodig høyttaler. Det er jo noe med ørene som hører og når man pusher 60 er nok egen frekvenskurve i diskanten naturlig nedadgående. Denne kunne jeg virkelig tenkt meg å høre. Av forhandlere er det vel kanskje bare noen butikker i Oslo som har den stående til prøvelytting?
Yamaha, I didn’t see this coming... (youtube.com)
Jeg så annonsen, men kom ikke på hvor jeg evt kunne hatt detVar egentlig på jakt etter en sort cd-spiller, men så lå denne pakken ute. Kan sikkert få brukt for forsterkeren en gang. Plutselig skal noen av ungene ha et anlegg.
Hei. Jeg har ikke prøvet dem mot hverandre. Men det som de fleste sier er at det er mindre forskjell i lydkvalitet mellom S2200 og 3200 enn mellom S2100 og S2200.Gode Yamaha venner
Jeg kunne godt tænke mig at opgradere min A-S2100.
Så spørgsmålet lyder, giver A-S2200 noget i forhold eller skal jeg satse på A-S3200 ?
Hvis der er nogle der har prøvet dem mod hinanden og vil svare bliver jeg glad !!!!!