Yamahas venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    29.205
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Kjærkommen oppgradering av MusicCast-appen: Enkel finjustering av volumet!
    IMG_5018.png

Frem til nå har jeg brukt en widget utenfor selve appen for å få til 0,5 dB steg uten fomling fra min iPhone12 Mini.

Vebbis

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2008
    Antall liker
    433
    Torget vurderinger
    1
    Kjærkommen oppgradering av MusicCast-appen: Enkel finjustering av volumet!
    Vis vedlegget 1043980
    Frem til nå har jeg brukt en widget utenfor selve appen for å få til 0,5 dB steg uten fomling fra min iPhone12 Mini.
    Det er bra, viktig med enkel og presis volumstyring.
    Jeg har pleid å bruke AV controller appen til Yamaha for akkurat det. Enkelt å styre med 0,5 db nøyaktighet både med +- knappene og hjulet.

Har en Denon forsterker med Heos i kinoen og den er mye dårligere på akkurat det.

AV controller Appen ser slik ut:
    IMG_5476.jpeg

U

Utgatt medlem 28213

Gjest
    Er du en eier av A-S3200? Hva tenker du om lydsignaturen, er den varm, analytisk, er det noen mangler i lydbildet etc. Og hva er de positive sidene? Sitter med et valg her :)
    Jeg skulle kanskje startet med det positive, jaja gjort er gjort :)

rorres

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.04.2006
    Antall liker
    2.132
    Torget vurderinger
    29
    Smaken er som baken.
    Men sammenlignet med Rotel-settet ditt, tror jeg du hadde fått bakoversveis.
    I mine ører har den ingen mangler.
    Ikke for analytisk, varm men kke for varm.
    Gjennom 30 år med hyppig bytting av utstyr, er dette den mest komplette integrerte forsterkeren jeg har hatt.
    Har dog aldri prøvd Accuphase, men de er utenfor mitt budsjett.
    Å lytte til denne er som å kjøre motorsykkel med vanvittig bunndrag❤

Rallar

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.08.2019
    Antall liker
    908
    Sted
    Hadeland
    Smaken er som baken.
    Gjennom 30 år med hyppig bytting av utstyr, er dette den mest komplette integrerte forsterkeren jeg har hatt.
    Helt enig i dette, du blir nesten garantert fornøyd😃

Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    3.883
    Er du en eier av A-S3200? Hva tenker du om lydsignaturen, er den varm, analytisk, er det noen mangler i lydbildet etc. Og hva er de positive sidene? Sitter med et valg her :)
    Jeg skulle kanskje startet med det positive, jaja gjort er gjort :)
    Jeg er eier av en A-S3200. Det er en flott forsterker som gir stor eierglede og ikke minst lytteglede. Den er åpen og ren i lyden. Har tyngde og artikulasjon i bassen. Textures, eller overtonestruktur på vokal og instrumenter om du vil, leveres i bøtter og spann (noe som rørforsterkere ofte er gode på) Den helder svakt mot det varme, men oppleves aldri «tjukk eller ullen» i lyden. Fra min side kan det ikke understrekes nok hvor rent lydende denne forsterkeren er. Har 40 års erfaring med diverse HiFi.

Jeg lyttet til de nye Z-forsterkerne fra Luxman her for et par måneder siden. Da fikk jeg bekreftet det jeg har lest på amerikanske forum fra folk som har sammenlignet 3200 mot Luxman 507/509. Yamaha forsterkeren har mer «karakter». Så kan man lese det som man vil.

U

Utgatt medlem 28213

Gjest
    Jeg er eier av en A-S3200. Det er en flott forsterker som gir stor eierglede og ikke minst lytteglede. Den er åpen og ren i lyden. Har tyngde og artikulasjon i bassen. Textures, eller overtonestruktur på vokal og instrumenter om du vil, leveres i bøtter og spann (noe som rørforsterkere ofte er gode på) Den helder svakt mot det varme, men oppleves aldri «tjukk eller ullen» i lyden. Fra min side kan det ikke understrekes nok hvor rent lydende denne forsterkeren er. Har 40 års erfaring med diverse HiFi.

Jeg lyttet til de nye Z-forsterkerne fra Luxman her for et par måneder siden. Da fikk jeg bekreftet det jeg har lest på amerikanske forum fra folk som har sammenlignet 3200 mot Luxman 507/509. Yamaha forsterkeren har mer «karakter». Så kan man lese det som man vil.
    Takk for svar, det er det inntrykket jeg sitter med når jeg leser/ser tester av den. Og ja, eiergleden ser jeg. Altså.. Den er jo faktisk lekker i mine øyne, jeg mener det skal passe i stuen også, og den er ikke akkurat stygg hehe.
    Betryggende å høre Espen :)
    Kan jeg spørre hvilken dac du foretrekker til denne?

Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    3.883
    Takk for svar, det er det inntrykket jeg sitter med når jeg leser/ser tester av den. Og ja, eiergleden ser jeg. Altså.. Den er jo faktisk lekker i mine øyne, jeg mener det skal passe i stuen også, og den er ikke akkurat stygg hehe.
    Betryggende å høre Espen :)
    Kan jeg spørre hvilken dac du foretrekker til denne?
    Jeg har en Technics SL-G700 Mk1 CD/SACD/streamer som digital kilde. Den passer som hånd i hanske, Imo. Den er rent lydende, har lavt støygulv, er veldig oppløst og leverer mye informasjon fra kilden, om det er disc eller streaming. En type komponent som ikke farver lyden i særlig grad, og ikke trekker fra.
    Jeg lytter mest til fysiske discer, ca 50/50 mellom CD og SACD.

En sånn type Dac ville jeg anbefalt på 3200: oppløst, lavt støygulv, stor båndbredde og rimelig nøytral i lyden. Da kan du ikke gå feil 😊

U

Utgatt medlem 28213

Gjest
    Jeg har en Technics SL-G700 Mk1 CD/SACD/streamer som digital kilde. Den passer som hånd i hanske, Imo. Den er rent lydende, har lavt støygulv, er veldig oppløst og leverer mye informasjon fra kilden, om det er disc eller streaming. En type komponent som ikke farver lyden i særlig grad, og ikke trekker fra.
    Jeg lytter mest til fysiske discer, ca 50/50 mellom CD og SACD.

En sånn type Dac ville jeg anbefalt på 3200: oppløst, lavt støygulv, stor båndbredde og rimelig nøytral i lyden. Da kan du ikke gå feil 😊
    Takk for tips, skal se på det :)

U

Utgatt medlem 28213

Gjest
    Smaken er som baken.
    Det høres lovende ut Rorres :)

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    29.205
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Sort pianolakkerte sider på din, @Kathrine?

De lyse ser ut som en lys kirsebær for meg (jeg ser noen hevde at det er bjørk):

1722756012537.png

Uansett: Kirsebær er temmelig japansk
    1722756132277.png

mens sort pianolakk er temmelig Yamaha.
    1722756311540.png

Odd J

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Antall liker
    3.435
    Torget vurderinger
    1
    Klarer ikke å bestemme meg for om disse apparatene er lekrest i svart eller sølv. Uansett, ingen slår japanerne på fit & finish. Den silkeaktige maskineringen av frontene er veldig attraktiv.

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    10.614
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Veldig glad i Marantz, Yamaha og Denon selv. Lyd det er vanskelig å ikke like. Dersom høyttalerne ikke er alt for tungdrevne står man relativt fritt til å matche med det meste uansett hvilken lydsignatur/friskhet i toppen de har 👍🏻

U

Utgatt medlem 28213

Gjest
    Jeg trodde det var bare sorte sider på de nå. Har ikke sett de lyse tresidene siden forrige serie? @Valentino

MFA

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Antall liker
    2.421
    Torget vurderinger
    1
    Heisann.

Eide en stund en as2100. Likte den godt. Prøvde en sølvfarget men kjøpte en sort. Farge er selvfølgelig personlig og ikke minst en match mot eget utstyr. Syntes likevel den sorte så mer sober ut, spesielt over litt tid. Syntes Yamaha sølv er veldig lyst og matcher ikke nødvendigvis med annet utstyr i sølv. Masse eierglede i disse lekre forsterkerene uansett.

Lykke til

Atle

CopaCabana

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.08.2016
    Antall liker
    57
    Sted
    Bergen

Graks

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2004
    Antall liker
    559
    Har lyse tresider på A-S1000 og pianolakk på CD/A-S2100, Sku gjerne byttet ut til tresider på A-S2100 og CD-S2100.

CopaCabana

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.08.2016
    Antall liker
    57
    Sted
    Bergen
    Har lyse tresider på A-S1000 og pianolakk på CD/A-S2100, Sku gjerne byttet ut til tresider på A-S2100 og CD-S2100.
    Jeg sendte en forespørsel til Stereofil om de mørkebrune sidepanelene til A-S1100. De kan bestille disse - med de koster 2200,-. Synes det var ganske så dyrt. Vurderer å få laget noen hos en møbelsnekker. Man kan evt få skjært de ut i MDF og legge på finér av ønsket treslag. Tenk å få forsterkeren med denne looken.

Vedlegg

parafinoksen 2.0

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.04.2024
    Antall liker
    2.566
    Sted
    Polen
    Vurderer å skaffe en CD-S300-spiller. Noen som har erfaring med den? Er klar over at det ikke er en high-end-spiller, og at chassiset vel er tynt «blikk», men det er viktig for meg at den er stillegående. Høres det godt når plata spinner? Hadde en CDX 497 (mener jeg) for noen år siden, og den var ganske så stille (i motsetning til en Cambridge Audio-spiller jeg hadde. DEN var støyete.). Skal for øvrig bruke digital ut til ekstern DAC.

Peter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.10.2002
    Antall liker
    1.363
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    Vurderer å skaffe en CD-S300-spiller. Noen som har erfaring med den? Er klar over at det ikke er en high-end-spiller, og at chassiset vel er tynt «blikk», men det er viktig for meg at den er stillegående. Høres det godt når plata spinner? Hadde en CDX 497 (mener jeg) for noen år siden, og den var ganske så stille (i motsetning til en Cambridge Audio-spiller jeg hadde. DEN var støyete.). Skal for øvrig bruke digital ut til ekstern DAC.

Det kan vel @Valentino svare på, han har vel en slik?

rorres

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.04.2006
    Antall liker
    2.132
    Torget vurderinger
    29
    CD-S700 kan anbefales på det aller varmeste.
    Den har også aluminiums-skuff

Odd J

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Antall liker
    3.435
    Torget vurderinger
    1
    Noen som har hørt på de høyttalerne NS-2000A? De ser jo helt fenomenale ut. På Youtube legger testere merke til en heving i diskanten aller øverst, noe som Yamaha har gjort helt bevist. Dette er jo modig, man våger seg på noe nytt her. Er usikker på om det tilter balansen over i lys (tror kanskje ikke det), eller man lager en slags åpenhet helt øverst i en ellers godmodig høyttaler. Det er jo noe med ørene som hører og når man pusher 60 er nok egen frekvenskurve i diskanten naturlig nedadgående. Denne kunne jeg virkelig tenkt meg å høre. Av forhandlere er det vel kanskje bare noen butikker i Oslo som har den stående til prøvelytting?

Yamaha, I didn’t see this coming... (youtube.com)

Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    3.883
    Noen som har hørt på de høyttalerne NS-2000A? De ser jo helt fenomenale ut. På Youtube legger testere merke til en heving i diskanten aller øverst, noe som Yamaha har gjort helt bevist. Dette er jo modig, man våger seg på noe nytt her. Er usikker på om det tilter balansen over i lys (tror kanskje ikke det), eller man lager en slags åpenhet helt øverst i en ellers godmodig høyttaler. Det er jo noe med ørene som hører og når man pusher 60 er nok egen frekvenskurve i diskanten naturlig nedadgående. Denne kunne jeg virkelig tenkt meg å høre. Av forhandlere er det vel kanskje bare noen butikker i Oslo som har den stående til prøvelytting?

Yamaha, I didn’t see this coming... (youtube.com)
    Stereofil skal ha et par inne.

Jeg blir nok å kjøpe meg et par NS-800A som er den største stativvarianten. Har også en peak rundt 15KHz, men er ikke opplevd som lys klangbalanse, tvert om, en liten anelse mot mørk klangbalanse, sier reviews.
    Den peaken rundt 15Khz skaper et litt luftigere lydbilde med stort rom.
    Jeg er midt i 50-årene og vil også ha en nedadgående kurve mht hørsel i de øvre frekvenser, derfor er det ikke vondt med en liten kompensering ;)

Syns du skulle kontakte Stereofil for en prøvelytt :)

Sist redigert:

Odd J

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Antall liker
    3.435
    Torget vurderinger
    1
    De sender vel ikke ut til prøvelytting hjemme antar jeg, så det blir vanskelig. Jeg er ikke mobil nok til en oslotur heller.

Ns-800a er vel stativ utgaven av ns-2000a så der er det nok mye likt.

Musikkmannen

Helårsstemmer
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    25.002
    Sted
    I kjelleren
    Torget vurderinger
    2
    Var egentlig på jakt etter en sort cd-spiller, men så lå denne pakken ute. Kan sikkert få brukt for forsterkeren en gang. Plutselig skal noen av ungene ha et anlegg.

rorres

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.04.2006
    Antall liker
    2.132
    Torget vurderinger
    29
    Var egentlig på jakt etter en sort cd-spiller, men så lå denne pakken ute. Kan sikkert få brukt for forsterkeren en gang. Plutselig skal noen av ungene ha et anlegg.
    Jeg så annonsen, men kom ikke på hvor jeg evt kunne hatt det:ROFLMAO:
    Veldig kjekt sett.

PKL

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.09.2014
    Antall liker
    197
    Sted
    Jylland
    Gode Yamaha venner ;)

Jeg kunne godt tænke mig at opgradere min A-S2100.

Så spørgsmålet lyder, giver A-S2200 noget i forhold eller skal jeg satse på A-S3200 ?

Hvis der er nogle der har prøvet dem mod hinanden og vil svare bliver jeg glad !!!!!

Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    3.883
    Gode Yamaha venner ;)

Jeg kunne godt tænke mig at opgradere min A-S2100.

Så spørgsmålet lyder, giver A-S2200 noget i forhold eller skal jeg satse på A-S3200 ?

Hvis der er nogle der har prøvet dem mod hinanden og vil svare bliver jeg glad !!!!!
    Hei. Jeg har ikke prøvet dem mot hverandre. Men det som de fleste sier er at det er mindre forskjell i lydkvalitet mellom S2200 og 3200 enn mellom S2100 og S2200.

S2200 og S3200 gir deg mer fylde i mellomtonen, en mer raffinert og «lukseriøs» lyd, hvis du skjønner. 3200 har flere «audiofile» komponenter i signalveien og noe kraftigere strømforsyning.
    S2200 er nok den som gir mest valuta for pengene når vi snakker lydkvalitet pr krone.
    Hvis du er fornøyd med selve lydkarakteren fra din S2100, men ønsker samme type lyd bare enda bedre, da kan en av de dyrere modellene anbefales.

Selv har jeg S3200 og har aldri angret på det kjøpet :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn