Takk for gratulasjoner/innlegg.
Jeg kjenner godt/har testet i kjente anlegg her nede bl.a Meridian 808, Accuphase 75V, det todelte Burmestersettet mitt, dCS Elgar, det todelte MF cd-settet, Marantz CD-1, EMC-1.
Alle er meget gode spillere, og de er vel alle blitt regnet som noe av det beste de siste år. Men det er klare forskjeller på disse spillerne. Helt klart hvilke som er best tør jeg ikke helt si, det eneste jeg kan uttale meg om er hvilke spillere som har passet best i de anlegg jeg har hørt dem. Noen av spillerne har jeg hørt i flere anlegg, og har selvsagt dannet meg noen meninger.
Mener også at forskjellene kommer tydelig fram selv uten at anleggene trenger å koste formuer.
Når det gjelder Wadia har jeg ikke personlige erfaringer, men Jeff Dorgay som er redaktør i Tone Audio sier at Meridian 808 er bedre på cd enn Wadia 581, og Meridian har jeg eiet og kjenner godt.
Hovedgrunnen til at jeg bytter ut Burmester med Puccini er at jeg nå kan ha en boks, og ett sett signal/strømkabler, i stedet for tre bokser og tre sett kabler.
(John Atkinson mente at den forrige modellen P8i spillte bedre alene enn sammen med ML-326S som pre, og den nye Puccini skal være enda bedre på dette området).
I tillegg så har Elgar dac'en hevdet seg meget godt sammenliknet med de andre spillerne nevnt ovenfor, når vi har sammenliknet. Har derfor stor tro på dcS ut fra våre erfaringer med Elgar'en. Hadde også lyst på flunk ny spiller, så jeg slipper å rote mer med spiller på noen år.
Overskriften på denne tråden er selvfølgelig litt tullete da anlegg, matching, rom, forskjellige preferanser osv spiller inn, og derfor er der vel ingen 'verdens beste'.
Tror uansett at jeg nå har fått noe av det bedre der ute. I tillegg tror jeg det er et solid firma med god oppfølging.
Spilleren kan også oppdateres etterhvert som det kommer ny software.
Takk for gode innspill, og hjelp på veien!
Hifi-miljøet i Kristiansand er på oppadgående