Vennetråden for Denon

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Shakyen

    Fersking
    Ble medlem
    19.10.2019
    Innlegg
    1
    Antall liker
    0
    DCD 1500AE her :) pluss en kassettspiller som jeg ikke husker betegnelsen på, da jeg er borte på jobb... Den har liggende skuff, som kommer ut når
    kassetten skal legges i. Hadde en diskusjon med en tidligere kollega som konverterte fra vinyl til CD (vi hadde samme CD-spiller) og hardnakket påsto at det var klart bedre lyd på CD. Så jeg ba han hjem og ladet stereoen med Pink Floyd. Platespilleren(Linn Axis) fikk Wish You Were Here / 1980 US MASTERSOUND HALFSPEED PRESS , og CD-spilleren fikk WYWH på CD... Lyden kom igjennom en Myryad MI120 og videre ut gjennon B&W Matrix 804s3... byttet mellom LP og CD, og min gode forhenværende kollega ble stum.... Det ble en snakkis 😅😅
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.569
    Antall liker
    2.770
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Hei.
    Noen som har erfaring med DBP-2012UD og kan svare på følgende spørsmål:
    Vil det være mulig å spille av sacd`er på en slik, gitt at man benytter seg av multikanalutgangene?
    Mener det var det jeg gjorde en gang i tiden, da jeg benyttet en dvd3930 og en sony dvp999es.....

    mvh
    Proffen
     

    Karl_Erik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.10.2002
    Innlegg
    2.191
    Antall liker
    1.065
    Torget vurderinger
    1
    Hei.
    Noen som har erfaring med DBP-2012UD og kan svare på følgende spørsmål:
    Vil det være mulig å spille av sacd`er på en slik, gitt at man benytter seg av multikanalutgangene?
    Mener det var det jeg gjorde en gang i tiden, da jeg benyttet en dvd3930 og en sony dvp999es.....

    mvh
    Proffen
    Jeg har en DBP-2012UD, og bruker den som en av flere spillere til avspilling av SACD og Blu-ray. Kan spille av multikanals SACD både via analoge 5.1-utganger og HDMI.
     

    PKL

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    07.09.2014
    Innlegg
    71
    Antall liker
    93
    Sted
    Jylland
    Er der nogen af jer der har erfaring og har hørt disse CD afspillere ;)
    Det drejer sig om Denon dcd-900ne vs. dcd-1700ne.
    Er 1700 merprisen værd 💰??
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.569
    Antall liker
    2.770
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Jeg har en DBP-2012UD, og bruker den som en av flere spillere til avspilling av SACD og Blu-ray. Kan spille av multikanals SACD både via analoge 5.1-utganger og HDMI.
    Takk for svar.
    Hvordan vil du si at den klarer seg som sacd-spiller?
    Blir nok evt avhengig av 5.1-utgangene, all den tid forsterker ikke har hdmi inn.....

    mvh
    Proffen
     

    richbecke

    Medlem
    Ble medlem
    25.08.2010
    Innlegg
    8
    Antall liker
    6
    S10ii spiller fantastisk, men er varmere en jeg liker selv på tomgang. Er dette vanlig?
    En stund siden du spurte, men her får du svar :)

    Har selv PMA-S10II, som jeg er strålende fornøyd med. Den erstattet en Electrocompaniet ECI-5 mk2; jeg synes disse har ganske beslektet lydsignatur, men jeg opplever S10II'en som litt mer uanstrengt og detaljert, den har noe av den samme varmen som EC'en, men mer kontrollert (korrekt?) bass der jeg syntes EC buldret litt.

    Jeg syntes også den var altfor varm. Det er fordi den har ganske høy tomgangsstrøm, så den opererer i klasse A opp til ca. 10 watt. Med fabrikksinnstilling bruker den ca. 190W på tomgang, det blir jo ganske varmt av det. Den kan justeres ned til ca. 125W innenfor anbefalt område, se denne tråden for hvordan:
    https://www.tapeheads.net/threads/denon-pma-s10ii-humming-transformer.40045/
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn