UHD Blu-Ray spillere - Hva er det som gjelder for tiden?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Novus

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.07.2011
    Innlegg
    723
    Antall liker
    187
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Ingen som nevner Sony UBP-X800M2. Solid og glimrende spiller som du får for under 3000 kr. akkurat nå. Mangler display men jeg savnet det aldri når jeg hadde første utgaven. Spiller SACD og DVD-A noe Panasonic sine spillere mangler.

    https://www.prisjakt.no/product.php?q=UBP-X800M2&p=5078602
    Kjøpte en X800 da den kom ut skuffelsen var stor da den aldri fikk støtte for Dolby Vision .
    DET forstår jeg godt. Gikk for X700 som har støtte, men denne er jo "plastic fantastic" ift. X800....
     

    Trond_B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.08.2004
    Innlegg
    791
    Antall liker
    206
    Torget vurderinger
    19
    Ingen som nevner Sony UBP-X800M2. Solid og glimrende spiller som du får for under 3000 kr. akkurat nå. Mangler display men jeg savnet det aldri når jeg hadde første utgaven. Spiller SACD og DVD-A noe Panasonic sine spillere mangler.

    https://www.prisjakt.no/product.php?q=UBP-X800M2&p=5078602
    Kjøpte en X800 da den kom ut skuffelsen var stor da den aldri fikk støtte for Dolby Vision .
    DET forstår jeg godt. Gikk for X700 som har støtte, men denne er jo "plastic fantastic" ift. X800....
    X800M2 har heldigvis DV støtte.
     

    Novus

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.07.2011
    Innlegg
    723
    Antall liker
    187
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Ingen som nevner Sony UBP-X800M2. Solid og glimrende spiller som du får for under 3000 kr. akkurat nå. Mangler display men jeg savnet det aldri når jeg hadde første utgaven. Spiller SACD og DVD-A noe Panasonic sine spillere mangler.

    https://www.prisjakt.no/product.php?q=UBP-X800M2&p=5078602
    Kjøpte en X800 da den kom ut skuffelsen var stor da den aldri fikk støtte for Dolby Vision .
    DET forstår jeg godt. Gikk for X700 som har støtte, men denne er jo "plastic fantastic" ift. X800....
    X800M2 har heldigvis DV støtte.
    Ja, men det hjelper ikke de som kjøpte X800 før M2 kom.. :rolleyes:
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.063
    Antall liker
    3.738
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    til info for de som vurderer Panasonic-spillerne:

    Fjernkontrollen som følger med 820 føles ganske kjip, og har litt rar layout. Det er ikke noe teknisk galt med den, men den gir på ingen måte noen premium-følelse.

    Om du vil lure deg selv til å tro at du har en langt dyrere spiller enn du har, så fungerer fjernkontrollen fra den langt dyrere 9000 modellen.
    Jeg plukka opp en slik på ebay til rett under 350 kroner inkl frakt, så nå kan jeg lure meg selv til å tro at jeg kjøpte den dyre spilleren mens jeg egentlig sparte masse penger ved å kjøpe den billige.

    (spilleren synes ikke til vanlig, den står gjemt bak en stoffdør)
    UHD-remotes.jpg
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.867
    Antall liker
    645
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    til info for de som vurderer Panasonic-spillerne:

    Fjernkontrollen som følger med 820 føles ganske kjip, og har litt rar layout. Det er ikke noe teknisk galt med den, men den gir på ingen måte noen premium-følelse.

    Om du vil lure deg selv til å tro at du har en langt dyrere spiller enn du har, så fungerer fjernkontrollen fra den langt dyrere 9000 modellen.
    Jeg plukka opp en slik på ebay til rett under 350 kroner inkl frakt, så nå kan jeg lure meg selv til å tro at jeg kjøpte den dyre spilleren mens jeg egentlig sparte masse penger ved å kjøpe den billige.

    (spilleren synes ikke til vanlig, den står gjemt bak en stoffdør)
    Vis vedlegget 559263
    Hvorfor ikke heller laste ned appen i steden for og kjøpe ny fjernkontroll?
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.063
    Antall liker
    3.738
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Fordi jeg heller vil se på bildet fremfor å se på fjernkontrollen når jeg bruker den.
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Nå er vi litt off topic, men hvilken app funker på Panasonic spillerne?
     

    prnesse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2005
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    321
    Sted
    Southwest
    Torget vurderinger
    2
    til info for de som vurderer Panasonic-spillerne:

    Fjernkontrollen som følger med 820 føles ganske kjip, og har litt rar layout. Det er ikke noe teknisk galt med den, men den gir på ingen måte noen premium-følelse.

    Om du vil lure deg selv til å tro at du har en langt dyrere spiller enn du har, så fungerer fjernkontrollen fra den langt dyrere 9000 modellen.
    Jeg plukka opp en slik på ebay til rett under 350 kroner inkl frakt, så nå kan jeg lure meg selv til å tro at jeg kjøpte den dyre spilleren mens jeg egentlig sparte masse penger ved å kjøpe den billige.

    (spilleren synes ikke til vanlig, den står gjemt bak en stoffdør)
    Vis vedlegget 559263
    Ikke for å være frekk, men hvilke av de 2 fjernkontrollene gir deg en premium følelse?
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    Den billigste ser i hvertfall mest ergonomisk ut....
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.063
    Antall liker
    3.738
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Premium er jo definitivt en overdrivelse, men i forhold til leketøyskontrolleren til venstre, ga den nye kontrolleren en betydelig bedre følelse. Knappene føles som knapper, og ikke en udefinert svamp, men mest av alt har den en layout som er betydelig ryddigere, og er enklere å finne frem til uten å slå på lyset på fjernkontrollen.
    Det som er ekstra rart med den billige kontrolleren er at de primære funksjonene er lagt helt nederst på kontrollen, så den blir rar å holde. Og dermed slett ikke ergonomisk i det heletatt.
    Og Netflix-knappen på den billige har en lei tendens til å bli aktivert når man trykker på opp-knappen. Det er jo heller ikke noe man ønsker.

    I praksis er dette bare en billig styling, fordi jeg likte den "dyre" kontrolleren bedre enn den inkluderte, og fordi den er lagt opp slik jeg er vant til fra andre fjernkontroller.
     

    komfort

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Innlegg
    1.580
    Antall liker
    490
    Kommer vi til å se spillere med innebygget prosessor og preamp snart? Helst Atmos og 11+2 analoge utganger som kan kobles direkte i effekttrinn...
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.063
    Antall liker
    3.738
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Håper ikke det.
    Spillere er forbruksvare. Motorer og lasere som må renses, justeres og byttes.
    Sender jeg spilleren min på service kan jeg fortsette å se film og høre på musikk via andre kilder.
    Sender jeg spilleren sammen med prosessor og preamp på service, har jeg et litt større problem.
     

    komfort

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Innlegg
    1.580
    Antall liker
    490
    Håper ikke det.
    Spillere er forbruksvare. Motorer og lasere som må renses, justeres og byttes.
    Sender jeg spilleren min på service kan jeg fortsette å se film og høre på musikk via andre kilder.
    Sender jeg spilleren sammen med prosessor og preamp på service, har jeg et litt større problem.
    Er spiller mer forbruksvare enn prosessoren?
    DVD, BD, 4k BD alt må byttes....
    Jeg har en stereo preamp fra før så når spilleren må på tur blir det ikke så vanskelig.
    Vil bare enklest mulig implementere multikanal til stereo oppsettet.
     

    Håkonlj

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    03.02.2013
    Innlegg
    65
    Antall liker
    102
    Sted
    Toten
    Ingen som nevner Sony UBP-X800M2. Solid og glimrende spiller som du får for under 3000 kr. akkurat nå. Mangler display men jeg savnet det aldri når jeg hadde første utgaven. Spiller SACD og DVD-A noe Panasonic sine spillere mangler.

    https://www.prisjakt.no/product.php?q=UBP-X800M2&p=5078602
    Kjøpte en X800 da den kom ut skuffelsen var stor da den aldri fikk støtte for Dolby Vision .
    DET forstår jeg godt. Gikk for X700 som har støtte, men denne er jo "plastic fantastic" ift. X800....
    Litt utafor topic, men la gå, er en stund siden noen skreiv noe her ser jeg.
    Bestilte meg x700 selv idag, så bare lurte på hvordan erfaringene dine er med denne sålangt :)
    Har vært på gjerdet lenge ift kjøp av spiller, men måtte gi tapt for fristelsen idag når jeg fant bestilling på star wars skywalker saga i 4k
     

    Novus

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.07.2011
    Innlegg
    723
    Antall liker
    187
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Ingen som nevner Sony UBP-X800M2. Solid og glimrende spiller som du får for under 3000 kr. akkurat nå. Mangler display men jeg savnet det aldri når jeg hadde første utgaven. Spiller SACD og DVD-A noe Panasonic sine spillere mangler.

    https://www.prisjakt.no/product.php?q=UBP-X800M2&p=5078602
    Kjøpte en X800 da den kom ut skuffelsen var stor da den aldri fikk støtte for Dolby Vision .
    DET forstår jeg godt. Gikk for X700 som har støtte, men denne er jo "plastic fantastic" ift. X800....
    Litt utafor topic, men la gå, er en stund siden noen skreiv noe her ser jeg.
    Bestilte meg x700 selv idag, så bare lurte på hvordan erfaringene dine er med denne sålangt :)
    Har vært på gjerdet lenge ift kjøp av spiller, men måtte gi tapt for fristelsen idag når jeg fant bestilling på star wars skywalker saga i 4k
    Grattis og velkommen inn i den vannedannende verdenen av 4k og HDR på fysisk plate! Jeg er fornøyd, men periodevis har den "frøset" til. Lenge siden det skjedde sist og jeg ser mye film. Mulig en fw-oppdatering har fikset dette med tiden? :) Den er som sagt litt plastic fantastic som gjør at det er mer hørbart støy fra mekanikken enn med de dyrere modellene. Vil si den er mye for pengene. Den er veldig rask, bare å glede seg.
     

    Håkonlj

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    03.02.2013
    Innlegg
    65
    Antall liker
    102
    Sted
    Toten
    Takk for innspill :) Høres bra ut! Ser veldig fram til dette ja! Med både 4k hdr tv og hjemmekino med atmos 5.2.4 så er det vel egt på sin plass. Ser at den er satt opp igjen i pris på cdon idag, må ha vært helgetilbud? :) som du sier, ser ut til å være mye for penga
     

    Novus

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.07.2011
    Innlegg
    723
    Antall liker
    187
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Kom med tilbakemeldinger på hva du synes da, etter du har testet den :)
     

    Håkonlj

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    03.02.2013
    Innlegg
    65
    Antall liker
    102
    Sted
    Toten
    Har kun fått testet den på noen vanlige blurayfilmer da jeg ikke har 4k filmer i hus enda. Men inntrykket mitt er bra, fin spiller for penga. Syns oppskaleringsjobben på denne kanskje er noen hakk vassere enn tvn gjorde med forrige 1080p spilleren, og jeg sitter også med en følelse av at lyden er noen hakk bedre oppløst. Men dette er bare synsing og følelser altså :p
    Som du nevner, liten og lett litt sånn plastic ish, men i hylla uforstyrra gjør den seg bra uansett. Ser virkelig fram til å teste ut skikkelig 4k hdr :)
     

    Novus

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.07.2011
    Innlegg
    723
    Antall liker
    187
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Har kun fått testet den på noen vanlige blurayfilmer da jeg ikke har 4k filmer i hus enda. Men inntrykket mitt er bra, fin spiller for penga. Syns oppskaleringsjobben på denne kanskje er noen hakk vassere enn tvn gjorde med forrige 1080p spilleren, og jeg sitter også med en følelse av at lyden er noen hakk bedre oppløst. Men dette er bare synsing og følelser altså :p
    Som du nevner, liten og lett litt sånn plastic ish, men i hylla uforstyrra gjør den seg bra uansett. Ser virkelig fram til å teste ut skikkelig 4k hdr :)
    Godt å høre at du er fornøyd så langt. Jeg bruker ikke oppskaleringsfunksjonen. Kun prøvd den en gang på Star Trek (2009) og fikk artifakter i lyse scener. Ikke testet noen andre SDR-bluray med oppskalering på though :)
     

    Motorhome

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Innlegg
    1.611
    Antall liker
    1.474
    Sted
    Sunndalsøra
    En av de siste nye Oppo UDP-205 ble solg i usa for $2250( f. alle internasjonale spenninger). Var en stund interessert, men syntes den ble for dyr å ta inn til Norge. Den har jo alle systemer for avspilling av DVD og CD. Ellers har jeg i dag gått for den største DVD BR spilleren til Pioneer som også har balanert utgang. Jeg har fortsatt en balansert preamp. og kan bruke den separate DA konverteren for sammenligning.
     
    Sist redigert:

    Smiley

    Medlem
    Ble medlem
    15.04.2007
    Innlegg
    8
    Antall liker
    0
    Sted
    Østlandet
    Kanskje litt off-topic, men ikke helt : Er også på jakt etter en "kurrant" UHD BluRay-spiller.

    Viktig for meg er analoge utganger, atmos, "ett skapelig bra bilde", m.m. og sist men ikke minst : Skikkelig spole-funksjoner!

    Har i dag Samsung UBD-K8500, men er ikke fornøyd med spole-funksjonen på denne.

    Har gjort litt research, og kommet frem til at aktuelle kandidater er de som er nevnt tidligere i tråden her, i tillegg til diverse Oppo-varianter, brukt, da, hvis
    man finner noen til salgs.....

    Noen som vet om spolingen fungerer "som den skal" på de spillerene som er nevnt her, inkl Oppo sine?
    Med "som den skal" mener jeg at man ved å trykke på spoleknappen på fjernkontrollen, så begynner spolingen umiddelbart, og ikke en slik elendig skjermmeny, hvor man, med piltaster, må manøvrere seg rundt til de forskjellige tastene før man kan trykke på dem..... Det gir jo ikke akkurat "god presisjon" i spolingen, og ihvertfall ikke om type 4x, 6x, 10x eller 30x spoling aktiveres. Samsung´en har taster for direkte-spoling på fjernkontrollen, men ett trykk på den gjør at den hopper til neste/forrige "kapittel", og holder man den inne skal den spole kontinuerlig. Det er bare det at om man holder den inne, så registrereres ikke dette alltid, og da hopper den ett, eller noen kapitler"........
    Selv den gamle GetBox´en fungerer bedre på spoling, og en gamel "United" DVD_spiller jeg kjøpte som student til 300.- fungerte bedre med spolingen..... ;-)

    Litt input på hvordan spolingen fungerer på de forskjellige spillerene mottas med takk! :)
     

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.696
    Antall liker
    518
    Torget vurderinger
    1
    Takk for tilbakemeldingen. Jeg snakket med Panasonic angående denne løsningen og vi fant ut som du nevner at den ikke er optimal. Jeg er litt gammeldags og til mitt bruk tror jeg at Yamaha BD-A1060 er en bedre løsning. Takk igjen for gode råd
    Nå er jeg noen måneder for sent ute, men på generelt grunnlag så er informasjonen du har fått fra Panasonic direkte feil.
    Front Høyre/Venstre i 7.1-utgangen dobler som stereoutgang. Dette skjønner man tom. uten å lese manualen, siden det er en "2ch"-fane over front-utgangene.

    Jeg har aldri kommet over en spiller med 5.1/7.1-utganger som ikke har mulighet for å gjengi stereo. Enten har dem dedikerte stereoutganger, ellers kan 5.1/7.1-utgangene konfigureres til ren stereo.
     

    OLAV D

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    28.02.2013
    Innlegg
    53
    Antall liker
    37
    Sted
    Oslo
    Hei
    Jeg har Samsung UBD-K8500 som jeg bruker for å se 4k filmer, til alt annet bruker jeg Yamaha BD-A1060 Fokuset på dette produktet er rettet mot folk som ønsker den beste lydgjengivelsen de kan få, samtidig som de har muligheten til å ta filmbiblioteket til neste nivå med 4K-oppskalering og siden Oppo ikke lenger er å få kjøpt er dette det nærmeste jeg kunne finne. Det kan hende at Pioneers toppmodeller kan være veldig bra, men de har jo en meget høyere pris og de kjenner jeg ikke til personlig. Har prøvd Panasonic sine toppmodeller men synes de faller igjennom. Både på lyd og valgmuligheter og innstillinger. Dette er selvfølgelig min personlige mening og ikke en fasit for alle.
     

    OLAV D

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    28.02.2013
    Innlegg
    53
    Antall liker
    37
    Sted
    Oslo
    Takk for innlegget har kjøpt meg Yamaha BD-A1060 og er meget fornøyd med 4K-oppskalering, bilde kvalitet samt generell kvalitets følelse, Ingen plastikk følelse i denne. Denne gir også flere valg og innstillinger som er viktige for meg. Den spiller dessverre ikke 4k plater men oppskaler til 4k så derfor har jeg en Jeg har Samsung UBD-K8500 som jeg bruker for å se 4k filmer. Hadde betalt en del mer hvis Yamaha hadde en modell som også hadde muligheten til å spille 4 k plater. Dette er selvfølgelig en subjektiv anmeldelse
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    til info for de som vurderer Panasonic-spillerne:

    Fjernkontrollen som følger med 820 føles ganske kjip, og har litt rar layout. Det er ikke noe teknisk galt med den, men den gir på ingen måte noen premium-følelse.

    Om du vil lure deg selv til å tro at du har en langt dyrere spiller enn du har, så fungerer fjernkontrollen fra den langt dyrere 9000 modellen.
    Jeg plukka opp en slik på ebay til rett under 350 kroner inkl frakt, så nå kan jeg lure meg selv til å tro at jeg kjøpte den dyre spilleren mens jeg egentlig sparte masse penger ved å kjøpe den billige.

    (spilleren synes ikke til vanlig, den står gjemt bak en stoffdør)
    Vis vedlegget 559263




    Kan du bekrefte at denne fjernkontrollen for ub0900 faktisk fungerer på ub820? I følge informasjon på nettet passer den bare til 9000. Har kjøpt en 820 og må innrømme at jeg ikke liker fjernkontrollen. Disse piltastene, som brukes ofte ved navigering i menyer, er plassert for langt nede på kontrollen; noe krøkkete å bruke når fjernkontrollen ligger i hånden. Dessuten har den ingen subtitle knapp - et stort minus.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    Glem det. Fant en tilsvarende for UB820 på ebay fra Hong Kong. Koster 160kr......
     

    Classic46

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    1.815
    Antall liker
    285
    Så jeg innser at det muligens kan være på tide å oppdatere til en UHD-spiller ettersom det knapt nok lanseres en eneste vanlig BD med Atmos eller DTS-X lenger, men at dette forbeholdes UHD-utgivelsene.

    Jeg kan selvsagt rante i timesvis om dette, men jeg velger å heller ta en mer sivilisert retning:

    Hva er det som duger av avspillerutstyr for tiden?

    Jeg har strengt talt ikke behov for analoge utganger. Men jeg vil sette pris på å ha muligheten til å operere spilleren som en cd-spiller (altså uten å måtte ha på skjermen for å vite hva jeg gjør)
    Som ekstra bonus ville det vært fint om det var mulig å slå av displayet på spilleren siden jeg liker å ha det mørkt i rommet, og alle andre enheter jeg har kan jeg slå av displayet på.

    Anser det som en selvfølge at den er bortimot lydløs for at noen skal finne på å anbefale den her.
    Kjøpte Aquaman og Ready Player One, 2 stk for 99,- på Europris. Blu-ray med Dolby Atmos.
    Spiller: Panasonic.
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.063
    Antall liker
    3.738
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Helt enig. Den orginale fjernkontrollen til 820 føltes som et veldig lite gjennomtenkt produkt. Navigasjon var utrolig klønete på grunn av tastenes plassering, og jeg kom borti netflix-knappen alt for ofte ved et uhell.
    Den nye har en mye mer "riktig" plassering av knappene, som man kjenner igjen fra de fleste andre produkter av tilsvarende type man har brukt de siste 20 årene.

    Og ja, fjernkontrollen jeg tok bilde av er den jeg bruker selv, så det kan med andre ord bekreftes at den fungerer som den skal. Tipper det er koden nederst i hjørnet som indikerer hva den er kompatibelt med, der det står "IR6"

    160 kroner er oppgraderingen helt klart verdt.

    Spilleren ellers ser ut til å være god. Støyer lite og responderer kjapt, og jeg har ikke klart å finne noe jeg irriterer meg over med, nå som jeg har fått ny fjernkontroll.
    Må tilstå at jeg har brukt den mindre enn forventet. Har blitt mye streaming det siste året. Men dermed er jeg jo også desto mer fornøyd med at jeg klarte å motstå fristelsen av en 9000, og heller gikk for en 820.
     

    AOC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2019
    Innlegg
    1.351
    Antall liker
    1.244
    Torget vurderinger
    1
    Ja, SKIKKELIG fjernkontroll er 87,3 % av filmopplevelsen, så jeg fatter ikke at 820'n leveres med plastikk-fjerniss. Ila en film på 2,5 timer bruker en jo også fjernkontrollen aktivt i minst 137 minutter, så den bør helst være premium i aluminium, med dieselaggregat og strømrenser i stedet for de puslete batteriene. ;-)
     

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.706
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    UB820 er utrolig bra og til prisen er det ingenting som slår den
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.115
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Gammel tråd - men har kanskje ikke kommet noe særlig nytt - hva gjelder idag?
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.204
    Antall liker
    3.549
    Torget vurderinger
    1
    Jeg skaffet meg en Sony X800M2, da den støttet det som manglet på den forrige versjonen som jeg hadde fra før. Dolby Vision f.eks. og HDR10 om jeg ikke tar helt feil. Føler den gjør nytta si.
     

    skinnyboy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.06.2003
    Innlegg
    834
    Antall liker
    413
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Utifra det jeg har sett på YouTube så er Panasonic den med minst svakheter.
    Anbefaler deg å sjekke ut YouTube, der er det mange som sammenligner spillere, ikke bare tester, og sier at «denne» er veldig bra.

    Panasonic UHD-spiller
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.684
    Antall liker
    2.286
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Panasonic DP-UB9000 er vel den beste du får tak i i Norge i dag og du må greie deg med standardmodellen. Jeg ser at Audiocom ikke kan levere oppgraderte spillere for tiden. Det er mulig Coris her på forumet kan oppgradere denne. Pioneer er også "out of stock" overalt.
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.115
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Er vel Panasonic som er mest fristende, men skal lese meg litt opp på hva man ikke får ved den billigere versjonen UB820 - ganske stor prisforskjell.

    Edit: Ser ut til at det primært er på lydsiden forskjellen er. Jeg skal kun tilkoble HDMI, så da er det antageligvis ikke verdt forskjellen i pris for mitt bruk.
     
    Sist redigert:

    Multikanal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    1.465
    Antall liker
    885
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Er vel Panasonic som er mest fristende, men skal lese meg litt opp på hva man ikke får ved den billigere versjonen UB820 - ganske stor prisforskjell.
    Tror mye av forskjellen ligger på den analoge siden,samt bedre fjernkontroll.Jeg har en 820 i stua brukt mot en Panasonic TV,utrolig flotte bilder på 4K.Bruker Sony 800M2 i kinoen,men har ikke 4K PJ,er for å få Atmos.Testet den den i stua,og bildekvaliteten er lik med 820.Synest det passer best med Sony'en i kinoen når den ikke har display.Begger er gode spillere,har kun brukt de som spillere,ingen streaming.
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.115
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Tror mye av forskjellen ligger på den analoge siden,samt bedre fjernkontroll.Jeg har en 820 i stua brukt mot en Panasonic TV,utrolig flotte bilder på 4K.Bruker Sony 800M2 i kinoen,men har ikke 4K PJ,er for å få Atmos.Testet den den i stua,og bildekvaliteten er lik med 820.Synest det passer best med Sony'en i kinoen når den ikke har display.Begger er gode spillere,har kun brukt de som spillere,ingen streaming.
    Er tilsvarende bruk jeg skal ha den til også, spille Blu-ray og UHD disker, og kun det. Har ikke 4K PJ enda, men må takle atmos og 3D.
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.684
    Antall liker
    2.286
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Så vidt jeg vet er det bare UB9000 som kan leveres sonefri på DVD og BD hvis det skulle ha noen betydning. Jeg er avhengig av det.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn