TTs tråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Zulu

Raufoss-Narren
    Ble medlem
    30.04.2003
    Antall liker
    3.204
    Sted
    Raufoss
    Torget vurderinger
    12
    Grattis TT med fine høyttalere. De kledde stua di :) ProAc er fine saker! Har selv hatt 3.8 og D38 :)

• Love
    Reaksjoner: TTs

TTs

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    11.147
    Sted
    Arnehjemmet
    Torget vurderinger
    4
    Formiddagskos

Jeg har fått et smått utrolig luksusproblem; Hvilket anlegg skal jeg lytte til? 😁 (sikkert noen som får spyfornemmelser 🤢)

IMG_2770.jpeg

Det får bli som det blir, med kaffe til. Må samtidig få takke nok engang for alle gratulasjoner og ønsker samtidig alle en feiende flott (fiske)tirsdag 😂👍

Lee Ritenour og Larry Carlton - Low steppin'

jmolnes

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    6.425
    Gratulerer så mykje! Luksusproblem er betre enn andre problem😊 Nyt kaffi og nye høgtalarar!

• Love

Evo III

Rubinmedlem
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    71.653
    Sted
    Hertugdømmet Nordre Follo
    Torget vurderinger
    88
    Formiddagskos

Jeg har fått et smått utrolig luksusproblem; Hvilket anlegg skal jeg lytte til? 😁 (sikkert noen som får spyfornemmelser 🤢)

Vis vedlegget 1192428

Det får bli som det blir, med kaffe til. Må samtidig få takke nok engang for alle gratulasjoner og ønsker samtidig alle en feiende flott (fiske)tirsdag 😂👍

Lee Ritenour og Larry Carlton - Low steppin'

Skal jeg tippe helt ut av det blå så låter det vel best på Lux/ProAc ?😉😁

TTs

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    11.147
    Sted
    Arnehjemmet
    Torget vurderinger
    4
    🎶🎵"Den allerstørste kassetten jeg noengang hadde sett"🎶

Rett fra Canada kom denne 3D printede "Agfa" kassetten med FedEx akkurat nå. Fullstendig uspillbar plastsak med fjernkontroll, belysning og innebygget mikrofon, slik at de kulørte LED lysene kan blinke i takt med musikken som spilles. Vanvittig dyr, men du så den altså her først! 😂😂😂
    En MÅ HA sak for Tesalongen 😜

IMG_2773.jpeg

link for mer info:

Seskage

Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Antall liker
    6.910
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    10
    Tenker det er greit at dette gratulasjonsbildet følger høyttalerne til ny eier 😉
    IMG_2131.jpeg

• Love

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    19.623
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Gratulerer med investeringer og påfølgende flytt som medførte ny flytt 😊🎉🎸🥁🎉😊
    Det ble veldig stilig både her og både der 👍
    @Evo III rakk vel aldri å gjøre tiltak på fronten for å jevne ut forskjell på finer under der frontstoff har vært, har du overtatt planene hans?
    mvh

TTs

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    11.147
    Sted
    Arnehjemmet
    Torget vurderinger
    4
    Gratulerer med investeringer og påfølgende flytt som medførte ny flytt 😊🎉🎸🥁🎉😊
    Det ble veldig stilig både her og både der 👍
    @Evo III rakk vel aldri å gjøre tiltak på fronten for å jevne ut forskjell på finer under der frontstoff har vært, har du overtatt planene hans?
    mvh
    Tusen takk for det. Jeg vet nesten ikke hvor jeg skal sitte og lytte, men har foreløpig slått meg til ro foran Hovedanlegget. Jeg sitter her akkurat nå og forskjellen er ikke så stor som det ser ut på bilder, men noe er det jo. Har tenkt litt fram og tilbake, men ikke landet på noe foreløpig, men enten finslipe og lakkere eller å foliere frontene i sort. Sistnevnte vil muligens gjøre at de ikke ruver så mye i rommet, for de er STORE. Jeg har bare hatt dem i hus i et drøyt døgn, så jeg stresser ikke med det og ikke har det noe å si lydmessig, heldigvis.
    jeg har just avsluttet finjustering mht plassering og lyden kom seg betraktelig, i tillegg har jeg satt akustiske tiltak på toppen av hver høyttaler og er hellig overbevist om at dette bringer en helt ny dimensjon i lytteopplevelsen. 😂

image.jpg

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    79.090
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Dette vet du nok best sjøl, men jeg mener du bør prøve å beholde trefiner på fronten. Altså ikke foliere svart. Jeg tenker at de ved å få sistnevnte behandling mister noe av det fine særpreget til Proac. De er jo veldig fine slik de er i rommet ditt. Bare mine tanker.🙂

Antar at du bruker en slik AnZau for å finpusse/tweake ut det siste fra høyttaleren?
    🐑😆

TTs

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    11.147
    Sted
    Arnehjemmet
    Torget vurderinger
    4
    @KjellR Tusen takk for det. Det er gode dager i heimen nå og jeg får knapt gjort annet enn å sitte og lytte 😄

@bluesbreaker Jeg tenkte mest på at hvis jeg folierer, så er det 100% reversibelt og som allerede nevnt, så ruver disse veldig i stuen. Selv de nederlandske panelene (husker ikke navnet) jeg hadde en tid (rundt 2m) opplevdes ikke like ruvende som ProAc. Ikke umulig at det er en tilvenning som må til. Jeg tar det hele med stoisk ro og siden det er bare meg i husholdningen her, så skal jeg klare å leve med dem. Ang diffusorsauene, så er de laget av tynn ståltråd og glassperler (for svin) og det er for at det ikke skal bli ullen lyd. Jeg setter lit til at disse går prouduktene fra Anuz en høy gang 😄.

Ha en vakker dag alle sammen! 😜👍

Edit: Panelene het Final 😉👍

Sist redigert:

TTs

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    11.147
    Sted
    Arnehjemmet
    Torget vurderinger
    4
    My cup of tea?

En viss @_RoDa_ skrøt av meg fordi jeg hadde impulskontroll ang kassettmugger, men det kan han nå stryke av sin liste. Det er en viss trghet i systemet og av og til må tanker modnes før de settes ut i livet, som kjøp sv disse to 😁. Heltene fra min oppvekst foreviget på mugger. ABBA og Earth, Wind & Fire skal få pryde Tesalongen og kommer nok aldri å bli benyttet som mugger. Så sånn er det med den saken.

IMG_2779.jpeg

Her er det bare å skru opp 🤘

EWF - Let's groove

Sist redigert:

TTs

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    11.147
    Sted
    Arnehjemmet
    Torget vurderinger
    4
    Godmorgenstemning! 😍

I går fant jeg endelig (i mine ører) den rette posisjonen for høyttalerne, da jeg har opplevd dem litt svake i bassområdet. Årsaken var like enkel som innlysende; jeg hadde plassert dem alt for langt ut fra bakvegg. Etter å ha fått dem 25-30 cm bakover, satt bassen som den skulle og nå er den også tilstede ved lavt volum. En positiv bivirkning av det hele var at nå virker ikke høyttalerne så store og ruver ikke like voldsomt i stuen lenger, noe som også er en bra ting. Ikke bare skal et anlegg lyde bra, det bør i mine øyne se ok ut også, i hvertfall i en stue. Ha en bra torsdag alle sammen! 😉👍
    (Kl 05:49) 😄
    IMG_2783.jpeg

Fourplay - Magic carpet ride (Elixir)

Sist redigert:

parafinoksen 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2024
    Antall liker
    4.533
    Sted
    Sted
    Sent ute, @TTs , men gratulerer med ProAc. En mister kanskje en anelse dybdefølelse (ved lytting med åpne øyne) ved å plassere dem nærmere bakvegg, men hvis ikke det tonale sitter, så hjelper det ikke om lydbildet er dypt som Marianegropen. Og ja – det estetiske er viktig! Ha en fisefin dag, og god lytting!

• Love

TTs

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    11.147
    Sted
    Arnehjemmet
    Torget vurderinger
    4
    Sent ute, @TTs , men gratulerer med ProAc. En mister kanskje en anelse dybdefølelse (ved lytting med åpne øyne) ved å plassere dem nærmere bakvegg, men hvis ikke det tonale sitter, så hjelper det ikke om lydbildet er dypt som Marianegropen. Og ja – det estetiske er viktig! Ha en fisefin dag, og god lytting!
    Tusen takk. Jeg tror jeg er i nærheten av en gylden middelvei sånn plasseringsmessig. 😊

TTs

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    11.147
    Sted
    Arnehjemmet
    Torget vurderinger
    4
    I ettermiddag har jeg vært på skogstur i nærområdet med en kjær venn. Målet var en nedlagt glimmergruve som også tyskerne benyttet under WWII. Glimmeret ble benyttet som isolator i forskjellige elektriske apparater og som "inspeksjonsglass" i enkelte støpejernsovner, sk.bjønnovner. Jeg var der for rundt 10år siden, men jeg kjente meg knapt igjen nå, da mye av skogen hadde blitt snauhogd. Turfølget hadde med kaffe og vi hadde en trivelig tur.

Mye glimmer i denne stenen

IMG_2793.jpeg

En glimmerbit og selve gruven i bakgrunnen

IMG_2792.jpeg

Tømmerhuggerne hadde latt denne artige få stå. Jeg ga stammen en god bamseklem.

IMG_2789.jpeg

Denne krabaten satt på fleecegenseren, noe som ikke var så flott 😜

IMG_2794.png

Da gjenstår det bare å ønske alle en flott fredag og flott helg (flåttfri). 😉👍
    (Tror jeg skal unne meg en øl snart, etter kl16 😂)
    Cindy Bradley - A new day

Sist redigert:

TTs

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    11.147
    Sted
    Arnehjemmet
    Torget vurderinger
    4
    Ha en strålende helg Arne :) Blir vel musikk hele helgen nå som du har fått nye talere

mvh
    Ja her blir det full musikk hele helgen og jeg er så fornøyd med tingenes tilstand. Kan dessuten meddele at denne også kom nå i ettermiddag. Kanskje det blir 200 stk som nytt mål? 😂😳😂

IMG_2796.jpeg

TTs

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    11.147
    Sted
    Arnehjemmet
    Torget vurderinger
    4
    It's hard to be a hifiman...

Etter at jeg fikk på plass bassen i Hovedanlegget, har stolen blitt flyttet litt lengre framover, gulvteppet likeså og den knallgrønne puffen har blitt flyttet til siden. Nå har jeg nærmest falt for eget grep, da jeg egentlig skulle gjort så mye annet, men blir bare sittende for å høre "bare" en låt til og enda en. Tøffe tak her nå med andre ord. Å kjøpe høyttalere uten å ha hørt dem først og bare stole på magefølelsen er risikosport, men jeg har hørt andre, mindre høyttalere i samme serie og de har alle spilt veldig bra, så det kunne vel ikke gå så halvgalt, kunne det vel? En liten integrert Luxman klarer fint å holde disse i ørene og det låter (i mine ører) veldig bra og ikke skal jeg rive tapeten av veggene her heller, det kan jeg fint gjøre i Tesalongen, men jeg har sjeldent behov for å spille så veldig høyt. Jeg er med andre ord kjempefonøyd med både handelen og lyden jeg har fått nå. Det gledes virkelig!

Ha en flott, musikalsk lørdags aften alle! 😉👍

Marc Antoine & Paul Brown - Flight of the conchords

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn