TTs tråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Thomasd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2009
    Antall liker
    3.884
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    3
    Det der ble skikkelig tøft A 👍 Grattis, og blir veldig spennende å se hva som er på vei:)

• Love
    Reaksjoner: TTs

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    78.905
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Herlig å se aktiviteten din nå. Mye spennende greier.
    Tror kanskje at du kan plusse på noen kilometer i omkretsen angående heftigste Vintage-Technics oppsettet. 😆 Understatement, tror jeg vi kaller det.😉

Jeg så en video av en slik kassettspiller du har fått deg. Aldri sett noen slik mekanisme.

Men en slik har du vel ikke?
    Technics_SL-P_1200-Prospekt-1988.jpg

TTs

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    10.791
    Sted
    Arnehjemmet
    Torget vurderinger
    4
    Herlig å se aktiviteten din nå. Mye spennende greier.
    Tror kanskje at du kan plusse på noen kilometer i omkretsen angående heftigste Vintage-Technics oppsettet. 😆 Understatement, tror jeg vi kaller det.😉

Jeg så en video av en slik kassettspiller du har fått deg. Aldri sett noen slik mekanisme.

Men en slik har du vel ikke?
    Vis vedlegget 1192100
    Takk for det R. Ang SL-P 1200, så hadde jeg to stk dengang du var her. Skal bla bakover i tråden for å se om jeg finner et bilde. . Den finmes visst som 1300 også og har da balanserte utganger (beregnet for proffmarkedet)

se #166 i tråden eller trykk på linken under

Sist redigert:

TTs

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    10.791
    Sted
    Arnehjemmet
    Torget vurderinger
    4
    Nå skal jeg ikke "teppebombe" egen tråd, men jeg har tidligere lovet å lage en video med denne spesielle kassettspillermekanismen på RS 673, men det finnes allerede en utmerket video på YouTube som @bluesbreaker muligens refererer til og her er linken. Følg med på slutten (videoen er litt over 1 min lang, så hent popcornet først 😂)

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    78.905
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    "Bare" to stk...😃
    Må unnskylde meg med at det nå begynner å bli noen år sida jeg var hos deg, og husker derfor ikke helt hva du hadde av Technics. Husker bare at det var ikke lite som stod på "verste".😊. Vil du si at slp1200 er en god CD spiller? Altså som låter bra?

Ikke akkurat denne videoen keg så, men denne viser godt det jeg mener. Nokså fascinerende. Må være en grunn til at de " fant opp hjulet på nytt" ?

Å poste relevante ting i egen tråd kan umulig være feil, og langt unna teppebombing.😊

• Liker

TTs

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    10.791
    Sted
    Arnehjemmet
    Torget vurderinger
    4
    "Bare" to stk...😃
    Må unnskylde meg med at det nå begynner å bli noen år sida jeg var hos deg, og husker derfor ikke helt hva du hadde av Technics. Husker bare at det var ikke lite som stod på "verste".😊. Vil du si at slp1200 er en god CD spiller? Altså som låter bra?

Ikke akkurat denne videoen keg så, men denne viser godt det jeg mener. Nokså fascinerende. Må være en grunn til at de " fant opp hjulet på nytt" ?

Å poste relevante ting i egen tråd kan umulig være feil, og langt unna teppebombing.😊
    Ang SL-P1200, så var nok denne bortimot det ypperste man kunne få av CD spillere på den tiden (min mening) og bygget nærmest på samme lest som platespilleren SL 1200/1210. Chassisdemping, føtter og annet er i samme gate. Den hadde en del finesser som gjorde den populær blant radiostasjoner, da den hadde mulighet for kommunikasjon med mixebord ( etter hva jeg kan huske). Den var dessuten blytung (14,5 kg). Desverre hadde den ingen digital utgang, som hadde vært praktisk i dag (bedre dacer osv). Jeg sammenlignet aldri mine med andre CD spillere, men de virket i hvertfall solide, kanskje bortsett fra selve laseren, da de røk på mine.
    Jeg har "light versjonen" av 1200, en SL-P 990, som har mange av de samme funksjonene og i tillegg optisk dig utg. 990 har tom "VU metere" og det er det ikke mange CD spillere som har 😁

Her er min
    IMG_2757.jpeg

TTs

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    10.791
    Sted
    Arnehjemmet
    Torget vurderinger
    4
    Siden vi er på "gli" ang litt mer spesielle Technics produkter

Hva med en digitalopptaker som benyttet seg av VHS bånd. Lansert i 1981 før CD spillerne

IMG_2758.jpeg

(sånn, da skal jeg holde fred 😁)

Evo III

Rubinmedlem
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    71.210
    Sted
    Hertugdømmet Nordre Follo
    Torget vurderinger
    88
    En ny vår?

Det skjer endelig ting i Arnehjemmet og en tanke jeg har hatt lenge, er å flytte JBL L112 opp fra Hovedanlegget og inn i Tesalongen og nå er det endelig realisert. Rauna Ymer mkII flyttes ned i Stueanlegget og i Hovedanlegget blir det noe helt annet, men vil ikke avsløre noe der foreløpig, men en handel er gjort! Dette blir "ulidelig spanande" som Sølve Grotmol pleide å si 😄.
    Jeg tør være så freidig å si at nå har jeg det heftigste vintage Technicsanlegget i en kilometers omkrets (i vaffalt) 😁
    Her er bilde fra første test, men det skal justeres inn, vinkles og måles/vatres inn etter alle kunstens regler. Førsteinntrykket er meget lovende! Ha en glad søndag 😉👍

Vis vedlegget 1192036
    Det er vel få andre høyttalere som paser bedre inn på det rommet😍

• Liker

TTs

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    10.791
    Sted
    Arnehjemmet
    Torget vurderinger
    4
    Det er vel få andre høyttalere som paser bedre inn på det rommet😍
    Det låter bra nå (og ser også bøst ut), men siden det er søndag og Adolf & Eva (naboen) er hjemme, har jeg ikke tatt sjansen på å vri opp skikkelig, men i morgen... 🤘🏿😁

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn