Tusen takk. Ja det blir gøy å endelig få noe nytt i hus. Nå blir det forandring i hele tre anlegg på en gang her, så ørene og hjernen får noe å bryne seg på framover.Grattisblir spennede og se hva som kommer inn i hovedoppsettet
![]()
Takk for det R. Ang SL-P 1200, så hadde jeg to stk dengang du var her. Skal bla bakover i tråden for å se om jeg finner et bilde. . Den finmes visst som 1300 også og har da balanserte utganger (beregnet for proffmarkedet)Herlig å se aktiviteten din nå. Mye spennende greier.
Tror kanskje at du kan plusse på noen kilometer i omkretsen angående heftigste Vintage-Technics oppsettet.Understatement, tror jeg vi kaller det.
Jeg så en video av en slik kassettspiller du har fått deg. Aldri sett noen slik mekanisme.
Men en slik har du vel ikke?
Vis vedlegget 1192100
Ang SL-P1200, så var nok denne bortimot det ypperste man kunne få av CD spillere på den tiden (min mening) og bygget nærmest på samme lest som platespilleren SL 1200/1210. Chassisdemping, føtter og annet er i samme gate. Den hadde en del finesser som gjorde den populær blant radiostasjoner, da den hadde mulighet for kommunikasjon med mixebord ( etter hva jeg kan huske). Den var dessuten blytung (14,5 kg). Desverre hadde den ingen digital utgang, som hadde vært praktisk i dag (bedre dacer osv). Jeg sammenlignet aldri mine med andre CD spillere, men de virket i hvertfall solide, kanskje bortsett fra selve laseren, da de røk på mine."Bare" to stk...
Må unnskylde meg med at det nå begynner å bli noen år sida jeg var hos deg, og husker derfor ikke helt hva du hadde av Technics. Husker bare at det var ikke lite som stod på "verste".. Vil du si at slp1200 er en god CD spiller? Altså som låter bra?
Ikke akkurat denne videoen keg så, men denne viser godt det jeg mener. Nokså fascinerende. Må være en grunn til at de " fant opp hjulet på nytt" ?
Å poste relevante ting i egen tråd kan umulig være feil, og langt unna teppebombing.![]()