TTs tråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• TTs

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    9.244
    Sted
    Down on the street
    Torget vurderinger
    3
    Fra meget bra til enda bedre?

For ikke veldig lenge siden kjøpte jeg et par Grado SR 60e som jeg er strålende fornøyd med, men så dukket det opp et par
    Grado SR 225e på brukten for en rimelig penge, så da ble fristelsen for stor og det ble handel med et hyggelig forummedlem. Ikke det at jeg trengte disse, men det var jo så billig (som min mor pleide å si) 😂

image.jpg

Tester dem nå i skrivende stund og for å bruke noen utslitte floskler, så ble noen gardiner borte ifht SR 60e og det meste ble mye bedre, også eiegleden 😁. Ønsker alle en flott torsdag!

Testmusikken er selvfølgelig Chris Standring - Liquid soul (live)

TTs

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    9.244
    Sted
    Down on the street
    Torget vurderinger
    3
    Tusen takk for alle gratulasjoner og i kveld har jeg brukt tiden til å bli bedre kjent med Gradoene og de skuffer ikke.
    Så;
    Ser at opptil flere "flasher" sine lister fra strømmetjenester. Jeg har sett på min på Tidal og jeg er både enig og uenig med listen, da den gir et noe skjevt bilde. Hvorfor? Jo fordi jeg stort sett spiller samme musikkartist når jeg går runden min hver morgen. Hvorfor? Jo fordi jeg synes at akkurat denne musikke passer til den "øvelsen" Derfor blir denne oppsummeringen litt skjev. Men greit; artisten og ukraineren Konstantin Klasthornl, bosatt i Tyskland, og mannen bak Kool&Klean er min mest spilte artist. Kanskje ikke særlig kjent, men noen av de andre ni på "topp ti" kan sikkert noen dra kjensel på. Her er litt mer info:

IMG_2049.png
    IMG_2050.png
    IMG_2051.png
    IMG_2052.png
    IMG_2053.png
    IMG_2055.png
    IMG_2056.png

TTs

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    9.244
    Sted
    Down on the street
    Torget vurderinger
    3
    En annen ting jeg ser ved disse listene er at om jeg spiller en sang og kanskje flere ganger, så kobles denne til et album og dermed så dukker albumet opp på albumlisten, så det blir jo litt feil det også. Det er sjeldent jeg streamer et helt album. Eneste jeg går god for er 844 forskjellige artister og det viser kanskje mangfoldet i hva jeg lytter på og streamer. Så kommer alle CD, kassetter, LP, EP og Maxi jeg lytter på, DET kommer jo ikke med 🤣🥴😂

Er forøvrig ikke særlig tilhenger av musikklister som rangerer en låt foran en annen osv....

Ha en fortsatt trivelig aften med musikk DU liker! 😉👍

Fra 11.plass Brian Culbertson - Hey girl 😁

TTs

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    9.244
    Sted
    Down on the street
    Torget vurderinger
    3
    Det ble en tur til Hifi & Vinyl i ettermiddag og der var sjefen sjøl og datteren opptatt med å pynte til dagens julelunsj. Jeg fikk litt tid til å høre på Klipschhorn både med og uten kunstig eq og romkorreksjon. De låt klart best uten eq. Forsterkeren som drev høyttalerne var en liten WIIM sak (mulig kl.D). Ikke så mange folk der, men fikk vekslet noen ord med selveste @soundscape , som alltid er det hyggelig. For eget vedkommende ble det for mye julemusikk (men sånn det skal det vel være før jul), så jeg dro hemattatt for å bivåne F1 trening nr 2.

Da er det bare å ønske alle en riktig god fredag og helg! 😉👍

Michael Manson - The bottom line (a tribute to George Duke)

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    20.965
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    God helg til deg og A:).
    For min del blir det først innom julebord med jobben og så til et barheng hos en MC-klubb etterpå.
    Tipper morgendagen ikke blir like hyggelig som i kveld :cool:

• Liker
    Reaksjoner: TTs

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    43.150
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    20
    Det ble en tur til Hifi & Vinyl i ettermiddag og der var sjefen sjøl og datteren opptatt med å pynte til dagens julelunsj. Jeg fikk litt tid til å høre på Klipschhorn både med og uten kunstig eq og romkorreksjon. De låt klart best uten eq. Forsterkeren som drev høyttalerne var en liten WIIM sak (mulig kl.D). Ikke så mange folk der, men fikk vekslet noen ord med selveste @soundscape , som alltid er det hyggelig. For eget vedkommende ble det for mye julemusikk (men sånn det skal det vel være før jul), så jeg dro hemattatt for å bivåne F1 trening nr 2.

Alltid trivelig med en prat TT - du dro litt for tidlig til etegildet 🎅

jul2.jpg

TTs

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    9.244
    Sted
    Down on the street
    Torget vurderinger
    3
    Jada, nei da så..

Det var virkelig F1 kvalifiseringen sin og Max viste klart og tydelig hvor skapet skal stå, men fortsatt ikke sikkert at han tar hjem mesterskapet. Jeg hadde ikke "trua" i starten på høsten og jeg har vel heller ikke trua nå heller. Det som overrasker mest er nok Piastris "fall" fra ledelse og nå som tredje og jeg tror han blir nr 3, enda jeg spådde ham som vinner tidligere. Max har allerede 4 mesterskap på rad, så da er det kanskje Norris sin tur i morgen? Spennende blir det uansett og kan andre blande seg inn innimellom? Russell, Leclerc?
    Gleder meg stort til løpet i morgen.😃

Ellers så har jeg overnattingsgjest her til i morgen og vi skal virkelig "kose vårs" 🐶

Ønsker alle en fin lørdagskveld og helg!

Euge Groove - Saturday afternoon

TTs

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    9.244
    Sted
    Down on the street
    Torget vurderinger
    3
    Se det...

Nok en skikkelig gråværsdag her i Indre og de har det vært mange av den siste tiden, men i morgen er det visst bedring. Jeg lever i trua "i vaffel" 😂

Dagens viktigste gjøremål er unnagjort, så da er det på tide å få spilt litt musikk i Tesalongen, mens "dagslyslampen" gjør sine mirakler (kanskje). 🤔

IMG_2065.jpeg

Dagens CD (se det 🥴) er gitaristen Jeff Golub (Avenue blue) og albumet Grand Central. Desverre gikk bort i 2015, kun 59 år gammel. Om noen drar kjensel på navnet, så har han bla spilt sammen med selveste Rod Stewart.

IMG_2064.jpeg

Jeg ønsker alle en fortsatt stressfri mandag og uke! 😉👍

Tittelsporet

TTs

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    9.244
    Sted
    Down on the street
    Torget vurderinger
    3
    Alt går, i hvertfall nesten...

Blakkfredagen bestilte jeg et produkt fra elektrokjeden Power, men det viste seg at den ikke var lagervare. Det ble oppgitt at den ville komme til lager først 15/12. Litt utolmodig som jeg er, fant jeg ut at jeg ville avbestille orderen og ringte Power kundeservice cybermandag. Etter lang ventetid fikk jeg endelig svar om at den var avbestilt. Tirsdagen stod orderen fortsatt på "mine sider" som "Klargjøres" og jeg ringte igjen. Da fikk jeg svar om at orderen ville bli sendt, men jeg trengte ikke hente produktet, for da ville den bli returnert automatisk og jeg ville få igjen pengene før jul.

Jeg synes dette hørtes litt merkelig ut all den tid varen ikke engang var lagerført. Vel, jeg slo meg nesten til ro med det svaret, men tenkte stadig på at dette hverken var kosteffektivt for hverken meg, Power eller PostHvor (som var befrakter), så jeg tok motet til meg i går og ringte Power kundeservice for tredje gang. Etter å ha vært nr.27 i telefonkøen, fikk jeg endelig lagt frem historien for en hyggelig ung dame som sa:" Ikke'no problem. Jeg kansellerer orderen og så sender jeg deg en bekreftelse på epost ang.kanselleringen". "Tusen hjertelig takk" sa jeg og ønsket vedkommende en fortsatt glad dag. 😁
    Ikke før jeg hadde lagt på, så "tikket" det inn en epost fra Power der orderen var slettet. Litt senere sjekket jeg nettbanken og der var det belastede beløpet allerede refundert. Bravo tenkte jeg, men jeg stiller fortsatt spørsmålstegn med kundeservicen til de to første jeg var i kontakt med. Det viser seg i ettertid at produktet er ca kr100,- dyrere i dag enn Blakkfredagen, men det ble oppgitt å være satt ned med ca kr3000! Så da sparte jeg de pengene...😁

Ønsker alle en rimelig tirsdag! 😉👍

Steve Oliver - Tradewinds

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn