Diverse Tråden for morgenfugler.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Torja

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.03.2008
    Antall liker
    1.032
    Audiophile-Arve skrev:
    Då er rundstykka ferdige. Og nok ein tekst publisert på www.audiophile.no Skriven av Stig Arne Skilbrei, rett nok, men det var eg som la han ut på nettet. No kjem sikkert reaksjonane snart....(iallfall på rundstykka)
    Da var artikkelen lest, god Juleøl...eh God morgen ;)

VilhelmW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    God morgen, god morgen! Ble vekket av en overivrig irsksetterfrøken som måtte på morgendo! Her i huset har jeg gleden av å steike rundstykker i dag. I tillegg er det morsdag, så man må være ekstra, ekstra oppmerksom i dag... ;D Frua var på konsert i går aftes med mr. Bernhoft - som visstnok var veldig bra - så ho får sove så lenge ho vil.

Det betyr ei rooolig morgenstund for utprøving av Lehmannaudio Black cube Linear. Spent på om den har forandra seg fra i går..

mvh. VilhelmW

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    God morgen.
    Noe sensasjonelt hendte på vei til jobb i dag.
    Jeg fikk oppleve at trikkerføreren på 12'ern på Aker Brygge VENTET til alle passasjerene fra båten hadde kommet trygt ombord i trikken!!! Jeg ble faktisk en smule rørt, siden dette er noe jeg aldri har opplevd før, og som jeg aldri trodde jeg skulle få oppleve.

Vanligvis venter de til den nærmeste passasjeren er 10 meter fra trikken før de smeller igjen dørene og kjører.

For en fantastisk start på dagen. ;)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.575
    Torget vurderinger
    24
    Drop your cocks and grab your socks!!

Det er en fin lørdag, som kan brukes til f.eks julehandling, kajakkpadling eller rett og slett bare ligge og dra seg i en snøfonn! Men det får bli etter en dugelig runde med E & B vasket ned med en glass-Cola!

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.262
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Mistenker sluket å ikke ha lagt seg ennå, akkurat som meg. Men jeg er edru da......natta!

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.165
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Barna er hos besteforeldrene sine. Kjekt da å benytte seg av muligheten til å legge seg kl 21.30 og stå opp kl 05.45.

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Ufrivillig våken kl 0800 på en frihelg!
    Eneste lyspunktet var AC/DC - You shoock me all night long på radioen..

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.575
    Torget vurderinger
    24
    hifiguru skrev:
    Mistenker sluket å ikke ha lagt seg ennå, akkurat som meg. Men jeg er edru da......natta!
    You backstabbin' lousy good for nothin' SOB!

Faktisk så tidlig oppe, ja! Mange prosjekter som skal pleies.

ottone

Nesten klassiker
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.744
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Jeg er morgenfugl, men idag er jeg bare oppe for å fyre mer i ovnen. Tenke seg til, fyre rundt langt utpå våren, det er uhørt. Og så forbanna kaldt at jeg må gå og legge meg igjen for å få varmen igjen til frokost. Alene i senga også...
    Brrrr.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.614
    Torget vurderinger
    0
    Oppe før Fanden har fått på seg sokkene, eller noe slikt. :eek: Hustes minste har hatt "overnattingsbursdag" og en av jentene har stallvakt i helga. Hun må derfor kjøres ut til hestene som skal fores senest 08:30. :-\ Jeg visste det var en grunn til at vi så langt har sagt nei til hest! ;)

Fruen kjører gjesten dit hun skal og jeg får derfor gleden av å begynne å fyre i ovnene for å heve temperaturen en smule. Ikke mer enn 17 blå ute, betydelig bedre enn de minus 34 vi hadde for bare to dager siden ( våren er i anmars :D ) men smått hustrige 16 inne så her er det bare å finne fram fyrstikkene!

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    10.060
    Torget vurderinger
    1
    Småunger er kjekke vekkerklokker. Kaffe, ja.

VilhelmW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Spiralis skrev:
    Oppe før Fanden har fått på seg sokkene, eller noe slikt. :eek: Hustes minste har hatt "overnattingsbursdag" og en av jentene har stallvakt i helga. Hun må derfor kjøres ut til hestene som skal fores senest 08:30. :-\ Jeg visste det var en grunn til at vi så langt har sagt nei til hest! ;)
    God morgen, alle våkne hifi-entusiaster ( og alle andre som lever for hvilken grunn...)

O' hildrande du, hvor jeg kjenner meg i gjen i din beskrivelse! Hester er flotte dyr, direkte sjarmerende, enkelte av dem - men vi har også sagt nei til hest, så langt. Først skole og håndball...a propo håndball, så var det sekretariatsdugnad i Bodø Spektrum i går, og jaggu er det ikke kafe-dugnad i dag! Så der for skituren og hundetreninga rett i fandens taske!!
    Rundstykkene er forresten steikte...av meg. Jeg gidde rikke å styre med vaffelrøre her ( også ) når jeg skal stå i timesvis og presse vafler i en idrettshall.

mvh. VilhelmW

C

Cyber

Gjest
    God morgen!

Her er eggene på kok og rundstykker (prefabrikert) er også klare og tiden mellom drøyes med å rette en litt vel høy bunke prøver akkompagnert av knitring i vedovnen... Ikke det verste det..... :D

L

Lars.N

Gjest
    God morgen

Her er det 20 minus , solen skinner å røyken smaker dårlig i kulda :)

leifen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.05.2006
    Antall liker
    2.188
    Spiralis skrev:

Fruen kjører gjesten dit hun skal og jeg får derfor gleden av å begynne å fyre i ovnene for å heve temperaturen en smule. Ikke mer enn 17 blå ute, betydelig bedre enn de minus 34 vi hadde for bare to dager siden ( våren er i anmars :D ) men smått hustrige 16 inne så her er det bare å finne fram fyrstikkene!
    Du må vel finne frem noe mer enn bare fyrstikker med den tempen der.. ;)

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.614
    Torget vurderinger
    0
    cybervision_ skrev:
    God morgen!

Her er eggene på kok og rundstykker (prefabrikert) er også klare og tiden mellom drøyes med å rette en litt vel høy bunke prøver akkompagnert av knitring i vedovnen... Ikke det verste det..... :D
    Må være bra for elevene at prøver rettes av en lærer som er i godt humør og ser lyst på livet ! :D

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.614
    Torget vurderinger
    0
    leifen skrev:
    Å du vet Leif, moderne høyteknologiske fyrstikker ! ;D

Nei jeg har god tørr ved. Min egen går mot slutten i vedsjåen men har kjøpt supplement, først fra Finland og da det ble tomt der fikk jeg tak i litt fra et parti som kom fra Litauen og nå står bilen på utsiden full av ved fra Pasvik.

Til sommeren er der planer om å flytte / utvide vedsjåen samt å kjøpe "ved på rot" i Pasvik. Mest furu der, men den brenner greit den når den er tørket.

Drømmen er å kjøpe en slik http://www.logosol.se/sagverk/solosagen-m7/ og importere bjørk i hele stokker fra Finland. Bakhon blir til ved og resten kan bli verdens lekreste gulv. Bjørk er et undervurdert edeltre som er så hardt at det egner seg utrolig godt som parkett. Selvsagt billigere å kjøpe ferdig, men ikke en tidel så morsomt! ;D

Pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    5.651
    Torget vurderinger
    1
    Frynsegode ved å måtte stå opp med ungene: Fikk sett en gammel episode med Brødrene Dal. De treffer noen astronauter på villspor. Sennheiser hodetelefoner og Tandberg alu frontplater brukt for å illudere spaceship miljø og med Pink Floyd bakgrunnsmusikk.

leifen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.05.2006
    Antall liker
    2.188
    Spiralis skrev:
    leifen skrev:
    Å du vet Leif, moderne høyteknologiske fyrstikker ! ;D

Nei jeg har god tørr ved. Min egen går mot slutten i vedsjåen men har kjøpt supplement, først fra Finland og da det ble tomt der fikk jeg tak i litt fra et parti som kom fra Litauen og nå står bilen på utsiden full av ved fra Pasvik.

Til sommeren er der planer om å flytte / utvide vedsjåen samt å kjøpe "ved på rot" i Pasvik. Mest furu der, men den brenner greit den når den er tørket.

Drømmen er å kjøpe en slik http://www.logosol.se/sagverk/solosagen-m7/ og importere bjørk i hele stokker fra Finland. Bakhon blir til ved og resten kan bli verdens lekreste gulv. Bjørk er et undervurdert edeltre som er så hardt at det egner seg utrolig godt som parkett. Selvsagt billigere å kjøpe ferdig, men ikke en tidel så morsomt! ;D
    Det sagverket så jo helt genialt ut!
    Ser litt på hva annet en trenger her. Prisen på dimensjonshøvelen var ikke riktig like hyggelig..
    http://www.logosol.se/hyvlar/panelhyvel-ph260/
    Ikke sikkert en trenger noe så kostbart, men tungt bør det vel være, om en skal få noe skikkelig ut av de.

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.262
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    pengesluk skrev:
    hifiguru skrev:
    You backstabbin' lousy good for nothin' SOB!

Faktisk så tidlig oppe, ja! Mange prosjekter som skal pleies.
    Der kan du se, ja er man våken så er det like godt å benytte tiden til noe praktisk! Som å banne på HFS!

Ikke akkurat først ute her i dag men parkerte drosja for tre og en halv time siden og søvnen går smått.....føles som en veldig tidlig morgen bare senere på året iom solen står inn vinduet her. En vakker dag på Porsgrunns dodgy vestkant. (Også kalt the dark side of the moon :D)

C

Cyber

Gjest
    Spiralis skrev:
    cybervision_ skrev:
    God morgen!

Må være bra for elevene at prøver rettes av en lærer som er i godt humør og ser lyst på livet ! :D
    Ja, poengene sitter løst når sola skinner ;)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ingen hvil i går ettermiddag førte til for tidlig sengetid. Det fucker opp døgnet litt, så jeg har vært våken en stund. Godt at jeg har god musikk å spille over Le Grand Blanc.

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Kaldt.
    Meteorologene har lovet mildere vær en uke, men hva hjelper det?

Turister av ubestemmelig opphav løper mot bryggekanten på Aker Brygge og fryder seg høylydt over å se is på fjorden.

Uansett, vi gjør klart for norsk gull nr 1 og 2.

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    41.192
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    22
    Kaldt her ennå (-15), hvor bliver mildværet de snakket om.
    Kaffe, litt mat,avisa også får vi ta et par VM medaljer ;)

gismo

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.614
    Torget vurderinger
    0
    Kaldt her også, minus 20 grader og 23 knop vind gir effektiv kuldefaktor på drøyt 45 minus! Holdt bokstavelig på å fryse ræva av meg på vei over parkeringsplassen. Det var IKKE et sjakktrekk å droppe longsen i dag. :-[

Oddgeir du må ikke gå der og håpe på norske gullmedaljer, det er (farlig) sjåvinisme, kraftpatriotisme, overdreven fanatisk nasjonalisme, bare et lite steinkast fra reinhekla rasisme å tenke slik vet du! :mad:

Forøvrig må folket ha en riktig god og meningsfull dag. :D

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Spiralis skrev:
    Oddgeir du må ikke gå der og håpe på norske gullmedaljer, det er (farlig) sjåvinisme, kraftpatriotisme, overdreven fanatisk nasjonalisme, bare et lite steinkast fra reinhekla rasisme å tenke slik vet du! :mad:
    Jeg er klar over at mitt håp om NORSKE gullmedaljer blir tatt ille opp, men så lenge de ikke deler ut flerkulturelle gullmedaljer, så har jeg ikke noe valg. ;D

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    oddgeir skrev:
    Spiralis skrev:
    Jeg er klar over at mitt håp om NORSKE gullmedaljer blir tatt ille opp, men så lenge de ikke deler ut flerkulturelle gullmedaljer, så har jeg ikke noe valg. ;D
    Hva skal jeg gjøre som ofte får en liten tåre i øyekroken av nasjonalfølelse da?

Audiophile-Arve

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    8.663
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    I dag droppar eg rundstykka. Vi har fått eit enormt beist av ein sofa inn i lytterommet, og sweetspot-stolen er fortrengd til fordel for eit cheselong-aktig hjørne. Så spørs det om eg får Innersound-høgtalarane rett plasserte i høve dette. Slikt tek tid.

Boffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.04.2002
    Antall liker
    333
    Sted
    Oslo Vest
    akkurat våkna, lenge siden jeg har følt meg SÅÅÅ elendig, ble for mange øl, rødvin og doble vodkashots.

ush...

skal møte noen gærninger halv ett på vorspil før vi skal opp i midtstubakken ved tre tia. etterpå afterski på sporten ved tryvann.

Gruer meg litt.

::) ::)

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.249
    Torget vurderinger
    2
    Tor Nado skrev:
    akkurat våkna, lenge siden jeg har følt meg SÅÅÅ elendig, ble for mange øl, rødvin og doble vodkashots.

ush...

skal møte noen gærninger halv ett på vorspil før vi skal opp i midtstubakken ved tre tia. etterpå afterski på sporten ved tryvann.

Gruer meg litt.

::) ::)
    Livet er hardt. Ikke er det morgen her, men det snør som faen.

Jeg ville foretrukket en lett fyllesjuke framfor snø.

Pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    5.651
    Torget vurderinger
    1
    Tor Nado skrev:
    Smart å legge opp slikt et sportslig program på fridagen!

VilhelmW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    God morgen, god morgen! Steike, æ blei først i dag!!! Er dåkker i Oslo og det usentrale østland, heilt utslått av all VM-festivitasen?

Her er det plutselig pluss 7, hålkeføre, snøsmelting og vårstemning, så jeg spratt sjølsagt våryr og ....opp av senga kl. 0700. Frua sov som en stein, hadde ikke hjerte til å vekke ho - enda!

Så her er prefab. rundstykker steikte, bikkja har fått en bitteliten morgenluftings, og jeg har funnet roen i go'stolen, med en god kopp te - Lapsang Souchong, faktisk. Ikke så verst start på dagen,det!

mvh. VilhelmW

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.614
    Torget vurderinger
    0
    baluba skrev:
    Hva skal jeg gjøre som ofte får en liten tåre i øyekroken av nasjonalfølelse da?
    Vanskelig det der Baluba. ::)

Er vel et kjent problem at menensker tidvis må kjempe med "Sin indre nasjonalist". Du har vel noen muligheter,
    Du kan legge ham for hat og "skrive ham ut av ditt testamente!"
    Du kan la ham bli din venn og fortrolige.
    Du kan forsøke å oppdra ham til å bli politisk korrekt.
    Du kan akseptere ham som en del i ditt "indre flerkulturelle fellesskap".
    Det finnes sikkert noen andre forslag, men felles for de fleste er at de alle har som konsekvens at du lider i større eller mindre grad av dissosiativ identitetsforstyrrelse. En psykiatrisk diagnose som selv om den er meget alvorlig klart gir det å "leke med seg selv" nye og større muligheter. ;D

Men seriøst tror jeg at vi alle har det slik tidvis og så lenge du fortsatt er i stand til å rope HURRA også for en svensk gullvinner i VM har du nok ikke noe å frykte! :D

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn