Diverse Tråden for morgenfugler.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    10.057
    Torget vurderinger
    1
    Du kom deg trygt hjem igjen Spiralis? Når du en gang er i Tromsø neste gang kan du komme innom på besøk.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    8.663
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Eigentleg var eg svært tidleg oppe i dag. Fiksa rundstykke, og skulle sette anlegget til oppvarming (der var det opptatt av eldstejenta!!!), sjekka epost, og sette meg ned for å spele litt på anlegget. Og kom meg ikkje derifrå på lange stunder....eg har ikkje hatt så god lyd her før. Jentene var heime for fyrste gong på ein månad (dei har jobba med ei oppsetjing av West Side Story på vidaregåande dei tre siste helgene), så dei hadde ikkje høyrt/sett oppsettet tidlegare. Kommentaren var: Oi (ut frå utsjånad) og så "Oi" ein gong til (etter at anlegget hadde spelt litt).
    Så herleg lyd at det ikkje er særleg mykje meir å snakke om....

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.613
    Torget vurderinger
    0
    bjornh skrev:
    Du kom deg trygt hjem igjen Spiralis? Når du en gang er i Tromsø neste gang kan du komme innom på besøk.
    Ja turen gikk veldig greit. Lite trafikk og kunne holde god fart. 9:25 effektiv kjøretid.

Sender PM i forkant av neste tur.

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    10.057
    Torget vurderinger
    1
    Spiralis skrev:
    bjornh skrev:
    Ja turen gikk veldig greit. Lite trafikk og kunne holde god fart. 9:25 effektiv kjøretid.

Sender PM i forkant av neste tur.
    Gjør det.

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    10.057
    Torget vurderinger
    1
    unger jager enn opp om morran 06.30 -man kan få mye ut av dagen da.

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    10.057
    Torget vurderinger
    1
    ...enten det er tirsdag,

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    41.156
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    22
    Lensepumpa er startet opp igjen, hmmmm var da veldig mye vann i kjeller`n i vår :eek:
    Da blir det kaffe mens dette går sin gang ;)

gismo

J

J.J

Gjest
    Har lensa jeg og ... ;D Og er klar for frokost og kaffe ...

Så bærer det innpå Villmarksmessa på Lillestrøm

Godt med flere hobbyer :D

Ha en aldeles flott dag alle sammen !!

Enjoy Life

Audiophile-Arve

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    8.663
    Sted
    Torget vurderinger
    0
    Eg har spelt musikk sidan grytidleg. Rundstykka er også utknadde og står til heving. Bloggar litt, og må publisere litt av dette snart, men så gløymde eg kameraet på jobben... Kan lett verte kjedelege illustrasjonar av sånt.
    Men no, meir musikk!

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.613
    Torget vurderinger
    0
    gismo skrev:
    Lensepumpa er startet opp igjen, hmmmm var da veldig mye vann i kjeller`n i vår :eek:

gismo
    Har hørt at man setter ut trebåter til "trutning" om våren, men at det gjelder hus også ? Nei det viste jeg ikke !! ;D

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.613
    Torget vurderinger
    0
    Fridag i dag. :D Oppe klokka 09:00 frokost sjekket aviser etc før det bar ut på terassen der jeg nå har måket bort "noen" kubikkmeter våt snø! Puh !!! Våt snø er tungt ! :p

Ble avbrutt av to nabobarn som kom fra lekeplassen uten sko og sokker og erklærte at de måtte inn til meg for å varme seg for de frøs på bena! Ja takke fan for det! Det er såvidt det er plussgrader !! Etter en redningsaksjon for å finne sko, sokker og annet utstyr på lekeplassen fikk jeg kledd på dem og sendt dem hjem, MEN de søte små bråket så ille mens det sto på at fru Spiralis våknet ! :eek: Fruen var på natetvakt sist natt og skal på igjen neste natten !! ::) Nu ligger jeg tynnt an!! :-\ For som fruen sa: " Hadde du latt dem fryse ihjel ville jeg i allefall ikke ha våknet !" :-X

Spørsmålet er jo selvsagt, var det lurt å tine opp krapylene ? De blir sikkert noen forfedelige pøbler når de blir større likevel ! ??? Veldig usikker her, sett i forhold til fruens vrede i allefall ! ::)

;D ;D ;D ;D ;D

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    41.156
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    22
    Spiralis skrev:
    gismo skrev:

gismo
    Har hørt at man setter ut trebåter til "trutning" om våren, men at det gjelder hus også ? Nei det viste jeg ikke !! ;D
    Det gjelder denne våren iallefall :eek:
    Bør vel bli tett da, når det har "trutnet" lenge nok ;D

;D gismo

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    10.057
    Torget vurderinger
    1
    Småbarn som jager en opp kl. 06.55. Ja, søndager er ikke fredet. Men kaffe smaker godt og med barn på fanget + barne-TV så er det koselig stemning.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Og der var broderen kommet seg godt ut døren på vei mot Amsterdam, og jeg følte meg litt sulten så jeg spiser en liten skive med ost og skinke. Og dette i en uke der jeg har valgt å fjernjobbe fra et annet sted for å få noen dager med særdeles behagelig morgener på hjemmekontor. Ja ja, jeg får ta det igjen i morgen og ligge utpå til klokken er elleve... (det er nok ikke fysisk mulig hvis jeg ikke rangler i kveld).

Kanskje jeg får sove et par timer til hvis jeg tar meg en sigarett og legger meg nedpå igjen?

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.613
    Torget vurderinger
    0
    baluba skrev:
    Kanskje jeg får sove et par timer til hvis jeg tar meg en sigarett og legger meg nedpå igjen?
    Det er vår Baluba, ta en cigar du ! :D

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    En omfangsrik kvinne av det fremmedkulturelle slaget i fargerike gevanter lot meg aller nådigst få sitteplass ved siden av seg på trikken i dag. Eller retter sagt halvparten av meg fikk sitte, mens den andre halvparten hang i løse luften ut i midtgangen. Jeg gjorde det beste ut av det, og fordypet meg i Angry Birds på telefonen.
    Da kom det tørt fra kvinnen.
    Da game is fa children mista. Not for gentleman like yourself. ;D

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    oddgeir skrev:
    En omfangsrik kvinne av det fremmedkulturelle slaget i fargerike gevanter lot meg aller nådigst få sitteplass ved siden av seg på trikken i dag. Eller retter sagt halvparten av meg fikk sitte, mens den andre halvparten hang i løse luften ut i midtgangen. Jeg gjorde det beste ut av det, og fordypet meg i Angry Birds på telefonen.
    Passet påskrevet, oddgeir? ;)

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    baluba skrev:
    oddgeir skrev:
    Antageligvis.

Noen mennesker liker man bare umiddelbart. Hun var en av disse.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    oddgeir skrev:
    baluba skrev:
    oddgeir skrev:
    Antageligvis.

Noen mennesker liker man bare umiddelbart. Hun var en av disse.
    :)

Jaerbu

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.11.2003
    Antall liker
    611
    06:10 Her! Våkna 5 min. før ringeklokka tilogmed.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    8.663
    Sted
    Torget vurderinger
    0
    Fantastisk fin tid på dagen. Agenda før popquiz er å finhøyre på dei nye Skogrand-høgtalarkablane eg har fått til utprøving. Eg skifta til desse i går, og har latt anlegget gå i heile natt (på moderat lydnivå). No skal eg høyre om det er forbetringar (eller om det har vorte verre...)

M

mo ha dk

Gjest
    Pakket og klar for tur til Rondane ;D Selvfølgelig med Dag Arnesen "Ved Rondane" spillende på anlegget 8)
    God helg!

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.575
    Torget vurderinger
    24
    Ahhh! Nytraktet kaffe, fuglene skvæker i atriumet, vannet sildrer - søndag morgen i påskeuka og det er mystisk stille i nabolaget.

Wagner-tid!

C

Cyber

Gjest
    Litt deilig kjøling i huset, varm kaffe av godt fabrikat. Elsker følelsen av en hel dag der jeg ikke har noe som jeg må gjøre og kan styre tiden helt selv. Ikke ofte det skjer... :)

Har forøvrig inntatt selvlaget brød til frokost - om enn tatt opp fra frysen. :-[

Terka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Antall liker
    4
    Opp halv seks i dag. Deretter tog inn til Oslo for overgang til tog videre nordover for kombinert påskefri og hjemmekontor. Blir lite med hififokus i påska, men svigerfar har et anlegg i garasjen som låter uforskammet bra. Tror det må bl noen kveldstimer der! :)

ottone

Nesten klassiker
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.744
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Gull-tips til matglade morgenfugler: ekte engelske frokostpølser fra Grøstad gård.

Grøstad lager helt riktige pølser, bare synd at jeg spiste opp alle forrige helg. Nå har vi bare Gladmatpølse fra Idsøe igjen, men det får klare seg, som tilbehør til egg, tomater og bacon. Noe stekt sopp til, og litt tomatbønner til pynt. Ikke plass til brødskive.

God morgen

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    41.156
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    22
    Påskesøndag er en mystisk dag (iallefall hjemme), det er stille, litt kjølig i huset etter en kald natt, strålende sol ute (men kun 5,9 pluss ennå), nykokt kaffe og kona sover ennå. Altså en kvalitetsstund ;)

gismo

VilhelmW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Purka og sov til godt over 8 i dag....nesten ingen vits i å stå opp,heller. SW stiv kuling og masse regn fra en blygrå himmel. Så vidt at jeg hærte meg ut med irsk'en. Men prefabrikerte rundstykker er nå steikte, påske- eggene står klare til kok i påvente av at husets yngre garde skal våkne.

Så etterhvert er det bare å hyre på seg vanntett outfit og komme seg ut! Men skitur blir det nok ikke!! Apetitten må opparbeides for boknafisken som blir dagens hovedrett - med ALT tilbehør. Ja, godt øl og akevitt også!!! Fortsatt god palmesøndag.. ;D

ottone

Nesten klassiker
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.744
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Årets største frokost fordøyd, man trenger næring til en lang påskeuke.
    På tide å komme seg ut en tur, selv om været ser litt grått og surt ut. En tur langs sjøen i gråvær er ikke å forakte.

Men det blir litt lettere når vi ser på de nære framtidsutsiktene :)

Ingenting er som en god hjemmepåske. Hage, båt, musikk, og fredelig byliv i solskinn.

Vedlegg

J

J.J

Gjest
    Gooo Morgen alle sammen ;D

Her er det lazy dager som gjelder ... ihvertfall ifra start ... ;)

Sånn er et her nå ....

C

Cyber

Gjest
    Deilig med fri!! Sola skinner med blå himmel her, 7 grader and rising ute - sipper inn litt kaffe mens jeg ripper noen nyinnkjøpte CDer til .flac. :D Skal ut og vaske litt vinduer og rydde rundt hus etterpå...

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    41.156
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    22
    Flotte dager nå ja, strålende sol og uteaktiviteter frister mer enn å søke etter
    noen gjennværende snøflekker.
    Har beiset snart en hel vegg inkl vinduer og stasj. Morgen kaffe smaker alltid bra :)

gismo

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.575
    Torget vurderinger
    24
    Audiophile-Arve skrev:
    Men har du rundstykke?
    Mine står til heving.
    Dette med fuglar i atrium, øydelegg ikkje det opplevinga frå anlegget?
    Rolig, Arve! Hovedanlegget er i bunkers under bakkenivå, følgelig ikke utsatt for eksterne forstyrrelser i det hele tatt 8) 8)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn