Diverse Tråden for morgenfugler.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    5.651
    Torget vurderinger
    1
    ƒ¥ ƒ@€# $@T@# ! #€£#€†€

Jeg viste at det ville straffe seg å sitte oppe til langt på natt på youtube. jeg viste at ungene kom til å våkne tidlig idag. Og jeg viste at jeg kom til å gi blaffen. Det er liksom det mest rampete man kan gjøre som satt middelaldrene familiefar. ;D

Dette kaller på en dobbel dose Trøndersk kraftdrikk. Kjeldsberg Julekaffe. Målet var å selge 100 tonn, men det lå noen poser igjen til halv pris på REMA 1000 tidligere uka. Jeg vet, jeg vet. Dette gir ikke noe kred hos kaffemafiaen. Moccamaster og Kjeldsberg? Ha! Det blir som å koble opp et Dux anlegg med lampettledning. Men det funker helt fint akkurat nå. Trikset er å dosere litt kraftigere enn hva det står på posen.

ottone

Nesten klassiker
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.744
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    pedal skrev:
    ƒ¥ ƒ@€# $@T@# ! #€£#€†€
    ......
    Moccamaster og Kjeldsberg? Ha! Det blir som å koble opp et Dux anlegg med lampettledning. Men det funker helt fint akkurat nå. Trikset er å dosere litt kraftigere enn hva det står på posen.
    ;)
    Braun og Coop. Ha!

God morgen!

C

Cyber

Gjest
    Audiophile-Arve skrev:
    I dag må det spelast inn testobjekt, så det vert nok ikkje rundstykke. Vi har tatt eit (heimebaka) brød opp frå frysaren.
    Fryseren her var nå tom for slike objekter så det må visst bakes. På en søndag? Hmmm...

Boffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.04.2002
    Antall liker
    333
    Sted
    Oslo Vest
    Kaffe.

10.05 P2

Morgenkonserten
    Symfoni,
    av Edvard Grieg.
    Bergen Filharmoniske Orkester.
    Dirigent: Ole Kristian Ruud.

thomand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Antall liker
    1.152
    Torget vurderinger
    7
    Kaffe, fruen og poden lager pannekaker, 4 røde på gradestokken, klar himmel, nyvasket og nysmurt sykkel. Mye tyder på at dette blir en svært bra søndag :)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Har vært oppe i en time allerede, og har ikke gjort noe fornuftig. Etter et morgenbesøk til elgtelefonen har jeg bare surret rundt på sentralen, noe som ikke er noen fornuftig start på en arbeidsuke. God morgen, godtfolk. :)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.575
    Torget vurderinger
    24
    Siden dette er en tråd for morgenfugler så kan det herved meddeles at jeg har blitt en ØRN til å stå opp om morra'n!!

G

Gjestemedlem

Gjest
    pengesluk skrev:
    Siden dette er en tråd for morgenfugler så kan det herved meddeles at jeg har blitt en ØRN til å stå opp om morra'n!!
    Øvelse gjør mester. Sosial trening? :)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.575
    Torget vurderinger
    24
    Nei, pulten på kontoret er RYDDIG og det ble plutselig trivelig å ankomme!

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.249
    Torget vurderinger
    2
    I dag sov jeg tre timer lenger enn jeg bruker.

Føler at nå er det så langt på dag at jeg går glipp av mange timer med musikk. Ihvertfall tre.

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.165
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Startet dagen med 6 km på ski hjem fra jobb. Samme løypen til jobb i går selvsagt. Det var relativt friskt å gå hjem i dag. -15 grader

C

Cyber

Gjest
    Litt tidlig i dag, 0730, ikke helt i skuddet pga forkjølelse, men deilig å stå opp i lysningen og har nå en stooor kopp kaffe stående her mens jeg inntar litt nybakt brød (fra i går).

En god dag til HFS-erne!

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.165
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Flott vær i vestlige deler av Telemark i dag. Skiene står i gangen ferdig smurt, snøbrettene ligger klare på skistativet.
    Bare en god frokost først så går turen mot Møsstrond for å teste bakkene.

ottone

Nesten klassiker
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.744
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Noen ølsorter er visst sterkere enn andre. Trur eg. Derfor var det dagslys da jeg våknet idag.
    Med fuglesang og måkeskrik som varsler vår.

En riktig god morgen.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    8.663
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Det vert storm i dag. Katten ville inn, rundstykka hevar seint, og Internett går så tregt at eg har skjent av Telenor. Eg driv med korrekturlesing og innspeling av Dynavector XX2. Ikkje så verst morgon, eigentleg.
    No skal eg spele Katy Lied, etter å ha diskutert halvfartsgraveringa sist veke....

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    12.569
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Sto opp 0730. Tok hunden ut og gikk ned til sjøkanten. Der var det en død sel som jeg skrev i en annen tråd.
    Vel kaffen er inntatt og omeletten er klar.

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    12.569
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Dårlig med søvn gitt. Våknet og fikk ikke sove. Sittet oppe siden kl. 0330 nå. Vel vel - er nok slik av og til.
    Tidlig oppe - ja
    Morgenfugl - nei

A

AK27

Gjest
    bambadoo skrev:
    Dårlig med søvn gitt. Våknet og fikk ikke sove. Sittet oppe siden kl. 0330 nå. Vel vel - er nok slik av og til.
    Tidlig oppe - ja
    Morgenfugl - nei
    Tror jeg i gjennomsnitt sover 3,5 ganger i løpet av en uke. Ofte tidlig oppe om ikke annet.

kwil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Antall liker
    1.018
    Audiophile-Arve skrev:
    Rundstykka er sett til heving - to morgonar etter kvaranre, då vert nok jentene fornøgde.
    Så skal eg publisere ein av dei beste testar eg nokonsinne har sett. På www.audiophile.no. Må berre ordne litt anna ogaå.
    PU? Følger med :)

VilhelmW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    God morgen! Ny dag og nye muligheter....har nettopp luftet hundene, i en hagl- og sluddbyge som fikk den røffeste massasjedusj til å virke som en mild vannsprut! Jeg våkna i alle fall...

Arve; fint med boller og jentene blir garantert glade - her har vi en helgetradisjon med vaflesteiking hver lørdags morgen. Gu' bedre om ikke røra er parat og jernet varmt når avleggerne står opp...Men trivelig er det jo - og masse plusspoeng til meg og deg!! Men la oss nå få tilgang på den testen.....

mvh. VilhelmW

BanjoArrne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2007
    Antall liker
    31
    God morgen HFS!

Om lidt er kaffen klar. :)

Kom til å tenke på disse her:

BanjoArrne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2007
    Antall liker
    31
    VilhelmW skrev:
    God morgen! Ny dag og nye muligheter....har nettopp luftet hundene, i en hagl- og sluddbyge som fikk den røffeste massasjedusj til å virke som en mild vannsprut! Jeg våkna i alle fall...
    Hehe, ja det er litt godt å være ute i friskt vær. Man livner til litt da.

Har ikke kommet så langt enda. Nyter bare roen nå. Siden jeg bor i en stundenthybelpreget gård nært midtbyen, så er morgenen rene idyllen. :)

J

J.J

Gjest
    Mårnings ;D No woman - no cry ..... ;D Her er det bare jeg som er oppe .... ENDA...
    Volumet på veldig lavt og lar dem smektende tonene komme ut av horna .... Nydelig start på dagen.

Måtte dere få en supersøndag !!!!!

ottone

Nesten klassiker
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.744
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Deilig god morgen!
    Spotify Premium med hele 70-tallet på øret med HD800, jeg mimrer ivrig mens jeg ser på soloppgangen.
    Eller rett før, samma det. :D

Audiophile-Arve

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    8.663
    Sted
    Torget vurderinger
    0
    VilhelmW skrev:

Arve; fint med boller og jentene blir garantert glade - her har vi en helgetradisjon med vaflesteiking hver lørdags morgen. Gu' bedre om ikke røra er parat og jernet varmt når avleggerne står opp...Men trivelig er det jo - og masse plusspoeng til meg og deg!! Men la oss nå få tilgang på den testen.....

mvh. VilhelmW
    Det var altså rundstykke, og ikkje bollar. No må dei snart i omnen. Og testen er no publisert. Sjå elles euforisk innslag om dette på vinylsidene. (No blir det andre bollar, med andre ord)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ingen Manic Monday her i gården. Ikke kommer jeg til å være massemorder før lunch heller. Tvert imot nyter jeg en sakte kopp med Africafe (instant fra Tanzania) med en dråpe melk og to teskjeer med sukker. Litt søtt og godt på morgenkvisten, krydret med en håndrullet Petterøe's Mørk. Det er få som kjenner til den nye varianten fra Petterøe's.

Det er så utrolig irriterende å skrive det firmanavnet. Genitivsapostrof er ikke norsk, og skal kun brukes når et navn ender med en s-lyd. Hvorfor og hvordan den feile grammatikken har oppstått lurer jeg på, men det kan ha vært for eksportmarkedet en gang i tiden.

Fin tobakk, forresten. Hvis det finnes noen andre med lidenskap for håndarbeidet røyk her inne bør de prøve den, men sjekk om den er tørr først. Forbudet mot synlige tobakkvarer har hatt sin effekt. Det fører i alle fall til at forbrukere ikke blir klar over nye produkter utenom ved tilfeldigheter. Hadde ikke en venn hatt en slik pakke for et par måneder siden hadde jeg aldri visst om den selv. Og det er eneste gangen jeg har hørt den nevnt. Noen hjerter gleder seg sikkert over det.

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    10.060
    Torget vurderinger
    1
    Har man småbarn, er det helt naturlig å stå opp kl. 08.00 på en søndag, til tross for at man la seg for mindre enn 5 timer siden. ;D

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    33.259
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Madammen hadde fødselsdag og fest på fredag- jeg måtte jobbe i går- veltet meg i bingen kl 2245 i går kveld- våknet kl. 0800 i dag, uthvilt og grei. God morgen! :D

mvh

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    En mørkredd bulldog sørget for å vekke hele husstanden, så da må far opp å redde dagen.
    Som takk får jeg levert jevnlige doser med gledesgass fra bakre halvdel!
    DET er søndagskos det! ;D

Audiophile-Arve

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    8.663
    Sted
    Torget vurderinger
    0
    Har gjennomført lytteøktene for morgonen, og skal prøve å publisere litt derifrå. Problemet er at eg ikkje har tid - må på jobben.
    Rakk ikkje eingong å lage rundstykke - det vart berre eit brød. Men yngstejenta vil vere med pappa på jobben - ho har ikkje sett "nyeskulen" min så langt....

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg tror sannelig jeg er frisk. Tror det var hyllebær min gærne amerikanske nabo tvangsforet meg med de siste to dagene, og kanskje det har hatt effekt? Må sjekke hva han gav meg for sikkerhets skyld.

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Morgenstund er tull i grunn, hver lørdag jeg jobber formiddag angrer jeg på yrkesvalget ;D

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn