Diverse Tråden for morgenfugler.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• ottone

Nesten klassiker
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.949
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Ikke noe vits i å ligge og vri seg når man ikke får sove likevel. Resten av menneskeheten snorker og drømmer. Hive seg på kaffe og HFS, da blir det en god morgen.

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    ottone skrev:
    Ikke noe vits i å ligge og vri seg når man ikke får sove likevel. Resten av menneskeheten snorker og drømmer. Hive seg på kaffe og HFS, da blir det en god morgen.
    Var det en fornærmelse du prøvde deg på der? ;D

Terka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Antall liker
    4
    Da er småttisene våkna. Var bare oppe fire ganger i natt for å få dem til å sove videre. I dag blir det utedag, leke i snøen.

R.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Antall liker
    18
    Blåste ikke så ille i natt, våkna ca. uthvilt etter en lang og hyggelig samtale med Keith Richards som jeg dumpa på i ei stor platesjappe som nok bare finnes i mine drømmer. (online?) Vi prata om løst & fast og han spilte utvalgte Stones-LP`er for meg mens han la ut om hva som hadde foregått rundt innspillingene.
    Han så yngre ut, omtrent som på 80-tallet, det forvirra meg noe. Til slutt havna vi på en uteservering med nydelig utsikt over en elv, kunne vært i Kongsberg der vi avtunda med å tilstå at vi begge var gamle Lennon-fans.

Mvh. RS

ePi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Antall liker
    1.535
    Jeg er faktisk så morgenfugl at jeg ikke har lagt meg ennå! Eneste muligheten jeg har til å poste i denne tråden er etter å ha gått av nattevakt, på fritiden er jeg D-menneske på min hals 8)

ArtDeco

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Antall liker
    59
    Sted
    Modum
    -10, ypperlig å sitte ved kjøkkenvinduet med speilegg og kaffe og kikke ut.

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    10.109
    Torget vurderinger
    1
    Har man unger, er ikke søndager fredet. Opp og hopp 06.30. hmmm....

-9 ute. I love smell of coffee in the morning.

ottone

Nesten klassiker
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.949
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Kaldt, men varmt foran kaminen i pysj og slåbrok med mac på fanget og musikk på øret.
    Ingen unger som forstyrrer, fred og ro før kaffe og frokost og familien skal vekkes til en dag full av musikk.
    God morgen !

J

J.J

Gjest
    Ingenting er som å vekke andre med musikk... ;D Du verden for et flott og rasjonelt reaksjonsmønster det er 8)

Her er kaffelukten iferd med å bre seg .. nykverna kaffe er på vei ... stekte pølser og bacon likeså.

Ha en fantastisk dag dere :p

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Mandag etter pappahelg er alltid slitsom, og det er den i dag også. Men jeg overlever nok, selv om arbeidstrykket er litt heftig i dag. Ingen kaffe, det orker jeg ikke lage nå. Det får bli en cappuccino når jeg ankommer kontoret. :)

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.291
    Torget vurderinger
    2
    Kaldt og snø ute. Inne er det kaffe, velstappa pipe og selvfølgelig musikk.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    rolfozzy skrev:
    Velstappa pipe høres bra ut. Hvilken pipe har du? Selv patter jeg på en velrullet Amber Leaf i grønn Rizla, en frisk og aromatisk tobakk som passer godt om morgenen. Egentlig en fin allround-, etter min smak. Alltid med i bagasjen når jeg har vært i Spania, sammen med grønne Rizla. Røykingen skal gjerne smake litt høytid og søndag ettermiddag. Selv på en kald mandagsmorgen. :)

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.291
    Torget vurderinger
    2
    baluba skrev:
    rolfozzy skrev:
    Velstappa pipe høres bra ut. Hvilken pipe har du? Selv patter jeg på en velrullet Amber Leaf i grønn Rizla, en frisk og aromatisk tobakk som passer godt om morgenen. Egentlig en fin allround-, etter min smak. Alltid med i bagasjen når jeg har vært i Spania, sammen med grønne Rizla. Røykingen skal gjerne smake litt høytid og søndag ettermiddag. Selv på en kald mandagsmorgen. :)
    En Peterson of Dublin som jeg har Mcbarens i. Mandagstobakk.

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Det ble en Prince mild mens jeg ventet på trikken i dag. Smaker helt ok, men man føler seg uansett som en idiot, og er det vel også, så lenge man holder på med dette tullet. :-[

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    10.109
    Torget vurderinger
    1
    Avhengig av vaner og nikotin, vil jeg heller si.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    rolfozzy skrev:
    baluba skrev:
    rolfozzy skrev:
    En Peterson of Dublin som jeg har Mcbarens i. Mandagstobakk.
    Grei pipe og fin hverdagstobakk, det er jeg enig i. Jeg sluttet faktisk å røyke pipe da noen tullinger stjal min Lillehammer for endel år siden. De fikk lov å komme inn på festen, men fant vel ut at en pipe ville gjøre tjallen de skulle røyke i smug utenfor mer effektiv. Da tok de den som lå på hyllen. Jæklar, mördare! Hippiepakk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :mad:

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg bør visst slutte å skrive i tråder tidlig om morgenen, jfr en hifi-tråd jeg nettopp har kommentert i. Er jeg virkelig blitt så gammel at jeg er morgengretten nå? Før var jeg snill som et lam om morgenen. ::)

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Jeg innledet dagen med et besøk til tannlegen. Hun er flink og ikke minst svært pen. En perfekt start med andre ord. :)

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.753
    Torget vurderinger
    0
    oddgeir skrev:
    Jeg innledet dagen med et besøk til tannlegen. Hun er flink og ikke minst svært pen. En perfekt start med andre ord. :)
    Så lenge man fortsatt gledes ved synet av en vakker kvinne er livet vel verd å leve! ;)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    ErosLoveking skrev:
    ha ha, jeg er gretten morgen som kveld her jeg. Tjo bing!! ;)
    Hmmm, ja. Det kan jo stemme, ut fra hva jeg har observert. Godt du får utløp for det, egentlig. Ikke alle som takler det, og heller ender opp på en killing spree. Se opp for sentralens mest sympatiske person, og sjekk antall poster personen har skrevet, over hvor lang tid. Monter så øyne i bakhodet, hvis personen bor i nærheten av deg. :-\ Det må nødvendigvis være en person som begrenser sin deltakelse i OT til saklige innlegg, eller vittige innspill. Eller kanskje ikke i det hele tatt.

I dag tror jeg ikke jeg er like gretten, tjo bing! Jeg nesten gleder meg til å forlate huset, noe som ikke om morgenen i det siste. Den typen kulde vi har hatt lengst ute i Sandviken (forbi tunnelen) har rett og slett fått meg til å glemme at jeg liker jobben min. ::)

Når jeg tenker meg om kommer jeg til å være sulten om et par timer, og da må jeg være på kontoret for å spise frokost. Slikt gjør jeg ikke hjemme, men samtidig som jeg jobber. Dessuten er frokosten gratis der, noe som kanskje kan føre til at jeg får råd til nye hoved høyttalere om to, tre år? Jeg pusler litt med tanken om å la meg sykemelde en måned, for så å gjemme meg i et prøverom på Obs! på Lagunen. De har jo alt jeg kan trenge på nattestid, og kan bygge meg en hemmelig bunkers der ingen kan oppdage meg om dagen. Da skulle jeg til slutt ha penger nok til noen gode ht som MonoPulse, og kunne vende tilbake til aktivt arbeid igjen. Gud bedre, jeg blir skikkelig kreativ når jeg er i godt humør om morgenen. Jeg bør visst bli kvitt humøret, før jeg ender opp som en genuin men temporær sympatisk person. Slikt er jo farlig, jfr første avsnitt. :-\

Tjo bing! Må innom resten av forumet og finne ut hvor jeg kan spre solskinn og glede. JA!

God morgen, godtfolk over det ganske land + Sverige og Danmark.

F

fjellvåk

Gjest
    27 kalde og klarvær, en god frokost mens sola og temperaturen kommer seg opp så blir det en lang skitur, nydelige forhold nå.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    fjellvåk skrev:
    27 kalde og klarvær, en god frokost mens sola og temperaturen kommer seg opp så blir det en lang skitur, nydelige forhold nå.
    Du slipper altså å gå på jobb? Kanskje sjalusi og misunnelse kan få den egentlige personligheten min tilbake?
    Å ja, det nærmer seg avgang med stormskritt nå. Da ordner det seg av seg selv i løpet av de neste femten minuttene. ::)

F

fjellvåk

Gjest
    baluba skrev:
    fjellvåk skrev:
    Du slipper altså å gå på jobb? Kanskje sjalusi og misunnelse kan få den egentlige personligheten min tilbake?
    Å ja, det nærmer seg avgang med stormskritt nå. Da ordner det seg av seg selv i løpet av de neste femten minuttene. ::)
    Greit å ha muligheten til å jobbe inn fridager for så å ta dem ut når "alle andre" er på jobb. Du får ha en god dag på jobben :).

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    fjellvåk skrev:
    baluba skrev:
    fjellvåk skrev:
    Greit å ha muligheten til å jobbe inn fridager for så å ta dem ut når "alle andre" er på jobb. Du får ha en god dag på jobben :).
    Takk skal du ha. Eventuelt gruff ordner seg med en gang når jeg henger av meg frakken og skjerfet på kontoret. Det er greit med avspassering, men slik luksus har jeg ikke hatt tid til i 2010. Ei heller ferie, men jeg fikk da fjernjobbet en uke fra Albir. Men litt inn i 2011 så slipper jeg alt det administrative som jeg må styre med som webansvarlig. Da går jeg tilbake til å være journalist, og admin for forumet vårt. Jeg har flexitid, og har rett til å jobbe hjemmefra når jeg har behov for det. Det hender at jeg reiser til Karmøy noen dager, slik at jeg kan labbe ned trappene før klokken ti og slå på pc-en. Det er faktisk litt deilig å få spre arbeidsmengden utover dagen. Eneste begrensning er at mellom ti og tolv bør jeg være tilgjengelig på telefonen eller kontoret hele, men ellers er det ingen krav om å punche inn og ut på bestemte tidspunkt.

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.545
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    8
    La meg alt for tidlig i går ettermiddag og våknet i 03-tiden. Da var det bare å stå opp.

Frokost nå, hjemmelaget italiensk pizza med en Brew Dog Nanny State.

ottone

Nesten klassiker
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.949
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    fjellvåk skrev:
    baluba skrev:
    fjellvåk skrev:
    Veldig lurt tiltak det der!
    Vi snakker ofte om det på jobben, spesielt når været er ekstra fint, at vi kunne jo bare ta fri og stikke til fjells/til sjøs når vi vil, men syns liksom aldri at vi har tid. Kanskje er det en tillært konstant dårlig samvitighet, fra en "for god" oppdragelse? Jaja, noen kan kalle det høy arbeidsmoral, andre kaller det stressfullt arbeidsmiljø.

Det er desember og førjulstid, så jeg gikk seint til sengs i går, men er alltid tidlig våken uansett.
    Var rask og kjøpte skøyter til yngstemann igår, XXL hadde fått inn en palle kinesisk, og i morgen er det meldt regn. Vi vet jo ikke hvor lang vinteren blir. Før visste vi det, her varte den i tre dager.

God morgen!

ArtDeco

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Antall liker
    59
    Sted
    Modum
    Audiophile-Arve skrev:
    3 blå grader, og litt overskya for fyrste gong på svært lenge. Må få rundstykka i omnen. Er det berre eg som lagar rundstykke, tru?
    Her går det i rugbrød og gammel dansk, skulle gjerne hatt ferske håndværkere, men baking tar lang tid?

thomand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Antall liker
    1.152
    Torget vurderinger
    7
    God morgen. En kopp kaffe nå, og så avgårde på frokost hos svigers.

leifen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.05.2006
    Antall liker
    2.200
    God morgen fra sørlige Nordsjøen folkens!

Her er det godt vær og lite fisk å få. (Godt at året er berget og vel så det, fra før)
    Med andre ord en fin søndagsmorgen. :)

Leifen

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.753
    Torget vurderinger
    0
    15 kalde i dag, leser igjenom nettavisene etter å ha matet husdyret. Funderer på om jeg skal dra ned på Hurtigruta og inta frokosten der. Fruen kom av nattevakt så det er uansett ikke aktuellt med stor familiefrokost i dag.

Må nok også hente inn ved fra sjåen og måke bort snø som kom fra taket og ligger i stoooor haug foran garasjen. Hmmm.....

ottone

Nesten klassiker
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.949
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Morgen og morgen, har jo vært oppe siden klokken seks, og gjort mye lurt mens andre sov. Hørt musikk, drukket kaffe og vaket sløvt i badekaret.
    En forsiktig plussgrad og rolig behagelig vær. Utrolig hvor varmt det virker i gamle hus etter en kuldeperiode.
    Nå håper vi at skøyteisen på innsjøene varer så lenge som mulig.
    Båten ligger på sjøen, trygt og godt fast i isen. Ellers kunne det vært fristende med en fisketur.

God morgen !

C

Cyber

Gjest
    Oppe siden 09, og ja, hus fra før 1900 føles utrolig varme når man går fra -8 til 0.5 grader. Nesten for mye av det gode.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Deilig og varmt om morgenen i min lille lavblokkleilighet, så det er ingen skrekk å komme ut av sengen. I dag morges satt jeg igang med jobbingen klokken 07.20, kun iført boksershorts. Noen ganger er det utrolig greit å ha en ordning der jobben foregår både fra hjemmekontor og redaksjonslokalene i sentrum. Maisky hjalp meg til å sovne litt tidligere enn jeg er vant med, noe som førte til en periode våkenhet i firetiden. Men opp klokken syv med arbeidsiver er en sjelden forseelse for meg, så jeg må be min late sjel om tilgivelse for dette her.

Nei da, jeg er faktisk en pliktoppfyllende og hardtarbeidende ansatt i bedriften der jeg jobber, vil jeg absolutt nevne. Det er i fritiden at min legendariske balubske latskap forekommer. Mellom øktene er det nemlig fint lite som foregår for tiden, sett bort fra den åndelige føden som forsynes av rør og annet utstyr for musikklytting.

Btw: Jeg brøt regelen om bare frukt fram til en eventuelt sen lunch. Jeg røk på en skive relativt grovt brød med mårpølse, og drakk et glass lettmelk til. Slik går det når jeg ikke begynner jobben etter å ha spist frukt fra kurven i kantinen.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn