Diverse Tråden for morgenfugler.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• R.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Antall liker
    18
    dagen! evergooden satt som ett skudd i dag!

Mvh. RS

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.317
    Torget vurderinger
    2
    Goooood morgen.

Litt kaldt i dag. -0,4

Men varm kaffe. Blå Coop i koppen, og Gruva innhylla i piperøyk og musikk, så er ikke dagen så aller verst.

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    391
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    I dag lot jeg motorsykkelen stå, følte det litt utrygt i går morges kl.0630, så det blir neppe mer kjøring på tidlig og kveldskift i år.
    Kanskje på midtskift til uka, men det er jo litt kaldt nå da.
    KW

N

norumno25

Gjest
    God morgen folkens, en nydelig dag med solskinn -1 grad og frost i gresset.
    Akkurat hatt en runde med Proraso og merkur høvelen og nå en kopp nypresset kaffe, herfra kan det vel bare gå nedover ;)

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.788
    Torget vurderinger
    0
    God morgen alle sammen.

Kaffen er klar, fruen ligger på sofaen og henter de siste minuttene av natten,- litt på overtid. Skylaget letter og litt vinterblek blå himmel er i ferd med å komme tilsyne. Nu gjenstår bare å lage sin havregrøt og så er dagen i gang. En fordel med skiftarbeid er muligheten til "å ta seg tid nok" en og annen morgen. Ren luksus om noen spør meg.

Hva gjelder den motoriserte på to hjul så står den i garasjen innpakket i en enorm plastpose som skal hindre rust i løpet av vinteren. Her i huset har vi trillet på 4 hjul i lang tid allerede, behovet for vinterdekk kom tidlig i Øst Finnmark i år.

Formiddagen vil gå med til å bestille billetter Kastrup, Århus, København om knapt to uker. Sjekke om det kan være smart å kjøpe nytt kamera på Gardermoen evt Kastrup eller i Damark, mao kosetid en "tidlig vintermorgen". ( Etter vanlig standard er det vel ikke tidlig nå og etter lokal standard er dette ikke vinter. ;) )

Kanskje fyre litt i peisen også. :D

nescafe

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    6
    Torget vurderinger
    2
    Good morning ;D

Kaffen er klar, og rørblokkene begynner å bli oppvarmet! Tester ut potensialet i relativt nyankommen SACD, Norah Jones, fantastisk musikk, fantastisk lydkvalitet :)

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.788
    Torget vurderinger
    0
    ØivindJ skrev:
    God morgen fra Nav.
    Om man har forstått div oppslag i pressen den siste tiden er vel det en selvmotsigelse ?

Ikke ta det ille opp Øivind, var bare så fristende å "hogge han som sto så lagelig til". :D

God morgen til deg også. ;)

Boffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.04.2002
    Antall liker
    333
    Sted
    Oslo Vest
    Oj oj oj, dærsjken også

sånn går det hver gang jeg blander for mye øl og whisky.

medisinering må til kjenner jeg. :-\

G

Gjestemedlem

Gjest
    Kaffe, appelsinjuice og grovbrødskiver med roquefort. Et par Sit & Go turneringer, bena på skrivebordet og litt tilfeldig musikk fra PCen.

Fin start på dagen.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.788
    Torget vurderinger
    0
    Nu har man avsluttet sin frokost, en talerken med god gammeldags havregrøt. Utrolig godt egentlig. :D

Rask gjennomgang av da "faste" nettsider mens man nyter en kopp kaffe. En kopp som forøvrig prydes med bilde av min favoritthurtigrute, MS Nordstjernen. :D

Bortsett fra en god del kjedelige gjøremål "må" jeg en tur til den lokale "Glassbanken" og hente ut en flaske "Snø Rype" som jeg bestillte for en uke siden. ;D

Ha en trivelig dag folkens.

el_mariachi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    397
    Evergood, rullings og Nina Simone spilles av over diverse vintage greier, hva mere trenger man?

R.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Antall liker
    18
    Evergood, fyr i kaminen og gammel Tom Waits på skivspelaren, det starter da bra ???

Mvh. RS

Terka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Antall liker
    4
    Grått og trist ute, men varme fra ovnen i underetasjen. Fantasiens Flyttefolk på TV og junior som danser foran TV mens pappa'en er kort innom HFS. Nå er det igang med å lage en god søndagsfrokost til husets herrer mens damene sover. Deretter er det vel ut og undersøke hva som kan lekes med rundt huset. :)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Smøre nister, smøre frokost, høre på de latviske snekkerne bråke på taket, en helt vanlig morgen i Særp :)

Nå er det kokekaffe og snoke litt på hfs før man hiver seg i bilen.

/jan

N

norumno25

Gjest
    Kaffen er i gang og minsten er sendt på skolen, en grå dag i Sarpsborg, men om noen timer bærer det til fjells og til snø :D

bber

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Antall liker
    20
    På jobben tidlig. Kaffe. Vidunderlig dag. Den nye sekretæren er jammen ung og pen. Litt uvanlig med så dyp utringning på jobb. Smiler og sier hun gjør hva som helst for å få fast ansettelse. Ser ut som hun mener det.

A

AK27

Gjest
    BBking skrev:
    På jobben tidlig. Kaffe. Vidunderlig dag. Den nye sekretæren er jammen ung og pen. Litt uvanlig med så dyp utringning på jobb. Smiler og sier hun gjør hva som helst for å få fast ansettelse. Ser ut som hun mener det.
    Personlig finner jeg det mindre behagelig å stå opp til runkefantasiene dine BB, prøv å ta hensyn til dine medmennesker neste gang. Eventuelt send dem inn til et av disse "manns"bladene.

Dette blir en bra dag. Landskamp, pils og whisky. Har allerede vært oppe i fem timer, ikke verst.

Hepp!

Audiophile-Arve

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    8.794
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Rundstykke i dag også. Dei står til heving. Eldstejenta kom heim, og måtte hentast ein halvtime unna kl 0800 då bussen ikkje gjekk lenger. Seinare i dag skal eg leme (partere) og salte julebukken. Må ha bukkeribbe, og det krev ein del førebuingsarbeid.
    Lytteøkta i dag vert såleis kraftig innskrenka.

room

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2008
    Antall liker
    387
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    0
    Kaffe i koppen og Prince på stereo`n.
    Frokost må man snart ha også!!

AHH fredagsmorgener!

Terka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Antall liker
    4
    ca 20 timer søvn på siste 7 dager, i snitt litt under 3 timer pr døgn. Begynner å bli litt trøtt på morgenkvisten nå.. da er det godt med et krus kaffe og en snus.

Fredagsmorgener er bra ja! Da merker man ofte en kime av forandring som hinter om at det snart er helg. Færre som pendler inn til Oslo i morgentimene, litt mer oppglødd stemning blandt folk. Surring i bakgrunnen av stemmer som prater om hva de skal gjøre i helga.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.788
    Torget vurderinger
    0
    Ikke sunt det der Terka !! :-\ Man må sove tilstrekkelig, gjør man ikke det blir man syk til slutt !! Det vet jeg mye om, for jeg er nok ikke bedre selv. :-[ :p

Men selv om jeg sov søtt og godt da fruen "kastet" meg ut av sengen er jeg i noenlunde form nå. Måtte levere fruens Passat til dekkforhandleren. Nye vinterdekk etter reklamasjon på de gamle. Piggene gikk inn i dekket og laget hull, veldig upraktisk, selv om jeg har fått lære meg å tette hull i bildekk. ::)

Nu har man etter hjemkomst spist sin havregrøt, blitt en fast vane med havregrøt som frokost, faktisk veldig godt. :D

Og så må det inrømmes at jeg er blitt henfallen til "Mafia Wars" på Facebook. Har brukt litt tid på morgenen i dag på mafiavirksomhet. Egentlig et tåpelig spill men det har den praktiske fordel at man ikke behøver å lese bruksanvisningen i 14 dager før man mestrer galskapen. :-\ Men når man har 0 liv og 0 energi er det selvsagt på tide å se hva som skjer her på HFS. ;)

Forøvrig må man vel snart kaste seg ut i "indretjeneste" før det står inntektsgivende arbeid på programmet fra klokka 15.

Ha en fin dag folkens, og så får vi håpe BB's nye sekretær har guts nok til å dele ut lyskespark hvis han blir for nærgående. ;D

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Sekretærer er fine saker. I dag var det mocca i koppen, rykende varm, omsorgsfullt plassert like ved tastaturet i det jeg entrer kontoret.
    En eller annen idiot har bestemt at det skulle legges tepper i korridoren utenfor kontoret mitt, så hører jeg ikke lenger den livsbejaende klapringen av høye hæler der ute.
    Nåvel.

bber

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Antall liker
    20
    oddgeir skrev:
    Sekretærer er fine saker.
    Naturligvis, og de gir seg ikke før jeg ber om nåde.
    Men, nå er jeg nydusjet og barbert. Klar for verden.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.788
    Torget vurderinger
    0
    BBking skrev:
    Men, nå er jeg nydusjet og barbert. Klar for verden.
    Men BB, et annet spørsmål er jo om verden er klar for deg ?? ;D

Terka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Antall liker
    4
    Spiralis skrev:
    Ikke sunt det der Terka !! :-\ Man må sove tilstrekkelig, gjør man ikke det blir man syk til slutt !! Det vet jeg mye om, for jeg er nok ikke bedre selv. :-[ :p
    Er nok ikke helt sunt nei.. var oppe kvart på seks denne lørdagen, etter x antall turer opp med junior i natt. Han har hatt en solid halsbetennelse og er ikke helt i rytme enda. Denne natten sov han ihvertfall i noen perioder uten at jeg måtte sitte med han i fanget.. Når dette skal kombineres med full jobb så blir det ikke så mye søvn.(Blir jeg som må ta pjokken da fruen tar veslesøstera på 4 mnd, og fruen trenger et fast minimum av søvn ellers så er hun helt ødelagt neste dag.)

Veel.. "dagen" startet med pensilin til guttungen, litt barne tv pause etter pensilin/før mat, deretter frokost, og nå en Nespresso - Cosi kaffe og rask tur innom HFS. Nespresso konseptet er egentlig ganske genialt ut fra renslighet og at man kan velge mange forskjellige kaffeblandinger og type kaffedrikk. Blir også enkelt for andre besøkende å lage seg en kaffe selv. Tror likevel at dagens neste kopp med kaffe må bli via Gaggio-maskinen i furteboden, det smaker litt mer "analogt" med kaffe fra nykværnede bønner i stedet for kapsler. ;) Vurderer forresten å kjøpe nye høyttalere til mine foreldre i dag så dette kan jo bli dag i hifi'en og musikken's ånd etterhvert.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.788
    Torget vurderinger
    0
    Terka skrev:
    Er nok ikke helt sunt nei.. var oppe kvart på seks denne lørdagen, etter x antall turer opp med junior i natt. Han har hatt en solid halsbetennelse og er ikke helt i rytme enda. Denne natten sov han ihvertfall i noen perioder uten at jeg måtte sitte med han i fanget.. Når dette skal kombineres med full jobb så blir det ikke så mye søvn.(Blir jeg som må ta pjokken da fruen tar veslesøstera på 4 mnd, og fruen trenger et fast minimum av søvn ellers så er hun helt ødelagt neste dag.)
    Du bør kanskje tenke over om det kan være en ide å snakke med fastlegen om en liten sykemelding for far slik situasjonen er, før du blir virkelig syk med laang sykemeling som følge ??

Terka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Antall liker
    4
    Spiralis skrev:
    Terka skrev:
    Du bør kanskje tenke over om det kan være en ide å snakke med fastlegen om en liten sykemelding for far slik situasjonen er, før du blir virkelig syk med laang sykemeling som følge ??
    Tror nok ikke det er et alternativ, enda. Får heller "stå ut" mens dagene er slik. Liker i utgangspunktet ikke å sykemelde meg dersom jeg virkelig ikke må (var selvsagt hjemme med guttungen mens han hadde det som værst). Og om jeg hadde vært hjemme på ukedagene nå så hadde det likevel vært vanskelig å få lagt seg da fruen er hjemme i permisjon med veslejenta og jeg da har vanskelig for å la være å gi "avlastning" siden jeg likevel var hjemme. Prøver i stedet å være bevist på "symtomene" av lite søvn, samt å være streng og ta meg søvn når jeg har muligheten. (Ikke alltid like lett!) Huslige oppgaver og planlagte vedlikheoldsoppgaver i hjemmet, samt andre aktiviteter er det som det fires på om dagen. Takk for omtanke forresten!

G

Gjestemedlem

Gjest
    Hotelfrokost i Hoi An. Vaert her tre dager naa. Rett stemningsfull by, med bra shoppingmuligheter og endel gode skreddere og skomakere. Blir nok tung koffert dette er jeg redd. Bussen staar utenfor og skal frakte oss til Hue snart.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn