Ting jeg ikke forstår

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.173
    Torget vurderinger
    4
    baluba skrev:
    Modig jente, hun der Kjersti. Tenk på all den onde hatholdningen som kommer til uttrykk i kommentarene. Hun bør ha tykk hud for å tåle det.

lol, æsj æ trur æ? dør, finn dæ en spade å græv dæ ned

(Susanne23091997 1 måned siden)
    Det gjør meg trist å se slik digital mobbing i praksis. YouTube må være et av de verste stedene i så måte. Greit nok at folk utsetter seg selv for det, men det kan ikke forlanges at folk vet rekkevidden av det de gjør. Ingen fortjener denslags ondskap slengt etter seg. Ingenting tilsier at Kjersti fortjener det.

Sorry ass, jeg bare måtte lette på det trykket.
    Hel klart at ingen fotjener det.

Forøvrig anbefaler jeg å sjekke ut youtube kontaktannonsen hennes hvor hun søker etter elsker eller kjæreste.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.016
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Townes skrev:
    65finger skrev:
    Hva heter den tater-duden som synger salmer. Det er bra kristen musikk spør du meg
    Elias Akselsen ?
    Fantastisk artist! Har klarer til og med å gjøre Gråtende sky til en flott låt. Men nå er vi vel langt utenfor det som var hensikten med tråden. Det skal jo ikke handle om artister vi forstår? Det ville vært en rimelig uinteressant tråd i og med at jeg regner med at folk forstår den musikken de skriver om i andre tråder.

@ Anonym: Hun bruker nok YouTube for det er verdt, men jeg legger merke til at andre dansevideoer ikke har kommentarfelt. Det skjønner jeg godt.

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.775
    Torget vurderinger
    4
    baluba skrev:
    Modig jente, hun der Kjersti. Tenk på all den onde hatholdningen som kommer til uttrykk i kommentarene. Hun bør ha tykk hud for å tåle det.
    Pun intended, som de skriver på utenlandsk, eller bare dårlig ordvalg ?

V

vredensgnag

Gjest
    Trane skrev:
    baluba skrev:
    Pun intended, som de skriver på utenlandsk, eller bare dårlig ordvalg ?
    Hold opp, jeg har nederlandsk ost som sitter fast i en bihule etter å ha lest balubas første såkalte empati-innlegg, og så kommer du med serveretur.

Lostx9

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.01.2009
    Antall liker
    24
    Torget vurderinger
    7
    The Cure, fy f*n noe så inn i he........... jævli finnes det ikke.

Og for ikke snakke om Depeche Mode, o du milde skaper for noe møl.

Takk ;D

Lostx9

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.01.2009
    Antall liker
    24
    Torget vurderinger
    7
    Når jeg først er i gang, kan jeg nevne

K.M Myrland..........oi oi oi :-X

V

vredensgnag

Gjest
    Jeg kan nevne Guillemots og Saint Etienne. Tannlegetimer.

JD

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2002
    Antall liker
    56
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Ingen som har nevnt bikkja til Roger Waters? Og alle hifi-trynene som sitter og kikker rundt i stua etter den...

V

vredensgnag

Gjest
    JD skrev:
    Ingen som har nevnt bikkja til Roger Waters? Og alle hifi-trynene som sitter og kikker rundt i stua etter den...
    Hvorfor snakker folk kun om bikkja? På Amused to Death er det fjernsyn, stemmer fra menn og kvinner, hunden, hest og kjerre og mye annet som er utenfor "høyttalerspennet".

Barbaresco

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    713
    Torget vurderinger
    1
    Det er fordi hunden er nevnt på coveret, og alle skal til å lage mystikk rundt noe så enkelt som fasemanipulasjon, men bare fordi det står på trykk.

Handsoer

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Antall liker
    2.122
    Sted
    Sortland
    Anonym skrev:
    pedal skrev:
    I denne tråden nytter det ikke å bli sur. Her blir alt trashet, fra Stones til Pink Floyd. :'(

Men om noen prøver å rive Zeppelin ned fra tronen, DA blir det bråk! :mad:
    Det finnes jo mye bedre rockeband fra samme tiden så hvorfor Led Zeppelin skal være på toppen av tronen forstår jeg ikke. Nå var jeg ikke påtenkt når Led Zeppelin var store men jeg foretrekker med klar margin Black Sabbath fremfor Led Zeppelin.
    Tiltredes / Tiltredes

Poirot

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.07.2007
    Antall liker
    2.128
    Jeg forstår ikke "eksperimentell jazz" hvor konsertene høres ut som når musikerne stemmer instrumentene sine.

gwh

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.04.2006
    Antall liker
    779
    Sted
    Oslo
    Jeg forstår ikke hvorfor ikke Smashing Pumpkins ga seg etter mellon collie... da hadde de vært mytiske idag

Panama Red

Fumblin’ With the Blues
    Ble medlem
    22.08.2009
    Antall liker
    8.041
    Sted
    Fiddler's Green
    Torget vurderinger
    2
    gwh skrev:
    Jeg forstår ikke hvorfor ikke Smashing Pumpkins ga seg etter mellon collie... da hadde de vært mytiske idag
    Hadde de gitt seg etter Siamese Dream..............

Proffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    3.140
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Så noen nevnte Postgirobygget....
    Har lyst å føye til Trang fødsel.... ;D

mvh
    Proffen

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    30.088
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg forstår ikke Stockhausen og Boulez, men det er jo dritkult å høre på og bekommer således ikke tråden.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.016
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Valentino skrev:
    Jeg forstår ikke Stockhausen og Boulez, men det er jo dritkult å høre på og bekommer således ikke tråden.
    Der er du inne på noe viktig. Er det for eksempel noen som egentlig forstår Mens vi venter på Goudot?

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Alle sårede Sting fans. Sug på denne godbiten mens tårene renner

gwh

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.04.2006
    Antall liker
    779
    Sted
    Oslo
    65finger skrev:
    og jeg som trodde at originalen sugde... dette skjønner jeg ihvertfall ikke.

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    71.413
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    baluba skrev:
    Valentino skrev:
    Der er du inne på noe viktig. Er det for eksempel noen som egentlig forstår Mens vi venter på Goudot?
    Stykket handler om Vladimir og Estragon som venter på en Herr Godot som aldri dukker opp.Samuel Beckett tok opp spørsmål som: «Kan egentlig mennesker konversere så de forstår hverandre?» og «Hva betyr ordene?».
    :)Enkelt ;)

Bjarild

Bransjeaktør
    Ble medlem
    18.03.2005
    Antall liker
    13
    Torget vurderinger
    12
    Et band jeg fremdeles ikke har hørt ett eneste negativt kvekk om, er altså bandet
    Johan eller John eller Jon Olav Nilsen og Gjengen og hans, i mine ører, SURE stemme.
    Femmere og seksere i alle aviser osv... Ingen nevner has begredelige stemme.

På like linje av ræva musikk ligger også Jokke og Raga. Da rømmer jeg festen...

Forøvrig så respekterer jeg alle de som måtte like dette!
    Jeg FORSTÅR det bare ikke! ;D

Fantastisk tråd!

U2 suger jo også selvfølgelig... ;)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.016
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    65finger skrev:
    Store Yehudi! Også måtte du selvsagt velge fullversjonen. Fytti helsikke dette er totalt uforståelig. Totalt og fullstendig uten forsonende trekk på noen som helst måte.

bluesbreaker skrev:
    baluba skrev:
    Valentino skrev:
    Stykket handler om Vladimir og Estragon som venter på en Herr Godot som aldri dukker opp.Samuel Beckett tok opp spørsmål som: «Kan egentlig mennesker konversere så de forstår hverandre?» og «Hva betyr ordene?».
    :)Enkelt ;)
    Nu ja, du beskriver i og for seg problemene selv her. Stykket handler blant annet om kommunikasjonens sammebrudd på mange måter. Men stykket har utallige motiver, og dette er bare et av de mange aspektene i livet som tas opp. Å helt forstå det stykket er ikke enkelt, for å si det enkelt. Rett og slett fordi det ikke er så enkelt. ;)

Får du absurd teater i muntlig eksamen i teatervitenskap grunnfag kan du bare fokusere på det stykket, og la tolkningskverna gå som bare søttan, så vil du få ståkarakter, samme hvor full du er. Jeg vet, for jeg har forsøkt. Klarte til og med laud (men det skyldtes kanskje litt mer enn akkurat muntlig om absurd teater).

Jeg var egentlig ikke full, bare ganske dum og utspekulert. Et jernteppet ble skjult under et dekke av måter å se Godot på, og vippet opp med to delkarakterer. Ok, så ille var det kanskje ikke, men jeg overdriver ikke fryktelig mye heller. Takk for retting av stavingen, forresten. Gadd ikke google, og tror ikke jeg har skrevet Godot på minst femten år.

Even S

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.11.2010
    Antall liker
    24
    Torget vurderinger
    3
    Liker dere musikk egentlig??

Even S

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    Even S skrev:

Even S
    På en god dag. Men det må være bra musikk. Feil folk kan ikke like det. Også bør det helst ikke ha vært i nærheten av utgivelse på sacd. Selv om universal er tilbake i sacd business og sacd lever.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Roberten skrev:
    Even S skrev:

Even S
    På en god dag. Men det må være bra musikk. Feil folk kan ikke like det. Også bør det helst ikke ha vært i nærheten av utgivelse på sacd. Selv om universal er tilbake i sacd business og sacd lever.
    Ikke vær beskjeden roberten, du liker testplater på en god dag. Den andre dritten Pføy!

V

vredensgnag

Gjest
    Om man liker musikk?

Det var godt å se "Gregorian" på den YouTube-videoen, så slapp jeg å klikke på den. Det er noe så inn i helsike mye dårlig musikk, og den liker man ikke. Det som er dårlig varierer fra person til person, så om man plotter et venn-diagram og søker minste-felles-multiplum kan det godt være det dukker opp noe. Hva med Heftig-Kyrkjebø da hun var i SA med Espen Lind.

Snakker vi klaff?

Vi snakker ihvertfall ræva dårlig åpningsbilde på en musikkvideo.

I det hele tatt en rar video. Men jeg tror vi kan ha funnet origo for norsk musikksmak her.

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    33.450
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    tkr skrev:
    Når vi først er inne på one-hit-wonders, kristen musikk og traumatiserende ungdomsopplevelser:

Jeg sier bare Lapp-Lisa med "Barnetro". En gjenganger i Ønskekonserten fra Anno Dazumal.

Må bare takke trådstarter for denne anledningen til å lufte litt hat. Gjør godt!

mvh
    Lapp-Lisa :eek: bodde nesten nabo med kjerringen i min ungdoms stad Hedemora på slutten av -60 beg av-70, I barne-skolen
    fikk vi Barnatro over oss jevnligt :-\

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    Så, da vet jeg hvilken cd-single vreden skal få i julegave.

@cash 63, nå har jeg aldri hørt Lapp-Lisa, men jeg synes du skal trøste deg med at du ikke vokste opp i nærheten av Style.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.016
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    65finger skrev:
    På Gregorian-nivå
    Egentlig ikke. Selv hvor intenst jeg missliker alt som Espen Lind har gjort (men elsker Sissel), så kan jeg se hvorfor noen like dette. Utelukkende folk som ikke bryr seg om musikk, selvsagt. Og bamsegutter i femti-sekstiårene som synes han er deilig, selvsagt. Men de gregorian-greiene er det komplett umulig å forstå hvorfor noen liker. De går i kapper, slik at det kun er de med en ganske kinky legning som kan tenne på dem. I tillegg så vil de som ikke har noen interesse av musikk til å oppfatte støyen de lager slik de oppfatter en kjøkkenvifte som står på høy hastighet, vil jeg tro. Omtrent slik som de musikkinteresserte sannsynligvis oppfatter det. Jeg kan ikke skjønne at hverken bevisste eller bevisstløse mennesker kan like det der.

Du er heldig, Cash. ;)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.016
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    vredensgnag skrev:
    Norsk musikkekspert feller en hard dom over musikken i Junaiten, kort etter ankomst, han forstod ikke noe. Disse to prøvde likevel lykken.
    Historien har jo bevist at han er rett. Alt utenom kunstmusikk fra, eller inspirert av Europa er stygg som faen.

Fy faen, du er syk, fingern!

atonal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.09.2006
    Antall liker
    428
    Sted
    Friedrichstadt
    Valentino skrev:
    Ooops, her glemmes det at det vi IKKE FORSTÅR skal vi HATE og RAKKE NED PÅ.

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.291
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    gwh skrev:
    Før, mener du vel? Gish, Lull og Siamese Dream er klassikere. Mellon Collie er BOOOOORING! ;)

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.291
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    cash 63 skrev:
    tkr skrev:
    Når vi først er inne på one-hit-wonders, kristen musikk og traumatiserende ungdomsopplevelser:

Jeg sier bare Lapp-Lisa med "Barnetro". En gjenganger i Ønskekonserten fra Anno Dazumal.

Må bare takke trådstarter for denne anledningen til å lufte litt hat. Gjør godt!

mvh
    Lapp-Lisa :eek: bodde nesten nabo med kjerringen i min ungdoms stad Hedemora på slutten av -60 beg av-70, I barne-skolen
    fikk vi Barnatro over oss jevnligt :-\
    Anse deg som kurert:

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn