Ting jeg ikke forstår

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• V

vredensgnag

Gjest
    65finger skrev:
    Roberten skrev:
    65finger skrev:
    Elvis på 70 tallet er sjef, resten bryr jeg meg ikke om.
    ;D Trådens fineste kommentar !

Jeg forstår The Doors, men jeg synes det er omtrent like interessant som størknet plastelina.
    Denne tråden er fantastisk. Doors er MØKK!! Simen og skiftenøkkel suger
    Her har vi størknet plastelina anvendt for å få frem nyansene i Doors.

Eg har óg problem med han Springsteen, men ikkje med han Cash.

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    12.655
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg kan trøste dere alle med at jeg sannsynligvis hadde hatet Beatles også om de fortsatt hadde holdt på. Heldigvis sprakk de akkurat i tide (eller kanskje ett år for sent).

V

vredensgnag

Gjest
    erato skrev:
    Jeg kan trøste dere alle med at jeg sannsynligvis hadde hatet Beatles også om de fortsatt hadde holdt på. Heldigvis sprakk de akkurat i tide (eller kanskje ett år for sent).
    Sprakk pga krangelen over at Abbey Road kom uten tekster på innercover.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    vredensgnag skrev:
    65finger skrev:
    Roberten skrev:
    65finger skrev:

Jeg forstår The Doors, men jeg synes det er omtrent like interessant som størknet plastelina.
    Denne tråden er fantastisk. Doors er MØKK!! Simen og skiftenøkkel suger
    Her har vi størknet plastelina anvendt for å få frem nyansene i Doors.

He ! ;D Hadde jeg hatt et album med Doors skulle jeg jommen løftet av tallerkenen og stappet Bg4000 full av plastelina og sett om det funket.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Bare for å få det bekreftet, uten å ha lest hele tråden. Smiths er nevnt, sant?

De suger jo mer eselballe enn alle andre nevnt til nå. U2 er nesten der oppe, men bare nesten.

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Å ja, Smiths. Æssa.
    Og denne da. Denne skjønner eg ikkje.

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    11.949
    Sted
    Trondheim
    Har noen nevnt Skiffle?

For all del - jeg "forstår" skiffle, og mange har jo begynt som Skiffle-band (The Beatles f.eks.), men særlig spennende er det jo knapt.

Poirot

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.07.2007
    Antall liker
    2.128
    Og jeg forstår ikke at jeg liker Genesis, men det gjør jeg virkelig. Elvis derimot, sliter jeg med.

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    32.696
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Townes skrev:
    Bare for å få det bekreftet, uten å ha lest hele tråden. Smiths er nevnt, sant?

De suger jo mer eselballe enn alle andre nevnt til nå. U2 er nesten der oppe, men bare nesten.
    The Smiths, ja!

Hvordan kunne jeg glemme the Smiths? Suger eselballe. Helt korrekt.

mvh

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    12.655
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Selvironi er viktig for å delta i denne tråden. Noen har det, noen ikke.

Jeg liker ting jeg forstår at jeg ikke burde like (eller ikke forstår at jeg liker), og misliker ting jeg lett forstår at jeg burde like, eller ikke forstår at jeg ikke liker. Og når det så blir for vanskelig å henge med, setter jeg på ei plate med The Monkees og driter i det hele.

M

Mr-T

Gjest
    65finger skrev:
    Elvis på 70 tallet er sjef, resten bryr jeg meg ikke om
    Elvis er ikke sjef. Elvis er/var konge.

Elvis før 70-tallet: hadde en fantatisk stemme, men var belemret med mye like fantastisk dårlig materiale og skranglete band
    Elvis på 70-tallet: mistet stemmen og det meste annet, og kompenserte med et synnsykt fett band og gode låter

Elvis: Wooden Heart. DEN låta forstår jeg ikke at Elvis kunne gjøre. No f*cking way.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.016
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Valentino skrev:
    Dire Straits etter Dire Straits.
    Etter Communique tror jeg vi sier. Og årsaken er ganske åpenbar: Når ble det akseptabelt med låter som i snitt er rundt 25 minutter i den enkle genren? Sålenge de holdt seg (hårfint) under fem minutter (i snitt) passerte de gjennom nåløyet mitt, men fra Making Movies og dens tidssløsing var det strengt tatt over. Og det er noe jeg ikke skjønner meg på, altfor lange låter. Egentlig går grensen et sted mellom tre og fire minutter, fem til nøds. Dette er rock, for fanden. Samme gjelder for pop, der låtene strengt tatt bør være under fire minutter. Roots/americana-orientert rock som DS skal ikke ha så lange låter.

@ Vredens: En dårlig Moog finnes ikke, hvis du da ikke mener ødelagte moog-er. Når det gjelder åttitallet var det FM-synther som Yamaha DX7 som gjorde lydbildet så ekstremt ensformig på synth-siden. Spesielt jazzen var plaget av de samme patchene på DX7 som gikk igjen på alle plater, men også pop-en. Men en deilig analog synth som Moog vil aldri bli dårlig i seg selv, og jeg kan ikke huske å ha hørt den dårlig anvendt. Tøff synth-bass er vel det viktigste Moog ble brukt til på åttitallet.

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    11.949
    Sted
    Trondheim
    vredensgnag skrev:
    Kom over et par John Denver plater nylig. Fy faen så dårlig. Er det i det hele tatt noen som lytter til Denver i dag?
    Tydeligvis. Denne blir tilgjengelig den 14/9:

25 album - John Denver complete. Bare 61€ - mva fra amazon.de

:D

V

vredensgnag

Gjest
    baluba skrev:
    Valentino skrev:
    Etter Communique tror jeg vi sier. Og årsaken er ganske åpenbar: Når ble det akseptabelt med låter som i snitt er rundt 25 minutter i den enkle genren? Sålenge de holdt seg (hårfint) under fem minutter (i snitt) passerte de gjennom nåløyet mitt, men fra Making Movies og dens tidssløsing var det strengt tatt over. Og det er noe jeg ikke skjønner meg på, altfor lange låter. Egentlig går grensen et sted mellom tre og fire minutter, fem til nøds. Dette er rock, for fanden. Samme gjelder for pop, der låtene strengt tatt bør være under fire minutter. Roots/americana-orientert rock som DS skal ikke ha så lange låter.

@ Vredens: En dårlig Moog finnes ikke, hvis du da ikke mener ødelagte moog-er. Når det gjelder åttitallet var det FM-synther som Yamaha DX7 som gjorde lydbildet så ekstremt ensformig på synth-siden. Spesielt jazzen var plaget av de samme patchene på DX7 som gikk igjen på alle plater, men også pop-en. Men en deilig analog synth som Moog vil aldri bli dårlig i seg selv, og jeg kan ikke huske å ha hørt den dårlig anvendt. Tøff synth-bass er vel det viktigste Moog ble brukt til på åttitallet.
    Takker for presiseringen!

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.778
    Torget vurderinger
    4
    erato skrev:
    Selvironi er viktig for å delta i denne tråden. Noen har det, noen ikke.
    Ironi er bare sååååå 2000-talls da !

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.016
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    vredensgnag skrev:
    baluba skrev:
    Valentino skrev:

Takker for presiseringen!
    Bare hyggelig. Vil ikke at den stakkars Moog-en skal få skylden for ulykke som den ikke har noe med. :)

M

Mr-T

Gjest
    baluba skrev:
    Når ble det akseptabelt med låter som i snitt er rundt 25 minutter i den enkle genren?
    Jethro Tull klarte det helt fint med Thick As A Brick. Muligens noe mer avansert enn Brødrene Mark og David Krnopplfhler klarte å skrape sammen da...

Men J.J. Cale har skjønt det. LP'er som varer 20 minutter, og låter som er 1:10 lange. Cut the crap liksom.

Men nå var dette en hatetråd: Jeg hater J.J. Cale covers. Clapton, ta deg en bolle.

HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    3.283
    Torget vurderinger
    18
    Roberten skrev:
    65finger skrev:

Jeg likte ikke Doors noe særlig. Tekstene forkom meg pretensiøse, ganske så middelmådige og til tider nær idiotiske. Så en dag satte jeg på en Doors plate, skrudde opp til 11 og da innså jeg plutselig at de var et drivende godt rockeband.

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    12.655
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Mr-T skrev:
    baluba skrev:
    Når ble det akseptabelt med låter som i snitt er rundt 25 minutter i den enkle genren?
    Jethro Tull klarte det helt fint med Thick As A Brick. Muligens noe mer avansert enn Brødrene Mark og David Krnopplfhler klarte å skrape sammen da...

Men J.J. Cale har skjønt det. LP'er som varer 20 minutter, og låter som er 1:10 lange. Cut the crap liksom.

Men nå var dette en hatetråd: Jeg hater J.J. Cale covers. Clapton, ta deg en bolle.
    Clapton ja. Startet med å lage helt greie bluescovers hos Mayall, deretter gikk det kjapt nedover gitt.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.563
    Torget vurderinger
    24
    65finger skrev:
    Hehe kul tråd! Liker Darknes of the edge med Bruce, et knippe stones album. U2 og spesielt Boner suger. Endelig en naggetråd. Pink Floyd må disses også. Søøøøøvnig, gjesp. OOOOOpeth zzzzzzz
    Kan vel føye til R.E.M. også. Husker fatter'n hørte en REM låt i bilen en gang vi skulle på fisketur. "Bånsull" kalte han låta.. i en alder av 72 år ;D ;D

At Betales suger har det vel aldri vært tvil om, good timing though... Floyd-dissing er vel også ok. etter å ha bodd i nærheten av Valle Hovin og et knippe konserter.
    Boring big time. Låtene er som evige introer som bare dør ut før det hele tar av. generelt betraktet, unntak finnes sikkert for spesielt interesserte. HiFi-bransjen drepte definitivt min eventuelle PF-nysgjerrighet da de begynte å spillet "Money" som referanselåt rundt omkring.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.563
    Torget vurderinger
    24
    Og ja, Clapt suger litt også, dvs. alle de som påstår at han er VERDENS beste gitarist. Som Santana, som suger på en helt spesiell latrine-Amerikansk måte. One-hit wonder redusert til 0,5.

M

Mr-T

Gjest
    Jeg synes Clapton er en bedre vokalist enn gitarist... sier jo litt.

Mer hat: Oslo Gospel Choir, og all annen såkalt "kristen-musikk". Det er svarte meg værre enn Vassendgutane, Ole Ivars, DDE, og alle andre joviale danseband i fjortende potens. Aaaaaaaaaaaaaarghhhhhh.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.563
    Torget vurderinger
    24
    Betinget enig, mr.T, fordi en båtlast med ekte U.S. smellfeite Gospel-tanter trøkker skikkelig bra! Glem teksten...

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    12.655
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    pengesluk skrev:
    Som Santana, som suger på en helt spesiell latrine-Amerikansk måte. One-hit wonder redusert til 0,5.
    Innertier Mr Sluket!

M

Mr-T

Gjest
    Jeg tenkte på "Norsk" kristen-faen-musikk ja. Ikke ekte vare.

Teksten kan man se bort fra, eller se på det fra utsida. Jeg, som er ateist, hører med stor glede på kirkemusikk, man da snakker vi Bach og den stilen der.

Mer hat: Tore Skogmann. Noen som husker han? Her snakker vi om traumatisk oppvekst, min oppvekst.

HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    3.283
    Torget vurderinger
    18
    pengesluk skrev:
    Og ja, Clapt suger litt også, dvs. alle de som påstår at han er VERDENS beste gitarist. Som Santana, som suger på en helt spesiell latrine-Amerikansk måte. One-hit wonder redusert til 0,5.
    Santana III rocker som bare f.. Synd de senere ble redusert til et slags taffelband sentrert rundt Carlos' gitar-onani

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    32.696
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Når vi først er inne på one-hit-wonders, kristen musikk og traumatiserende ungdomsopplevelser:

Jeg sier bare Lapp-Lisa med "Barnetro". En gjenganger i Ønskekonserten fra Anno Dazumal.

Må bare takke trådstarter for denne anledningen til å lufte litt hat. Gjør godt!

mvh

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    12.655
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    HC skrev:
    pengesluk skrev:
    Santana III rocker som bare f.. Synd de senere ble redusert til et slags taffelband sentrert rundt Carlos' gitar-onani
    Min kommentar referete seg til Santana som gitarist, siden kommentaren kom som et haleheng til Claptonkommentaren. Santana på Woodstock var tøft.

M

Mr-T

Gjest
    Nå vettu, nå begynner det å boble skikkelig i denne tråden. Alt gruffet fra 60 og 70-tallet i Norsk populærmusikk tyter fram! Bra vi på 90-tallet fikk P4 og et enda bredere spekter på dritmusikken! :p

HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    3.283
    Torget vurderinger
    18
    Prog rock, har aldri forstått fascinasjonen og aldri tålt band som Rush, Yes, Crimson etc.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.411
    65finger skrev:
    pedal skrev:
    Da gjenstår vel bare å disse Elvis og Beatles for at uforstanden skal være komplett?
    Beatles er et overvurdert band. The Who er mye bedre. Elvis på 70 tallet er sjef, resten bryr jeg meg ikke om
    Elvis? Elvis!!? Tidenes mest opphaussede artist, det mannlige motstykket til Britney Spears.

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.173
    Torget vurderinger
    4
    Jeg sliter med å forstå hvorfor folk liker Lady Gaga:

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.016
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Modig jente, hun der Kjersti. Tenk på all den onde hatholdningen som kommer til uttrykk i kommentarene. Hun bør ha tykk hud for å tåle det.

lol, æsj æ trur æ? dør, finn dæ en spade å græv dæ ned

(Susanne23091997 1 måned siden)
    Det gjør meg trist å se slik digital mobbing i praksis. YouTube må være et av de verste stedene i så måte. Greit nok at folk utsetter seg selv for det, men det kan ikke forlanges at folk vet rekkevidden av det de gjør. Ingen fortjener denslags ondskap slengt etter seg. Ingenting tilsier at Kjersti fortjener det.

Sorry ass, jeg bare måtte lette på det trykket.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    baluba skrev:
    Modig jente, hun der Kjersti. Tenk på all den onde hatholdningen som kommer til uttrykk i kommentarene. Hun bør ha tykk hud for å tåle det.

lol, æsj æ trur æ? dør, finn dæ en spade å græv dæ ned

(Susanne23091997 1 måned siden)
    Det gjør meg trist å se slik digital mobbing i praksis. YouTube må være et av de verste stedene i så måte. Greit nok at folk utsetter seg selv for det, men det kan ikke forlanges at folk vet rekkevidden av det de gjør. Ingen fortjener denslags ondskap slengt etter seg. Ingenting tilsier at Kjersti fortjener det.

Sorry ass, jeg bare måtte lette på det trykket.
    For så vidt enig baluba, men så er Susanne fjortiss og kan således ikkje tas seriøst på noen som helst måte andre steder enn på hfs, kor vi alle er fjortisser :)

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Hva heter den tater-duden som synger salmer. Det er bra kristen musikk spør du meg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn