Ting jeg ikke forstår

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Anonym skrev:
    @tkr har ikke noe problem med å være enig med deg i at det kjøpet er penger rett i dass.
    Ja, det er klart at de gamle bør holde seg til Harry Brandelius. Trygt og godt, og flott med et glass sherry til. ;)
     

    Kule-Trygve

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2008
    Innlegg
    2.596
    Antall liker
    289
    toriamos skrev:
    Kule-Trygve skrev:
    Dette blir en overfladisk vurdering, for jeg har slett ikke hørt så alt for mye av de jeg ikke liker så bra, men av de som er nevnt her:

    Uinteressante: Norah Jones, Bob Dylan (veik, likegyldig, umelodisk sovemedisin)

    Et trinn opp: U2 (et par ok låter i det minste?)

    Enda lenger opp: Stones, Sting (Skjønt, jeg synes nå Sting virker litt veik av og til..)

    Enda lenger opp: Pink Floyd, Elton John, Beatles, Mariah Carey, Diana Krall. Artister med en god del magiske øyeblikk her. (Om ikke alt er like fantastisk). Og jeg synes ikke lenger at Diana Krall er kjedelig..:)
    Du setter Mariah Carey høyere enn Bod Dylan? Du er i alle fall ærlig. Men kul er du langt i fra.
    Bør være mer personangrep i denne tråden, bort med gamlehjemsattituden.

    Forøvrig, det største mysteriumet i ny Norsk historie er Postgirobygget. Jeg hater Postgirobygget.
    Må minne alle om at tidlig Rolling Stones er meget bra, uansett hva de gjorde senere.
    Vel, jeg overvar (passe ufrivillig) en konsert med Bob Dylan for 10 år siden i Nygårdsparken, Bergen (Men været var fantastisk da)
    Hva skal man si om en fyr som rauter seg gjennom et dusin totalt likegyldige låter, der ingenting har et snev av melodisk oppfinnsomhet (og dermed en aldri så liten sjanse til å feste seg i hjernebarken). Mulig tekstene hans er bra og viktige (for det jeg vet), men jeg aner ikke hva de handler om, så skal ikke uttale meg. Han synger vel heller ikke så altfor tydelig han fyren. Uansett, tekster blir for meg en smule sekundært, det er musikk vi er interessert i, ikke lyrikk..
    Men han er sikkert flink å improvisere på munnspill, da (kanskje). Og den sangen med ”like a Rolling Stone” i refrenget, husker jeg så vidt, og den har vel et par kvaliteter.

    Tori Amos prøvde jeg å høre en del av på youtube en gang, men nei..likegyldige lydlandskaper som var glemt i samme øyeblikk de var hørt. (Se Bob Dylan over)

    Mariah Carey, greit det er kommersielt, ganske jente- klissete- romantisk til tider, og det beste materialet hennes er helt sikkert skrevet av andre enn henne selv, og det er proffe folk som arrangerer og produserer og hjelper henne, som er lett hørbart, men alle med et visst øre for melodier vil lett gå med på at hun har kanskje et 20 – talls ordentlig bra låter. Mens Bob Dylan/ Tori Amos har INGEN.
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.166
    Antall liker
    6.853
    Torget vurderinger
    4
    Kule-Trygve skrev:
    Mariah Carey, greit det er kommersielt, ganske jente- klissete- romantisk til tider, og det beste materialet hennes er helt sikkert skrevet av andre enn henne selv, og det er proffe folk som arrangerer og produserer og hjelper henne, som er lett hørbart, men alle med et visst øre for melodier vil lett gå med på at hun har kanskje et 20 – talls ordentlig bra låter. Mens Bob Dylan/ Tori Amos har INGEN.
    Angrepene på mensenpophelvete Tori Amos er det lite å si på. Utover det har jeg begynt å skrive et fornuftig svar på Carey/Dylan-sammenligningen din, men det går bare ikke. Den mest møblerte og høflige, men samtidig oppriktige responsen til slikt vrøvl bør i grunn ikke ytres på et sivilisert forum, men likevel....

    DUST !!!




    Jeg gidder ikke engang hive på et par smilefjes for å reddes av liksomironi.
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.476
    Antall liker
    3.306
    Torget vurderinger
    1
    I denne tråden nytter det ikke å bli sur. Her blir alt trashet, fra Stones til Pink Floyd. :'(

    Men om noen prøver å rive Zeppelin ned fra tronen, DA blir det bråk! :mad:
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Kom over et par John Denver plater nylig. Fy faen så dårlig. Er det i det hele tatt noen som lytter til Denver i dag?
     

    charliefoxtrot

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.08.2009
    Innlegg
    164
    Antall liker
    53
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Har det The Doors blitt nevnt? Gudbevaremegvel, for noe galaktisk ræl.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    pedal skrev:
    I denne tråden nytter det ikke å bli sur. Her blir alt trashet, fra Stones til Pink Floyd. :'(

    Men om noen prøver å rive Zeppelin ned fra tronen, DA blir det bråk! :mad:
    Det finnes jo mye bedre rockeband fra samme tiden så hvorfor Led Zeppelin skal være på toppen av tronen forstår jeg ikke. Nå var jeg ikke påtenkt når Led Zeppelin var store men jeg foretrekker med klar margin Black Sabbath fremfor Led Zeppelin.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.723
    Antall liker
    9.348
    Sted
    Trondheim
    Det er helt klart at Led Zeppelin er et bedre og viktigere band enn Black Sabbath, og man har jo selvfølgelig de 5 første albumene til Led Zeppelin, men man hører jo sjelden på det. Led Zeppelin er ekshibisjonistisk og til dels kjedelig. Noe Robert Plant kunne bruke for å få utløp for sin ekhibisjonisme. Ikke så ulikt Queen, spør du meg. :D
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.532
    Antall liker
    9.692
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Anonym skrev:
    pedal skrev:
    I denne tråden nytter det ikke å bli sur. Her blir alt trashet, fra Stones til Pink Floyd. :'(

    Men om noen prøver å rive Zeppelin ned fra tronen, DA blir det bråk! :mad:
    Det finnes jo mye bedre rockeband fra samme tiden så hvorfor Led Zeppelin skal være på toppen av tronen forstår jeg ikke. Nå var jeg ikke påtenkt når Led Zeppelin var store men jeg foretrekker med klar margin Black Sabbath fremfor Led Zeppelin.
    Man kan heldigvis foretrekke hva man vil så lenge man ikke sier det er bedre. For min del ser jeg tydelig at det er forskjell på å si at jeg ikke skjønner at Springsteen er bra, og å si at Springsteen er dårlig.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.532
    Antall liker
    9.692
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    otare skrev:
    Det er helt klart at Led Zeppelin er et bedre og viktigere band enn Black Sabbath, og man har jo selvfølgelig de 5 første albumene til Led Zeppelin, men man hører jo sjelden på det. Led Zeppelin er ekshibisjonistisk og til dels kjedelig. Noe Robert Plant kunne bruke for å få utløp for sin ekhibisjonisme. Ikke så ulikt Queen, spør du meg. :D
    Der er jeg faktisk veldig uenig. Jeg så aldri Zep som et Plant-band, i så fall er det gitaristgnomens sitt springbrett. Det klassiske oneman ekshibisjonist og narssisistbandet er Stones spør du meg, og det er vel årsaken til at de ikke er oppløst også.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    otare skrev:
    Det er helt klart at Led Zeppelin er et bedre og viktigere band enn Black Sabbath, og man har jo selvfølgelig de 5 første albumene til Led Zeppelin, men man hører jo sjelden på det. Led Zeppelin er ekshibisjonistisk og til dels kjedelig. Noe Robert Plant kunne bruke for å få utløp for sin ekhibisjonisme. Ikke så ulikt Queen, spør du meg. :D
    Jeg ser ikke bort fra at det er noe essensielt jeg har gått glipp av men jeg eier kun Mothership fra bandet og føler at selv samlealbumet inneholder fyllmateriale.

    Ved uttalelser om hva som er bedre så er det for min del subjektive uttalelser basert på egen musikksmak.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.723
    Antall liker
    9.348
    Sted
    Trondheim
    Jeg opplevde Led Zeppelin 1 da de kom, og det fantes ikke noe lignende da. De representerte en helt ny stilart. Det var ikke mange som hadde tro på dem. Da Peter Townsend ble spurt om å være med i bandet takket han nei fordi han mente "it's gonna fly like a lead Zeppelin". Vi vet jo hvordan det gikk.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Dusty Springfield hadde i alle fall tro på dem. Det var vel hun som skaffet dem kontrakten med sitt eget plateselskap, Atlantic. De fikk faktisk tidenes forskudd på den første platen. Kjekt for dem at Springfield hadde opplevd dem live, og totalt fått foten for dem. En ganske utrolig historie faktisk. De som kjenner Dusty Springfields musikk synes kanskje det er snodig, men det var nok helt naturlig også da å like noe som var diametralt forskjellig fra egen musikk.
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.476
    Antall liker
    3.306
    Torget vurderinger
    1
    otare skrev:
    "it's gonna fly like a lead Zeppelin".
    Det var vel Keith Moon som sa "It's gonna fly like a Leaded Zeppelin" da han ble forespurt trommejobben (og dermed også gav dem ideen til navnet).
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.766
    Antall liker
    21.654
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Dire Straits etter Dire Straits.

    Forøvrig må du ha meg unnskylt, erato. Stonesantipatiene dine gir meg Raga Rockers' eminente Noen å hate i hodet. På den annen side er jeg ørsken nok til å tilgi Stones det meste, iallefall frem til Some Girls.
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.639
    Antall liker
    10.642
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    otare skrev:
    Det er helt klart at Led Zeppelin er et bedre og viktigere band enn Black Sabbath, og man har jo selvfølgelig de 5 første albumene til Led Zeppelin, men man hører jo sjelden på det. Led Zeppelin er ekshibisjonistisk og til dels kjedelig. Noe Robert Plant kunne bruke for å få utløp for sin ekhibisjonisme. Ikke så ulikt Queen, spør du meg. :D

    ;D ;D ;D ;D

    Der fikk du meg til å le, om ikkje annet. For det var vel ment som en vits?
     

    Poirot

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.07.2007
    Innlegg
    2.065
    Antall liker
    2.015
    motoren skrev:
    Enig med tråd starter må bare legge til Neil Young og Bob Dylan

    mvh
    Er dette en spøk? Mine to guder utsettes for mobbing på HFS. Skam deg! Og ja, det er tydeligvis ting du ikke forstår. Hvis det ikke er en spøk da. Hva vet vel jeg? :eek:
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Neil young er med unntak av "hesteplatene" gørrkjedelig! Spilte gubben ihjel tidlig på 90 tallet
     

    Poirot

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.07.2007
    Innlegg
    2.065
    Antall liker
    2.015
    65finger skrev:
    Neil young er med unntak av "hesteplatene" gørrkjedelig! Spilte gubben ihjel tidlig på 90 tallet
    Dette forstår du deg tydeligvis ikke på. ;D Forøvrig er det din egen feil hvis du har spilt ham ihjel.
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Super skrev:
    65finger skrev:
    Neil young er med unntak av "hesteplatene" gørrkjedelig! Spilte gubben ihjel tidlig på 90 tallet
    Dette forstår du deg tydeligvis ikke på. ;D Forøvrig er det din egen feil hvis du har spilt ham ihjel.
    Svarer på trådtittlen "Ting jeg ikke forstår" ;D
     

    decibelius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Innlegg
    7.866
    Antall liker
    1.679
    Sted
    Bislett
    Anonym skrev:
    Schumacher skrev:
    Han er i mine øyne tidenes største norske artist.
    Artig å se hvor forskjellig syn folk har på musikk.

    Ser det er enkelte som ikke forstår Stones og Beatles, for meg er det helt uforståelig.
    Bare nevner att de 2 første Jokke-skivene kommer på remaster-vinyl i løpet av høsten/vinteren!!!!!!!!!!
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.723
    Antall liker
    9.348
    Sted
    Trondheim
    Townes skrev:
    otare skrev:
    Det er helt klart at Led Zeppelin er et bedre og viktigere band enn Black Sabbath, og man har jo selvfølgelig de 5 første albumene til Led Zeppelin, men man hører jo sjelden på det. Led Zeppelin er ekshibisjonistisk og til dels kjedelig. Noe Robert Plant kunne bruke for å få utløp for sin ekhibisjonisme. Ikke så ulikt Queen, spør du meg. :D

    ;D ;D ;D ;D

    Der fikk du meg til å le, om ikkje annet. For det var vel ment som en vits?
    Nei, ikke i det hele tatt. Musikken er jo veldig forskjellig, men begge bandene besto av 4 musikere der vokalisten var svært ekhibisjonistisk og gitaristene litt sky. Freddie Mercury er mer ekstrem enn Robert Plant, men begge liker å vise seg fram. Jimmy Page og Brian May har jo veldig forskjellig spillestil, men begge er litt tilbaketrukne og forsiktige som personer. Led Zeppelin var nybruddsfolk innen sin sjanger, mens Queen var en slags kulimasjon på Glam-rocken.
    Så likheten gikk ikke på musikkstilen, men hvordan de framstår for meg som band. Jeg har noe det samme forholdet til musikken - glimrende til tider, men mye fyllkalk. Led Zeppelin I og II er glimrende album, men så er det egentlig slutt for meg. Vet ikke om Queen har noe glimrende album - A Night at the opera kanskje?
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.639
    Antall liker
    10.642
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    otare skrev:
    Townes skrev:
    otare skrev:
    Det er helt klart at Led Zeppelin er et bedre og viktigere band enn Black Sabbath, og man har jo selvfølgelig de 5 første albumene til Led Zeppelin, men man hører jo sjelden på det. Led Zeppelin er ekshibisjonistisk og til dels kjedelig. Noe Robert Plant kunne bruke for å få utløp for sin ekhibisjonisme. Ikke så ulikt Queen, spør du meg. :D

    ;D ;D ;D ;D

    Der fikk du meg til å le, om ikkje annet. For det var vel ment som en vits?
    Nei, ikke i det hele tatt. Musikken er jo veldig forskjellig, men begge bandene besto av 4 musikere der vokalisten var svært ekhibisjonistisk og gitaristene litt sky. Freddie Mercury er mer ekstrem enn Robert Plant, men begge liker å vise seg fram. Jimmy Page og Brian May har jo veldig forskjellig spillestil, men begge er litt tilbaketrukne og forsiktige som personer. Led Zeppelin var nybruddsfolk innen sin sjanger, mens Queen var en slags kulimasjon på Glam-rocken.
    Så likheten gikk ikke på musikkstilen, men hvordan de framstår for meg som band. Jeg har noe det samme forholdet til musikken - glimrende til tider, men mye fyllkalk. Led Zeppelin I og II er glimrende album, men så er det egentlig slutt for meg. Vet ikke om Queen har noe glimrende album - A Night at the opera kanskje?
    :-X :-X :-X

    Ok :)
    Forskjellig planet & all that.

    Om man uansett skal dra paralleller mellom band, synes eg det er mer naturlig å sammeligne Zeppelin med The Who. Men så har eg intet nærgående kjennskap til hele Quuen diskografien.
     

    Karma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Innlegg
    2.036
    Antall liker
    160
    Det er en del jeg begynner å forstå etter å ha lest denne tråden om hva dere ikke forstår.. ::)
     
    M

    Mr-T

    Gjest
    vredensgnag skrev:
    Kom over et par John Denver plater nylig. Fy faen så dårlig. Er det i det hele tatt noen som lytter til Denver i dag?
    Det er vel bare du som gjør det. ;D
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.476
    Antall liker
    3.306
    Torget vurderinger
    1
    Da gjenstår vel bare å disse Elvis og Beatles for at uforstanden skal være komplett?
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Mr-T skrev:
    vredensgnag skrev:
    Kom over et par John Denver plater nylig. Fy faen så dårlig. Er det i det hele tatt noen som lytter til Denver i dag?
    Det er vel bare du som gjør det. ;D
    Gi bort pris på torget, og tok dem med. Forferdelig opplevelse. Brukte mer på rensevæske enn de kostet, tror jeg.

    Du milde så dårlig.
    Som en kommentar til ulike reaksjoner:

    Når jeg lytter er jeg døv for betydningen av ordene i en sang, jeg hører sangen som en melodilinje, som et instrument sammen med de andre. Om jeg fokuserer på betydningen av det som synges forsvinner detaljene i musikken for meg. Og derfor har jeg full sympati for dem i tråden som ikke forstår seg på populariteten til en del artister, spesielt snakkesyngere og mumlesyngere.
    Vi lytter ulikt.
    Kort tid tilbake tvang jeg meg til å følge tekstene på coveret til Gaucho og noen andre Steely Dan innspillinger. For første gang på minst 35 år vet jeg nå hva de synger om. Men jeg har alltid likt SD.
    Ellers tror jeg ikke at jeg kan en eneste sang fra noen av mine cd'er eller lp'er.
    Stor fordel når jeg lytter til musikk fra språk jeg ikke kan, selvsagt - drev en tidligere kjæreste spastisk. "Jammen, jeg vil vite hva de synger om."
    "Hvorfor det?"

    Operaråd - les et sammendrag av handlingen i akten, og lytt til musikken. De fleste librettoer er ytterst banale, men musikken er himmelsk, og enda bedre når stemmene blir instrumenter i stedet for talerør.
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    Greit nok og ikke like mye av det som er nevnt her. Men ikke forstå det? Det forstår ikke jeg.

    Jeg liker ikke Kari Bremnes, men jeg forstår da musikken.
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    pedal skrev:
    Da gjenstår vel bare å disse Elvis og Beatles for at uforstanden skal være komplett?
    Beatles er et overvurdert band. The Who er mye bedre. Elvis på 70 tallet er sjef, resten bryr jeg meg ikke om
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.685
    Antall liker
    58.616
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Dette er en meningsfull og fruktbar tråd med mange intilligente innlegg? NOT.
    Jeg leser:
    Dylan er likegyldig. (Foreslått til Nobelprisen i litteratur)
    Zeppelin er ikke noe særlig til band.(Ganske mange folk synes likevel det er tilfelle,-rart?)
    Doors er noe ræl. (Jim Morrison er bortimot Gud etter sin død, men likevel ræl?)
    Stones er bare tull og tøys. (Se "Shine a Light"filmen. Man kan ikke engang bruke ord som gamle og avdanket.)
    Springsteen driver med det samme som Ole Ivars,-danseband.(Darkness on the edge of town= Å så tjukk du er blitt?)

    Mariah Carey derimot,-det er virkelig gull! ;D

    Man kan mislike,misforstå eller ikke forstå.
    I fare for å si noe dumt, kan man også holde sin munn.
     

    ØivindJ

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.07.2009
    Innlegg
    1.130
    Antall liker
    0
    U2
    Coldplay
    Greenday
    Linkin Park(etter den første skiva)

    Blæh
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    bluesbreaker skrev:
    Dette er en meningsfull og fruktbar tråd med mange intilligente innlegg? NOT.
    Jeg leser:
    Dylan er likegyldig. (Foreslått til Nobelprisen i litteratur)
    Zeppelin er ikke noe særlig til band.(Ganske mange folk synes likevel det er tilfelle,-rart?)
    Doors er noe ræl. (Jim Morrison er bortimot Gud etter sin død, men likevel ræl?)
    Stones er bare tull og tøys. (Se "Shine a Light"filmen. Man kan ikke engang bruke ord som gamle og avdanket.)
    Springsteen driver med det samme som Ole Ivars,danseband.(Darkness on the edge of town= Å så tjukk du er blitt?)

    Mariah Carey derimot,-det er virkelig gull! ;D

    Man kan mislike,misforstå eller ikke forstå.
    I fare for å si noe dumt, kan man også holde sin munn.
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.627
    Antall liker
    1.320
    65finger skrev:
    Elvis på 70 tallet er sjef, resten bryr jeg meg ikke om.
    ;D Trådens fineste kommentar !

    Jeg forstår The Doors, men jeg synes det er omtrent like interessant som størknet plastelina.
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    otare skrev:
    Led Zeppelin I og II er glimrende album, men så er det egentlig slutt for meg.
    Kashmir, Stairway to Heaven, Levee ... not so interesting? ;D
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.532
    Antall liker
    9.692
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Valentino skrev:
    Dire Straits etter Dire Straits.

    Forøvrig må du ha meg unnskylt, erato. Stonesantipatiene dine gir meg Raga Rockers' eminente Noen å hate i hodet. På den annen side er jeg ørsken nok til å tilgi Stones det meste, iallefall frem til Some Girls.
    Kanksje litt upresist formulert av meg i så fall. I perioden 63 - 73 var Stones et av tidenes 3 beste og viktigste band og jeg har mange av skivene deres på vinyl fra den tida. På ett eller annet tidspunkt tippet de over og ble en pengemaskin og et speil for Jaggers narsissisme. Det går kanskje an å si at jeg hater de for hva de er, men det er fordi jeg elsker de for det de var.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.532
    Antall liker
    9.692
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    bluesbreaker skrev:
    I fare for å si noe dumt, kan man også holde sin munn.
    Premissen for tråden var at man skulle skrive om det man ikke forsto. Om alle holdt sin munn ble det ingen tråd. Jeg ser med et skjeivt smil både på hva andre ikke har sansen for, og min egne blindsoner, hvorav Springsteen er en.

    Oversett teksten på I'min love with the girl from the supermarket til trøndersk, og tenk dere den fremført av en svett Bjarne Brøndbo, så skjønner dere hva jeg synes er problematisk med Springsteen. Låten hadde gått rett inn i DDE-katalogen, og alle her hadde syntes den var jævlig.
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    erato skrev:
    Valentino skrev:
    Dire Straits etter Dire Straits.

    Forøvrig må du ha meg unnskylt, erato. Stonesantipatiene dine gir meg Raga Rockers' eminente Noen å hate i hodet. På den annen side er jeg ørsken nok til å tilgi Stones det meste, iallefall frem til Some Girls.
    Kanksje litt upresist formulert av meg i så fall. I perioden 63 - 73 var Stones et av tidenes 3 beste og viktigste band og jeg har mange av skivene deres på vinyl fra den tida. På ett eller annet tidspunkt tippet de over og ble en pengemaskin og et speil for Jaggers narsissisme. Det går kanskje an å si at jeg hater de for hva de er, men det er fordi jeg elsker de for det de var.
    Føler det er slik med mange grupper - vått krutt etter en stund. Bremnes henger jeg ikke med på etter hennes første utgivelser, hun sluttet jo å synge, står og snakker depptekster jeg hører fordi de ikke er koblet til det musikerne holder på med.

    A couple of hates:

    80-tallsmusikk -- mye som ikke overlever at de brukte synth/moog av dårlig kvalitet. Ulyttelig nå - høres ut som demospor gjort på Casioen. Kanskje det er demospor gjort på Casioen.
    Han der Theessink skal du få billig av meg - master of the blues guitar kaller han seg. Master of bass voice modulation EQ, tenker jeg vi sier.

    Vi skal være glade for at musikksmaken er ulik.
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Roberten skrev:
    65finger skrev:
    Elvis på 70 tallet er sjef, resten bryr jeg meg ikke om.
    ;D Trådens fineste kommentar !

    Jeg forstår The Doors, men jeg synes det er omtrent like interessant som størknet plastelina.
    Denne tråden er fantastisk. Doors er MØKK!! Simen og skiftenøkkel suger
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn