Sådan en har jeg også stående. Verdens første CD afspillerHar fortsatt flere CD spillere.
Vis vedlegget 1199730
Sådan en har jeg også stående. Verdens første CD afspillerHar fortsatt flere CD spillere.
Vis vedlegget 1199730
Bortimot på kanten av det teknologisk mulige i 1982, folk gikk i «sykehusklær» med ansiktsmaske på CD-plate fabrikkene. D/A konverteren til Philis var i starten på 14 bit + noise shaping, 16-bit fra Philips kom senere.Sådan en har jeg også stående. Verdens første CD afspiller![]()
Billedet viser en Sony CDP-101 og det er en 16 bit maskineBortimot på kanten av det teknologisk mulige i 1982, folk gikk i «sykehusklær» med ansiktsmaske på CD-plate fabrikkene. D/A konverteren til Philis var i starten på 14 bit + noise shaping, 16-bit fra Philips kom senere.
Man kunne ikke fått til dette det året da folk reiste til månen![]()
Herlig cd! Har også på vinyl40 år her også, har tatt sats igjen på digital fronten med ny cdp, min første cd kom i hus i 1986 sammen med en Akai cdp jeg ikke husker modellen på, aldri vært på agendaen å kutte ut
Vis vedlegget 1198114
16 bit D/A ? Eller 14 bits + noise shaping?Billedet viser en Sony CDP-101 og det er en 16 bit maskine![]()
Tipper Audio Note sin siste dac (diskret r-2r) omtrent er 12-14bit.
Det var Philips der brugte 14 bit + noiseshaping16 bit D/A ? Eller 14 bits + noise shaping?
Ja ja, seff! Jeg tenkte Philips, ikke Sony. Min feil.Det var Philips der brugte 14 bit + noiseshaping
Sone CDP 101 er en ren 16 bit
Herre min. Jeg hadde vel ettert vært landet at selve konverteringen har mindre betydning enn hva som kommer før og etter binær til strøm konvertering. Men den rakkeren må være såpass ulinjær med slik pcb layout og i/v trafoer at den må ha karakter og egenlyd i bøtter og spann allerede før den treffer rør og utgangstrafoer.Tipper Audio Note sin siste dac (diskret r-2r) omtrent er 12-14bit.
Min havde samme problem og det er en "tap" der sidder fast på en aksel så den ikke kan dreje og slippe skuffen.Sony CDP 101
Bilde over her.
Har ikke hatt den fremme på mange år, ble overrasket av hvor tung den var.
Skuffen åpner ikke må nok ha service.
Den første batchen av Tandberg 3015 A var 14 bits uten at det stod noe sted. Så blei den 16 bits.Bortimot på kanten av det teknologisk mulige i 1982, folk gikk i «sykehusklær» med ansiktsmaske på CD-plate fabrikkene. D/A konverteren til Philis var i starten på 14 bit + noise shaping, 16-bit fra Philips kom senere.
Man kunne ikke fått til dette det året da folk reiste til månen![]()
Alkurat som den tredje CD spilleren min, en engelsk Acoustic Research CD O4. Ett år senere ble 16-bis varianten CD 06 levert. Jeg fikk 06 levert hjem til meg fra min lokale HiFi butikk med beskjed om å lytte og si hvem som låt best. Ingenting annet ble sagt av butikken.Den første batchen av Tandberg 3015 A var 14 bits uten at det stod noe sted. Så blei den 16 bits.