Digitale avspillere The return of the CD

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    4.525
    Går mye i CD her, men dessverre gav jeg bort hele CD-samlingen min for en del år siden. Mye av det bra hadde riktignok blitt stjålet i et innbrudd rundt årtusenskiftet, men husker likevel følelsen da restene av samlingen ble båret ned fra loftet av en fremmed, men glad fyr -dette kommer jeg til å angre på. Og det gjorde jeg i mange år.

Kjøpte CD spiller for noen år siden, og har ikke sett meg tilbake. CD-er blir!

Vis vedlegget 1198306
    Forvent et comeback av Sony på seriøs HiFi. Det trenger ikke en bli en stor produktportefølje, men noen skikkelig bra produkter.

Dette er kun en antakelse fra min side. Det er mer viktig enn noen gang for store selskaper å bygge identitet hos forbrukerne, trekke historiske linjer tilbake i tid. HiFi blir isåfall bare en marginal profittleverandør for Sony sammenlignet med f eks playstation. Men generell identites- og merkevarebygging i folks bevissthet er viktig for merkenavnet Sony.

Karl_Erik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.10.2002
    Antall liker
    1.615
    Torget vurderinger
    1
    Forvent et comeback av Sony på seriøs HiFi. Det trenger ikke en bli en stor produktportefølje, men noen skikkelig bra produkter.

Dette er kun en antakelse fra min side. Det er mer viktig enn noen gang for store selskaper å bygge identitet hos forbrukerne, trekke historiske linjer tilbake i tid. HiFi blir isåfall bare en marginal profittleverandør for Sony sammenlignet med f eks playstation. Men generell identites- og merkevarebygging i folks bevissthet er viktig for merkenavnet Sony.
    Jeg var ganske overrasket da Sony faset ut ES-serien for et tiår siden. Nå har jeg mistet litt troen på at den eller tilsvarende serier kommer tilbake.

Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    4.525
    Jeg var ganske overrasket da Sony faset ut ES-serien for et tiår siden. Nå har jeg mistet litt troen på at den eller tilsvarende serier kommer tilbake.
    Egentlig ikke så overraskende. Sony hadde et valg om å være tilstede på mange produktflater, eller legge alle pengene i potten på å bli best på ett par områder, som gaming og flatskjermer.

Har i det siste sett ganske mange episoder av «Hva skjedde med Akai, Sharp,Pioneer?, osv» som ligger på youtube. Interessant å se siden historien trekkes tilbake helt til grunnleggelsen av selskapet og frem til at dørene stenges, eller blir innlemmet i andre selskaper.
    Mange selskaper måtte stenge dørene etter at verden forandret seg og at man ikke klarte å omstille seg hurtig nok. Eller at man tok noen strategisk feile valg underveis på hva man skulle satse på.

ufo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.02.2016
    Antall liker
    1.412
    sony innrømte de knapt tjente penger i årevis med Xperia mobiler, no er de ikke å se. er ofte håpløst å konkurere, særlig om konkurenter bruker milliarder bare for å kjøpe markedsandeler. plenty med forbrukerelektronikk selges med minimal fortjeneste eller rent tap.

Jonas_H

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.10.2015
    Antall liker
    1.583
    Torget vurderinger
    7

Ja, problemet er vel bare at dersom de skulle bygget ES-serien nå, og med tilsvarende kvalitet som i gamle dager, hadde prisen på en toppmodell som f.eks. XA7ES vært så høy at antallet solgte enheter neppe hadde utgjort mye omsetning. Men morsomt om de hadde gjort et forsøk i det minste.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn