The Ortofon Club

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • komfort

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Innlegg
    1.580
    Antall liker
    490
    Skal jeg være helt ærlig så låter 2M serien til Ortofon som en gammel koldjomfru .

    Mvh

    :D
    Gjør den det eller syns du at den gjør det? Heldigvis er det sannsynligvis en forskjell på de to...
    Jeg synes :D Kjøpte Black den gangen den var å finne i Norske butikkhyller , da hadde jeg hvert uten vinyl siden vinylen ble avviklet for godt .
    Gikk på en supersmell så det holdt klarte ikke få noe som helst ut av den som kunne minne om hva lyden av LP plater kan være , bedre kjøpe en rimelig cd spiller til 5 kr en å kaste bort pengene på noe slikt makkverk . Mvh
    Huff, så unødvendig kommentar..... Tror dette heller går på din evne til å sette opp anlegget, dessverre.
    Søk hjelp neste gang du skal bruke masse penger på HiFi, så slipper du å bli så skuffet!!
    Av nyskjerrighet, åssen utstyr ble du ev fornøyd med?
     

    ynot

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    2.386
    Antall liker
    1.473
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Jeg synes :D Kjøpte Black den gangen den var å finne i Norske butikkhyller , da hadde jeg hvert uten vinyl siden vinylen ble avviklet for godt .
    Gikk på en supersmell så det holdt klarte ikke få noe som helst ut av den som kunne minne om hva lyden av LP plater kan være , bedre kjøpe en rimelig cd spiller til 5 kr en å kaste bort pengene på noe slikt makkverk . Mvh
    Da er du velkommen til meg for å høre på den på nytt :p
    Det finnes sikker mye bedre der ute, men dårlig er den ikke.
    Tusen takk for tilbudet hadde hvert gøy hørt den igjen men litt langt til Trondheim .

    Mvh
    Da gjør vi det til et stående tilbud hvis du skulle være innom bartebyen en gang :)
     

    ThomasJudoka

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.07.2015
    Innlegg
    149
    Antall liker
    43
    Sted
    Kjeller
    Torget vurderinger
    1
    Har nettopp fått tilbake 1Xpression med 2M Black påmontert fra Hi-Fi Klubben i Lillestrøm. Og fyyyyyy F... Så knallende bra den låter. Krystallklart, voldsomt detaljrik, «svart» og «stille», låter naturlig og usminka. Ikke noe annet enn to feite tomler opp og varme anbefalinger fra meg. Alle advarslene om knitter, knas og makkverk slås ihjel med hammer og meisel og begraves under snøen som kom tidligere i dag. Jeg er overbevist, og det tok ikke mange sekunder ut i første plate, som forøvrig var Tom Waits «Mule Variations». Hørt den hundrevis av ganger, og Black tilførte en dimensjon eller ti som jeg ikke har kjent til før. Herlig!
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    2M Black er veldig bra.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.765
    Antall liker
    50.391
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    8FB05035-8D69-4C15-99BC-348F4276F511.jpg
    kontrapunkt H.
    Noen som kjenner til denne? Spiller ikke ulikt Cadenza Red bare med litt bedre mellomtone/topp.

    O
     

    ynot

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    2.386
    Antall liker
    1.473
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Har nettopp fått tilbake 1Xpression med 2M Black påmontert fra Hi-Fi Klubben i Lillestrøm. Og fyyyyyy F... Så knallende bra den låter. Krystallklart, voldsomt detaljrik, «svart» og «stille», låter naturlig og usminka. Ikke noe annet enn to feite tomler opp og varme anbefalinger fra meg. Alle advarslene om knitter, knas og makkverk slås ihjel med hammer og meisel og begraves under snøen som kom tidligere i dag. Jeg er overbevist, og det tok ikke mange sekunder ut i første plate, som forøvrig var Tom Waits «Mule Variations». Hørt den hundrevis av ganger, og Black tilførte en dimensjon eller ti som jeg ikke har kjent til før. Herlig!
    TW på 2M Black er fint det :)
     

    ThomasJudoka

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.07.2015
    Innlegg
    149
    Antall liker
    43
    Sted
    Kjeller
    Torget vurderinger
    1
    Har nettopp fått tilbake 1Xpression med 2M Black påmontert fra Hi-Fi Klubben i Lillestrøm. Og fyyyyyy F... Så knallende bra den låter. Krystallklart, voldsomt detaljrik, «svart» og «stille», låter naturlig og usminka. Ikke noe annet enn to feite tomler opp og varme anbefalinger fra meg. Alle advarslene om knitter, knas og makkverk slås ihjel med hammer og meisel og begraves under snøen som kom tidligere i dag. Jeg er overbevist, og det tok ikke mange sekunder ut i første plate, som forøvrig var Tom Waits «Mule Variations». Hørt den hundrevis av ganger, og Black tilførte en dimensjon eller ti som jeg ikke har kjent til før. Herlig!
    TW på 2M Black er fint det :)
    Det skal være sikkert! Så også James Taylor og High On Fire 😊
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Noen som kjenner til denne? Spiller ikke ulikt Cadenza Red bare med litt bedre mellomtone/topp.

    O
    Kontrapunktserien er den direkte forgjengeren til Cadenza. Denne serien ble utgitt i to 'etapper' b og a først, og så c og h (en hyllest til Bach). Prismessig var det vel b-h-a-c, om jeg ikke husker feil. Tror det var noen designdetaljer som ble innført på de to nyeste i serien, h/c, og at disse to fikk noe bedre tilbakemeldinger i tester. Tror ikke nødvendigvis det er store forskjellene mellom de to siste Kontrapunkt og Cadenza som tok over.

    Kontrapunkt h gikk vel for å være den mest 'nøytrale' i serien om jeg ikke husker feil, med c som litt mer lystklingende men veldig bra på detaljer.

    Jeg hadde kontrapunkt h på en Rega P-25, og deretter VPI Scoutmaster/JMW 9Sig, og deretter Jubilee på VPI og til slutt på min nåværende Feickert Woodpecker/SME 312S, som etterhvert har fått en Windfeld.

    Kontrapunkt h var/er absolutt en meget bra pickup, kanskje ørlite lystklingende, Jubilee bedre og kanskje litt mer mørktklingende, Windfeld enda bedre, muligens litt mellom de to, og med en suveren renhet som verken er lys eller mørk eller noe annet enn musikalsk i betydningen at den trer til side og slipper innspillingene til. Med forbehold om at det er bytta mye omkringliggende i mellomtiden.

    Overrasker ikke det minste at pickupen funker i SME... :)
     
    Sist redigert av en moderator:

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.765
    Antall liker
    50.391
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Jeg er veldig fornøyd med den ja. Særlig etter Gold Note og Denon SUT kom inn i kveld,den spiller fint :)

    O
     

    ECgutten

    Medlem
    Ble medlem
    07.10.2008
    Innlegg
    36
    Antall liker
    26
    Eldre Ortofon 2M Black

    Kjøpte en lite brukt Ortofon 2M Black i 2012 som jeg brukte minimalt frem til 2017 da jeg klarte å brekke en av de fire pinnene bak på "huset". Ortofon selger ikke løse hus så eneste mulighet er brukt markedet. Har fulgt med på ebay og her på HiFi sentralen men det har det ikke vært noen til salgs. Lurer nå på om hvorvidt dette er noe satse videre på. Stiften er jo nærmere ti år og jeg mener å ha lest noe om ett gummioppheng som blir stivt med årene. Noen synspunkter?
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    Jeg hadde bare kjøpt en ny Black. Den er fortsatt meget, meget god.
     

    Laban MK3

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2016
    Innlegg
    2.903
    Antall liker
    1.495
    Sted
    Plankebyen
    Torget vurderinger
    2
    Skal jeg være helt ærlig så låter 2M serien til Ortofon som en gammel koldjomfru .

    Mvh

    :D
    Gjør den det eller syns du at den gjør det? Heldigvis er det sannsynligvis en forskjell på de to...
    Jeg synes :D Kjøpte Black den gangen den var å finne i Norske butikkhyller , da hadde jeg hvert uten vinyl siden vinylen ble avviklet for godt .
    Gikk på en supersmell så det holdt klarte ikke få noe som helst ut av den som kunne minne om hva lyden av LP plater kan være , bedre kjøpe en rimelig cd spiller til 5 kr en å kaste bort pengene på noe slikt makkverk . Mvh
    Huff, så unødvendig kommentar..... Tror dette heller går på din evne til å sette opp anlegget, dessverre.
    Søk hjelp neste gang du skal bruke masse penger på HiFi, så slipper du å bli så skuffet!!
    Av nyskjerrighet, åssen utstyr ble du ev fornøyd med?
    Ente opp med Kiseki Purpelheart som knittrespiker den holder lenge til mitt enkle bruk .
     

    Tor S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.10.2005
    Innlegg
    333
    Antall liker
    117
    Torget vurderinger
    2
    Kjøpte en lite brukt Ortofon 2M Black i 2012 som jeg brukte minimalt frem til 2017 da jeg klarte å brekke en av de fire pinnene bak på "huset". Ortofon selger ikke løse hus så eneste mulighet er brukt markedet. Har fulgt med på ebay og her på HiFi sentralen men det har det ikke vært noen til salgs. Lurer nå på om hvorvidt dette er noe satse videre på. Stiften er jo nærmere ti år og jeg mener å ha lest noe om ett gummioppheng som blir stivt med årene. Noen synspunkter?
    Hei. Jeg har et «hus» jeg kan selge deg. Ta kontakt. Pris blir vi sikkert enige om....

    Mvh Tor S
     

    lille hiawata

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2008
    Innlegg
    4.257
    Antall liker
    2.494
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    1
    Kjøpte en lite brukt Ortofon 2M Black i 2012 som jeg brukte minimalt frem til 2017 da jeg klarte å brekke en av de fire pinnene bak på "huset". Ortofon selger ikke løse hus så eneste mulighet er brukt markedet. Har fulgt med på ebay og her på HiFi sentralen men det har det ikke vært noen til salgs. Lurer nå på om hvorvidt dette er noe satse videre på. Stiften er jo nærmere ti år og jeg mener å ha lest noe om ett gummioppheng som blir stivt med årene. Noen synspunkter?
    Hei. Jeg har et «hus» jeg kan selge deg. Ta kontakt. Pris blir vi sikkert enige om....

    Mvh Tor S
    Happy days.
     

    esalvesen

    Medlem
    Ble medlem
    07.09.2016
    Innlegg
    9
    Antall liker
    2
    Sted
    Tjøme
    Noen Som kjenner til SPU Reference

    Nå har jeg sendt min kjære SPU Gold til retipping, men på grunn av deler som har gått ut av produksjon fikk jeg tilbud om oppgradering
    til SPU Reference. Jeg finner kun Spu Gold Reference på Ortofons liste over SPuer, men under Repair Service finner jeg SPU Reference.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    Nå har jeg sendt min kjære SPU Gold til retipping, men på grunn av deler som har gått ut av produksjon fikk jeg tilbud om oppgradering
    til SPU Reference. Jeg finner kun Spu Gold Reference på Ortofons liste over SPuer, men under Repair Service finner jeg SPU Reference.
    Go for it!
     

    esalvesen

    Medlem
    Ble medlem
    07.09.2016
    Innlegg
    9
    Antall liker
    2
    Sted
    Tjøme
    Nå har jeg sendt min kjære SPU Gold til retipping, men på grunn av deler som har gått ut av produksjon fikk jeg tilbud om oppgradering
    til SPU Reference. Jeg finner kun Spu Gold Reference på Ortofons liste over SPuer, men under Repair Service finner jeg SPU Reference.
    Go for it!

    Takk skal du ha. Den er allerede sendt.

    MVH Erik
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    Nå har jeg sendt min kjære SPU Gold til retipping, men på grunn av deler som har gått ut av produksjon fikk jeg tilbud om oppgradering
    til SPU Reference. Jeg finner kun Spu Gold Reference på Ortofons liste over SPuer, men under Repair Service finner jeg SPU Reference.
    Go for it!

    Takk skal du ha. Den er allerede sendt.

    MVH Erik
    Jeg er helt sikker på at du kommer til å bli fornøyd.
     

    esalvesen

    Medlem
    Ble medlem
    07.09.2016
    Innlegg
    9
    Antall liker
    2
    Sted
    Tjøme
    Nå har jeg sendt min kjære SPU Gold til retipping, men på grunn av deler som har gått ut av produksjon fikk jeg tilbud om oppgradering
    til SPU Reference. Jeg finner kun Spu Gold Reference på Ortofons liste over SPuer, men under Repair Service finner jeg SPU Reference.
    Go for it!

    Takk skal du ha. Den er allerede sendt.

    MVH Erik
    Jeg er helt sikker på at du kommer til å bli fornøyd.
    Da får Meister Silver en ny kompis

    MVH Erik
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.073
    Antall liker
    1.060
    Torget vurderinger
    10
    Den tror jeg faller i smak, selv om jeg trodde det stod en Windfeld Ti for tur.
     

    ynot

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    2.386
    Antall liker
    1.473
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Da har jeg byttet platespiller og RIAA, men beholdt PU som er en Ortofon 2M Black og må si jeg er imponert over hvor bra den er :)

    Jeg gikk fra Rega Planar 3 og Rega Aria (Riaa), via ClearAudio Emotion på Rega Aria (RIAA) og Audio Analouge AAphono (RIAA) til ClearAudio Performance DC med ClearAudio Tracer (tonearm) med Audio Analouge AAphono (RIAA) og på hele reisen så har den samme 2M Black hengt på.

    Jeg er imponert :)
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.722
    Antall liker
    14.341
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Da har jeg byttet platespiller og RIAA, men beholdt PU som er en Ortofon 2M Black og må si jeg er imponert over hvor bra den er :)

    Jeg gikk fra Rega Planar 3 og Rega Aria (Riaa), via ClearAudio Emotion på Rega Aria (RIAA) og Audio Analouge AAphono (RIAA) til ClearAudio Performance DC med ClearAudio Tracer (tonearm) med Audio Analouge AAphono (RIAA) og på hele reisen så har den samme 2M Black hengt på.

    Jeg er imponert :)
    Gratulerer! Vi ønsker bilder!
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.156
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Til dere som jakter på ny pickup. Dere burde vurdere annonsen til HasseBasse. Slike sporingsmonstre som dette lages knapt lenger. Bingen her er tom, så jeg får bare lyste og mimre...
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.842
    Antall liker
    17.346
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Til dere som jakter på ny pickup. Dere burde vurdere annonsen til HasseBasse. Slike sporingsmonstre som dette lages knapt lenger. Bingen her er tom, så jeg får bare lyste og mimre...
    Men er ikke 12k skikkelig dyrt? Med en nypris på ca 20k og bruktpris i Danmark på 4-5k?
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.156
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Til dere som jakter på ny pickup. Dere burde vurdere annonsen til HasseBasse. Slike sporingsmonstre som dette lages knapt lenger. Bingen her er tom, så jeg får bare lyste og mimre...
    Men er ikke 12k skikkelig dyrt? Med en nypris på ca 20k og bruktpris i Danmark på 4-5k?
    Jo, men prute får du jo gjøre sjæl...;) Bare sier at PUen er bra jeg. Betalte selv 3500,- for min og hadde den i mange år.
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.903
    Antall liker
    19.799
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    4-5K i DKK = 6.135 - 7.669 NKR for en godt brugt....
    og denne er som ny.....
    Der er forskel på brukt, Jorwed...... Men prut da, om du tør :D
     

    jensolav

    Medlem
    Ble medlem
    24.08.2004
    Innlegg
    47
    Antall liker
    5
    Ortofon TC 3000

    Hei alle Ortofon interesserte.
    Er det noen som er interesserte i en TC 3000 pickup test computer.
    Komplett med alu kasse og det som hører til??
    IMG_0854 2020-04-16 13_56_36.jpg
    IMG_0855 2020-04-16 13_56_36.jpg
    IMG_0856 2020-04-16 13_58_45.jpg
    IMG_0857 2020-04-16 13_58_45.jpg
    IMG_0858 2020-04-16 13_58_45.jpg
    IMG_0862 2020-04-16 13_58_46.jpg
    IMG_0863 2020-04-16 13_58_46.jpg

    mvh
    jensolav
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn