SVS's Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • T

    TLN

    Gjest
    Noen som har testet SVS SB16-ULTRA mot ARENDAL SOUND 1723 SUBWOOFER 2, fordeler ulemper?
    Jeg har hvertfall hørt begge deler. Har hatt 2 stk AS Sub2 selv og en bekjent som har 2 PB16U. AS spiller musikk svært bra og greit til film. SVS'ene er råe på film men ubrukelige til Musikk :)

    Dette er så vidt forskjellige greier at du trenger nesten å tenke på hva som er formålet ditt med de.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.991
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Føler at SVS "krever" rimelig store rom. SB16 spilte som ei kule her, også på musikk.. men det var dette mer amerikanere da, forsterker som suste litt osv. Byttet mine ut med AS2, og veldig fornøyd med det, men på film og dypbass er SVS fortsatt overlegne. Med dagens SVS priser er sammenligningen uansett urettferdig.
     
    H

    Hifibasillen

    Gjest
    SVS er ofte vanskelig på musikk i forhold til andre merker som er mer tilegnet dette, men måler man og slenger på en dsp så er mye gjort, har fått flott gjengivelse av musikk her i min stue med PB 4000 så absolutt ikke umulig men det kreves tålmodighet og absolutt ikke lett og "bare" løfte og flytte suben til ny plass når produktet veier over 70kg, forsterkeren suser litt pga dsp'en i forsterkeren og er normalt ifølge Ed Mullen skulle absolutt vært mindre fremtredende da jeg merker dette og har hatt andre problemer som overhodet ikke er akseptabelt for prisen, men totalt sett en dyp bass nesten ingen slår de på.
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Hvis det suser i sledge-forsterkerne er det enda flere grunner til å kjøpe de eldre subbene dra svs med bash. Slik som de gamle pb12 plus og pb12 plus 2 er tønner begge to, eller pc12 nsd (som også er veldig lett å integrere til musikk). Har hatt en pb12 nsd med bash og en med sledge og jeg vet hvilken av de jeg ville kjøpt igjen for å si det slik, ikke nok med at bash forsterkeren var vesentlig sprekere, så var jo selve kassa 15 cm dypere også. I tillegg så er jeg ikke noen fan av disse metall-grillene ;)
     
    H

    Hifibasillen

    Gjest
    Hvis det suser i sledge-forsterkerne er det enda flere grunner til å kjøpe de eldre subbene dra svs med bash. Slik som de gamle pb12 plus og pb12 plus 2 er tønner begge to, eller pc12 nsd (som også er veldig lett å integrere til musikk). Har hatt en pb12 nsd med bash og en med sledge og jeg vet hvilken av de jeg ville kjøpt igjen for å si det slik, ikke nok med at bash forsterkeren var vesentlig sprekere, så var jo selve kassa 15 cm dypere også. I tillegg så er jeg ikke noen fan av disse metall-grillene ;)
    Ja smak og behag =) bra er det nå ikke med klasse d som bringer problemer en ellers ikke ville hatt om en bruker 20 lapper på en sub, men Bash har hatt sine dårlige stunder de også
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.838
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Hvis det suser i sledge-forsterkerne er det enda flere grunner til å kjøpe de eldre subbene dra svs med bash. Slik som de gamle pb12 plus og pb12 plus 2 er tønner begge to, eller pc12 nsd (som også er veldig lett å integrere til musikk). Har hatt en pb12 nsd med bash og en med sledge og jeg vet hvilken av de jeg ville kjøpt igjen for å si det slik, ikke nok med at bash forsterkeren var vesentlig sprekere, så var jo selve kassa 15 cm dypere også. I tillegg så er jeg ikke noen fan av disse metall-grillene ;)
    Ja smak og behag =) bra er det nå ikke med klasse d som bringer problemer en ellers ikke ville hatt om en bruker 20 lapper på en sub, men Bash har hatt sine dårlige stunder de også
    Susing? Har jeg ikke lagt merke til :)
     
    H

    Hifibasillen

    Gjest
    Hvis det suser i sledge-forsterkerne er det enda flere grunner til å kjøpe de eldre subbene dra svs med bash. Slik som de gamle pb12 plus og pb12 plus 2 er tønner begge to, eller pc12 nsd (som også er veldig lett å integrere til musikk). Har hatt en pb12 nsd med bash og en med sledge og jeg vet hvilken av de jeg ville kjøpt igjen for å si det slik, ikke nok med at bash forsterkeren var vesentlig sprekere, så var jo selve kassa 15 cm dypere også. I tillegg så er jeg ikke noen fan av disse metall-grillene ;)
    Ja smak og behag =) bra er det nå ikke med klasse d som bringer problemer en ellers ikke ville hatt om en bruker 20 lapper på en sub, men Bash har hatt sine dårlige stunder de også
    Susing? Har jeg ikke lagt merke til :)
    Veldig rart når jeg har merket dette på begge Sledge 1200D forsterkerne jeg har byttet på min PB 4000 samt at kablene både til strøm og signal er oppgradert hos meg, du hører godt dsp'en suser rundt 5-6khz vil jeg tro når jeg er borte ved suben ovenfor forsterkeren og jeg har heller ikke påbevist noen hørselsskader =)
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.838
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Hvis det suser i sledge-forsterkerne er det enda flere grunner til å kjøpe de eldre subbene dra svs med bash. Slik som de gamle pb12 plus og pb12 plus 2 er tønner begge to, eller pc12 nsd (som også er veldig lett å integrere til musikk). Har hatt en pb12 nsd med bash og en med sledge og jeg vet hvilken av de jeg ville kjøpt igjen for å si det slik, ikke nok med at bash forsterkeren var vesentlig sprekere, så var jo selve kassa 15 cm dypere også. I tillegg så er jeg ikke noen fan av disse metall-grillene ;)
    Ja smak og behag =) bra er det nå ikke med klasse d som bringer problemer en ellers ikke ville hatt om en bruker 20 lapper på en sub, men Bash har hatt sine dårlige stunder de også
    Susing? Har jeg ikke lagt merke til :)
    Veldig rart når jeg har merket dette på begge Sledge 1200D forsterkerne jeg har byttet på min PB 4000 samt at kablene både til strøm og signal er oppgradert hos meg, du hører godt dsp'en suser rundt 5-6khz vil jeg tro når jeg er borte ved suben ovenfor forsterkeren og jeg har heller ikke påbevist noen hørselsskader =)
    Susing fra elementet eller forsterker? Har ikke lagt merke til noe susing iallfall så da skal jeg ikke lete heller hehe. Men jeg syntes forsterkern blir ganske varm!? Er det normalt?
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.991
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Hvis det suser i sledge-forsterkerne er det enda flere grunner til å kjøpe de eldre subbene dra svs med bash. Slik som de gamle pb12 plus og pb12 plus 2 er tønner begge to, eller pc12 nsd (som også er veldig lett å integrere til musikk). Har hatt en pb12 nsd med bash og en med sledge og jeg vet hvilken av de jeg ville kjøpt igjen for å si det slik, ikke nok med at bash forsterkeren var vesentlig sprekere, så var jo selve kassa 15 cm dypere også. I tillegg så er jeg ikke noen fan av disse metall-grillene ;)
    Kun opplevd susing på SVS ultra16 og legato(denne var ille!!). Men ikke på pc13ultra dsp og plus12/2. 4000 serien har også susen ifra ultra 16 visstnok.
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Hvis det suser i sledge-forsterkerne er det enda flere grunner til å kjøpe de eldre subbene dra svs med bash. Slik som de gamle pb12 plus og pb12 plus 2 er tønner begge to, eller pc12 nsd (som også er veldig lett å integrere til musikk). Har hatt en pb12 nsd med bash og en med sledge og jeg vet hvilken av de jeg ville kjøpt igjen for å si det slik, ikke nok med at bash forsterkeren var vesentlig sprekere, så var jo selve kassa 15 cm dypere også. I tillegg så er jeg ikke noen fan av disse metall-grillene ;)
    Ja smak og behag =) bra er det nå ikke med klasse d som bringer problemer en ellers ikke ville hatt om en bruker 20 lapper på en sub, men Bash har hatt sine dårlige stunder de også
    Ja, jeg hadde en sb12 plus der bash-forsterkeren tok kvelden, men den ble misshandla rimelig hardt av meg også var den jo ganske gammel..... ryker forsterkerne i mine blir det pa-forsterkere i de uansett så "taper" vel ikke så mye lydmessig uansett. ;)
     
    H

    Hifibasillen

    Gjest
    Absolutt ingen susing på mine PB16..
    Jøss da er du heldig da 1200D og 1500D så og si er sammebare forskjell på effekt, og susinga var ifølge Ed Mullen vanlig og han er jo den der borte som har greie på ting, tydelig at R&D er en svakhet på enkelte batch ifølge han, skulle egentlig ikke forekommet syns jeg til prisen disse sidene ligger på...
     
    H

    Hifibasillen

    Gjest
    Hvis det suser i sledge-forsterkerne er det enda flere grunner til å kjøpe de eldre subbene dra svs med bash. Slik som de gamle pb12 plus og pb12 plus 2 er tønner begge to, eller pc12 nsd (som også er veldig lett å integrere til musikk). Har hatt en pb12 nsd med bash og en med sledge og jeg vet hvilken av de jeg ville kjøpt igjen for å si det slik, ikke nok med at bash forsterkeren var vesentlig sprekere, så var jo selve kassa 15 cm dypere også. I tillegg så er jeg ikke noen fan av disse metall-grillene ;)
    Ja smak og behag =) bra er det nå ikke med klasse d som bringer problemer en ellers ikke ville hatt om en bruker 20 lapper på en sub, men Bash har hatt sine dårlige stunder de også
    Ja, jeg hadde en sb12 plus der bash-forsterkeren tok kvelden, men den ble misshandla rimelig hardt av meg også var den jo ganske gammel..... ryker forsterkerne i mine blir det pa-forsterkere i de uansett så "taper" vel ikke så mye lydmessig uansett. ;)
    Nei sant nok =) syns det er litt synd de har så mye feil med konstruksjonene for tiden er på.mid tredje bytte nå og enda er ikke forsterkeren tyst, sleit med dsp problemer samt popping I element da det ikke var soft start overhodet på de to første.
     
    H

    Hifibasillen

    Gjest
    Hva kan en få for en relativt ny PB 4000 brukt minimalt? sort ask
     

    -Vintage-

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.02.2018
    Innlegg
    122
    Antall liker
    92
    noen her som opplever at 4000 serien yter dårlig under 20hz?
     
    H

    Hifibasillen

    Gjest
    noen her som opplever at 4000 serien yter dårlig under 20hz?
    Spørs jo på rommet, i min stue på 18kvm merker jeg at det er kraft der men frykter at det ikke er nok plass får suben den får liksom ikke yte det den skal i forhold til plassering og størrelse av rommet, at denne gruser både PB 2000 og to stk PB 12 NSD DSP jeg tidligere hadde gjør den lett spesielt under 20hz den har en helt annen autoritet og kraft under 20hz virker i grunn som den stortrives jo lenger ned du kommer, men som sagt sliter med dette selv derfor jeg vil bli kvitt min.

    mvh
    Hifibasillen
     

    -Vintage-

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.02.2018
    Innlegg
    122
    Antall liker
    92
    hva er det du sliter med? at den spiller for dypt? dette kan hverfall justert i appen.
     
    H

    Hifibasillen

    Gjest
    Er vel mer omvendt at jeg merker den trykker ekstremt godt jo lenger ned den går men fikk den aldri til og spille ordentlig med mine fronter og at den tar hinsides mye plass ( i min stue) som gjør at jeg ikke ønsker denne lenger, hadde jeg brukt Rew og Umik 1 hadde saken sikkert vært en annen ja
     

    Pjokk

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.06.2018
    Innlegg
    81
    Antall liker
    25
    Hei:) har ein lyd på min pb12/2 når eg skrur på gain på forsterkeren på subben. Litt lik lyd som når ein stryker fingen over ein mikrofon. Noen som aner ka det er? Men ellers ingen problem med den. Spiller som den skal
     

    SVS Inderøy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    1.446
    Antall liker
    448
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    Hei:) har ein lyd på min pb12/2 når eg skrur på gain på forsterkeren på subben. Litt lik lyd som når ein stryker fingen over ein mikrofon. Noen som aner ka det er? Men ellers ingen problem med den. Spiller som den skal
    Bare på subens eget gain volum ? Kan være noe feil i gain volum sløyfen.



    Men en skal jo ikke trenge røre gain på subens forsterker.
    SVS har anbefalt gain på 50% på de forsterkerne.
     

    Pjokk

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.06.2018
    Innlegg
    81
    Antall liker
    25
    Hei:) har ein lyd på min pb12/2 når eg skrur på gain på forsterkeren på subben. Litt lik lyd som når ein stryker fingen over ein mikrofon. Noen som aner ka det er? Men ellers ingen problem med den. Spiller som den skal
    Bare på subens eget gain volum ? Kan være noe feil i gain volum sløyfen.



    Men en skal jo ikke trenge røre gain på subens forsterker.
    SVS har anbefalt gain på 50% på de forsterkerne.
    Ja kun når eg skrur på gain på forsterkeren så ingen problem. Sjelden eg skrur der. Anbefale dei 50%? Eg har dei på ca kl 22-23. Kanskje eg bør stille dei opp til 50% da og heller stille lavere på receiver?
     
    H

    Hifibasillen

    Gjest
    De anbefalte meg rundt halv gain/50% når jeg kjørte receiver med korreksjon på eldre suber, med de nyere 3000, 4000 og 16Ultra anbefalte de -10db på subforsterker og heller justere resten på receiver on det var nødvendig, spørs selvfølgelig om folk kjører receiver eller stereo oppsett og hvor det blir enklest og justere.
     

    Pjokk

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.06.2018
    Innlegg
    81
    Antall liker
    25
    De anbefalte meg rundt halv gain/50% når jeg kjørte receiver med korreksjon på eldre suber, med de nyere 3000, 4000 og 16Ultra anbefalte de -10db på subforsterker og heller justere resten på receiver on det var nødvendig, spørs selvfølgelig om folk kjører receiver eller stereo oppsett og hvor det blir enklest og justere.
    Den er god. Nett fått sub nr2 så ikkje fått koblet den til enda. Får justere opp til 50% gain, og kalibrere med antimode 8033 cinema.
     
    Sist redigert:
    H

    Hifibasillen

    Gjest
    Ja får nesten bare prøve til det sitter, prøvde selv Antimode 8033S II og der måtte jeg noen ganger justere litt i etterkant, men jeg slet veldig med og få min PB 4000 til og spille med frontene
     

    Pjokk

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.06.2018
    Innlegg
    81
    Antall liker
    25
    Ja får nesten bare prøve til det sitter, prøvde selv Antimode 8033S II og der måtte jeg noen ganger justere litt i etterkant, men jeg slet veldig med og få min PB 4000 til og spille med frontene[/QUOTE]

    Ja blir ein del prøving. Har aldri kalibrert noe annet enn med audyssey via forsterker så må vel lese meg opp litt:p håper og det spiller greit som det står siden eg ikkje har så mykje plass å flytte rundt på:)

    015073F9-6A62-4372-B65B-865D1F87C90F.jpg
     
    H

    Hifibasillen

    Gjest
    Ja får nesten bare prøve til det sitter, prøvde selv Antimode 8033S II og der måtte jeg noen ganger justere litt i etterkant, men jeg slet veldig med og få min PB 4000 til og spille med frontene
    Ja blir ein del prøving. Har aldri kalibrert noe annet enn med audyssey via forsterker så må vel lese meg opp litt:p håper og det spiller greit som det står siden eg ikkje har så mykje plass å flytte rundt på:)

    Vis vedlegget 538480 [/QUOTE]

    Ja skjønner det =) Er vel mye av grunnen til at jeg valgte og selge Klipsch og gå for Canton igjen på front rekka i håp om at dette kan spille mer sømløst sammen, men har igrunn altfor liten plass til PB 4000 og jeg vil jo ikke kvitte meg med denne råtassen heller =P samt at hvis jeg hadde lært meg og bruke Rew med Umik 1 hadde jobben kanskje blitt enklere og jeg hadde fått bruk for alle justeringer en kan gjøre via suben også.
     

    Pjokk

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.06.2018
    Innlegg
    81
    Antall liker
    25
    Ja får nesten bare prøve til det sitter, prøvde selv Antimode 8033S II og der måtte jeg noen ganger justere litt i etterkant, men jeg slet veldig med og få min PB 4000 til og spille med frontene
    Ja blir ein del prøving. Har aldri kalibrert noe annet enn med audyssey via forsterker så må vel lese meg opp litt:p håper og det spiller greit som det står siden eg ikkje har så mykje plass å flytte rundt på:)

    Vis vedlegget 538480
    Ja skjønner det =) Er vel mye av grunnen til at jeg valgte og selge Klipsch og gå for Canton igjen på front rekka i håp om at dette kan spille mer sømløst sammen, men har igrunn altfor liten plass til PB 4000 og jeg vil jo ikke kvitte meg med denne råtassen heller =P samt at hvis jeg hadde lært meg og bruke Rew med Umik 1 hadde jobben kanskje blitt enklere og jeg hadde fått bruk for alle justeringer en kan gjøre via suben også.[/QUOTE]

    Hehe, ja har liten tid etter småen kom til verden så når ein får tid til overs så vil ein se film og ikkje sitte seg inn i målinger:p Eg har ikkje målt noe i kinoen, kun montert akustikk tiltak for å få vekk ekko osv. Så føler det spiller mykje bedre enn før eg begynte med det, men hadde eg kunnet alt med målinger og peaker osv så kunne det sikkert blitt enda bedre:rolleyes:
    Nå har eg brukt så mykje på absorpsjon plater at eg ikkje tørr å måle i tilfelle det er heilt på bærtur:p
     
    H

    Hifibasillen

    Gjest
    Ja får nesten bare prøve til det sitter, prøvde selv Antimode 8033S II og der måtte jeg noen ganger justere litt i etterkant, men jeg slet veldig med og få min PB 4000 til og spille med frontene
    Ja blir ein del prøving. Har aldri kalibrert noe annet enn med audyssey via forsterker så må vel lese meg opp litt:p håper og det spiller greit som det står siden eg ikkje har så mykje plass å flytte rundt på:)

    Vis vedlegget 538480
    Ja skjønner det =) Er vel mye av grunnen til at jeg valgte og selge Klipsch og gå for Canton igjen på front rekka i håp om at dette kan spille mer sømløst sammen, men har igrunn altfor liten plass til PB 4000 og jeg vil jo ikke kvitte meg med denne råtassen heller =P samt at hvis jeg hadde lært meg og bruke Rew med Umik 1 hadde jobben kanskje blitt enklere og jeg hadde fått bruk for alle justeringer en kan gjøre via suben også.
    Hehe, ja har liten tid etter småen kom til verden så når ein får tid til overs så vil ein se film og ikkje sitte seg inn i målinger:p Eg har ikkje målt noe i kinoen, kun montert akustikk tiltak for å få vekk ekko osv. Så føler det spiller mykje bedre enn før eg begynte med det, men hadde eg kunnet alt med målinger og peaker osv så kunne det sikkert blitt enda bedre:rolleyes:
    Nå har eg brukt så mykje på absorpsjon plater at eg ikkje tørr å måle i tilfelle det er heilt på bærtur:p[/QUOTE]

    Ja kinoen din ser absolutt flott ut og vil tro den har flott gjengivelse også =) har enda ikke fått gjort noen store akustiske tiltak her bare tykkere teppe og mer interiør relaterte ting så fruen også blir fornøyd =)
    har en relativt lys leilighet og vil ha et stilrent inntrykk men skal man i mål med målinger og få ting jevnt med lyden er saken ofte en annen og designet blir som regel noe anderledes med masse plater oppe på veggene, har stue som lytterom enda og ikke dedikert rom men det kommer etterhvert 😊
     

    Pjokk

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.06.2018
    Innlegg
    81
    Antall liker
    25
    Hehe, ja har liten tid etter småen kom til verden så når ein får tid til overs så vil ein se film og ikkje sitte seg inn i målinger:p Eg har ikkje målt noe i kinoen, kun montert akustikk tiltak for å få vekk ekko osv. Så føler det spiller mykje bedre enn før eg begynte med det, men hadde eg kunnet alt med målinger og peaker osv så kunne det sikkert blitt enda bedre:rolleyes:
    Nå har eg brukt så mykje på absorpsjon plater at eg ikkje tørr å måle i tilfelle det er heilt på bærtur:p
    Ja kinoen din ser absolutt flott ut og vil tro den har flott gjengivelse også =) har enda ikke fått gjort noen store akustiske tiltak her bare tykkere teppe og mer interiør relaterte ting så fruen også blir fornøyd =)
    har en relativt lys leilighet og vil ha et stilrent inntrykk men skal man i mål med målinger og få ting jevnt med lyden er saken ofte en annen og designet blir som regel noe anderledes med masse plater oppe på veggene, har stue som lytterom enda og ikke dedikert rom men det kommer etterhvert ??????[/QUOTE]

    Ja hadde nok ikkje fått tillatelse til å ha desse platene på veggen i stua:p Får satse på det blir bra nok med antimode 8033 og audyssey via Denon:) Ellers får eg få inn noken proffe som driver med kalibrering:p
     
    H

    Hifibasillen

    Gjest
    Antimode hjalp litt med mitt oppsett men problemet mitt etter at jeg fikk SVS og gikk fra XTZ var at jeg aldri klarte og få både fronter og sub til og spille sømløst sammen, man merket uansett anbefalt volum fra Ed Mullen og anbefalinger ved bruk av Antimode at det fortsatt var en overlapp der som jeg aldri helt ble kvitt.

    Hadde aldri noen form for slike problemer med PB 12 NSD DSP ohg XTZ W10.16 samt sub 12.17 så virker som PB 4000 blir for stort her hos meg får liksom ikke størrelsen på suben til og samspille med rommet/stua den står i, litt kjedelig når man har betalt en såpass heftig sum for denne.
    Men har trua på at du får det til i ditt tilfelle ang volum, kanskje prøve et fast volum på sub så deretter korreksjon m n noen ganger kan volumet etter korreksjon bli noen db lavere så prøv et par steg opp, dette som gjorde susen med 8033S II hos meg 🙂
     

    Pjokk

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.06.2018
    Innlegg
    81
    Antall liker
    25
    Antimode hjalp litt med mitt oppsett men problemet mitt etter at jeg fikk SVS og gikk fra XTZ var at jeg aldri klarte og få både fronter og sub til og spille sømløst sammen, man merket uansett anbefalt volum fra Ed Mullen og anbefalinger ved bruk av Antimode at det fortsatt var en overlapp der som jeg aldri helt ble kvitt.

    Hadde aldri noen form for slike problemer med PB 12 NSD DSP ohg XTZ W10.16 samt sub 12.17 så virker som PB 4000 blir for stort her hos meg får liksom ikke størrelsen på suben til og samspille med rommet/stua den står i, litt kjedelig når man har betalt en såpass heftig sum for denne.
    Men har trua på at du får det til i ditt tilfelle ang volum, kanskje prøve et fast volum på sub så deretter korreksjon m n noen ganger kan volumet etter korreksjon bli noen db lavere så prøv et par steg opp, dette som gjorde susen med 8033S II hos meg ??????
    Ja har lest litt forskjellige erfaringer med antimode, men satser på det blir bra. Er i hovedsak til film eg bruker subbene, liker egentlig best uten til musikk men så er det noen sanger der ein må guffe på så heise for å få trykk i rf 7 så da blir det litt skarpt i diskanten. Håpet er da å få subbene til å hjelpe på på litt lavere volum:)
    Får begynne å stille gain på subbene til 50% og skru ned sub db på denon receiver, og så prøve å kalibrere. Og så heller skru opp sub db på denon etter kalibrering visst eg ønsker litt meir trykk. Begynner på friveke neste fredag så får knote litt når småen er i barnehagen:p

    Ja ser den med pb4000, får håpe du får den til for det skal jo være ein heftig sub:D
     

    SVS Inderøy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    1.446
    Antall liker
    448
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    Hei:) har ein lyd på min pb12/2 når eg skrur på gain på forsterkeren på subben. Litt lik lyd som når ein stryker fingen over ein mikrofon. Noen som aner ka det er? Men ellers ingen problem med den. Spiller som den skal
    Bare på subens eget gain volum ? Kan være noe feil i gain volum sløyfen.



    Men en skal jo ikke trenge røre gain på subens forsterker.
    SVS har anbefalt gain på 50% på de forsterkerne.
    Ja kun når eg skrur på gain på forsterkeren så ingen problem. Sjelden eg skrur der. Anbefale dei 50%? Eg har dei på ca kl 22-23. Kanskje eg bør stille dei opp til 50% da og heller stille lavere på receiver?
    Det bare en anbefaling fra SVSubwoofers på subene før Sledge ampene. Ikke en mal.

    Men, når en kjører kalibrering/korrigering så kan en jo skru opp til 50%.
    Tviler såpass lite justering utgjør noe stort ;)
     

    Pjokk

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.06.2018
    Innlegg
    81
    Antall liker
    25
    Hei:) har ein lyd på min pb12/2 når eg skrur på gain på forsterkeren på subben. Litt lik lyd som når ein stryker fingen over ein mikrofon. Noen som aner ka det er? Men ellers ingen problem med den. Spiller som den skal
    Bare på subens eget gain volum ? Kan være noe feil i gain volum sløyfen.



    Men en skal jo ikke trenge røre gain på subens forsterker.
    SVS har anbefalt gain på 50% på de forsterkerne.
    Ja kun når eg skrur på gain på forsterkeren så ingen problem. Sjelden eg skrur der. Anbefale dei 50%? Eg har dei på ca kl 22-23. Kanskje eg bør stille dei opp til 50% da og heller stille lavere på receiver?
    Det bare en anbefaling fra SVSubwoofers på subene før Sledge ampene. Ikke en mal.

    Men, når en kjører kalibrering/korrigering så kan en jo skru opp til 50%.
    Tviler såpass lite justering utgjør noe stort ;)
    Trur ikkje det har noe å si om gain står på 22 og litt høyere db på receiver eller omvendt, men kan no sette dei på 50% siden dei anbefaler det:)
     

    -Vintage-

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.02.2018
    Innlegg
    122
    Antall liker
    92
    Antimode hjalp litt med mitt oppsett men problemet mitt etter at jeg fikk SVS og gikk fra XTZ var at jeg aldri klarte og få både fronter og sub til og spille sømløst sammen, man merket uansett anbefalt volum fra Ed Mullen og anbefalinger ved bruk av Antimode at det fortsatt var en overlapp der som jeg aldri helt ble kvitt.

    Hadde aldri noen form for slike problemer med PB 12 NSD DSP ohg XTZ W10.16 samt sub 12.17 så virker som PB 4000 blir for stort her hos meg får liksom ikke størrelsen på suben til og samspille med rommet/stua den står i, litt kjedelig når man har betalt en såpass heftig sum for denne.
    Men har trua på at du får det til i ditt tilfelle ang volum, kanskje prøve et fast volum på sub så deretter korreksjon m n noen ganger kan volumet etter korreksjon bli noen db lavere så prøv et par steg opp, dette som gjorde susen med 8033S II hos meg ������

    hva innstillinger kjører du på din pb-4000? er jo et hav av innstillinger på 4000 serien. og hvilke høyttalere har du.
    jeg har pc-4000 og er absolutt det beste jeg har hatt. de som mener at svs er håpløst på musikk har garantert vert uheldig med rom/kalibrering.

    og hva problemer får du når du kobler inn pb-4000
     
    H

    Hifibasillen

    Gjest
    Hei.

    Bruker ikke PB 4000 da denne selges ikveld, men brukte 45hz med 24db okt helling og fikk aldri ordentlig fase mellom 4000 og Klipsch RP 280F jeg da brukte.

    Om jeg satte lpf rundt 30hz og fase på 0 så hjalp det litt dog med volum fra -5 til 0 noe som ikke gav nok headroom på høyere volum så dette ble ikke optimalt, en flott subwoofer men blir for stor og mektig for min stue, min tidligere PB 12 NSD DSP gjorde en bedre jobb her men litt mer vanskelig med justering da denne ikke hadde app for dette.

    Absolutt et dypbass monster med enorme krefter men var for kjapp med og kjøpe denne og "trudde" jeg kunne leve med størrelsen og at dette blei siste kjøp grunnet tidligere erfaringer med SVS , så feil kan jeg ta..
     

    -Vintage-

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.02.2018
    Innlegg
    122
    Antall liker
    92
    bruker du receiver eller stereo forsterker/pre og effekt?
     
    H

    Hifibasillen

    Gjest
    Har både brukt Rotel RA 1592, Parasound Hint en stund og Abrahamsen V30 med to V40 UP brokoblet.
    Var samme resultatene hele veien, dog skal det sies at det var enda litt enklere og få PB 4000 til og spille med de mindre RP5000f jeg tidligere hadde men valgte heller og selge dessverre.
     

    -Vintage-

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.02.2018
    Innlegg
    122
    Antall liker
    92
    vis du ikke har så stort rom så er nok pc-serien noe og teste eller sb serien.
     
    H

    Hifibasillen

    Gjest
    Ja angrer på at jeg ikke tok PC eller SB men likte designet til PB versjonen bedre, samtidig som jeg hadde gode erfaringer tidligere med PB 12 NSD DSP og PB 2000 men får se om det blir noe mer SVS på meg i fremtiden, gikk akkurat fra Klipsch til Monitor audio og det er jo strake motsetning av hverandre, men vurderer sterkt SB serien seinere, må jo få prøvd ut lukket versjon også =)

    Hadde jeg lært meg Rew med Umik som jeg begge har så hadde kanskje saken vært en annen og jeg kunne fått det hele til og spille sømløst sammen
     

    -Vintage-

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.02.2018
    Innlegg
    122
    Antall liker
    92
    pc-4000/pc serien er absolutt noe som er vert og teste om du skulle vurdere svs senere igjen.
    om du leser litt rundt på amerikanske forum ang pc-4000 så får den mye bra omtale. finner lite på norske forum i og med at det bare er få merker som gjelder her til lands.

    rew og umik-1 er svært god hjelp.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn